Οι μετανάστες αφηγούνται τις ιστορίες τους
- Παρασκευή, 20 Νοεμβρίου, 2015 - 06:10
«Φωνή» σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, που συχνά τίθενται στο περιθώριο εξαιτίας των σημερινών συνθηκών εργασίας δίνει το διετές διακρατικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα "i DIGital Stories- Stories Educational Learning Facilities", στο οποίο συμμετέχει, μεταξύ άλλων, η Βαρδάκειος Σχολή Ερμούπολης.
Συντονιστής της δράσης, η οποία υλοποιείται στο πλαίσιο του Erasmus+, είναι η οργάνωση Diciannove Societa Cooperativa (Ιταλία) με εταίρους τους: Anthropolis (Ουγγαρία), Danmar ComputersLLC (Πολωνία), Liverpool World Centre (Ηνωμένο Βασίλειο), Zoe Gestione Servizi Culturali Scarl (Ιταλία).
Μέσα από τη συνεργασία αυτή, η Βαρδάκειος Σχολή, έρχεται ύστερα από 11 χρόνια εκπαιδευτικών προγραμμάτων που απευθύνονται σε διαγενεακές και πολυπολιτισμικές ομάδες να διαδώσει αλλά και να επεκτείνει την εμπειρία της σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.
Η τέχνη της ψηφιακής αφήγησης
Σκοπός του προγράμματος είναι η χρησιμοποίηση της Ψηφιακής Αφήγησης (Digital Story Telling) ως εκπαιδευτικό εργαλείο, όπου ενήλικες εκπαιδευόμενοι (έλληνες και μετανάστες) αφηγούνται την προσωπική τους "ιστορία". Μέσω αυτού του εργαλείου οι εκπαιδευόμενοι έχουν έναν ενεργό ρόλο στη διαδικασία της εκπαίδευσης, αντί να λαμβάνουν παθητικά πληροφορίες από τους εκπαιδευτές, διαμορφώνουν και αναπτύσσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα και υλικό, σύμφωνα με τις ανάγκες και τις προτεραιότητές τους. Στο πλαίσιο του προγράμματος i DIGital Stories, ο βασικός θεματικός άξονας στον οποίο θα αναπτυχθούν τα εκπαιδευτικά εργαστήρια θα είναι η εργασιακή κατάσταση (απασχόληση/ανεργία), απαντώντας στις τωρινές κοινωνικές ανάγκες, και στην ανάγκη να ακουστούν κοινωνικά φωνές (ανέργων, μεταναστών) που οι συνθήκες στην αγορά εργασίας μπορεί να τις θέτουν στο περιθώριο. Ως εκ τούτου, προσφέρεται στους εκπαιδευόμενους η δυνατότητα να παράγουν γνώση και να επανανοηματοδοτήσουν την ιστορία τους μέσα από την προσπάθεια της αφήγησης.
Ένα σημαντικό εκπαιδευτικό εργαλείο
Κατά την υλοποίηση του διακρατικού προγράμματος i DIGital Stories θα πραγματοποιηθεί συγγραφή μεθοδολογικού οδηγού σχετικά με τη χρήση της Ψηφιακής Αφήγησης ως εκπαιδευτικό εργαλείο, κατάρτιση του εκπαιδευτικού προσωπικού των εταίρων στη μέθοδο της Ψηφιακής Αφήγησης, καθώς και εφαρμογή της Ψηφιακής Αφήγησης στην εκπαιδευτική διαδικασία των εταίρων, διοργάνωση σε τοπικό επίπεδο εργαστηρίων Ψηφιακής Αφήγησης. Στις δράσεις περιλαμβάνονται επίσης η δημιουργία μιας εκπαιδευτικής εργαλειοθήκης (tool-kit) με την ανατροφοδότηση που θα προκύψει από την εφαρμογή του νέου εργαλείου, η δημιουργία και προώθηση ηλεκτρονικής πλατφόρμας, για την ανάπτυξη εκπαιδευτικής κοινότητας με στόχο την ανταλλαγή σχετικών εκπαιδευτικών μεθόδων, πρακτικών και υλικών και εκδηλώσεις σε τοπικό επίπεδο για την προώθηση και διάχυση του εκπαιδευτικού υλικού και των αποτελεσμάτων του προγράμματος.
Τον Απρίλιο του 2016 θα διεξαχθεί στη Βουδαπέστη η συνάντηση των εκπαιδευτικών στελεχών των φορέων που συμμετέχουν, ενώ σε κάθε χώρα θα σχεδιαστεί ένα εργαστήρι, το οποίο θα λειτουργήσει πιλοτικά στις συγκεκριμένες ομάδες που έχουν οριστεί. Όλες οι δράσεις αλλά και οι τεχνικές στο κάθε πολυπολιτισμικό περιβάλλον θα συμπεριληφθούν στο feedback των φορέων, από το οποίο θα προκύψει ένα εγχειρίδιο μεταφρασμένο σε όλες τις γλώσσες των εταιρίες, με στόχο να προωθήσει το πρόγραμμα σε αντίστοιχους εθνικούς φορείς.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Επιστροφή στην αλληλεπίδραση
16 Σεπ. 2021 - 6:17 - Πεδίο ανταλλαγής εμπειριών και διδακτικών μεθόδων
23 Μαρ. 2021 - 6:16 - Διαδικτυακό σεμινάριο με θέμα "Ψηφιακή εκπαίδευση και συμμετοχική μάθηση ενηλίκων"
22 Φεβ. 2021 - 16:36 - Σημαντικό εκπαιδευτικό εργαλείο
22 Φεβ. 2021 - 6:16 - Οι Συριανοί μαθητές «έστρωσαν» το έδαφος για την αλλαγή
20 Οκτ. 2020 - 6:17