Διαφορετική πλεύση
- Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2014 - 06:09
Τα “ηνία” των ενεργειών για τη λειτουργία του υδατοδρομίου στο νησί της Ίου επιθυμεί να διατηρήσει το Λιμενικό Ταμείο του νησιού, το διοικητικό συμβούλιο του οποίου πήρε την απόφαση να προχωρήσει αυτόνομο και με γοργά βήματα στη σύνταξη σχετικής μελέτης με τη συνεργασία αρμόδιας εταιρείας.
Ο πρόεδρος, Αλέξανδρος Ανδρεωσάτος μιλώντας στην εφημερίδα, υποστήριξε πως σκοπός της απόφασης που έλαβαν τα μέλη του Λιμενικού Ταμείου και συνηγόρησαν στο να πορευθούν διαφορετικά από την πρόταση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου είναι να μπορέσουν να κατοχυρώσουν στο Λιμενικό Ταμείο την άδεια λειτουργίας του, ώστε να έχει κέρδος το νησί και η τοπική κοινωνία.
Αξίζει να σημειωθεί, πως η Περιφερειακή Αρχή, μετά τις αποφάσεις για τα νησιά της Σύρου και της Ρόδου, θέτει επί τάπητος εισηγήσεις στη νέα συνεδρίαση της Δευτέρας σχετικά με τα νησιά της Νάξου, της Πάρου, της Τήνου, της Άνδρου και της Αμοργού.
Η άδεια λειτουργίας στο Λιμενικό Ταμείο Ίου
“Συνήθως όταν γίνονται όλα συγκεντρωτικά συναντούμε χρονοβόρες διαδικασίες. Θεωρώ πως το κάθε Λιμενικό Ταμείο έχει τη δυνατότητα να ελιχθεί μόνο του” δηλώνει αρχικά ο πρόεδρος, εξηγώντας πως, “Από την πλευρά μας αναμένουμε την έγκριση της απόφασης από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου”. Το ποσόν που αφορά στη σύνταξη του φακέλλου ανέρχεται σε 3.000 ευρώ και αμέσως μετά την απάντηση της Αποκεντρωμένης, η διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου Ίου θα προχωρήσει κατά πάσα πιθανότητα στην απευθείας ανάθεση σε εταιρεία. Σημειώνεται ότι το Λιμενικό Ταμείο είχε επικοινωνία με δύο εταιρείες υδατοδρομίων ενώ επικρατέστερη για ανάπτυξη συνεργασίας είναι η εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια
“Θέλουμε να διαχειριζόμαστε την άδεια” προσθέτει ο κ. Ανδρεωσάτος στη συνέχεια, λέγοντας ταυτόχρονα πως, “Αρχικό μέλημά μας είναι να συνταχθεί φάκελλος και να λάβουμε τις αδειοδοτήσεις ώστε να έχουμε έσοδα και από τη λειτουργία του. Είναι σημαντικό να φροντίζουμε να κερδίζει ο τόπος μας”.
Κριτήριο για την επιλογή της εταιρείας που θα συμπορευθεί με το Λιμενικό Ταμείο Ίου σε επίπεδο μελέτης είναι και η πορεία της εταιρείας πανελλαδικά. “Τα Ελληνικά Υδατοδρόμια έχουν δημιουργήσει πολλές υποδομές στη χώρα και είναι ένα σημαντικό κριτήριο που λάβαμε υπόψιν μας”.
Κληθείς να τοποθετηθεί αναφορικά με την πρόταση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και όσον αφορά στο κόστος, το οποίο και έχει προβλέψει να καλύψει η ίδια για τα νησιά με τα οποία θα αναπτυχθεί η συνεργασία, υποστήριξε, “Θέλουμε και πρέπει να συνεργαζόμαστε εποικοδομητικά με την Περιφέρεια, όμως ταυτόχρονα, πιστεύουμε πως από την πλευρά μας, θα προωθήσουμε γρήγορα τη μελέτη. Στοχεύουμε να κινηθούμε πιο ευέλικτα και αυτή είναι η προσωπική θεώρησή μας”. Υπογραμμίζεται, πως ο πρόεδρος ανέφερε πως ανάλογες ενέργειες θα ακολουθήσουν το 2015 και για τα υπόλοιπα νησιά που ανήκουν στο Λιμενικό Ταμείο Ίου.
