Μάθηση προσιτή σε όλους
- Πέμπτη, 16 Ιουνίου, 2016 - 21:39
Διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη και βελτίωση των κοινωνικών δεξιοτήτων παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή μαθησιακές δυσκολίες παρουσιάστηκαν χθες το απόγευμα στην αίθουσα εκδηλώσεων του Ιδιωτικού Σχολείου «Άγιος Γεώργιος», με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Η επιμορφωτική ημερίδα με θέμα “Η ειδική αγωγή και οι ευέλικτες πρακτικές προσεγγίσεις στη διδακτική της Γαλλικής ως ξένης γλώσσας” διοργανώθηκε από τις Σχολικούς Συμβούλους Γαλλικής Δρ. Ευτυχία Νικολακοπούλου και Ειδικής Αγωγής Δρ Μαρία Δερέκα, σε συνεργασία με την Προϊσταμένη Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου, Δρ Ειρήνη Τσαβαλά.
Δομημένη εκπαίδευση στα άτομα με αυτισμό
Ο κύκλος των ομιλιών άνοιξε με την κ. Τσαβαλά, η οποία επεσήμανε το ρόλο της δομημένης διδασκαλίας, ως μίας ψυχοπαιδαγωγικής προσέγγισης που βασίζεται στις αρχές των θεωριών μάθησης και τα ευρήματα της γνωστικής ψυχολογίας. Η συγκεκριμένη μέθοδος αξιοποιεί τα ιδιαίτερα γνωστικά χαρακτηριστικά των μαθητών με αυτισμό και συνίσταται στην αναδόμηση του μαθησιακού τους περιβάλλοντος. Ειδικότερα, η δομημένη διδασκαλία στοχεύει στην κατανόηση του περιβάλλοντος από το άτομο με αυτισμό, στη συνέπεια και την προβλεψιμότητα, στη μείωση των δυσκολιών οργάνωσης, στην εδραίωση των κοινωνικά αποδεκτών συμπεριφορών, στη σταθερότητα και απλοποίηση των καταστάσεων, στην κινητοποίηση, στην αύξηση αυτονομίας και τέλος στην ανεξαρτησία του ατόμου με αυτισμό.
Διαφοροποιημένη διδασκαλία
Τη σημασία της Ειδικής Αγωγής και των ευέλικτων πρακτικών προσεγγίσεων στη διδακτική των ξένων γλωσσών για ένα σύγχρονο σχολείο» υπογράμμισε η Δρ. Ευτυχία Νικολακοπούλου, εξηγώντας πως η διαφοροποιημένη διδασκαλία αναγνωρίζει και εκτιμά τις ατομικές διαφορές του κάθε μαθητή. Σε μια διαφοροποιημένη τάξη, ο δάσκαλος προσαρμόζει τη διδασκαλία του στις ιδιαίτερες ανάγκες της τάξης του. Οι προσαρμογές αυτές καθιστούν τη μάθηση προσιτή σε μαθητές, η οποία τους παρακινεί να μάθουν περισσότερο. Με την προώθηση της ποικιλίας και των ατομικών δυνατοτήτων η διαφοροποίηση προωθεί επίσης την αυτονομία των μαθητών σε ένα διαφορετικό κόσμο.
Κοινωνικές δεξιότητες σε νέους με νοητική υστέρηση
Στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και δεξιοτήτων επιβίωσης σε νεαρούς ενήλικες με νοητική υστέρηση» αναφέρθηκε η Σχολική Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής Δρ. Μαρία Δερέκα. Η συγκεκριμένη παρουσίαση έλαβε χώρα σε ΕΕΕΕΚ όλης της Ελλάδος με δείγμα 44 εκπαιδευτικούς και χρησιμοποιήθηκε ποιοτική ανάλυση. Τα ερωτήματα στα οποία απαντά είναι: α) σε ποιο βαθμό οι μαθητές των ΕΕΕΕΚ εκπαιδεύονται σε κοινωνικές δεξιότητες και β) ποιο είναι το είδος των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί κατά τη διδασκαλία των παραπάνω δεξιοτήτων.
Συνεργατικό περιβάλλον
Τους τρόπους δημιουργίας ενός συνεργατικού περιβάλλοντος μάθησης μέσα στο οποίο οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες θα αισθάνονται ασφαλείς, για να σκέπτονται καθαρά, και ενισχύεται η αυτοπεποίθησή τους ανέλυσε η Καθηγήτρια Αγορούλα Γκορτσά. Συγκεκριμένα, παρουσιάστηκαν οι τρόποι, τους οποίους μπορεί να χρησιμοποιεί ο καθηγητής της ξένης γλώσσας στην τάξη του γενικού σχολείου, για να οργανώσει το χώρο με τέτοιον τρόπο, ώστε να ενθαρρύνει τη συμμετοχή των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες.
Μαθητές ικανοί να ενεργούν στη ζωή τους
Στη συνέχεια, η Καθηγήτρια Σοφία Αντωνοπούλου παρουσίασε το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Teachers4Europe, χρησιμοποιώντας πρακτικά παραδείγματα εφαρμογής του στην τάξη των γαλλικών στο δημοτικό. Οι ομιλίες ολοκληρώθηκαν με τις κυρίες Κωνσταντίνα Γαβριηλίδου και Δέσποινα Μαλαματάρη, οι οποίες παρουσίασαν τη μεθοδολογία που αξιοποιήθηκε κατά την εφαρμογή του προγράμματος για τη βελτίωση των κοινωνικών δεξιοτήτων και των αλληλεπιδράσεων μεταξύ παιδιών με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές, ενδεικτικές δραστηριότητες, καθώς και τα αποτελέσματα του προέκυψαν. Στόχος ήταν να καταστούν οι μαθητές ικανοί να ενεργούν στην ζωή τους με βάση τις αξίες με τις οποίες ασχολήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Κανένας μαθητής στο περιθώριο
28 Απρ. 2017 - 6:23 - “Bonjour”… από στόμα σε στόμα
10 Οκτ. 2016 - 6:17 - Η Ειδική Αγωγή και οι ευέλικτες προσεγγίσεις της Γαλλικής γλώσσας
15 Ιουν. 2016 - 23:48 - "H Ειδική Αγωγή και οι ευέλικτες Πρακτικές προσεγγίσεις στη Διδακτική της Γαλλικής"
6 Ιουν. 2016 - 13:22 - ΑΣΕΠ: Διορισμοί στην ειδική αγωγή
16 Ιουν. 2023 - 18:14