“Ας διδάξουμε το παιδί με τον τρόπο που μπορεί να μάθει”
- Πέμπτη, 26 Φεβρουαρίου, 2015 - 06:10
Τον κόσμο των μαθησιακών δυσκολιών επιχειρεί να κατανοήσει από χθες η εκπαιδευτική κοινότητα της Σύρου, στο πλαίσιο της Επιμορφωτικής Διημερίδας που υλοποιεί η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου, στην Αίθουσα “Κ. Τουλούπης” στο Λυκειακό Συγκρότημα Μάννα.
Το επιστημονικό πεδίο της Διδακτικής Μεθοδολογίας αποτελεί ένα από τα πιο απαιτητικά και γόνιμα πεδία ανάπτυξης προβληματισμού. Τα ευρήματα και οι προβληματισμοί του επιβεβαιώνουν την πάντα επίκαιρη άποψη της παιδαγωγού Μαρίας Μοντεσσόρι, ότι “Αν το παιδί δεν μπορεί να μάθει με τον τρόπο που διδάσκουμε, τότε πρέπει να το διδάξουμε με τον τρόπο που μπορεί να μάθει”.
Ένα ακόμη μαθησιακό προφίλ
Οι Μαθησιακές δυσκολίες, στο πλαίσιο αυτό, δε συνιστούν πρόβλημα αλλά ένα ακόμη μαθησιακό προφίλ, στο οποίο οι εκπαιδευτικοί καλούνται να ανταποκριθούν, εμπλουτίζοντας τις διδακτικές τους πρακτικές, με τρόπους που θα επιτρέπουν σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες να αναγνωρίζονται στα μαθησιακά γεγονότα και να γίνονται συμπαραγωγοί τους. Η συμβολή των γονέων στη μαθησιακή εξέλιξη των παιδιών είναι εξίσου σημαντική με αυτή των εκπαιδευτικών.
Η Διημερίδα αποτελεί μία πρωτοβουλία της σχολικής Συμβούλου Φιλολόγων, Παρασκευής Δεληκάρη και πραγματοποιείται σε συνεργασία με τη σχολική Σύμβουλο της 17ης Περιφέρειας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Μαρίας Δερέκα και το ΚΕΔΔΥ Σύρου (Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης).
Απρόσκοπτη παροχή εξειδικευμένης υποστήριξης
Τον χαιρετισμό του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου Διονύση Μεσσάρη, ανέγνωσε στην έναρξη της διημερίδας η Σχολική Σύμβουλος, Τσαμπίκα Καράκιζα.
Όπως τόνισε, “ο σύγχρονος εκπαιδευτικός, ο εκπαιδευτικός εκείνος που δίνει τον αγώνα του καθημερινά εντός της τάξης και προβληματίζεται γύρω από την εμπειρία της διδασκαλίας, αποζητά διαρκώς νέους δρόμους επιμόρφωσης και βελτίωσης της διδακτικής του μεθοδολογίας. Και φυσικά η διδακτική αφορά όλους τους μαθητές της τάξης, αφού ο καθένας από αυτούς μαθαίνει με το δικό του ξεχωριστό τρόπο. Τα χαρακτηριστικά του κάθε μαθησιακού προφίλ, οι ανάγκες και οι απαιτήσεις που έχει ως αποδέκτης και συμπαραγωγός της διδασκαλίας, συνιστούν πρωτεύοντα κριτήρια επανεξέτασης και αναπλαισίωσης της παιδαγωγικής μας νοοτροπίας, τόσο ως εκπαιδευτικών όσο και ως διοικητικού προσωπικού όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης.
Κατέστη δε σαφές ότι η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου προάγοντας τη συνεργασία οικογένειας, σχολείου και φορέων της εκπαίδευσης δίνει έμφαση σε θέματα Ειδικής Αγωγής.