Στόχος η εξυπηρέτηση μικρών νησιών
Προτεραιότητα για την Ίο αποτελεί η εξυπηρέτησή της σε επίπεδο συγκοινωνίας σε όσο γίνεται πιο υψηλό βαθμό δεδομένου ότι το νησί δεν διαθέτει αεροδρόμιο και ως εκ τούτου, δεν υπάρχει η δυνατότητα αεροπορικής σύνδεσης, παρά μόνον η δυνατότητα ακτοπλοϊκής μετακίνησης. “Θεωρώ ότι θα είναι ένα μέσον συγκοινωνίας για την Ίο. Σύμφωνα με όσα γνωρίζω μέχρι στιγμής, τα εισιτήρια δε θα είναι ακριβά και αναμφισβήτητα αυτό το γεγονός θα δώσει κάποια ώθηση στο νησί. Ακόμη και σε επίπεδο προβολής πιστεύω πως θα βοηθήσει” σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Ανδρεωσάτος, ο οποίος περιγράφοντας την κατάσταση που επικρατεί σε επίπεδο συγκοινωνίας – κυρίως τους χειμερινούς μήνες – τονίζει μεταξύ άλλων, πως, “Μετά βίας υπάρχουν πλοία και αυτό μελλοντικά ίσως βοηθήσει και τα άλλα νησιά του Λιμενικού Ταμείου μας”, αφού όπως χαρακτηριστικά προσθέτει, “η Ανάφη μετά κόπων και βασάνων έχει δύο πλοία”. Στη ερώτηση αν κρίνει πως πλην της εξυπηρέτησης σε τουριστικό επίπεδο, το υδατοδρόμιο θα βοηθήσει και σε άλλο επίπεδο που θα άπτεται της μετακίνησης των κατοίκων, ο πρόεδρος συμπλήρωσε, “Δεν μπορεί κανείς να γνωρίζει ποια θα είναι ακριβώς τα οφέλη, ωστόσο στην Ίο που δεν υπάρχει αεροδρόμιο σίγουρα θα αντιμετωπισθούν προβλήματα”.
Επιπρόσθετα, ο ίδιος, συμπληρώνει πως, αν προωθηθούν υδατοδρόμια στα νησιά του νομού, “ίσως μπορέσουν οι Κυκλάδες να αναδειχθούν ως προορισμός ακόμη περισσότερο και να ωφεληθούν κυρίως οι μικρότεροι νησιώτικοι τόποι”. Άλλωστε, όπως αναφέρει παρακάτω, “προτεραιότητα θα έπρεπε να δίδετε στα μικρά νησιά με τα μεγάλα προβλήματα στη συγκοινωνία”.
“Δεν θέλουμε να λαμβάνονται ερήμην μας αποφάσεις”
Στην επικαιρότητα βρίσκεται και το θέμα της συζήτησης στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου σχετικά με την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των Λιμενικών Ταμείων. “Χωρίς να γνωρίζω τις λεπτομέρειες, πιστεύω ότι η δημιουργία μεγαλύτερων ενώσεων θα έχει αρνητικές συνέπειες” δηλώνει χαρακτηριστικά, θέτοντας επί τάπητος μία σειρά από προβληματισμούς. Δεδομένου πως παρατηρούνται ήδη κωλύματα και καθυστερήσεις σε πολλά επίπεδα με τον υφιστάμενο τρόπο λειτουργίας του Λιμενικού Ταμείου Ίου, ο κ. Ανδρεωσάτος, διερωτάται, “Πώς θα γίνονται οι συνεδριάσεις; Ποια μέλη θα συμμετέχουν και με ποια κριτήρια θα δίνεται προτεραιότητα σε έργα ανάμεσα στα νησιά;”.
Εξήγησε δε, πως έντονος προβληματισμός εγείρεται σχετικά και με το αν θα λαμβάνονται αποφάσεις “ερήμην των τοπικών κοινωνιών”. “Κάνουμε αγώνα για να συνεδριάσουμε τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου από τα τέσσερα νησιά κυρίως τον χειμώνα. Σκεφθείτε πόσο θα ενταθεί το πρόβλημα αν συγχωνευθούν ή δημιουργηθούν μεγαλύτερες Ενώσεις. Είμαστε οικονομικά ένα υγιές Λιμενικό Ταμείο και θέλουμε να παραμείνουμε”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Διαχείριση κρίσεων: Περιφέρεια Ν. Αιγαίου και Βρετανική Πρεσβεία στηρίζουν την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών
1 Μαρ. 2025 - 9:54 - "Οι ύβρεις και οι προσβολές της Χρύσας Καραγιάννη, απόδειξη της δυσανεξίας της στη Δημοκρατία"
27 Φεβ. 2025 - 15:41 - Ανοιχτοί Ορίζοντες στο Νότιο Αιγαίο: "Κανείς δε γελάει με τόσο κακή αίσθηση χιούμορ "
27 Φεβ. 2025 - 13:47 - Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου: Πρόσκληση υποβολής προτάσεων για την Επιχορήγηση Φορέων Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας
27 Φεβ. 2025 - 10:17 - Λαϊκή Συσπείρωση: "Αήθης επίθεση του Περιφερειάρχη για να συγκαλύψει τις πολιτικές του ευθύνες"
25 Φεβ. 2025 - 18:52