Έντονη και συγκροτημένη προετοιμασία των Κυκλάδων για τουριστική προβολή και υποδομές

Διεύρυνση τουριστικής στρατηγηκής

Σε προσεκτικό και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό φαίνεται να προχωρούν οι δημοτικές αρχές των περισσότερων νησιών των Κυκλάδων, προκειμένου να εκμεταλλευτούν την τουριστική ανάκαμψη και ανάπτυξη, που παρουσιάζεται από το 2013 στη χώρα.

Με γνώμονα τα στοιχεία που προέκυψαν από την τελευταία τουριστική περίοδο του 2014, τα οποία έδειξαν εκτόξευση των αφίξεων από το εξωτερικό, αλλά και σημαντικά οικονομικά οφέλη, η πλειονότητα των δήμων στις Κυκλάδες, αναλαμβάνει, πλέον, το δύσκολο έργο του τουριστικού σχεδιασμού, με απώτερο στόχο την κατάρτιση μακροπρόθεσμων πλάνων, που θα φέρουν μια βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη.

Δεδομένου, πως σε περίοδο κρίσης, ο τουρισμός αναδεικνύεται στον μεγαλύτερο, ίσως, πυλώνα της οικονομίας, οι περισσότερες δημοτικές αρχές συνειδητοποιούν την βαρύτητα, η οποία πρέπει να δοθεί στην συντονισμένη και προσεγμένη προβολή και προώθηση του τουριστικού προϊόντος του κάθε νησιού, ώστε να δραχτεί η μοναδική ευκαιρία που παρουσιάζεται αυτό το διάστημα.

Οι νέες προτιμήσεις, όσον αφορά στις συνήθειες των τουριστών, όπως επίσης και η ανάπτυξη στον συγκεκριμένο τομέα των ανταγωνιστριών χωρών, έχει αναγκάσει τους επικεφαλής των νησιωτικών προορισμών, να αναθεωρήσουν την νοοτροπία των περασμένων ετών, της οποίας κύριο χαρακτηριστικό ήταν η επανάπαυση απλώς και μόνο στην έλξη που ασκούν στους ξένους επισκέπτες, τα τρία «δυνατά χαρτιά» του Αιγαίου: Ο ήλιος, η θάλασσα και η ιστορία.

Ωστόσο, όπως αποδεικνύεται από τις τάσεις της διεθνούς τουριστικής αγοράς, οι απαιτήσεις των επισκεπτών σε ποιότητα δραστηριοτήτων, καταλυμάτων και υπηρεσιών, έχουν βρει σχετικά απροετοίμαστα να νησιά, καθώς παρουσιάζουν μεγάλες ελλείψεις τόσο σε υποδομές, όσο και σε οργάνωση, ενώ χαμηλή, ακόμη, παραμένει και η ποιότητα των υπηρεσιών αποτελώντας ένα επιπλέον «αγκάθι».

Ταυτόχρονα, η αδράνεια των προηγούμενων χρόνων, έχει, ουσιαστικά, «αφανίσει» από τον τουριστικό χάρτη τους νησιωτικούς προορισμούς, οι οποίοι δεν διέθεταν σταθερή επισκεψιμότητα, όπως στην περίπτωση της Σαντορίνης και της Μυκόνου, λόγω του προ δεκαετιών προβεβλημένου και επιτυχημένου «χαρακτήρα» τους.

Στην παρούσα συγκυρία, η πλειοψηφία των διοικήσεων επιχειρεί να επανεκκινήσει, αυτή τη φορά σε σωστές, διεθνών προδιαγραφών, βάσεις, την τουριστική «μηχανή», προκειμένου τα νησιά των Κυκλάδων, μικρά και μεγάλα, να εδραιωθούν παγκοσμίως, ως ιδανικοί, μοναδικοί, αλλά και ποιοτικοί προορισμοί.

Ενδεικτικά αναφέρονται οι τελευταίες κινήσεις από τις αρμόδιες για τα θέματα τουρισμού Επιτροπές των δήμων, σε Πάρο, Τήνο, Μήλο και Άνδρο, ενώ πολλά ακόμη νησιά προετοιμάζουν και θα παρουσιάσουν σε σύντομο χρονικό διάστημα τον βραχυπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο τουριστικό τους σχεδιασμό.

Πάρος

Κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Τουρισμού και Ανάπτυξης του Δήμου Πάρου την Παρασκευή, 27 Φεβρουαρίου, αφού έγινε ενημέρωση για τα αποτελέσματα συμμετοχής του Δήμου στην διεθνή τουριστική έκθεση ΒΙΤ στο Μιλάνο, ελήφθησαν οι παρακάτω αποφάσεις, που αφορούν σε:

· Έγκριση κοινής πορείας και δράσης με το Δήμο Αντιπάρου όσον αφορά στην τουριστική προβολή των δύο νησιών. Στη συνεδρίαση παραστάθηκε και η Επιτροπή Τουρισμού Αντιπάρου

· Αποστολή αιτήματος στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πάρου-Αντιπάρου για την διερεύνηση δημιουργίας τρίπτυχου και συμμετοχής του Δήμου Πάρου στην Seatrade Europe Cruise & River Cruise Convention Marseille τον Οκτώβριο του 2015

· Διοργάνωση ειδικής εκδήλωσης του Δήμου Πάρου σε Γάλλους πράκτορες και Tour Operators στο Παρίσι μέσω του εστιατορίου της κ. Ντίνας Νικολάου, με σκοπό την ενίσχυση της παρουσίας του νησιού στο Γαλλικό κοινό

