Παρουσίαση τριετούς στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης Τουρισμού «Aegean Islands.Like No Other» από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στην Αθήνα

«Η επιτυχία του Νοτίου Αιγαίου, επιτυχία της Ελλάδας»

Η Υπουργός Τουρισμού και ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ χαιρέτησαν στη μεγάλη εκδήλωση που παρακολούθησαν και οι δήμαρχοι Κυκλάδων και Δωδεκανήσου

Να ενισχύσει ουσιαστικά την ταυτότητά του στη διεθνή τουριστική βιομηχανία από την οποία δικαιωματικά διεκδικεί σημαντικό μερίδιο το Νότιο Αιγαίο επιδιώκει συστηματικά η αντίστοιχη Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, με απτή απόδειξη να αποτελεί η άκρως επιτυχημένη παρουσίαση του τριετούς στρατηγικού σχεδίου της για τον Τουρισμό, σε εκδήλωση στην Αθήνα, χθες, παρουσία και της Υπουργού Τουρισμού.

Οι μέχρι σήμερα οργανωμένες προσπάθειες της Περιφερειακής Αρχής φαίνεται να έχουν συνέχεια, με το στρατηγικό σχέδιο που εκπονήθηκε σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) να καθιστά σαφές, πως, ερασιτεχνισμοί δεν έχουν θέση σε ένα άκρως ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον, που απαιτεί μία ενιαία ταυτότητα για το Νότιο Αιγαίο, εντός της οποίας παράλληλα, θα αναδεικνύεται ο ιδιαίτερος χαρακτήρας των νησιών.

Οι σοβαρές κινήσεις της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου αλλά και η επιτυχημένη παρουσίαση στην οποία προέβη αναλυτικά ο Περιφερειάρχης, Γιώργος Χατζημάρκος επισφραγίστηκαν με την παρουσία της Υπουργού Τουρισμού, Έλενας Κουντουρά στην εκδήλωση που έλαβε χώρα στο ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρετανία» ενώ ταυτόχρονα ενισχύσθηκε και με τον χαιρετισμό του προέδρου του ΣΕΤΕ, Ανδρέα Ανδρεάδη.

Αξίζει να σημειωθεί, πως, την παρουσίαση του στρατηγικού σχεδίου Τουρισμού παρακολούθησαν ακόμη βουλευτές αλλά και δήμαρχοι των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου, εκπρόσωποι γενικώς της Αυτοδιοίκησης και πολλών φορέων αλλά κι εκπρόσωποι επιχειρηματικών ενώσεων της Περιφέρειας.

Το στρατηγικό πλάνο που θέτει υψηλούς στόχους και απαιτεί την ενεργό συμμετοχή και των τοπικών φορέων και Δήμων, υπενθυμίζεται πως, είχε τεθεί σε διαβούλευση με τους τουριστικούς φορείς και δημάρχους ολόκληρου του Νοτίου Αιγαίου.

Νότιο Αιγαίο: Δυναμικότερο «όχημα» ελληνικού τουρισμού

Τη σπουδαιότητα που υπάρχει στην ανάδειξη του Νοτίου Αιγαίου αλλά και στην ενίσχυση του ανταγωνιστικού χαρακτήρα αυτής της γεωγραφικής περιοχής, επεσήμανε εξ αρχής ο Περιφερειάρχης. Ειδικότερα, όπως ανέφερε μεταξύ άλλων στην εκδήλωση, «Αποτελώντας το δυναμικότερο όχημα του ελληνικού τουρισμού, καθώς το Νότιο Αιγαίο υποδέχεται το 25% περίπου των διεθνών αφίξεων και συγκεντρώνει το 30% των τουριστικών εσόδων, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου δημιουργεί μια ενιαία επικοινωνιακή ομπρέλα για το σύνολο των νησιών, παρέχοντας παράλληλα τη δυνατότητα σε καθένα από αυτά να δομήσει το δικό του ιδιαίτερο και προσαρμοσμένο στα μοναδικά χαρακτηριστικά του πλαίσιο δράσης». Άλλωστε όπως έχει αναφερθεί εκ μέρους της Περιφερειακής Αρχής επανειλημμένως, «Στόχος του Στρατηγικού Σχεδίου Τουριστικής Ανάπτυξης της Περιφέρειας είναι η ανάδειξη και προβολή του τουριστικού προϊόντος της περιφέρειας, μέσα από ένα ειδικά σχεδιασμένο και ολοκληρωμένο πλέγμα δράσεων που απευθύνεται σε στοχευμένες αγορές στόχους». Ως εκ τούτου, το Στρατηγικό Σχέδιο Τουρισμού «περιλαμβάνει έρευνα και ανάλυση στοιχείων, στρατηγική μάρκετινγκ τουριστικών προϊόντων της Περιφέρειας, σχεδιασμό της ανταγωνιστικής ταυτότητας, πλάνο επικοινωνίας καθώς και τον οδικό χάρτη τουριστικής ανάπτυξης τριετίας».

Άμεση εφαρμογή σχεδίου προβολής και αλληλεπίδραση…

Σε αυτό ακριβώς το πλαίσιο, με βασικό εργαλείο της την καμπάνια «Aegean Islands.Like No Other», η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου «θέτει σε άμεση εφαρμογή το σχέδιο ενεργειών προβολής για το 2016» ενώ ταυτόχρονα, επιδιώκει κι επιχειρεί να εξελίξει αυτήν την καμπάνια, παρέχοντας τη δυνατότητα σε Δήμους και φορείς του κάθε νησιού να καταθέτουν ιδέες και προτάσεις. Συγκεκριμένα, για την επίτευξη αυτού του στόχου παρέχει «ένα πολύτιμο interactive εργαλείο, μια δυναμική e-πλατφόρμα, μέσω της οποίας έχουν τη δυνατότητα να αλληλεπιδρούν, να διαμορφώνουν και να συμβάλουν στην περαιτέρω ανάπτυξη της καμπάνιας» όλοι οι προαναφερόμενοι εκπρόσωποι των νησιών από το σύνολο των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου.

Κλειστή συνάντηση εργασίας με δημάρχους

Κατόπιν της αναλυτικής παρουσίασης του τριετούς στρατηγικού πλάνου στους παρευρισκόμενους δημοσιογράφους και στους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς της εγχώριας τουριστικής αγοράς, ακολούθησε μία κλειστή συνάντηση εργασίας ανάμεσα στον Περιφερειάρχη και τους δημάρχους, στο πλαίσιο της επιβεβλημένης συνεργασίας και του συντονισμού που πρέπει να υπάρξει. Κύριος σκοπός ήταν η παράθεση περαιτέρω διευκρινίσεων αλλά και η συζήτηση επί του περιεχομένου του τελικού σχεδίου της τουριστικής στρατηγικής της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Σχετικά με τη σημασία της ανάπτυξης στενής συνεργασίας ανάμεσα στις δύο πλευρές (Περιφέρεια και τοπικούς εκπροσώπους) κλήθηκε να τοποθετηθεί ο αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων, Γιώργος Λεονταρίτης στην εφημερίδα. Δίνοντας το βασικό στίγμα, σημείωσε πως, «Πλέον εξειδικεύεται το πρόγραμμα έτι περαιτέρω, το οποίο παρουσιάσαμε ως Περιφέρεια στην Αθήνα, προκειμένου και οι ίδιοι να ενσωματωθούν σε αυτήν την προσπάθεια και πρωτοβουλία και να γίνει κτήμα τους αυτό το μεγάλο «εργαλείο» που έχουμε στα χέρια μας. Μαζί πρέπει να δουλέψουμε για να το βελτιώσουμε. Είναι απαραίτητες οι παρατηρήσεις τους, οι οποίες προκύπτουν από τις δικές τους επιθυμίες». Και αυτό, καθώς όπως διευκρίνισε παρακάτω, «Γιατί κανένας δεν γνωρίζει καλύτερα από τους τοπικούς άρχοντες, τους τοπικούς φορείς, τα χαρακτηριστικά του κάθε νησιού». Πρόθεση άλλωστε της Περιφέρειας είναι να δώσει την βασική κατεύθυνση επί της οποίας θα πρέπει να δουλέψουν τα νησιά για το κοινό τουριστικό όφελος. «Εμείς εδώ δεν ερχόμαστε να επιβάλλουμε πολιτικές, ερχόμαστε να χαράξουμε στρατηγική, να δημιουργήσουμε το πλαίσιο και μετά να συνδιαμορφώσουμε τις πολιτικές για κάθε νησί ξεχωριστά μαζί με τους φορείς του κάθε τόπου» συμπλήρωσε χαρακτηριστικά ο κ. Λεονταρίτης.

Γιώργος Χατζημάρκος: «Διεκδικούμε το αύριο με όρους πρωταθλητή»

Σαφής και κατηγορηματικός υπήρξε στη δήλωσή του αμέσως μετά την παρουσίαση ο Γιώργος Χατζημάρκος, ξεκαθαρίζοντας σε κάθε τόνο και προς πάσα κατεύθυνση ότι, η επιτυχία απαιτεί συνύπαρξη, συνεργασία, οργάνωση αλλά και σχέδιο που θα συνοδεύεται από πράξεις. Πριν απ΄όλα, επεσήμανε πως «Η επιτυχία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στον Τουρισμό, είναι και επιτυχία της Ελλάδας» υποστηρίζοντας ταυτόχρονα ότι, «Η επιτυχία που έχει ανάγκη σήμερα η χώρα μας, θα έρθει μόνο μέσα από πάρα πολλή δουλειά, οργάνωση, μέθοδο, μελέτη και σχέδιο». Σε αυτό το μήκος κύματος καλεί όλους να εστιάσουν και να επικεντρώσουν την προσοχή τους, σε επαγγελματικού ύφους κινήσεις, προκειμένου για την επίτευξη των υψηλών στόχων που έχουν τεθεί σε επίπεδο τουριστικής ανάπτυξης στον δύσκολο χώρο του Νοτίου Αιγαίου. «Αφήνουμε πίσω μας την περίοδο του αυτοσχεδιασμού και των χαμένων ευκαιριών. Σχεδιάζουμε το αύριο και το διεκδικούμε με οργάνωση, επαγγελματισμό και με όρους που ταιριάζουν σε έναν πρωταθλητή» δήλωσε ολοκληρώνοντας την αναφορά του με αφορμή την εκδήλωση.

Ανδρέας Ανδρεάδης: «Ποικιλομορφία και μοναδικότητα ενισχύουν τον ανταγωνισμό»

Για τον ποικιλόμορφο και μοναδικό χαρακτήρα του νησιώτικου χώρου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου αναφέρθηκε και ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Ανδρέας Αδρεάδης, πολύτιμος «συνεργάτης» της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου σε όλη αυτή την προσπάθεια, καθιστώντας ξεκάθαρο, το πόσο σημαντικό τμήμα του ελληνικού τουρισμού αποδεικνύεται το Νότιο Αιγαίο. Όπως εξήγησε πρωτίστως, σχετικά με την ανάπτυξη συνεργασίας του ΣΕΤΕ με κάποιες από τις Περιφέρειες της χώρας, «Μέσω των περιφερειακών γραφείων μας, και της Marketing Greece αναπτύξαμε τα στρατηγικά marketing plans τουριστικού προϊόντος για πέντε περιφέρειες της χώρας» αποτέλεσμα των οποίων είναι και το αντίστοιχο του Νοτίου Αιγαίου. «Σήμερα μαζί με την Περιφέρεια, παρουσιάζουμε το marketing plan Νοτίου Αιγαίου» δήλωσε ακολούθως ο κ. Ανδρεάδης, λέγοντας μεταξύ άλλων πως, πρόκειται για μία Περιφέρεια, «της οποίας η ποικιλομορφία των προορισμών και η μοναδικότητα κάθε νησιού ξεχωριστά δημιουργούν ένα σύνθετο, αλλά ταυτόχρονα ανταγωνιστικό παζλ για τον ελληνικό τουρισμό».

Έλενα Κουντουρά: Έναρξη τουριστικής περιόδου 20 Μαρτίου

Ξεκάθαρο ήταν και το μήνυμα της Υπουργού Τουρισμού, Έλενας Κουντουρά τόσο στο ζήτημα της συνεργασίας των Περιφερειών με το αρμόδιο Υπουργείο, όσο όμως και στο θέμα της αξιοποίησης του πολύτιμου χρόνου εκ μέρους της Αυτοδιοίκησης, αφού οι προσδοκίες αλλά και οι στόχοι για τον ελληνικό τουρισμό θέτουν τον πήχη υψηλά και τη φετινή χρονιά. «Τα μηνύματα είναι θετικά και οι κρατήσεις κινούνται με θετικό πρόσημο» ανέφερε η ίδια, τονίζοντας πως, «Στόχος είναι η έναρξη της τουριστικής περιόδου 20 Μαρτίου και η λήξη αυτής στις 20 Νοεμβρίου. Το υπουργείο έχει ήδη στενή συνεργασία και με τις 13 Περιφέρειες της Ελλάδας, με στόχο το σχεδιασμό του αναπτυξιακού χάρτη της χώρας». Η ίδια συμπλήρωσε μάλιστα, πως, «Ο ΕΟΤ είναι παρών στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις προβάλλοντας τον ελληνικό τουρισμό», ενώ επεσήμανε παρακάτω πως, «λαμβάνονται και πρωτοβουλίες για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου της χώρας», επαναλαμβάνοντας πως, η έναρξη της σεζόν επιχειρείται να οριστεί το τελευταίο δεκαήμερο του Μαρτίου.

Γιώργος Λεονταρίτης: «Αλλάζουμε τη φιλοσοφία της προβολής του Ν. Αιγαίου»

Εμφανώς ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα της παρουσίασης του τριετούς στρατηγικού πλάνου και σχεδίου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου παρουσιάστηκε και ο Γιώργος Λεονταρίτης σε δηλώσεις του στην εφημερίδα. «Η παρουσίαση γνώρισε πραγματικά απόλυτη επιτυχία» ανέφερε, εξηγώντας πως «η συμμετοχή ήταν πάρα πολύ μεγάλη, αλλά το πλέον σημαντικό είναι ότι αυτό το οποίο παρουσιάσαμε σε όλους τους ενδιαφερόμενους είναι μία δουλειά εμπεριστατωμένη, τεκμηριωμένη, μία δουλειά η οποία προσπαθεί να αλλάξει τη φιλοσοφία που μέχρι σήμερα είχαμε για την προβολή του Νοτίου Αιγαίου». Βαθιά πεποίθησή του, σύμφωνα με όσα δήλωσε παρακάτω είναι πως όλη αυτή η προσπάθεια που ξεκίνησε με ευθύνη και πρωτοβουλία της Περιφερειακής Αρχής, «θα αποδώσει καρπούς» αφού όπως πρόσθεσε, «Δουλεύουμε μεθοδικά με στρατηγική, με στόχο, με όλους τους εμπλεκόμενους στον τουρισμό και αν συνεχίσουμε όλοι μαζί, μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι ότι επιτέλους θα τεθεί πάνω σε υγιείς βάσεις το πιο ανεκτίμητο προϊόν που έχουμε στο Νότιο Αιγαίο, ο Τουρισμός». Άλλωστε, όπως κατηγορηματικά υποστήριξε, «Ο Τουρισμός δεν μπορεί να είναι προϊόν του ενός, δεν μπορεί να είναι αντικείμενο αυτοσχεδιασμού του καθενός, χρειάζεται συνεργασία, γνώση από ειδικούς» καθώς όπως κατέληξε, «πρέπει να αντιληφθούμε ότι το Νότιο Αιγαίο, τα νησιά μας, αποτελούν μία περιοχή στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία με πολύ υψηλές προσδοκίες και πολύ μεγάλες δυνατότητες για ανάπτυξη».