Ανάκτηση λειτουργίας του παροπλισμένου mini bus
- Δευτέρα, 30 Νοεμβρίου, 2015 - 06:10
Προς ενίσχυση του μεταφορικού έργου στη Σύρο πρέπει να διατεθεί το ακινητοποιημένο mini bus του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης έως και τον Μάιο του 2016 βάσει των όρων της νέας σύμβασης ανάμεσα στη Δημοτική Αρχή και την ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε., η δεύτερη εκ των οποίων φέρει την ευθύνη της αποκατάστασής του.
Η κάκιστη κατάσταση στην οποία – αυτό - έχει περιέλθει τα τελευταία χρόνια, καθώς όπως ανέφερε ο αντιδήμαρχος, Σταύρος Γουσγουνέλης στην εφημερίδα, η σταδιακή αφαίρεση εξοπλισμού προς επισκευή των υπολοίπων mini bus, το κατέστησε μη λειτουργικό, προβλημάτισε ιδιαίτερα τη δημοτική πλειοψηφία με αποτέλεσμα να επιδιώξει την επιστροφή του με μέριμνα της ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε. εντός του πρώτου πενταμήνου του νέου έτους.
Επί του θέματος, άσκησε κριτική ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Ανδρέας Γιαλόγλου στην πρόσφατη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, υποστηρίζοντας μεταξύ άλλων πως, η νέα Δημοτική Αρχή δεν άσκησε πίεση ως όφειλε σύμφωνα με την ισχύουσα σύμβαση, με φόντο τις μη υλοποιηθείσες εργασίες αποκατάστασης, ώστε να ήταν εφικτή η επιστροφή του, τον Ιανουάριο του 2016, οπότε και έληγε το χρονικό περιθώριο που είχε ο ανάδοχος, προσθέτοντας κατηγορηματικά πως, επί της ουσίας έδωσε χρονική παράταση προς την ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε. στο πλαίσιο της νέας διαπραγμάτευσής της για την καινούργια τετραετή – πλέον – σύμβαση.
Στη γενικότερη κριτική που ασκήθηκε από τη μείζονα αντιπολίτευση κατέστη σαφές πως, η νέα Δημοτική Αρχή δεν διεκδίκησε την εφαρμογή των συμβατικών υποχρεώσεων από την ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε. βάσει της σύμβασης που λήγει τέλος Δεκέμβρη, με τον κ. Γουσγουνέλη να απαντά αναλυτικά στην κριτική, επαναλαμβάνοντας πως ο αντιπολιτευτικός τόνος της παράταξης Γιαλόγλου, θα έπρεπε να απευθυνθεί στη στάση της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής, με την “ανοχή” της οποίας τα mini bus παρουσιάζουν τη σημερινή εικόνα.
Πάντως, στο περιθώριο των εξελίξεων, εύλογα ο αναγνώστης δύναται να εξάγει το συμπέρασμα πως, οι ήπιοι τόνοι που διατηρήθηκαν από τη Δημοτική Αρχή κατά τη διάρκεια της διαπραγμάτευσης με την ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε. για τη νέα σύμβαση, έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τα όσα δήλωνε ο δήμαρχος, Γιώργος Μαραγκός προ έτους στην εφημερίδα για το θέμα (φύλλο 20ης/10/2014), ο οποίος υποστήριζε κατηγορηματικά πως, ο ανάδοχος δεν συμμορφωνόταν με τις συμβατικές υποχρεώσεις του σχετικά με το ακινητοποιημένο mini bus και πως η νέα Δημοτική Αρχή θα διεκδικούσε με κάθε τρόπο το συμφέρον του Δήμου.
Ανεκτέλεστα δρομολόγια εξαιτίας ολισθηρότητας και όχι προβλήματος
Δεδομένου ότι το μεταφορικό έργο εκτελείται με τα τρία εκ των τεσσάρων mini bus καθώς όπως προαναφέρθηκε το ένα είναι ακινητοποιημένο, αλλά και με αφορμή την ανακοίνωση της Δημοτικής Αρχής την Παρασκευή για τη μη εκτέλεση κάποιων δρομολογίων εξαιτίας ολισθηρότητας του οδοστρώματος, ο κ. Γουσγουνέλης αρχικά, διευκρίνισε πως, αυτή η απόφαση δεν σχετίζεται επ΄ουδενί με κάποιο πρόβλημα στα mini bus. “Αυτά που λειτουργούν, έχουν ελεγχθεί. Έχουν περάσει ΚΤΕΟ, έχουν ελαστικά καινούργια και άρα, δεν είναι θέμα λεωφορείου” ανέφερε, εξηγώντας πως, “Επειδή δεν υπήρξε δυνατή βροχόπτωση ώστε να καθαρίσουν οι δρόμοι και με την ήπια βροχή πάντα δημιουργείται “λάσπη” επάνω στα μάρμαρα, οι οδηγοί παρατήρησαν ότι υπάρχει επικινδυνότητα”. Συμπερασματικά, σημείωσε πως, “Κάποια δρομολόγια έμειναν ανεκτέλεστα”, δεδομένης της ολισθηρότητας που παρατηρείται και μάλιστα ειδικότερα, “πλησίον του κηπάριου μπροστά από τον Ι.Ν. Αγίου Νικολάου, που σταθμεύουν και οχήματα. Προχωρήσαμε σε αυτή την ανακοίνωση για να ενημερωθεί ο κόσμος” δήλωσε ο κ. Γουσγουνέλης.
