Απολογισμός δράσης
- Τετάρτη, 2 Νοεμβρίου, 2016 - 13:47
Ο τουρισμός στο νησί μας κατόρθωσε το 2016 μέσα σε πρωτόγνωρες συνθήκες ασφυκτικής οικονομικής πίεσης, που όλοι βιώνουμε, να διατηρηθεί σε επίπεδα με ελαφρώς ανοδική πορεία, σε σχέση με την τελευταία τριετία, που μας γέμισε μεν αισιοδοξία αλλά και ανησυχία για το κατά πόσο θα διατηρηθεί αυτή η ανοδική τάση εάν οφείλεται δηλαδή σε συγκυρία ή σε γενικότερο στρατηγικό σχεδιασμό. Η ανησυχία έγκειται βέβαια και στο γεγονός ότι ο τουρισμός στη Σύρο δεν έχει γίνει ο κεντρικός οικονομικός πυλώνας. Αυτό απαιτεί από όλους τους φορείς και επιχειρηματίες καθημερινή σκληρή δουλειά, σχεδιασμό, οργάνωση, όραμα, συνεργασίες, ιδέες, προτάσεις και κυρίως αλληλεγγύη μεταξύ όλων. Δεν πρέπει να κοιτάζουμε το παρελθόν με τα λάθη και τις παραλείψεις που έγιναν αλλά μόνο το παρόν για να μπορούμε να ονειρευόμαστε ένα καλύτερο μέλλον.
Η Ένωση Τουριστικών Καταλυμάτων Σύρου πραγματοποίησε τη Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2016 συνάντηση των μελών της με την παρουσία και αρκετών ξενοδοχείων, στην αίθουσα Βαλμά του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, όχι μόνο για να παρουσιάσει το έργο της το τελευταίο οχτάμηνο αλλά για να δοθούν τα κατάλληλα ερεθίσματα να βελτιωθούμε, να εκσυγχρονιστούμε, να ανταλλάξουμε απόψεις και επιτέλους να πούμε αλήθειες. Μικρές αλήθειες αλλά τόσο σημαντικές. Ότι δεν μπορούμε να παρακολουθήσουμε τις εξελίξεις στο internet και χρειαζόμαστε βοήθεια, ότι δεν γνωρίζουμε υπολογιστές και χρειαζόμαστε βοήθεια, ότι τα δωμάτιά μας δεν έχουν ωραία αισθητική και θέλουμε βοήθεια, ότι θέλουμε να ανακαινίσουμε τα δωμάτιά μας και θέλουμε βοήθεια. Ότι δεν τα ξέρουμε όλα και ότι υπάρχουν πιο ειδικοί που θέλουμε να μας βοηθήσουν. Γι' αυτό υπάρχει αυτή η Ένωση. Γι' αυτό και τα μέλη μας πρέπει να λένε τις μικρές αλήθειες τους σε αυτές τις συναντήσεις.
Αυτό το πνεύμα θα πρέπει να έχουν όλοι οι επαγγελματικοί φορείς του νησιού και όλοι οι επιχειρηματίες. Οι συνέργιες και η αλληλοβοήθεια είναι γνωρίσματα που θα πρέπει να αναπτυχθούν τάχιστα σε αυτό το νησί αν θέλουμε να επιβιώσουμε ξεπερνώντας την μιζέρια και την μεμψιμοιρία μας.
Στοχεύοντας στην εξωστρέφεια, στο επιχειρηματικό άνοιγμα σε αγορές του εξωτερικού αλλά και στην προβολή μέσω διαδικτύου έγιναν οι εξής παρουσιάσεις:
1. Παρουσίαση της πλατφόρμας on-line κρατήσεων Webhotelier από τον εκπρόσωπο της εταιρείας κ. Μάριο Κουνέλη.
2. Παρουσίαση ξενοδοχειακού προγράμματος από εκπροσώπους της εταιρείας Epsilon Net Hospitality.
Στη συνάντησή μας πραγματοποιήθηκε επίσης, ενημέρωση για την ισχύουσα νομοθεσία, τη νέα διαδικασία κατηγοριοποίησης σε κλειδιά και τη νέα τουριστική τάση από τον Προϊστάμενο του ΕΟΤ κ. Μιχάλη Παράβαλο.
