Η περικοπή των δρομολογίων της αστικής συγκοινωνίας της Ερμούπολης δυσχέρανε την εξυπηρέτηση των μαθητών

Προβληματική η μετακίνηση των μαθητών εντός της πόλης

  • Τρίτη, 27 Σεπτεμβρίου, 2016 - 06:19
  • /   Eνημέρωση: 27 Σεπ. 2016 - 21:00
  • /   Συντάκτης: Τέτα Βαρλάμη

Νέα ταλαιπωρία για τους μαθητές των σχολείων της Σύρου, καθώς πέραν των γνωστών προβλημάτων που προκλήθηκαν από ενάρξεως της σχολικής χρονιάς σχετικά με την μεταφορά τους, προβληματική αποδείχθηκε η μετακίνηση και για τα παιδιά που εξυπηρετούνται με την αστική συγκοινωνία της Ερμούπολης.

Η μη εξυπηρέτηση των μαθητών από την αστική συγκοινωνία της Ερμούπολης, για την μεταφορά τους στα σχολεία, προκλήθηκε από τις περικοπές των δρομολογίων των mini bus στις οποίες προχώρησε ο Δήμος Σύρου-Ερμούπολης, προκειμένου να μειώσει το κόστος, χωρίς όμως η εν λόγω μεταβολές να γίνουν βάσει σχεδιασμού, με αποτέλεσμα την πλημμελή εξυπηρέτηση των μαθητών.

Η δυσχερής πρόσβαση των παιδιών στις σχολικές μονάδες και τα προβλήματα που εξ αυτής προέκυψαν υποχρέωσαν τον Δήμο σε εκ νέου αλλαγή των δρομολογίων, χωρίς όμως αυτό να αναιρεί την πρακτική της επιφανειακής, εξ αρχής, αντιμετώπισης του θέματος.

Υποχρεωτικές διορθωτικές κινήσεις

Οι τροποποιήσεις των δρομολογίων των mini bus, που ξεκίνησαν να ισχύουν με την λήξη της θερινής περιόδου, δηλαδή με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, έφεραν τους μαθητές σε δυσχερή θέση, καθώς περικόπηκε το πρωινό δρομολόγιο που εξυπηρετούσε την άφιξη τους στα σχολεία της πόλης.

Συγκεκριμένα, τα δρομολόγια των mini bus των 7:45 και 08:15, από Δόξα προς Αθλητικό Κέντρο, τα οποία εκτελούνταν την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ήταν μεταξύ αυτών που καταργήθηκαν.

Η κατάργηση αυτή δημιούργησε ασφυκτικές καταστάσεις στο δρομολόγιο των 08:00, στο οποίο δημιουργείται το αδιαχώρητο, με αποτέλεσμα πολλοί μαθητές να μένουν εκτός και να αναγκάζονται να διανύουν 2-3 χιλιόμετρα με τα πόδια, ειδικά στη διαδρομή προς τα Λύκεια, προκειμένου να φτάσουν στο σχολείο ή ακόμα και να καταφεύγουν στην λύση των ταξί για την μετακίνηση τους, με το κόστος που αυτή η επιλογή συνεπάγεται.

Όπως ήταν αναμενόμενο ο Δήμος έγινε αποδέκτης παραπόνων σχετικά με το θέμα, γεγονός που προκάλεσε νέα τροποποίηση των δρομολογίων, στις ώρες που διευκολύνουν την μετακίνηση των μαθητών ώστε αυτή να γίνεται απρόσκοπτα και με την παροχή της απαιτούμενης ασφάλειας στα παιδιά.

Έτσι, για την διευθέτηση του θέματος, ο Δήμος αποφάσισε να προχωρήσει σε νέα τροποποίηση των δρομολογίων των mini bus, που θα ισχύσει από σήμερα, Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2016 και η οποία έχει ως εξής:

-ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ – ΛΙΜΑΝΙ – ΔΟΞΑ (Καθημερινές)

Το δρομολόγιο των 07:30 τροποποιείται σε 07:45

-ΔΟΞΑ – ΛΙΜΑΝΙ – ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ (Καθημερινές)

Το δρομολόγιο των 07:30 τροποποιείται σε 07:45

Το δρομολόγιο των 14:45 τροποποιείται σε 15:00

Ζητούμενο η μείωση του κόστους

Αναφερόμενος ο Δήμαρχος, Γιώργος Μαραγκός, στις αρχικές τροποποιήσεις που αποφασίστηκαν για τα δρομολόγια της αστικής συγκοινωνίας, δήλωσε στην «Κοινή Γνώμη» πως αυτές έγιναν «στο πλαίσιο ενός εξορθολογισμού που θέλαμε να κάνουμε, με γνώμονα την αποφυγή σπατάλης στην αστική συγκοινωνία».

Όπως συγκεκριμένα ανέφερε «Πλέον, έχοντας μπει στην φθινοπωρινή περίοδο, είναι σαφές ότι κάποια δρομολόγια, τα οποία ίσχυαν από την καλοκαιρινή περίοδο, πρακτικά δεν αξιοποιούνταν, δηλαδή βλέπαμε δρομολόγια στα οποία τα λεωφορεία ήταν άδεια ή σχεδόν άδεια, δεν εξυπηρετούσαν πολύ κόσμο, αυτό επειδή δημιουργούσε για μας ένα πολύ μεγάλο κόστος είναι κάτι το οποίο θα ‘πρεπε, στο πλαίσιο εξορθολογισμού της δαπάνης για την αστική συγκοινωνία να το αντιμετωπίσουμε».