Mini bus σε αποσύνθεση...
Σχετικά με το παροπλισμένο mini bus που προς το παρόν βρίσκεται ακινητοποιημένο σε χώρο επί της οδού Αεροδρομίου έχουν διαπιστωθεί και καταγραφεί όλες οι υλικές φθορές, οι οποίες και περιλαμβάνονται αναλυτικά στη νέα σύμβαση, προκειμένου να τύχουν της δέουσας αποκατάστασης με τις ενέργειες του αναδόχου. Συγκεκριμένα, για το εν λόγω mini bus αναφέρονται 27 παρατηρήσεις που καταδεικνύουν τις ελλείψεις του όπως ανάμεσα σε άλλα, η απουσία μίζας, πενταλιέρας, κιβώτιου ταχυτήτων, απαραίτητων μπαταριών, ενώ ταυτόχρονα, σημειώνεται η αδυναμία ελέγχου των συστημάτων πέδησης, φωτισμού, καθώς και η έλλειψη πυροσβεστήρων, η μη λειτουργία της ράμπας αναπήρων και το σπασμένο εμπρόσθιο παρμπρίζ. Πέραν αυτών, το όχημα γίνεται σαφές πως φέρει παντού φθορές ενώ εξαιτίας της κατάστασής του, πολλά συστήματα δεν μπορούν να τύχουν ελέγχου. Όπως κατηγορηματικά επισημαίνεται στο παράρτημα των διαπιστώσεων, το mini bus θα πρέπει πρωτίστως να γίνει λειτουργικό και μετά να ελεγχθεί για περισσότερες ελλείψεις, με τον ανάδοχο να καλείται να αποκαταστήσει τις φθορές έως και την 31η Μαΐου του 2016, βάσει της νέας σύμβασης που θα ισχύσει από 1/1/2016.
Αξίζει να γνωστοποιηθεί, πως, εκτός αυτού του οχήματος, συμπεριλαμβάνεται σχετική ενημέρωση για την κατάσταση των τριών υπολοίπων mini bus με ένα εξ αυτών ακόμη, να πρέπει να συντηρηθεί έως και την 30η Απριλίου του 2016 ενώ μόνον ένα από το σύνολο να φαίνεται πως ήδη αποκαταστάθηκε με την προηγούμενη σύμβαση. Συμπληρωματικά, στις προτάσεις της αρμόδιας υπηρεσίας προς τον ανάδοχο κατόπιν του σχετικού ελέγχου, υπογραμμίζεται πως και το τέταρτο όχημα πρέπει να τύχει άμεσα των απαιτούμενων εργασιών συντήρησης και ειδικότερα μέχρι και τις 15 Μαρτίου του 2016.
Ανδρέας Γιαλόγλου: “Ο Δήμος απεμπολεί δικαιώματά του”
Το περιεχόμενο της νέας σύμβασης και η απώλεια δικαιωμάτων του Δήμου προς όφελος της δημοτικής περιουσίας και της εξυπηρέτησης των δημοτών πυροδότησε την κριτική του Ανδρέα Γιαλόγλου, με τον ίδιο να επισημαίνει κατηγορηματικά πως η Δημοτική Αρχή “απεμπολεί συμβατικές υποχρεώσεις” την ίδια στιγμή που δεν τηρούνται τα συμφωνηθέντα. “Στη σύμβαση που είναι τώρα σε ισχύ και η οποία λήγει στις 31/12/2015 περιλαμβανόταν μέσα ένας πίνακας όπου προέβλεπε οι αποκαταστάσεις των λεωφορείων να γίνουν σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα” ανέφερε ο ίδιος, διαβάζοντας αναλυτικά τις ημερομηνίες για το κάθε όχημα και υπογραμμίζοντας πως, για το ακινητοποιημένο mini bus, οι ενέργειες αποκατάστασης από τον ανάδοχο προβλέπεται να ολοκληρώνονταν έως και το τέλος Ιανουαρίου του 2016. “Η ισχύουσα σύμβαση προέβλεπε την αποκατάστασή του έως τις 31/1/2016. Με την καινούργια σύμβαση, μονομερώς, με έναν τρόπο που δεν μπορώ να καταλάβω, πάμε στις 31/5/2016. Δίνουμε μία παράταση ως προς τη συμβατική υποχρέωση του αναδόχου” συμπλήρωσε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας μάλιστα πως, “Η σύμβαση και η παρούσα και αυτή που διατρέχουμε προβλέπει συγκεκριμένες ποινικές ρήτρες όταν δεν τηρούνται αυτές οι υποχρεώσεις”. Όπως υποστήριξε, “Θεωρώ προς το συμφέρον του Δήμου πως οι ρήτρες θα έπρεπε να έχουν ενεργοποιηθεί. (...) Ο Δήμος δύναται να καταλογίσει με απόφαση δημάρχου ποινική ρήτρα με 2% επί του συμβατικού προϋπολογισμού έως ότου αποκατασταθούν. Για κάθε λεωφορείο που δεν έχει αποκατασταθεί, ο Δήμος δύναται να αποκαταστήσει το κάθε όχημα ή μέρος αυτού που υπολείπεται της πλήρους αποκαταστάσεως και να αποδώσει στον ανάδοχο το κόστος για την αποκατάσταση για την άμεση πληρωμή του. Γιατί δεν έχουν γίνει αυτά; Γιατί έχουμε απεμπολήσει αυτές τις συμβατικές υποχρεώσεις του Δήμου;” κατέληξε ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, διατυπώνοντας την αντίθεσή του ως προς τη στάση της Δημοτικής Αρχής από την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων της έως και σήμερα.
Σταύρος Γουσγουνέλης: “Η επισκευή τους στο εξής ευθύνη του αναδόχου”
Ευθύνες για τη σημερινή εικόνα του ακινητοποιημένου mini bus επιρρίπτει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος στη στάση της π. Δημοτικής Αρχής, διευκρινίζοντας εξ αρχής στις απαντήσεις του, πως, το παροπλισμένο όχημα περιήλθε σε αυτή την κατάσταση, από την αφαίρεση εξοπλισμού για την επισκευή ή αποκατάσταση ζημιών στα υπόλοιπα. Όπως εξήγησε γενικώς, “Τα παραλάβαμε σε άθλια κατάσταση. Ενδεικτικά μόνο να πω πως, δεν λειτουργούσε ούτε air condition σε κανένα όχημα” προσθέτοντας πως, από το ακινητοποιημένο λεωφορείο, “Έπαιρναν κομμάτια για να επισκευάζουν τα άλλα οχήματα”.
Αν και υπογράμμισε πως, επιθυμεί να μη σταθεί στην κριτική προς την π. Δημοτική Αρχή, ωστόσο σύμφωνα με όσα τόνισε, “Νομίζω ότι η π. Δημοτική Αρχή κάνει κριτική στον εαυτό της με όσα είπε στο δημοτικό συμβούλιο για το mini bus”. Όπως χαρακτηριστικά πρόσθεσε, “Οι παλαιές συμβάσεις ανέφεραν ρητά για τις επισκευές των λεωφορείων και ποτέ (σσ. η τότε Δημοτική Αρχή) δεν πίεσε ώστε αυτά να επισκευαστούν”, κάτι που όπως συμπλήρωσε επιχείρησε η νέα Δημοτική Αρχή “και αυτό είναι ξεκάθαρο καθώς υπάρχει η σχετική αλληλογραφία”. Στηλίτευσε δε, το γεγονός πως, στη σύμβαση για το έτος 2014, “είχαν αφαιρέσει και τον όρο επισκευή”, ενέργεια στην οποία τάχθηκε ενάντιος ο κ. Γουσγουνέλης.
Αντίθετα με τα ανωτέρω, σύμφωνα με όσα πρόσθεσε, εκ μέρους της νέας Δημοτικής Αρχής, “έγιναν διαπραγματεύσεις και καταφέραμε τα mini bus να τα επισκευάζει ο ανάδοχος”. Μέχρι και την τελική συμφωνία μάλιστα, εξήγησε ο ίδιος πως, “υπήρξε χρονικό περιθώριο κι έγινε έλεγχος των λεωφορείων από επιτροπή που ορίστηκε από τον Δήμο. Καταγράφηκαν όλες οι ζημιές, οι οποίες αναφέρονται στη σύμβαση και ο ανάδοχος αποδέχθηκε την επισκευή τους”.
“Παρακρατήσαμε χρήματα λόγω μη επισκευής τους”
Κληθείς να εστιάσει στο χρονικό διάστημα που φέρει την ευθύνη της προάσπισης των συμφερόντων του Δήμου η νέα Δημοτική Αρχή, ο Σταύρος Γουσγουνέλης, υπήρξε κατηγορηματικός ως προς τις ενέργειες που πραγματοποιήθηκαν με σκοπό την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των mini bus προς όφελος των μεταφορικών αναγκών των δημοτών. Ερωτηθείς αν ασκήθηκε πίεση για την αποκατάσταση φθορών στα mini bus αλλά και για την ενεργοποίηση του ακινητοποιημένου λεωφορείου, υποστήριξε τα ακόλουθα: “Πιστέψτε με ασκήσαμε πάρα πολλή πίεση. Και η μη πληρωμή κάποιες φορές είναι πίεση. Το αποτέλεσμα της πίεσης είναι ότι το παροπλισμένο mini bus θα μεταφερθεί σε συνεργείο της Αθήνας ώστε να λειτουργήσει. Θα γίνει γενική επισκευή με επιβάρυνση του ΚΤΕΛ. Αυτό προβλέπει η καινούργια σύμβαση που έχουμε υπογράψει”. Γνωστοποίησε δε, πως, από τον ανάδοχο “είχαμε παρακρατήσει χρήματα επειδή δεν έχει επισκευάσει τα λεωφορεία”, κάτι για το οποίο επιδερμικά έκανε αναφορά και στη σχετική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, μιλώντας γενικόλογα για “οικονομικές οφειλές από τον Αύγουστο”. Επεσήμανε δε, πως, μέχρις ότου καταλήξουν οι δύο πλευρές στο περιεχόμενο της νέας σύμβασης, καθ΄ όλη τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων ήταν παρόντες οι νομικοί σύμβουλοι του Δήμου αλλά και της ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε..
Πριν το καλοκαίρι και την πεζοδρόμηση η επισκευή τους
Πλην των προαναφερθέντων δηλώσεών του, ο κ. Γουσγουνέλης αναφέρθηκε και σε έναν λόγο, για τον οποίο εξήγησε πως η παρουσία των mini bus ήταν απαραίτητη τη θερινή περίοδο, κάνοντας αναφορά στις αυξημένες ανάγκες του μεταφορικού έργου και λόγω πεζοδρόμησης του ιστορικού κέντρου. “Το τελευταίο εξάμηνο σίγουρα δεν ήταν εφικτό να επισκευάσουν καθώς ήταν καλοκαίρι κι έπρεπε να δουλεύουν τα λεωφορεία” σημείωσε, επαναλαμβάνοντας πως, “βεβαίως υπήρχε μία οικονομική οφειλή λόγω κάποιων καθυστερήσεων αρκετά μεγάλη, που κι αυτό μας δυσκόλευε στο να πιέσουμε”. Ολοκληρώνοντας την ενημέρωσή του, υπογράμμισε πως, “Εφόσον αποδέχονται (σσ. την αποκατάσταση) και συμπεριλήφθηκε στη νέα σύμβαση και θα υπογράψουν, θεωρήσαμε λογικό να υπάρξει μία μικρή παράταση. Ούτως ή άλλως, τα θέλουμε επισκευασμένα το καλοκαίρι. Καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα έχουν επισκευαστεί. Και το ακινητοποιημένο”. Καταλήγοντας, σημείωσε δε, πως, “Δεν μου αρέσει να αναφέρομαι στην προηγούμενη Δημοτική Αρχή, αλλά εμείς, καταφέραμε να “επισκευασθούν”. Είναι περιουσία των δημοτών και γιατί να μην αντέξουν άλλα πέντε, έξι χρόνια. Άλλωστε, με την καινούργια σύμβαση θα υπάρξουν πολλά παραπάνω δρομολόγια”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Εισιτήριο στα mini bus
19 Νοε. 2015 - 6:10 - Επανασχεδιασμός δρομολογίων και αντίτιμο για επισκέπτες
30 Οκτ. 2024 - 6:20 - Σύρος: Αλλάζουν ώρες σε δρομολόγια των mini bus από 5 Αυγούστου
2 Αυγ. 2024 - 14:13 - Σύρος: Τα θερινά δρομολόγια των mini bus
4 Ιουλ. 2024 - 12:43 - Σύρος: Χωρίς mini bus την Τρίτη του Πάσχα
2 Μαΐου. 2024 - 12:59