Σημαντικό κριτήριο στην παρακολούθηση των διαδικασιών διάγνωσης και διαχείρισης των μαθησιακών δυσκολιών είναι η απρόσκοπτη παροχή εξειδικευμένης υποστήριξης από την είσοδο του μαθητή στο σχολικό περιβάλλον μέχρι και την αποφοίτησή του και για το σκοπό αυτό απαιτούνται ποιοτικές και ποσοτικές βελτιώσεις με υποστήριξη των εκπαιδευτικών για να ανταπεξέλθουν στο δύσκολο έργο τους.
“Κατανοώντας τον κόσμο των μαθησιακών δυσκολιών κατανοούμε και καλλιεργούμε καλύτερα το χαρακτήρα του σχολείου που προάγει τη δημιουργικότητα, την καινοτομία και την αξιοποίηση όλων των δεξιοτήτων των μαθητών για την εξέλιξή τους σε ενεργούς πολίτες” κατέληξε ο κ. Μεσσάρης, υπογραμμίζοντας πως η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε όλους τους τομείς είναι ο σημαντικότερος πυλώνας αναβάθμισης της ποιότητας της Εκπαίδευσης.
Π. Δεληκάρη: “Μη επιτυχημένη η εφαρμογή των Τμημάτων Ένταξης”
Ο κύκλος των ομιλιών άνοιξε με την κ. Δερέκα, η οποία ανέπτυξε το θέμα “Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ)”. Στη συνέχεια, ο Αναπληρωτής Προϊστάμενος ΚΕΔΔΥ Σύρου μίλησε για τα αίτια και τη διάγνωση των μαθησιακών δυσκολιών. “Αναπαραστάσεις των εκπαιδευτικών της τυπικής τάξης για τη λειτουργία των Τμημάτων Ένταξης”, ήταν το θέμα της κ. Δεληκάρη, ενώ η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την ομιλία της κ. Ρέας Μπακαρού, Εκπαιδευτικού Τμήματος Ένταξης Γυμνασίου Μήλου, ΜΑ στην Ειδική Αγωγή, η οποία αναφέρθηκε στα διαφορετικά μαθησιακά προφίλ των μαθητών και μαθητριών.
Σε δηλώσεις της στην “Κοινή Γνώμη” η υπεύθυνη της Διημερίδας, Παρασκευή Δελακάρη διευκρίνισε ότι οι μαθησιακές δυσκολίες δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζονται από τους εκπαιδευτικούς ως πρόβλημα, αλλά ως ένα ακόμη μαθησιακό προφίλ. Σχετικά με τα Τμήματα Ένταξης, αναφέρθηκε στα στερεότυπα που υπάρχουν αλλά και στην “όχι επιτυχημένη” εφαρμογή του θεσμού. “Η ειδική αγωγή έπρεπε να είναι κομμάτι της γενικής εκπαίδευσης. Δηλαδή να είναι ενταγμένη στο γενικό σχολείο. Οι δομές της ειδικής αγωγής, έπρεπε να είναι κομμάτι της γενικής εκπαίδευσης”.
Η Επιμορφωτική Διημερίδα ολοκληρώνεται αύριο με τα βιωματικά εργαστήρια “Ερμηνεύοντας τις γνωματεύσεις του ΚΕΔΔΥ” (συντονίζουν οι Μαρία Δερέκα & Ευαγγελία Μαμαλάκη) και “Αναγνωρίζω και διαχειρίζομαι τις μαθησιακές δυσκολίες” (με συντονίστριες την Παρασκευή Δεληκάρη & Μπακαρού Ρέα).
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Μαθησιακές Δυσκολίες στο Δημοτικό
8 Απρ. 2021 - 6:30 - Απόλυτη στήριξη στους μαθητές ειδικής αγωγής
18 Φεβ. 2019 - 6:25 - Μαθησιακές δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης
2 Μαΐου. 2017 - 12:25 - ΔΥΠΑ: Αρχίζουν τα προγράμματα κατάρτισης για πράσινες δεξιότητες
9 Νοε. 2024 - 11:38 - "Υπάρχει στρατηγικός σχεδιασμός αναβάθμισης"
8 Νοε. 2024 - 6:15