Το “μυστικό” της επιχειρηματικότητας της Μυκόνου
- Τρίτη, 29 Ιουλίου, 2014 - 06:10
Ο πρόεδρος των νυχτερινών κέντρων, κ. Θεοχάρης και ο πρόεδρος των Ξενοδόχων της Μυκόνου κ. Αποστόλου μιλούν για την ναυαρχίδα του τουρισμού και αποκαλύπτουν πως το νησί κατάφερε να αποκτήσει μια παγκόσμια φήμη και να εξασφαλίσει την διαχρονικότητα του στις προτιμήσεις των τουριστών ως καλοκαιρινός προορισμός. Παράλληλα ωστόσο παρουσιάζονται και τα προβλήματα που φέρει μαζί της η διασημότητα του τόπου και που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι επιχειρηματίες
Η κληρονομιά του παρελθόντος
Η Μύκονος ένα από τους πιο περιζήτητους προορισμούς σε όλο τον κόσμο αποκαλύπτει το μυστικό της επιτυχίας της μέσα από τους πιο απλού όρους << καλή φιλοξενία >> και << υψηλές παροχές υπηρεσιών >> . Όπως υποστηρίζουν και οι δυο εκπρόσωποι των ανεπτυγμένων κλάδων του νησιού, η καλή φιλοξενία έχει τις ρίζες της στις παλιές συνήθειες των προγόνων τους. Φιλόξενοι κάτοικοι που εξυπηρετούσαν τους επισκέπτες τους από καρδιάς καθώς το κέρδος δεν ήταν αυτοσκοπός, όπως δήλωσε και ο κ. Θεοχάρης. Οι νεότερες γενιές,υιοθέτησαν την αντίληψη πως ο τουρίστας δεν είναι κερδοφόρο προϊόν και προσάρμοσαν τις υπηρεσίες τους στις ανάγκες και τις απαιτήσεις τους, καταφέρνοντας παράλληλα να συνδυάσουν τον πολιτισμό τους με την αναπτυξιακή πολιτική του τόπου προωθώντας την Μύκονο ως ένα παραδοσιακό νησιώτικο τόπο. Η Δήλος επίσης αποτέλεσε την κινητήριο δύναμη της ανάπτυξης της Μυκόνου, καθώς τα περισσότερα κρουαζιερόπλοια του εξωτερικού προσέγγιζαν το νησί ώστε να επισκεφθούν τον γνωστό αρχαιολογικό χώρο. Αν και αυτό άλλαξε κατά την πάροδο των χρόνων και το νησί με την ιδιαίτερη ιστορική αξία παραμελήθηκε ,τα κρουαζιερόπλοια συνέχισαν να αγκυροβολούν στο λιμάνι του νησιού , μιας και είχε γίνει πλέον γνωστό.
Όπως αποκάλυψε ο πρόεδρος των Ξενοδόχων , από τα παλιά χρόνια το νησί δεν είχε ταμπού, '' άνοιξε την αγκαλιά του σε όλους'' όπως αναφέρει χαρακτηριστικά. Αυτός ήταν ένας σημαντικός παράγοντας ανάπτυξης του τουρισμού καθώς σπουδαία πρόσωπα της τέχνης και της αφρόκρεμας της showbiz άρχισαν να επισκέπτονται το νησί προσελκύοντας μαζί τους ακόμα περισσότερους επισκέπτες υψηλής κλάσης, προσδίδοντας σήμερα στο νησί τα ποσοστά που αποκαλύπτουν πως το μεγαλύτερο μέρος των τουριστών στον τόπο είναι υψηλής οικονομικής δυναμικότητας. Η υιοθέτηση των παλιών προτύπων και το προετοιμασμένο έδαφος που κληρονόμησαν από τους φιλόξενους προγόνους τους, σε συνδυασμό με τις άριστες παροχές υπηρεσιών τους και την ιδιαίτερη φροντίδα που επιδεικνύουν στους επισκέπτες τους, κατάφεραν να ''κερδίσουν'' διαχρονικούς τουρίστες που αποτελούν το ''πάγιο του τουρισμού'' όπως τους χαρακτήρισε, δηλαδή μια σταθερή αξία για τους επιχειρηματίες αλλά και για το νησί καθώς προωθούνταν μέσα από τις θετικές εντυπώσεις που δημιουργούταν στους συχνούς επισκέπτες της.
Ελληνική κινητικότητα
Οι συνεντευξιαζόμενοι συμφώνησαν ως προς την αισθητή μείωση του ελληνικού τουρισμού ,δικαιολογώντας την μέσα από την οικονομική αδυναμία που χαρακτηρίζει τους Έλληνες πολίτες. ''Αν και αρχικά το νησί αποτελούσε πόλο έλξης για Έλληνες επισκέπτες που ανέρχονταν σε ποσοστό 40%, πλέον αυτό παρήκμασε. Ωστόσο η Μύκονος έχει τους πιστούς της επισκέπτες.'' τονίζει ο πρόεδρος των νυχτερινών κέντρων, αναφερόμενος στους Έλληνες επισκέπτες οι οποίοι έχουν μόνιμοι κατοικία στο νησί και το επισκέπτονται κατά την περίοδο των διακοπών τους.
Από την άλλη πλευρά , αν και το ποσοστό προσέλκυσης Ελλήνων επισκεπτών στο νησί ανέρχεται σε μικρό ποσοστό , είναι προνομιακό. Όπως αποκάλυψε ο κ. Αποστόλου, διαμορφώνονται ειδικές τιμές για τους Έλληνες τουρίστες όπως και για τους ''μόνιμους'' επισκέπτες. Συμπλήρωσε ακόμη πως οι τιμές αν και σε υψηλά επίπεδα είναι αντάξιες των υπηρεσιών που προσφέρει κάθε ξενοδοχειακή μονάδα και για αυτόν τον λόγο διατηρούν την προνομιακή θέση στις επιλογές των τουριστών.
