Νέα συνάντηση στην Πάρο για τη λειτουργία του “παγωμένου” αεροδρομίου

Στον αέρα μία ακόμη χρονιά

 

Χωρίς να προκύψει κάποιο ουσιαστικό αποτέλεσμα που να ικανοποιεί την απαίτηση της τοπικής κοινωνίας της Πάρου όσον αφορά στην άμεση λειτουργία του νέου αεροδρομίου, πραγματοποιήθηκε χθες η προγραμματισμένη ανοικτή συνάντηση ανάμεσα σε εκπροσώπους του Δήμου Πάρου, αλλά και εκπροσώπους του επιχειρηματικού κόσμου του νησιού καθώς και σε στελέχη αεροπορικής εταιρείας, στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου.

Αν και η συμμετοχή των προσώπων που κατέθεσαν προτάσεις για την αναζήτηση τρόπου λειτουργίας του, προκειμένου να απολαύσει οικονομικά και τουριστικά οφέλη το νησί, ήταν χαρακτηριστική των θετικών προθέσεών τους, ωστόσο, όλα φαίνεται πως συνηγορούν στη σκέψη που θέλει να επιβεβαιώνεται το σενάριο, πως για ακόμη μία χρονιά – εκ των συνθηκών - το νέο αεροδρόμιο θα μένει αναξιοποίητο.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης ο δήμαρχος, Μάρκος Κωβαίος επέμεινε στη θέση να υπάρξουν ενέργειες που θα εξυπηρετούν σε πρώτο επίπεδο στην “προσωρινή” λειτουργία του μέσω κτιριακών εγκαταστάσεων ακόμη και προκατασκευασμένων, παράλληλα με την προώθηση ενεργειών για την “οριστική” λύση του θέματος, ενώ υπήρξαν φωνές που εστίασαν στην παρατήρηση πως, θα πρέπει να υποστηριχθεί η λύση που θέλει να δημιουργείται ένα κτίριο 850 τ.μ. μαζί με τα αναγκαία συνοδευτικά έργα ώστε να λειτουργήσει ομαλά το νέο αεροδρόμιο μελλοντικά.

Σημειώνεται ότι προς το παρόν, το νέο αεροδρόμιο της Πάρου, αφορά μόνον σε έναν διάδρομο 1.400 μέτρων.

Μ. Κωβαίος: Ενέργειες για την εξεύρεση λύσης το ταχύτερο δυνατό

Επί του θέματος τοποθετήθηκε ο δήμαρχος, Μάρκος Κωβαίος, ο οποίος εμμένει στην αρχική τοποθέτηση του, όσον αφορά στη λειτουργία του νέου αεροδρομίου, γνωστοποιώντας πως έχει καταθέσει πρόταση προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) σχετικά με το ενδεχόμενο ύπαρξης κτιριακών εγκαταστάσεων, τύπου προκάτ, σε μία προσπάθεια να δοθεί λύση το ταχύτερο δυνατό. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, στο τραπέζι του διαλόγου από την πλευρά του, τέθηκε η πρόταση της αξιοποίησης του υπόστεγου στέγασης του υγειονομικού αεροσκάφους του Βελεντζείου Ιδρύματος, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα κάλυψης των αναγκαίων προϋποθέσεων για την προσαπογείωση αεροσκαφών και τη διεξαγωγή του απαραίτητου ελέγχου σε αφίξεις και αναχωρήσεις. Διευκρίνισε δε, πως ταυτόχρονα, “θα πρέπει να γίνουν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες για να διεκδικήσουμε το έργο που χρειαζόμαστε, αλλά δεν μπορούμε να αφήσουμε ένα νησί με μεγάλη προοπτική να παραμείνει στο περιθώριο”.

“Η Δημοτική πλειοψηφία θα προσπαθήσει όσο μπορεί ώστε πρώτον να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για τις εγκαταστάσεις μέσω διαγωνισμού και παράλληλα να τοποθετηθούν αίθουσες τέτοιες με την έγκριση της ΥΠΑ ώστε να ενεργοποιηθεί το αεροδρόμιο” τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Κωβαίος σε τηλεφωνική επικοινωνία που ακολούθησε με την εφημερίδα.

Νομικά κωλύματα σχετικά με το υπόστεγο του Βελεντζείου Ιδρύματος(;)

Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι η “προσωρινή” λύση για την αξιοποίηση του υπόστεγου στέγασης του υγειονομικού αεροσκάφους, είχε προταθεί από τον δήμαρχο προς το ΔΣ του Βελεντζείου Ιδρύματος, με νομικά ζητήματα όμως να φαίνεται πως ανακύπτουν από μία πιθανή προσπάθεια υλοποίησης αυτής της πρότασης. Συγκεκριμένα, το Βελέντζειο υποστήριξε μεταξύ άλλων πως, προτάσσοντας το γενικό καλό της τοπικής κοινωνίας, αποφάσισε “Να εξουσιοδοτήσει την ομάδα των ειδικευμένων τεχνικών και επιστημονικών συμβούλων του Ιδρύματος, ώστε να διερευνηθεί στις αρμόδιες διευθύνσεις της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας η δυνατότητα παραχώρησης και χρήσης του υπόστεγου στο οποίο στεγάζεται το Βελέντζειο ασθενοφόρο αεροσκάφος, εφόσον όμως η παραχώρηση και χρήση αυτού είναι η βασική προϋπόθεση ώστε να λειτουργήσει το νέο αεροδρόμιο της Πάρου στις αρχές καλοκαιριού 2015, όπως δήλωσε ο Δήμαρχος Πάρου”. Μεταξύ άλλων, το ΔΣ επεσήμανε την ανάγκη να διερευνηθεί και το νομικό πλαίσιο εντός του οποίου δύναται αυτό να γίνει, δεδομένου ότι πρόκειται για ένα υπόστεγο που προέρχεται από δωρεά ενώ τέλος, καλούσε την ΥΠΑ να διερευνήσει εναλλακτικές δυνατότητες σε συνεργασία με τους αρμόδιους από τις διευθύνσεις ώστε να καταστεί δυνατή η λειτουργία του νέου αεροδρομίου.

Κ. Μπιζάς: Δύο προτεινόμενα σενάρια μέχρι την ολοκλήρωση

Ο έπαρχος Πάρου, Κωνσταντίνος Μπιζάς έχοντας παρακολουθήσει εξ αρχής το θέμα του νέου αεροδρομίου, κατέθεσε δύο σενάρια, που κατά την εκτίμησή του εξυπηρετούν τις ανάγκες της Πάρου στο “επίμαχο” θέμα. Εξηγώντας πω; πρόκειται για το σημαντικότερο αναπτυξιακό έργο της Πάρου και της Αντιπάρου, σημείωσε πως, προκειμένου να προχωρήσουν οι μελέτες και να διεκδικήσει την ολοκλήρωσή του το έργο, “δεν πρέπει να εφησυχάσουμε”, αναλύοντας παρακάτω τις δύο προτάσεις κι απαντώντας ταυτόχρονα στο ερώτημα “τί κάνουμε μέχρι τότε;”.

“Κατόπιν συζητήσεων και απόψεων που αντάλλαξα με Αυτοδιοικητικούς, Μηχανικούς αλλά και Επαγγελματίες των νησιών μας, εκτιμώ ότι υπάρχουν δύο σενάρια. Το πρώτο σενάριο είναι να κατασκευαστεί ένα κτίριο της τάξεως των 850 τ.μ. μαζί με τα αναγκαία συνοδευτικά έργα (δρόμος, παροχή ρεύματος, νερού κ.α) όπως προέβλεπε η πρόταση του πρώην Υπουργού Υποδομών κ. Μ. Χρυσοχοΐδη και διατυπώθηκε κατά την επίσκεψη του στην Πάρο στις 11.9.2014. Η παραπάνω πρόταση έφτασε στο ποσό των 4,8 εκ. € και απορρίφθηκε με την υπ. αριθμ. 375/2014 απόφαση της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων διότι δεν είχε προηγηθεί διαγωνιστική διαδικασία. Το δεύτερο σενάριο είναι να τοποθετηθούν προκατασκευασμένα κτίρια (όπως αυτά που υπάρχουν στον Ο.Λ.Π. Πειραιώς με κατάλληλη διαμόρφωση για αίθουσες αφίξεων – αναχωρήσεων, γραφεία check-in, αεροπορικών εταιρειών, γραφείο πύργου ελέγχου στον όροφο, με κλιματισμό περίπου 500 τ.μ.) μαζί με όλα τα συνοδευτικά έργα που ανέφερα και στο πρώτο σενάριο”. Υπογράμμισε τέλος, πως τα δύο σενάρια θα πρέπει να κοστολογηθούν και να επιλεγεί η προσφορότερη πρόταση και τότε να ζητηθεί η συνδρομή του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Κ. Ροκονίδας: “Να απαντήσουμε στο ζήτημα δημιουργίας του αεροδρομίου”

Με την παρατήρηση “ουδέν μονιμότερον του προσωρινού” απάντησε από την πλευρά της παράταξης της Λαϊκής Συσπείρωσης, ο επικεφαλής Κώστας Ροκονίδας στην πρόταση του δημάρχου να βρεθεί μία άμεση λύση. Ειδικότερα, ο κ. Ροκονίδας υποστήριξε πως, “θα πρέπει να οδηγηθούμε στην διεκδίκηση του έργου των 850 τ.μ. για κτιριακές εγκαταστάσεις και ταυτόχρονα, στη διεκδίκηση της οριστικής ένταξης του υπόλοιπου έργου των κτιριακών εγκαταστάσεων στο ΕΣΠΑ”. Πρόσθεσε μάλιστα, πως “πρέπει να αποφύγουμε λύσεις πρόχειρες, διότι η προχειρότητα έχει αποτελέσει πολλές φορές μόνιμη λύση” καταλήγοντας πως, πρέπει να επιλεγεί “ο δρόμος της κοινής λογικής που θα απαντά βραχυπρόθεσμα στο ζήτημα της δημιουργίας του αεροδρομίου, αλλά θα απαντούν συγχρόνως και μακροπρόθεσμα”.