Σημείο επαφής για την εκπαιδευτική κοινότητα
- Δευτέρα, 1 Δεκεμβρίου, 2014 - 06:09
Επιμορφωτική Ημερίδα για τους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων που διδάσκουν στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Σύρου πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εργατοϋπαλληλικού κέντρου Κυκλάδων από την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου.
Η επιστημονική και οργανωτική ευθύνη της ημερίδας ανήκε στη Σχολική Σύμβουλο Φιλολόγων Κυκλάδων Παρασκευή Δεληκάρη, ενώ ως εισηγητές αξιοποιήθηκαν στελέχη και εκπαιδευτικοί, οι οποίοι παρουσίασαν καλές πρακτικές που έχουν εφαρμόσει στο παρελθόν.
“Συγκλίσεις στη διδακτική μεθοδολογία”
“Σκοπός της ημερίδας ήταν να φέρει κοντά τις διαφορετικές ειδικότητες και να αναδείξει τις συγκλίσεις που έχουν σε επίπεδο διδακτικής μεθοδολογίας” δήλωσε στην “Κοινή Γνώμη” η κ. Δεληκάρη, εξηγώντας ότι διαφορές στον τρόπο προσέγγισης παρατηρούνται πολύ συχνά και ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς με το ίδιο γνωστικό αντικείμενο, εξαιτίας των διαφορετικών μαθησιακών αναγκών του πληθυσμού, που καλούνται να διαχειριστούν.
Πρόσθεσε ακόμα ότι τη λογική της ημερίδας διέτρεχε το bottom up, δηλαδή η παρουσίαση των δράσεων από τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να περιγράψουν με ακρίβεια το έργο τους και να το μεταδώσουν στους συναδέλφους τους.
“Στις περισσότερες περιστάσεις, η διδασκαλία από μόνη της αποτελεί δημιουργία αφού έχει να διαχειριστεί ένα πλήθος από παραμέτρους, κάθε φορά διαφορετικές. Ακριβώς αυτό είναι που ανακινεί τη δημιουργικότητα του εκπαιδευτικού, δεδομένου ότι αυτός αλληλεπιδρά με το συγκεκριμένο μαθητικό πληθυσμό”, κατέληξε.
Σημειώνεται ότι η θεματική ποικιλία της επιμορφωτικής Ημερίδας αφορούσε κυρίως στην εξοικείωση των εκπαιδευτικών με εργαλεία και μεθόδους διδασκαλίας που εξασφαλίζουν στην εκπαιδευτική διαδικασία ευελιξία, διαθεματικότητα και προάγουν τη δημιουργικότητα και την αυτονομία των μαθητών.
Διαθεματικότητα και χρήση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη
“Η στρατηγική της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου για το Σχολείο που καινοτομεί και δημιουργεί αντιλαμβάνεται τη δημιουργικότητα ως πρωταρχικό χαρακτηριστικό του σύγχρονου σχολείου. Για το λόγο αυτό, την ενισχύει μέσα από πλήθος εξειδικευμένων δραστηριοτήτων”, σημείωσε με τη σειρά του ο κ. Διονύσης Μεσσάρης. Ο ίδιος κατέστησε σαφές ότι οι διδακτικές προσεγγίσεις των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δεν αποτελούν απλά θεωρητικές προτάσεις-έχουν εφαρμοστεί ήδη στην πράξη και απολαμβάνουν την ανταπόκριση και αποδοχή των μαθητών.
