“Η Σύρος υπαίθριο μουσείο που μπορεί να προσελκύσει επισκέπτες”
- Δευτέρα, 25 Ιουλίου, 2016 - 06:20
- / Eνημέρωση: 25 Ιουλ. 2016 - 14:00
Την πεποίθηση πως η ιδιάζουσα μορφή και φυσιογνωμία της Σύρου αποτελεί το ισχυρό “όπλο” της για μία βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους, στο πλαίσιο που επιτάσσει – πάντοτε - ο χαρακτήρας της, διατυπώνει η Αναπληρώτρια Υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά στο πλαίσιο της συνέντευξης που παραχώρησε στην “Κοινή Γνώμη”.
Αφορμή της επικοινωνίας υπήρξε η πρόσφατη επίσκεψή της στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων λόγω της μεγάλης αθλητικής διοργάνωσης “LG Aegean Ball Festival”, η οποία αποτέλεσε και την έναρξη της συζήτησης για την τουριστική δραστηριότητα αλλά και την ανάπτυξη της Σύρου καθώς και γενικότερα του νησιώτικου χώρου.
Σε ένα εξαιρετικά ρευστό πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον σε διεθνές επίπεδο που μοιραία επηρεάζει και τη χώρα μας, η οποία επιδιώκει σταθερά την τουριστική επιτάχυνση αξιοποιώντας και προβάλλοντας με σχέδιο τους προορισμούς της εκτός συνόρων, η κ. Κουντουρά καθιστά σαφές πως, εκ μέρους της Ελλάδας και της κυβέρνησης δίνονται καθημερινά “μικρές και μεγάλες μάχες για τον Τουρισμό”.
-
Πρόσφατα επισκεφθήκατε τη Σύρο και παρευρεθήκατε στη διεξαγωγή της μεγάλης αθλητικής διοργάνωσης “LG Aegean Ball Festival” την οποία και υποστήριξε το Υπ. Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού. Πώς αξιολογείτε τη συγκεκριμένη διοργάνωση από άποψη προετοιμασίας αλλά και αποτελέσματος;
“Πρόκειται για μία διοργάνωση που αγκαλιάσαμε από την πρώτη στιγμή. H πρωτοβουλία του Γιώργου Πρίντεζη για να αναδείξει το νησί του και σε συνεργασία με τον πολύ δραστήριο Δήμαρχο Σύρου-Ερμούπολης κ. Γιώργο Μαραγκό αποτέλεσε αντικείμενο επαφών και συναντήσεων που είχαμε για την προώθηση και προβολή του μεγάλου αυτού γεγονότος για τη Σύρο. Το Υπουργείο και ο ΕΟΤ στήριξαν έμπρακτα την πρωτοβουλία και την άψογη πρώτη διοργάνωση που είχε σημαντική απήχηση πανελλαδικώς μέσα από την απευθείας τηλεοπτική μετάδοση και που ταυτόχρονα ανέδειξε τη Σύρο και την Ελλάδα στο εξωτερικό μέσα από την εκτεταμένη δημοσιότητα. Η επιτυχία της αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την συνέχισή της και τη θερμή υποστήριξη από την πλευρά μας των μεγάλων δράσεων και γεγονότων στο νησί. Ανταποκρίθηκα με πολύ χαρά στην πρόσκληση των τοπικών φορέων να παραστώ στην καταπληκτική αυτή γιορτή του μπάσκετ που ενισχύει τον αθλητικό και τουριστικό χαρακτήρα που έχει η Σύρος. Το Υπουργείο, ο ΕΟΤ και εγώ προσωπικά, στεκόμαστε αρωγοί σε κάθε δράση που συμβάλλει στην προώθηση του Ελληνικού Τουρισμού, τη διάδοση του Πολιτισμού μας και την ανάδειξη του Αθλητικού Ιδεώδους, και που παράλληλα ενισχύει την εικόνα και την απήχηση της χώρας μας διεθνώς.”.