Με προφανή στόχευση στη μείωση του κόστους της δημόσιας συγκοινωνίας είπε πως «Προσπαθήσαμε να περικόψουμε δραστικά τα δρομολόγια, σε ένα σημαντικό ποσοστό μεταξύ του 30% και 40%, ιδιαίτερα κάποιες ώρες μέσα στην ημέρα. Τις ώρες όπου διαπιστώνεται αιχμή, που έχει να κάνει με την προσέλευση του κόσμου στις δουλειές του, όπως επίσης και τις ώρες που ο κόσμος κατεβαίνει στην πόλη για να κάνει τις δουλειές του, υπάρχει μία ικανοποιητική συχνότητα δρομολογίων».

Αυτό πρακτικά σημαίνει πως τις ώρες μη αιχμής, δηλαδή μετά τις 15:00 και μέχρι τις 18:30, έχουν αραιώσει τα δρομολόγια και γίνονται ανά ώρα και όπως ο κρίνει ο Δήμαρχος «Νομίζω ότι ο κόσμος μπορεί να κάνει έναν προγραμματισμό και να ικανοποιείται ακόμα και με αυτά τα μειωμένα δρομολόγια».

Περικοπές άνευ σχεδίου

Παρά την εκ των υστέρων διόρθωση του προγράμματος των δρομολογίων, δεν αναιρείται η άνευ μελέτης και σχεδιασμού αρχική απόφαση, που απόδειξε την έλλειψη μέριμνας εκ μέρους του Δήμου.

Πρόκειται για κίνηση που εγείρει επιπλέον ερωτηματικά για τον επιφανειακό τρόπο αντιμετώπισης των θεμάτων από την πλευρά του Δήμου, καθώς ήδη η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου είχε προχωρήσει στην εκπόνηση μελέτης σχετικά με το μεταφορικό έργο των λεωφορείων που εξυπηρετούν την αστική συγκοινωνία και τη ζήτηση που έχει καταγραφεί για την μετακίνηση στην πόλη.

Μόνο που εκ μέρους του Δημάρχου δεν έγινε καμία αναφορά στην μελέτη αυτή όταν ρωτήθηκε εάν αυτές οι περικοπές έγιναν βάσει μελέτης, μετρήσεων ή στοιχείων.

Όπως απάντησε «Αυτό έγινε βάσει της χρήσης της αστικής συγκοινωνίας από τον κόσμο, τους επισκέπτες αλλά και τους μόνιμους κατοίκους του νησιού και από τη στιγμή που οι επισκέπτες πλέον δεν υπάρχουν, καθώς είμαστε εκτός θερινής περιόδου, θα ήταν κρίμα τα λεωφορεία να κινούνται ακόμα και άδεια. Παρατηρήσαμε και οι αιρετοί αλλά και υπηρεσιακοί παράγοντες, κάποιες ώρες μέσα στην ημέρα το λεωφορείο να πηγαίνει με 1-2 επιβάτες ή ακόμη και με κανέναν. Αυτό συνιστούσε τεράστια σπατάλη, αν σκεφτούμε όχι μόνο τα κόστη των καυσίμων αλλά και τις μισθοδοσίες του προσωπικού».

Για τον περιορισμό της σπατάλης που επικαλέστηκε, ρωτήθηκε πως μπορεί να επιτευχθεί αυτός όταν τα χρήματα που δίνει ο Δήμος είναι συγκεκριμένα, σύμφωνα με την σύμβαση με την ΚΤΕΛ, όπως αυτή έχει ψηφιστεί από το Δημοτικό Συμβούλιο.

Επ’ αυτού ο κ. Μαραγκός απάντησε πως «Είναι ένα ανώτατο πλαφόν. Ουσιαστικά υπάρχει απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για πολυετή δέσμευση, με ανώτατο όριο δαπάνης κατ’ έτος αλλά και κατά τετραετία, για την αστική συγκοινωνία. Αυτό δεν σημαίνει ότι εάν συντρέξουν άλλοι λόγοι ή για λόγους οικονομίας δεν μπορούμε να μειώσουμε τα δρομολόγια. Δεν έχει λόγο η ΚΤΕΛ σε αυτό. Ο Δήμος, ο οποίος καταβάλλει τα χρήματα, εκτιμώντας και αξιολογώντας τις ανάγκες του μεταφορικού έργου, έχει τη δυνατότητα να πυκνώνει ή να αραιώνει τα δρομολόγια ανά περιόδους μέσα στο έτος. Η αλήθεια είναι ότι το κόστος της αστικής συγκοινωνίας είναι δυσβάσταχτο. Για τον πολίτη είναι πιο διευκολυντικό να έχει κάθε 15-20 λεπτά δρομολόγιο, αλλά από εκεί και πέρα είναι κρίμα να ταξιδεύουν τα λεωφορεία με 1-2 επιβάτες».