· Τον τρόπο καταχώρησης και προβολής των επιχειρήσεων στην ιστοσελίδα του Δήμου Πάρου

· Την διενέργεια διαγωνισμού φωτογραφίας με έπαθλα φωτογραφικές μηχανές με σκοπό τη δημιουργία πρωτογενούς ψηφιακού υλικού προβολής της Πάρου

· Την έγκριση ραδιοφωνικής προβολής της Πάρου μέσω διαγωνισμών με δώρο εκδρομικά πακέτα στην Πάρο το Πάσχα και έκδοση Δελτίου Τύπου στα Ελληνικά Μ.Μ.Ε για το Πάσχα 2015

· Την αποστολή αιτήματος στο Δημοτικό Συμβούλιο για τον καθαρισμό των παραλιών, καθώς και την έγκριση καθαρισμού, φωτισμού, ευπρεπισμού και ειδικής σήμανσης των αρχαιολογικών χώρων και αξιοθέατων.

Μήλος

Η τουριστική επιτροπή του Δήμου Μήλου στην προσπάθεια της να προωθήσει το νησί στοχευμένα και να οργανώσει την προβολή της, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, αποφάσισε να δημιουργήσει ολιγομελείς ομάδες εργασίας, των οποίων μέλη θα είναι πολίτες, οι οποίοι θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, με σκοπό την τουριστική ανάπτυξη του νησιού.

Οι θεματικές ομάδες εργασίας θα είναι:

1. Προώθηση – Προβολή

2. Ιαματικός Τουρισμός

3. Θρησκευτικός Τουρισμός

4. Οργάνωση Συνεδρίων – Ημερίδων

5. Θαλάσσιος Τουρισμός (Sailing – Kayaking – Diving)

6. Γαστρονομικός Τουρισμός

7. Περιπατητικός – Ποδηλατικός – Αναρριχητικός Τουρισμός

8. Τουρισμός Αθλητικών Εκδηλώσεων

9. Διασκέδαση – Ψυχαγωγία

10. Πολιτιστικές εκδηλώσεις

11. Διαφήμιση (Κινηματογραφικές Ταινίες – video clip κτλ)

Τήνος

Σύμφωνα με το σχέδιο τουριστικής προβολής του Δήμου Τήνου για το 2015, οργανώνεται γραφείο τύπου, αποκλειστικά για θέματα τουρισμού, για αποστολή δελτίων στα ΜΜΕ του εσωτερικού.

Στα πλαίσια αυτής της δράσης προβλέπεται τουλάχιστον 2 φορές τον μήνα αποστολή Δελτίων Τύπου – newsletter σε δημοσιογράφους, ΜΜΕ κα.

Όπως επισημαίνεται από τον δήμο, η συγκεκριμένη δράση αποτελεί έναν από τους πιο παραδοσιακούς, διαδεδομένους, χαμηλού κόστους και αποτελεσματικούς τρόπους άμεσης προβολής, ενώ αποτελεί (μαζί με το διαδίκτυο) βασικό εργαλείο της επικοινωνιακής στρατηγικής για την πρόληψη και διαχείριση κινδύνων.

Προτείνεται η εκτεταμένη χρήση δελτίων τύπου όχι μόνο για τα συνέδρια και τις ημερίδες αλλά και σε κάθε περίπτωση που υπάρχει κάποια σημαντική δραστηριότητα, που αφορά τον τουρισμό της περιοχής.

Άνδρος

Στη σύσταση επτά ομάδων εργασίας για επιμέρους θέματα τουρισμού, προχώρησε και η Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης του Δήμου Άνδρου.

Σημειώνεται, πως οι ομάδες αυτές αποτελούνται κυρίως από μέλη της Επιτροπής, ενώ κατά περίπτωση θα καλούνται και οι φορείς που έχουν σχέση με τα επιμέρους θέματα προς συζήτηση.

Αναλυτικά οι Ομάδες Εργασίες έχουν ως εξής:

- Ομάδα Συγκοινωνιών (εντός του νησιού και ακτοπλοϊκής σύνδεσης)

- Ομάδα Προβολής και Προώθησης Τουρισμού επικοινωνίας και υποστήριξης εκθέσεων με υλικό

- Ομάδα Εντύπων και Εκδόσεων

- Ομάδα Εναλλακτικού Τουρισμού

- Ομάδα Διοργάνωσης Εκδηλώσεων

- Ομάδα Αισθητικής – Βελτίωσης Υποδομών και Υπηρεσιών, του νησιού

- Ομάδα για την λειτουργία Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων

Επιπλέον, η Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης έχει καταρτίσει μια ευρύτατη ατζέντα θεμάτων για την τουριστική ανάπτυξη της Άνδρου, η οποία επιχειρεί με χαμηλό κόστος και έξυπνες κινήσεις να αναθερμάνει το εγχώριο και διεθνές τουριστικό ενδιαφέρον για το νησί.

Όπως έχει αποδειχτεί στο παρελθόν, όσοι καταφέρουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της εποχής, με πολλή, σωστή, ευφυή και πρωτότυπη δουλειά, θα είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι, παρά τη «δαμόκλειο σπάθη» της οικονομικής κρίσης, ενώ αντίθετα, όσοι καταφύγουν σε πρόχειρες και ευκαιριακές λύσεις ή σε πλήρη αδράνεια, θα κληθούν να πληρώσουν το τίμημα της τουριστικής «αφάνειας».

Ετικέτες: