Βράβευση του Δημοτικού Σχολείου Αγίου Αρσενίου Νάξου σε διαγωνισμό της Unicef

Tα παιδιά γράφουν και ζωγραφίζουν τα Δικαιώματά τους

Το 1ο βραβείο στην κατηγορία “Παραμύθια” του εκπαιδευτικού προγράμματος “Τα Παιδιά Γράφουν & Ζωγραφίζουν τα Δικαιώματά τους” απέσπασε από τη Unicef η Δ' Τάξη του Δημοτικού Σχολείου Αγίου Αρσενίου Νάξου.

Με την ευκαιρία της 25ης Επετείου της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού, η οποία υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 1989, η Unisef παρουσίασε την έκθεση “Η Κατάσταση των Παιδιών στον Κόσμο – Ας οραματιστούμε ξανά το μέλλον: Καινοτομία για κάθε παιδί”. Την τελετή απονομής στη Στοά του Βιβλίου συντόνισε ο δημοσιογράφος Παύλος Τσίμας, ενώ συμμετείχε ο ηθοποιός Γιάννης Ζουγανέλης. Αντιπροσωπεία του Ολυμπιακού με επικεφαλής τον προπονητή Μίτσελ και τους ποδοσφαιριστές Μπάλαζ Μέγιερι και Τσόρι Ντομίνγκεζ απένειμαν μεταξύ άλλων βραβεία στα παιδιά.

Ο Πρόεδρος της UNICEF Λάμπρος Κανελλόπουλος και ο Γενικός Διευθυντής Ηλίας Λυμπέρης αναφέρθηκαν στα τελευταία στοιχεία για την κατάσταση των παιδιών στον κόσμο. Βραβεία απένειμαν επίσης η Υφυπουργός Υγείας Κατερίνα Παπακώστα, ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, η εκπρόσωπος του Ελληνικού Δικτύου για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη Ράνια Σουλάκη, η Γενική Γραμματέας Πρόνοιας Έφη Μπέκου και εκπρόσωποι του Υπουργείου Παιδείας.

Τα Βραβεία UNICEF 2014 απονεμήθηκαν σε εξέχουσες προσωπικότητες της χώρας μας που προωθούν τα δικαιώματα του παιδιού και σε σχολεία, τα οποία ξεχώρισαν σε σχετικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τα δικαιώματα του παιδιού που υλοποιείται σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας. Για το λόγο αυτό, το Βραβείο UNICEF 2014 απονεμήθηκε στον Διευθυντή Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, Μάνο Σφακιανάκη, για τη σημαντική του συμβολή στην προστασία των δικαιωμάτων των παιδιών στην Ελλάδα.

Μήνυμα συμπαράστασης και ελπίδας

Μέσα από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Τα Παιδιά Γράφουν & Ζωγραφίζουν τα Δικαιώματά τους”, τα παιδιά εκφράστηκαν και αποτύπωσαν τις πρωτότυπες ιδέες και τα συναισθήματά τους και δημιούργησαν αφίσες, παραμύθια, βιβλία, και εφημερίδες για να μας μεταδώσουν το δικό τους αυθεντικό μήνυμα συμπαράστασης και αλληλεγγύης, ένα μήνυμα ελπίδας να γίνουν πράξη τα δικαιώματα των παιδιών όλου του κόσμου.

Από την υιοθέτηση της Σύμβασης έως σήμερα, έχει σημειωθεί τεράστια πρόοδος σε όλους σχεδόν τους τομείς της ζωής των παιδιών. Στα μεγαλύτερα επιτεύγματα περιλαμβάνονται η μείωση στο μισό του αριθμού των παιδιών κάτω των 5 ετών που πεθαίνουν κάθε χρόνο, από σχεδόν 12 σε 6 εκατομμύρια, η μείωση κατά περισσότερο από το μισό, του αριθμού των ανθρώπων που ζουν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας, από 47% σε 18% και η αύξηση της εγγραφής στην προσχολική εκπαίδευση σε παγκόσμιο επίπεδο κατά περισσότερο από 30%.. Επιπλέον, παρατηρείται μείωση του αριθμού των παιδιών ηλικίας 5-17 ετών που εμπλέκονται στην παιδική εργασία σχεδόν κατά ένα τρίτο, ενώ παρέχεται η πρόσβαση σε εγκαταστάσεις υγιεινής σε σχεδόν 2 δισεκατομμύρια ανθρώπους.