-
Σε ποιο βαθμό μπορεί να έχει όφελος η πρωτεύουσα των Κυκλάδων από τέτοιου είδους διοργανώσεις που “εντάσσονται” στο πλαίσιο της ανάπτυξης του θεματικού – εν προκειμένω – αθλητικού τουρισμού;
“Ο αθλητισμός όπως και ο τουρισμός είναι ένδειξη πολιτισμού. Αποτελούν παγκόσμιο τρόπο επικοινωνίας που καλλιεργεί και προάγει κοινές αξίες και ιδανικά, και φέρνουν κοντά και ενώνουν τους ανθρώπους και τους λαούς. Η ανάληψη μεγάλων διοργανώσεων από την Σύρο συμβάλλει στην προβολή του νησιού ως προορισμού που συνδυάζει μεγάλη ιστορία και πολιτισμό, με την ιδιαίτερη θρησκευτική ταυτότητα και παράδοση που έχει, τη μοναδική γαστρονομία της και φυσικά το μεγάλο εύρος δραστηριοτήτων που μπορεί να προσφέρει χάρη στις φυσικές της ομορφιές, τις υπέροχες παραλίες, τις ορεινές διαδρομές και τα πεζοπορικά μονοπάτια του νησιού. Είμαστε σε συνεργασία με το Δήμο Σύρου, το πολύ δυναμικό Εμπορικό Επιμελητήριο Κυκλάδων, και τους φορείς του τουρισμού για να αναπτύξουμε τον τουρισμό του νησιού στη βάση όλων αυτών των συγκριτικών πλεονεκτημάτων, και να τον προβάλλουμε με τέτοιο τρόπο ώστε η Σύρος να καθιερωθεί ευρέως στο εξωτερικό ως ελκυστικός και δημοφιλής προορισμός που προσφέρει ξεχωριστές εμπειρίες.”.
-
Ποια εικόνα αποκομίσατε κατά τη σύντομη παραμονή σας για την τουριστική κίνηση στο νησί της Σύρου εν μέσω καλοκαιρινής σεζόν; Η πρωτεύουσα των Κυκλάδων είναι ένα αναξιοποίητο τουριστικά νησί;
“Η Σύρος είναι ένα πανέμορφο και πανέτοιμο νησί να υποδεχθεί επισκέπτες, ακόμη και τους πιο απαιτητικούς, που θέλουν να ανακαλύψουν την ιδιαίτερη της ταυτότητα και να ζήσουν μοναδικές εμπειρίες. Η ιδιαίτερη της αρχοντιά, η αυθεντικότητά της, οι πολλές επιλογές που προσφέρει όχι μόνο το καλοκαίρι αλλά και τις τέσσερις εποχές του χρόνου, είναι στοιχεία που προωθούμε και προβάλλουμε στο εξωτερικό στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με όλους τους αναπτυξιακούς και τοπικούς φορείς και τον ιδιωτικό τομέα. Μέσα από την ιδιαίτερή της ιστορία και αρχιτεκτονική και την πολιτιστική της κουλτούρα, αποτελεί ένα υπαίθριο μουσείο που μπορεί να προσελκύει επισκέπτες όλο το χρόνο και να φιλοξενεί μεγάλης εμβέλειας εκδηλώσεις, όπως η αθλητική αυτή διοργάνωση, σημαντικά πολιτιστικά φεστιβάλ και συναυλίες. Έχει σημαντικό θρησκευτικό και πνευματικό πλούτο, μοναδικές διαδρομές στη φύση, και φυσικά την εξαιρετική τοπική της γαστρονομία και ονομαστά προϊόντα. Όλα αυτά είναι χαρακτηριστικά που μπορούν να επιμηκύνουν την τουριστική περίοδο στο νησί, να τονώσουν τις αφίξεις και τα έσοδα από επισκέπτες ειδικών ενδιαφερόντων και υψηλών απαιτήσεων, να αναδείξουν τη Σύρο ως νέο προορισμό σε αγορές- στόχους και παράλληλα να ενισχύσουν την τουριστική κίνηση από τις νέες δυναμικές αγορές του εξωτερικού που έχουμε ανοίξει.”.