“Επίσης για το εκπαιδευτικό δυναμικό των Κυκλάδων ήταν πολύ ενθαρρυντικό το γεγονός, ότι οι εισηγητές ήταν διαφορετικών ειδικοτήτων (φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικοί). Η ημερίδα κατάφερε να συνταιριάξει διαφορετικούς κλάδους εκπαιδευτικών (θετικών και θεωρητικών επιστημών)-πρόβαλε δηλαδή με τον καλύτερο τρόπο το θεσμό της διαθεματικότητας που τόσο έχει ανάγκη το σύγχρονο ελληνικό σχολείο” τόνισε, εξηγώντας ακόμα πως “η χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη αποδεικνύει το γεγονός ότι ο σύγχρονος εκπαιδευτικός αναγνωρίζει την ανάγκη του σύγχρονου μαθητή να δημιουργεί και να εκφράζεται μέσω της τεχνολογίας”.
“Πάντρεμα” των θετικών και θεωρητικών επιστημών
Στην έναρξη της ημερίδας με την ομιλία του ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου έδωσε το στίγμα του Σχολείου που προωθεί τη δημιουργία και την καινοτομία. Στη συνέχεια, η φιλόλογος Κατερίνα Μηλιαράκη με ΜΑ Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό εστίασε στη “Διδακτική παρουσίαση του Προοιμίου της Οδύσσειας με αξιοποίηση διαδραστικών εργαλείων”. Στο κομμάτι των θετικών επιστημών, ο μαθηματικός Νίκος Κατσίπης (ΜΑ στα Θεωρητικά Μαθηματικά), παρουσίασε το θέμα “Διδάσκοντας Μαθηματικά με χρήση Νέων Τεχνολογιών: το Geogebra στη σχολική τάξη”. Τη σκυτάλη έλαβε ο επίσης μαθηματικός Γιώργος Μήτσου (ΜΑ στη Διδακτική των Μαθηματικών” με την ενότητα “Ζωντανεύοντας τα Μαθηματικά με τη χρήση ψηφιακών εφαρμογών: μετατοπίσεις στη μεθοδολογία ή και στην πρόσληψη του διδακτικού αντικειμένου”. Το πρώτο μέρος των ομιλιών ολοκληρώθηκε με την Προϊσταμένη επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης Δ.Ε. Νοτίου Αιγαίου, Τσαμπίκα Καράκιζα, η οποία αναφέρθηκε στην “Παιδαγωγική πλαισίωση των διδακτικών σχεδίων εργασίας με χρήση ΤΠΕ”.
“Το έργο τέχνης και οι δυναμικές του: η περίπτωση του Γιοφυριού της Άρτας” παρουσιάστηκε από τη φιλόλογο και Δρ. Αρχαίας Ιστορίας, Μαρία Μήτση – Αναγνώστου. Στη συνέχεια, ο κ. Αλέξης Μπρες, φυσικός (ΜΑ στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών” ανέπτυξε την “Πρόταση διδασκαλίας Φυσικής Γ Γυμνασίου με τη συνδρομή διαδραστικής προσομοίωσης και συστήματος συγχρονικής λήψης και απεικόνισης”, ενώ η Μαρία Κολοβού, φυσικός, ΜΑ in Drama in Education παρουσίασε το θέμα: “Πώς να διδάξουμε στα “τεχνολογικά φρικιά” (μαθητές και μαθήτριές μας); Αναστοχαστικές θέσεις με αφορμή τη χρήση ΤΠΕ στη διδακτική της Βιολογίας”.
Μετά το πέρας των ομιλιών ακολούθησε συζήτηση με συντονίστρια τη Σχολική Σύμβουλο Φιλολόγων Κυκλάδων, Παρασκευή Δεληκάρη.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Μία παράσταση "έκπληξη"
14 Φεβ. 2025 - 6:16 - Εκπαίδευση και σύγχρονη τεχνολογία
14 Φεβ. 2025 - 6:15 - Κλειστά τα σχολεία και αύριο στη Νάξο
13 Φεβ. 2025 - 13:12 - Σύρος: Ακύρωση χοροεσπερίδας Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων 1ου Πειραματικού Γυμνασίου
12 Φεβ. 2025 - 19:00 - Ευχαριστήριο γονέων της ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Άνω Σύρου
11 Φεβ. 2025 - 15:45