Στέρηση των βασικών δικαιωμάτων

Ωστόσο, παρά τη σημαντική πρόοδο των τελευταίων 25 χρόνων, εκατομμύρια παιδιά στερούνται βασικά τους δικαιώματα. Ειδικότερα, 58 εκατομμύρια παιδιά πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν φοιτούν στο σχολείο, το ένα τέταρτο των παιδιών παγκοσμίως υποσιτίζονται, σχεδόν 2,5 δισεκατομμύρια άνθρωποι εξακολουθούν να μην έχουν πρόσβαση σε βελτιωμένες εγκαταστάσεις υγιεινής και τέλος τα παιδιά ευπαθών κοινωνικά ομάδων δεν έχουν πρόσβαση στις βασικές υπηρεσίες και την προστασία, που χρειάζονται για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων τους.

Η Unicef, μέσα από την έκθεσή της με τίτλο “Η Κατάσταση των Παιδιών στον Κόσμο - Ας οραματιστούμε ξανά το μέλλον: Καινοτομία για κάθε παιδί” απηύθυνε έκκληση στα κράτη, τους επαγγελματίες της ανάπτυξης, τις επιχειρήσεις, τους ακτιβιστές και τις κοινότητες, να εργαστούν μαζί για να προαγάγουν νέες ιδέες για την αντιμετώπιση των πιο πιεστικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα παιδιά και να βρουν νέους τρόπους για την αναβάθμιση των καλύτερων και πλέον ελπιδοφόρων τοπικών καινοτομιών.

“Ο φίλος μου ο Αλέξανδρος” με την υπογραφή της Δ' Τάξης

Για τη βράβευση των μαθητών της Δ' Τάξης του Δημοτικού Σχολείου Αγίου Αρσενίου Νάξου μίλησε στην “Κοινή Γνώμη” η συντονίστρια του προγράμματος, Γεωργία Παραρά. Η ομάδα συμμετείχε στο πρόγραμμα με το παραμύθι “Ο φίλος μου ο Αλέξανδρος”, το οποίο συνέγραψαν οι μαθητές με την πολύτιμη καθοδήγηση της δασκάλας τους. Το παραμύθι αφηγείται την ιστορία ενός χαρισματικού παιδιού με κινητικά προβλήματα. “Στις σελίδες του περιγράφουμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στην καθημερινότητά του. Από μια βόλτα με τους γονείς του ή μια επίσκεψη στο σπίτι της γιαγιάς του, μέχρι τα προβλήματα στο σχολικό περιβάλλον. Βάζουμε τον ήρωα από τη μέση της ιστορίας να παίρνει μέρος σε έναν αγώνα δρόμου που γίνεται στο σχολείο του, περνώντας το μήνυμα ότι δε συμμετέχει για να βγει πρώτος, αλλά γιατί έχει δικαίωμα στη συμμετοχή και στο να κάνει πράγματα” ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Παραρά, τονίζοντας ότι “όλοι μπορούμε να ξεχωρίσουμε, καθώς είμαστε μοναδικές προσωπικότητες”.

Παιδιά που συμμετείχαν

Όπως εξήγησε, η διάκριση αυτή αποτέλεσε μία ευχάριστη έκπληξη για τους μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. “Μόνο όταν πήγαμε στη βράβευση εγώ και μία εκπρόσωπος των μαθητών του σχολείου και παραλάβαμε την αναμνηστική πλακέτα από τη Unicef πείστηκαν για την αναγνώριση της προσπάθειάς τους”, επεσήμανε.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν οι μαθητές: Μαργαρίτα Βαθρακοκοίλη, Μαρία Δημητροκάλλη, Σαβίνα Ζύκαϊ, Ελιδιόν Ισμαϊλάι, Φώτης Κάβουρας, Κατερίνα Καλογείτονα, Κατερίνα Καραμάνη, Ιωάννης Μακριδόπουλος, Δημήτρης Μανωλάς, Διονύσης Παβάλ, Κατερίνα Σύταϊ, Γαβριήλ-Στυλιανός Τουλούπης.

“Ενημερωμένοι και ευαισθητοποιημένοι μαθητές”

Δεν παρέλειψε δε να διευκρινίσει ότι η κεντρική ιστορία του παραμυθιού για έναν άνθρωπο με αναπηρίες ήταν ιδέα των ίδιων των μαθητών. “Εγώ κατέγραφα τις προτάσεις τους, ένωνα τα κομμάτια, τους συμβούλευα για τα προβλήματα στα οποία θα έπρεπε να εστιάσουμε και επεξεργαζόμουν το υλικό” ανέφερε, καθιστώντας γνωστό ότι τα παιδιά αποφάσισαν αυτοβούλως να ασχοληθούν με ένα τόσο ιδιαίτερο θέμα, χωρίς να δέχονται ερεθίσματα στο άμεσο περιβάλλον τους και στο σχολείο. “Αυτό αποδεικνύει ότι είναι ενημερωμένοι και ευαισθητοποιημένοι πάνω σε ζητήματα που αφορούν στον άνθρωπο, αλλά και στο δικαίωμά του στη ζωή”, κατέληξε.