-
Με ποιες ενέργειες θα μπορούσε το αρμόδιο Υπ. Τουρισμού να ενισχύσει νησιά που καταγράφουν ήπια επισκεψιμότητα. Υπάρχει σχέδιο από το Υπουργείο για τη σταδιακή συνδρομή με σκοπό την περαιτέρω τουριστική ανάπτυξή τους;
“Ο τουρισμός αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησής μας. Συμβάλλει με περισσότερο από 20% στο ΑΕΠ της χώρας και στη διατήρηση περισσοτέρων από 1 εκατ. θέσεων εργασίας, όμως παράλληλα είναι ο τομέας μέσα από τον οποίο μπορούμε να εξασφαλίσουμε την περιφερειακή ανάπτυξη στους λιγότερο ανεπτυγμένους και ακόμη και στους πιο απομακρυσμένους προορισμούς, και να δημιουργήσουμε νέες πηγές εσόδων και απασχόλησης σε όλη τη χώρα. Δίνουμε ιδιαίτερο βάρος στην βιώσιμη ανάπτυξη και στην αύξηση της επισκεψιμότητας αλλά και των τουριστικών εσόδων στους προορισμούς που ο καθένας ξεχωριστά μπορεί να αναπτύξει νέα τουριστικά προϊόντα, υψηλού επιπέδου τουριστικές υπηρεσίες και να προσελκύσει ποιοτικό τουρισμό αλλά και νέες τουριστικές επενδύσεις. Ο ΕΟΤ σε συνεργασία με τα γραφεία ΕΟΤ Εξωτερικού διοργανώνει fam trips για tour operators και press trips δημοσιογράφους, travel bloggers και μεγάλα ξένα ΜΜΕ που έρχονται και βλέπουν από κοντά τις ομορφιές των προορισμών αυτών και αποτυπώνουν τις θετικές εντυπώσεις με εκτενή δημοσιεύματα και αφιερώματα στις χώρες τους.”.
-
Πραγματοποιήσατε συναντήσεις με εκπροσώπους τοπικών Αρχών και φορέων όπως μεταξύ άλλων και με στελέχη του Επιμελητηρίου Κυκλάδων. Δεδομένων των συνεπειών που καταγράφονται και από την πρόσφατη κατάργηση των μειωμένων συντελεστών του ΦΠΑ στην ήδη “πληγωμένη” οικονομία του νησιώτικου χώρου, το Υπουργείο έχει πλάνο στήριξης των νησιών; Και αν ναι, σε ποιους άξονες κινείται αυτό;
“Ως Υπουργείο Τουρισμού, δίνουμε προτεραιότητα στην διασφάλιση και βελτίωση της ποιότητας των παρεχομένων τουριστικών υπηρεσιών και της συνολικής εμπειρίας του κάθε επισκέπτη στον προορισμό, που ενισχύει το brand name του τόπου και την ελκυστικότητα της χώρας μας. Παράλληλα, όμως επιδιώκουμε να στηρίξουμε την ανταγωνιστικότητα του τουριστικού προϊόντος και των τουριστικών επιχειρήσεων, που εξαρτώνται. Σε αυτήν την κατεύθυνση κινούνται οι ενέργειές μας για την άμβλυνση της εποχικότητας, την καλύτερη συνδεσιμότητα των προορισμών και την βελτίωση των γενικών και ειδικών τουριστικών υποδομών. To Eπιμελητήριο Κυκλάδων είναι εξαιρετικά δραστήριο, έχει κάνει εκπληκτική δουλειά με τη χρήση των νέων τεχνολογιών για την προβολή των προορισμών, για την προώθηση του τουρισμού και την ενίσχυση του τουριστικού κλάδου. Η στήριξη των τουριστικών επιχειρήσεων είναι προτεραιότητά μας. Αξιοποιούμε σημαντικά εργαλεία όπως το ΕΣΠΑ 2014-2020 και ενθαρρύνουμε τις τουριστικές επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν τις μεγάλες δυνατότητες ενίσχυσής τους, όπως το πρόσφατο πρόγραμμα που προκηρύξαμε με αυξημένο προϋπολογισμό στα 90 εκατ. ευρώ από 50 εκατ. ευρώ που προβλεπόταν αρχικά, για την επιχορήγηση όσο το δυνατόν περισσότερων υφιστάμενων μικρομεσαίων επιχειρήσεων για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των υποδομών και υπηρεσιών τους. Σύντομα, σχεδιάζουμε να προκηρύξουμε και νέο πρόγραμμα μέσω του ΕΣΠΑ για νέες τουριστικές επιχειρήσεις. Είμαστε σε συνεργασία με συναρμόδια υπουργεία και φορείς για την αντιμετώπιση στρεβλώσεων και αγκυλώσεων στην τουριστική αγορά και την αντιμετώπιση φαινομένων παραβατικότητας ώστε να ενθαρρύνουμε την υγιή δραστηριότητα των επιχειρήσεων και την υψηλή ποιότητα που προσφέρουμε ως ένας από τους πιο ελκυστικούς παγκόσμιους προορισμούς.”.
