Ελεγχόμενη στάθμευση και δημιουργία υδατοδρομίου στη Σύρο

Υποθέσεις προσεχώς...

Νέα συνεδρίαση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου

Το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης στην περιοχή “Νησάκι” καθώς και το θέμα της κατασκευής υδατοδρομίου στη Σύρο είναι δύο από τα σημαντικά ζητήματα που πρόκειται να κληρονομήσει η νέα διοίκηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου από την 1η Σεπτεμβρίου που αναλαμβάνει επίσημα τα καθήκοντά της.

Τα ανωτέρω επιβεβαιώνονται από τη χθεσινή συνεδρίαση των μελών του Δ.Σ. στα γραφεία του Λιμενικού Ταμείου με τον πρόεδρο, Γιώργο Βελισσαρίου να παραδέχεται πως δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στη συγκεκριμένη ευθύνη της εφαρμογής του κυκλοφοριακού μέτρου, αφού ακόμη είναι σε εκκρεμότητα η επισκευή του απαραίτητου εξοπλισμού για τη λειτουργία του μηχανήματος αυτόματης καταβολής αντιτίμου και έκδοσης εισιτηρίου. Παράλληλα, υπήρξε αναφορά στο ενδιαφέρον δύο εταιρειών για την ανάπτυξη υδατοδρομίου, υπόθεση η οποία αναμένεται να συνεχιστεί στη νέα θητεία με την τελική διαβούλευση να πραγματοποιείται εντός του πρώτου μήνα ανάληψης ευθυνών από το νέο διοικητικό, δηλαδή, τον Σεπτέμβριο.

Σημειώνεται πως στη συνεδρίαση έδωσαν το “παρών” ο νέος πρόεδρος, Δημήτρης Κοσμάς, ο νέος αντιπρόεδρος Φραγκίσκος Βακόνδιος και το νέο μέλος της πλειοψηφίας, Γιώργος Κανάκης.

 

Δύο εταιρείες για υδατοδρόμιο

Συγκεκριμένα, η κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίου τέθηκε ως θέμα εκτός ημερήσιας διάταξης, για το οποίο ο κ. Βελισσαρίου γνωστοποίησε πως μετά την παρέλευση του απαιτούμενου χρονικού διαστήματος της πρόσκλησης ενδιαφέροντος, απάντησαν δύο εταιρείες, η Hellenic Seaplanes S.A. καθώς και η εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια Α.Ε.., εκπρόσωποι των οποίων σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν θα κληθούν να συζητήσουν αναλυτικά με τη σημερινή διοίκηση παρουσία μελών και της νέας, εντός του χρονικού διαστήματος 24 -28 Αυγούστου ενώ η δεύτερη διαβούλευση θα ακολουθήσει τον Σεπτέμβριο.

Αποφασίσθηκε δε, προκειμένου να μην υπάρξει ζήτημα ισχύος της απόφασης που θα ληφθεί για τον καθορισμό των όρων του διαγωνισμού και την ανάδειξη της αναδόχους εταιρείας, καθώς το ΔΣ του Λιμενικού Ταμείου απαρτίζεται από μέλη και άλλων νησιών, να ορισθεί 6μελής επιτροπή με Συριανά μέλη, που θα μπορούν να παρευρεθούν στη διαβούλευση.

Στο πλαίσιο της συζήτησης διευκρινίστηκε πως επιθυμία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου είναι να αναλάβει τόσο τη δημιουργία, όσο και την έκδοση απόφασης περιβαλλοντικών όρων για τη λειτουργία του η εταιρεία που θα επιλεγεί, καθώς με αυτόν τον τρόπο, η αδειοδότηση δε θα χρονοτριβήσει. Σε διαφορετική περίπτωση και προκειμένου να χορηγηθεί άδεια λειτουργίας προς το Λιμενικό Ταμείο, θα απαιτούνταν σίγουρα δύο χρόνια αφού απαραίτητη προϋπόθεση είναι η έγκριση περιβαλλοντικών όρων.

Υπενθυμίσθηκε δε, πως η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου σχετικά με το θέμα είχε συμπεριλάβει ως εναλλακτική πρόταση για την περιοχή κατασκευής του υδατοδρομίου τον Φοίνικα εκτός από το λιμάνι της Ερμούπολης, γεγονός που όπως διαβεβαίωσε ο κ. Βελισσαρίου έχει καταστεί γνωστό στις δύο ενδιαφερόμενες εταιρείες.