Τα εμπόδια
'' Ο τουρισμός είναι η βαριά βιομηχανία της χώρας ,η διέξοδος από την κρίση'' αναφέρει συγκεκριμένα ο πρόεδρος των νυχτερινών κέντρων εστιάζοντας στην ευαισθησία που οφείλει να υποδείξει τόσο η κοινωνία όσο και η δημοτική αρχή, ιδιαίτερα στον τομέα της νυχτερινής διασκέδασης. Όπως τονίζει , η νομολογία στους τουριστικούς προορισμούς πρέπει να προσαρμοστεί ανάλογα με τις απαιτήσεις του επιχειρησιακού κόσμου. Μια άποψη με την οποία διαφωνεί ο κ. Αποστόλου, καθώς πιστεύει ότι η διατήρηση της μουσικής μέχρι τις πρωινές ώρες εξαντλεί τους επισκέπτες του νησιού και δεν βοηθά να αναδειχθούν άλλα στοιχεία της μυκονιάτικης κουλτούρας, όπως τα μουσεία της ενώ προσεγγίζει τουρίστες που ενισχύουν τα ποσοστά ύπαρξης αριθμού τουριστών δυσανάλογο με τον τζίρο τους.
Μερίδιο ευθύνης καταμερίζεται και στην δημοτική αρχή, που καλείται να ''νοικοκυρέψει'' τον τόπο. Όπως επικαλούνται και οι δυο επιχειρηματίες, υπάρχουν σημαντικά προβλήματα στο νησί που δυσκολεύουν τις μετακίνηση και διαμονή των επισκεπτών του. Μεταξύ άλλων αναφέρθηκαν στην απουσία πεζοδρόμησης και η έντονη παρουσία των σκουπιδιών που χαλούν την αισθητική της αρχιτεκτονικής που χαρακτηρίζει την Χώρα της Μυκόνου και εντυπωσιάζει τους τουρίστες της. Ο Δήμος καλείται να παρέμβει μεταξύ των πρωτοβουλιών των ιδιωτών ώστε με την σειρά του να βοηθήσει στην τουριστική ανάπτυξη του τόπου.
Η Σύρος στο προσκήνιο
Όπως παρουσιάζεται μέσα από τις παραπάνω δηλώσεις ,η Μύκονος δεν αποτελεί τον ''επίγειο παράδεισο'' όπως την χαρακτηρίζουν οι τουρίστες. Αντιμετωπίζει τις δικές της δυσκολίες όπως και η Σύρος. Η παραλείψεις της δημοτικής αρχής , ο αθέμιτος ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων, η μη προβολή στοιχείων πολιτισμού του νησιού ώστε να αναπτυχθεί και ο χειμερινός τουρισμός είναι κάποια από τα κοινά προβλήματα που αντιμετωπίζει και η Πρωτεύουσα των Κυκλάδων. Ωστόσο η συλλογική προσπάθεια και οι πρωτοβουλίες των κατοίκων αλλά και των επιχειρηματιών , είναι η λύση στο πρόβλημα.
Στην Σύρο αναφέρθηκε και ο κ. Θεοχάρης ,εστιάζοντας στην αιτία του προβλήματος της μη τουριστική της ανάπτυξης. Δηλώνοντας χαρακτηριστικά '' Η Σύρος του παρελθόντος εστίασε περισσότερο σε Έλληνες τουρίστες που σε περίοδο κρίσης όμως αδυνατούν να κάνουν διακοπές. Αυτό συνεπάγεται με μείωση της τουριστικής της κίνησης. Ωστόσο με την συνεργασία των υπεύθυνων φορέων και την ορθή στόχευση που θα αναδεικνύει τον διαχρονικό πολιτισμό της, υπάρχουν οι δυνατότητες να προσεγγίσει και ξένους τουρίστες πλέον.''
Από την πλευρά του ο κ. Αποστόλου, εντοπίζει μια διαφορετική οπτική γωνία για τις λάθος προσεγγίσεις του νησιού. Αναφέρθηκε με την σειρά του στο γεγονός ότι η Σύρος αρχικά εστίασε στην ανάπτυξη της βιοτεχνίας και των δημόσιων υπηρεσιών της, ενώ υστερούσε σε τουριστικές πρωτοβουλίες για ανάδειξη του τοπικού στοιχείου για την προσέγγιση επισκεπτών. Ενώ θεωρεί απαραίτητο την προετοιμασία της συριανής κοινότητας όπως και των υποδομών της για να φιλοξενήσει τους νέους επισκέπτες της.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Τουρισμός: Τι προβλέπει το νέο νομοσχέδιο για ξενοδοχεία, κρουαζιέρα και airbnb
9 Νοε. 2024 - 9:29 - Επιμελητήριο Κυκλάδων: Νέος κύκλος σεμιναρίων τον Απρίλιο για τις επιχειρήσεις
21 Μαρ. 2024 - 10:39 - Παράταση 6 μηνών στην υλοποίηση εννέα δράσεων ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας
15 Φεβ. 2021 - 6:29 - Ξεκινά η δομή στήριξης επιχειρήσεων από το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης
5 Ιουν. 2019 - 6:23 - Συνεργατικές επιχειρήσεις πρωτογενούς τομέα σε μικρά νησιά
13 Μαρ. 2018 - 14:04