-
Τόσο στις Κυκλάδες, όσο και συνολικά στο Νότιο Αιγαίο “ανήκουν” κορυφαίοι τουριστικοί προορισμοί όπως μεταξύ άλλων, η Μύκονος και η Σαντορίνη. Βάσει του οφέλους που προκύπτει πανελλαδικά σε επίπεδο οικονομίας από την τουριστική δραστηριότητά τους, το Υπουργείο πώς θα προασπίσει τη θετική πορεία τους, αλλά και πώς θα την τονώσει; Υπάρχει ατζέντα για τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς;
“Το Υπουργείο έχει διαμορφώσει ένα συγκροτημένο σχέδιο για την στρατηγική προώθηση της ενιαίας τουριστικής ταυτότητας της χώρα μας στο εξωτερικό και την δυναμική προβολή του προορισμού "Ελλάδα" μέσα από σειρά στοχευμένων προγραμμάτων και δράσεων. Ο ΕΟΤ, ως φορέας υλοποίησης της στρατηγικής αυτής, λαμβάνει μέρος στις μεγαλύτερες Διεθνείς Τουριστικές και εξειδικευμένες Εκθέσεις, κλείνει συνεργασίες με μεγάλους tour operators, προχωρά σε κοινά προγράμματα συνδιαφήμισης, και αξιοποιεί τις νέες τεχνολογίες, τις μεγαλύτερες ηλεκτρονικές πλατφόρμες και τα social media, για την προώθηση και προβολή της Ελλάδας στις παραδοσιακές αλλά και νέες αγορές- στόχους. Σε όλες αυτές τις δράσεις συμμετέχουν οι δημοφιλείς αλλά και νέοι, ανερχόμενοι προορισμοί. Στο πλαίσιο αυτό, είμαστε σε συνεχή επαφή με όλες τις Περιφέρειες, τις τοπικές αρχές και τους τουριστικούς φορείς για να προβάλλουμε στο εξωτερικό κάθε προορισμό ξεχωριστά ανάλογα με τα δικά του συγκριτικά πλεονεκτήματα, τις δυνατότητες που προσφέρει, και στις αγορές- στόχους από όπου εκτιμούμε ότι θα έχει τη μέγιστη δυνατή ανταπόκριση. Η μοναδικότητα της Ελλάδας, ως το μεγαλύτερο νησιωτικό σύμπλεγμα στη Μεσόγειο, με την κοντινή πρόσβαση μεταξύ των νησιών, αλλά και η ανάπτυξη μορφών τουρισμού όπως οι κρουαζιέρες και το γιώτινγκ, δίνει στους επισκέπτες τη δυνατότητα να επισκεφθούν στο ταξίδι τους στην Ελλάδα, περισσότερους από έναν προορισμούς δημοφιλείς και λιγότερο γνωστούς, αλλά εξ΄ ίσου ελκυστικούς.”.
-
Δεδομένου του ρευστού πολιτικο-οικονομικού πλαισίου σε διεθνές και όχι μόνον ευρωπαϊκό ή πανελλαδικό επίπεδο (πχ. προσφυγικό), πόσο εκτιμάτε ή διαπιστώνετε ότι μπορεί να επηρεαστεί η τουριστική κίνηση προς τη χώρα μας?