Κατά συνέπεια εντός του τρέχοντος μήνα θα υπάρξουν τα πρώτα στοιχεία από την συνάντηση που θα πραγματοποιηθεί.

Ελεγχόμενο “βαρίδι” για το νέο ΔΣ

Το πολυσυζητημένο θέμα της μη εφαρμογής μέχρι σήμερα του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης στο Νησάκι ήρθε εκ νέου στην επιφάνεια λόγω της συζήτησης της έκθεσης των οικονομικών του β΄ τριμήνου του 2014 του Λιμενικού Ταμείου, καθώς αποφασίσθηκε ομόφωνα η αφαίρεση του προϋπολογισθέντος ποσού των εισπράξεων από τη λειτουργία του μέτρου, καθώς αυτό παραμένει... σε εκκρεμότητα.

Ο κ. Βελισσαρίου τόνισε πως υπήρξαν έως σήμερα δύο αποτυχημένες προσπάθειες να ανταποκριθεί εταιρεία στην ανάγκη επισκευής του εξοπλισμού, γεγονός που αποτρέπει την εφαρμογή του μέτρου, της λειτουργίας του οποίου επανέλαβε ο ίδιος πως υπεραμύνεται.

Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του, ο πρόεδρος, δήλωσε κατηγορηματικά πως “δεν μπορέσαμε να ανταποκριθούμε στις ευθύνες που αναλάβαμε” καθώς “μόνοι μας δεν μπορέσαμε να το λειτουργήσουμε”, μεταθέτοντας το βάρος στη νέα διοίκηση. “Αν η νέα Δημοτική Αρχή και η νέα διοίκηση συμφωνούν” ανέφερε, “μπορούν να το εφαρμόσουν” συμπλήρωσε, παραδεχόμενος επί της ουσίας την αποτυχία της διοίκησης στο συγκεκριμένο ζήτημα.

Αξίζει να σημειωθεί, πως από τα πρόσωπα που θα συμμετάσχουν στο νέο ΔΣ, το μέλος, ο Γιώργος Κανάκης, έθεσε επί τάπητος τη διαπίστωση όπως εύλογα προκύπτει, πως η νέα διοίκηση δεν είναι μάγος ώστε να μπορέσει από τη μία ημέρα στην άλλη να λύσει το θέμα.

Τεχνικό πρόγραμμα με παρεμβάσεις Λιμεναρχείου

Κατά τη διάρκεια της ίδιας συνεδρίασης ομόφωνα εγκρίθηκε και το τεχνικό πρόγραμμα για το 2015 προϋπολογισμού 700 χιλιάδων ευρώ, στο πλαίσιο του οποίου έχουν συμπεριληφθεί έργα και παρεμβάσεις για το σύνολο των νησιών που έχει στην αρμοδιότητά του το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σύρου. Ο κ. Βελισσαρίου απαρίθμησε μία σειρά εξ αυτών που έχουν συμπεριληφθεί και στα οποία θα δοθεί προτεραιότητα, εξηγώντας πως η σύνταξη του προγράμματος γίνεται από την απερχόμενη διοίκηση προκειμένου να έχει κατατεθεί ο αντίστοιχος προϋπολογισμός έως τις αρχές Σεπτεμβρίου που ορίζει η σχετική νομοθεσία. Παράλληλα, επεσήμανε πως υπήρξε συνεργασία με τα μέλη της νέας διοίκησης, προσθέτοντας όμως πως, η τροποποίησή του είναι εφικτή ανά πάσα στιγμή μελλοντικά με πολιτικές αποφάσεις που θα λαμβάνει το νέο ΔΣ σύμφωνα με τις προτεραιότητες που θα θέσει.

Υπογραμμίζεται, πως ο Λιμενάρχης Σύρου, Νικόλαος Σκευοφύλακας στην τοποθέτησή του εξήγησε πως σε ένα τεχνικό πρόγραμμα 700 χιλιάδων ευρώ, δεν είναι δυνατόν να προορίζεται το ποσό των 500 ευρώ μόνο για ανάγκες του Λιμεναρχείου που σχετίζονται με την εύρυθμη λειτουργία και τους ελέγχους της χερσαίας ζώνης, αιτούμενος τέλος, την αύξηση του ποσού ώστε να δουλεύει απρόσκοπτα το προσωπικό.