“Το Υπουργείο, εφαρμόζοντας την νέα εθνική τουριστική πολιτική το 2015, μία χρονιά ασφυκτικών πιέσεων για τη χώρα αλλά και για τον τουρισμό κατάφερε με συντονισμένες και στοχευμένες προσπάθειες να αυξήσει τις ροές των τουριστών και πετύχαμε ιστορικό ρεκόρ στις αφίξεις που ξεπέρασαν τα 26 εκατομμύρια αλλά και στα τουριστικά έσοδα που για πρώτη φορά υπερέβησαν τα 14,1 δισ. ευρώ. Το 2016 είναι μία χρονιά που έχει ξεκινήσει ήδη θετικά. Από την πλευρά μας κάναμε εντατική προεργασία και προχωρήσαμε σε στοχευμένες δράσεις για να ενισχύσουμε αυτή τη δυναμική. Υπογράψαμε σημαντικές συμφωνίες συνδιαφήμισης με όλους τους μεγάλους tour operators του εξωτερικού για την αύξηση του μεριδίου του ελληνικού τουρισμού, επιμηκύναμε την περίοδο από τις αρχές Απριλίου έως τα τέλη Νοεμβρίου, ανοίξαμε νέες απευθείας πτήσεις και αναδείξαμε νέους ελληνικούς προορισμούς. Παρακολουθούμε καθημερινά τις εξελίξεις και συνεκτιμούμε όλους τους παράγοντες. Όλα τα στοιχεία που έχουμε συνολικά από τη μέχρι στιγμής εξέλιξη των αεροπορικών αφίξεων στα αεροδρόμια της χώρας, τα γραφεία ΕΟΤ εξωτερικού αλλά και από τις επαφές μας με τους μεγάλους και διεθνείς tour operators για την πορεία των κρατήσεων, αποτυπώνουν θετικές τάσεις στην εξέλιξη της τουριστικής κίνησης για το 2016 συνολικά.
Όμως όπως ξέρετε ο τουρισμός είναι παγκοσμίως ένα ευαίσθητος τομέας που επηρεάζεται από εξωγενείς και αστάθμητους παράγοντες που καμία χώρα δεν μπορεί να ελέγξει. Όλα αυτά που συμβαίνουν στη γειτονιά μας και στην Ευρώπη, λόγω του προσφυγικού, των γεωπολιτικών εξελίξεων, της τρομοκρατίας , του Brexit και του πραξικοπήματος στην Τουρκία δημιουργούν συνθήκες που μας ξεπερνούν και επιφέρουν μεγάλες αλλαγές στον παγκόσμιο τουρισμό.
Αυτή τη χρονιά, με όλες αυτές τις δυσκολίες και τις προκλήσεις, δίνουμε καθημερινά μικρές και μεγάλες μάχες για να κρατήσουμε την Ελλάδα υψηλά στις προτιμήσεις των τουριστών μας που μας επιλέγουν ως έναν παγκόσμιο ελκυστικό προορισμό, μία ασφαλή, σίγουρη και φιλόξενη χώρα. Και καλώ για μία ακόμη φορά παραγωγικές δυνάμεις, τους αναπτυξιακούς φορείς και τον ιδιωτικό τομέα, αλλά και όλες τις πολιτικές παρατάξεις, χωρίς μικροπολιτικές και μικροκομματικές σκοπιμότητες, να συνεργαστούμε στην κοινή αυτή προσπάθεια να πάμε τον τουρισμό μας ακόμη πιο ψηλά. Ο τουρισμός είναι εθνική υπόθεση και μας ενώνει όλους.”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Ορόσημο το 2020 για την τουριστική ανάπτυξη
10 Φεβ. 2020 - 6:25 - Συνεργασία για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος
28 Ιαν. 2020 - 6:23 - Η 8η Διεθνής Συνάντηση για τον Τουρισμό στο Δρόμο του Μεταξιού στη Θεσσαλονίκη
27 Μαΐου. 2018 - 16:47 - Τουρισμός 365 ημέρες τον χρόνο
12 Ιουν. 2017 - 6:21 - Άνοιγμα σε αγορές και τουριστική αύξηση
13 Σεπ. 2016 - 6:14