Ο Απολογισμός έργου για την περίοδο του Μαρτίου 2016 - Οκτωβρίου 2016 ήταν:
1) Δημιουργία επικοινωνιακού προφίλ της Ένωσης με τον σχεδιασμό και την κατασκευή νέας ιστοσελίδας www.visitsyros.com με ταυτόχρονο επανασχεδιασμό του λογότυπού μας από την εταιρεία hiremycode καταχωρώντας μέχρι σήμερα περίπου ενενήντα δύο από τα εκατό πενήντα μέλη μας. H ιστοσελίδα μας είναι σε δύο γλώσσες Ελληνικά και Αγγλικά, την επιμέλεια και τη μετάφραση όλων των κειμένων ανέλαβε η εξειδικευμένη εταιρεία yourtranslator και άμεσα θα παρέχεται η δυνατότητα on -line κρατήσεων από το site μας.
2) Η εταιρεία hiremycode ανέλαβε την διαχείριση του μέσου κοινωνικής δικτύωσης (facebook) της Ένωσης γράφοντας άρθρα κατά τακτά χρονικά διαστήματα και δημιουργώντας διαφημιστικές καμπάνιες για την προσέλκυση επισκεπτών η οποία και συνδέεται με την ιστοσελίδα μας.
3) Ενεργοποιήσαμε το γραφείο μας σε εβδομαδιαία βάση προκειμένου να είναι προσβάσιμο για τα μέλη μας, να υπάρχει καλύτερη υποστήριξή τους σε θέματα που τους απασχολούν, την δυνατότητα υποβολής προτάσεων και ανταλλαγής απόψεων από την πρώτη εβδομάδα ανάληψης των καθηκόντων μας.
4)Αφαιρέσαμε το περίπτερο από το Λιμάνι της Ερμούπολης το οποίο για χρόνια παρέμενε ανενεργό.
5) Η Ένωση Τουριστικών Καταλυμάτων Σύρου σε συνεργασία με το Δήμο Σύρου-Ερμούπολης προβλήθηκε μέσα από σχεδόν όλες τις διοργανώσεις που φιλοξενήθηκαν φέτος στη Σύρο προτείνοντας ειδικές τιμές για συμμετέχοντες και συνοδούς ώστε να γίνουν ελκυστικότερες και να υπάρχει μεγαλύτερη συμμετοχή. Το λογότυπό μας και η ιστοσελίδα μας φιλοξενήθηκαν και φιλοξενούνται σε όλες τις προωθητικές ενέργειες των διοργανώσεων, στις ιστοσελίδες τους και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσής τους. Ήδη με τους περισσότερους είμαστε σε επικοινωνία και για το 2017. Ενδεικτικά θα αναφέρω μερικές διοργανώσεις: 1st Trimore Syros Triathlon, 2ο Syros City Trail, 1o LG Aegeanball Festival, Syros Run, 9ο Διεθνές Φεστιβάλ Anima Syros, 68η συνάντηση Πτυχιούχων Διακριτικού Δάσους του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων, CHOPPER RIDERS CLUB. Επίσης, διατέθηκε έντυπο υλικό για την προώθηση της ιστοσελίδας της Ένωσης σε όλους τους συμμετέχοντες σε αυτές.
6) Συνεργαστήκαμε με εξειδικευμένους και θεσμοθετημένους φορείς σε θέματα τουρισμού όπως ο ΣΕΤΕ και η Marketing Greece, στο πλαίσιο της στρατηγικής συνεργασίας τους με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, με τις Διευθύνσεις Τουρισμού της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για τον καλύτερο συντονισμό και την υλοποίηση δράσεων προς όφελος των καταλυμάτων μας και του νησιού.
Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας διοργανώθηκε μια σειρά από επιλεγμένα press / blogger trips. Αναφέρουμε ενδεικτικά τη φιλοξενία της Chloé Gattison Γαλλίδας lifestyle blogger , για συμμετοχή της στο Syros Run στις 18 Ιουνίου 2016 και γνωριμία της με το νησί. Η εν λόγω lifestyle blogger έχει πολύ μεγάλο αριθμό fans & followers στα social media (98.000 instagram, 16.000 facebook, 14.000 twitter), ενώ το blog της συγκεντρώνει περίπου το ενδιαφέρον 65.000 followers σε μηνιαίο επίπεδο. Το περασμένο Σαββατοκύριακο επίσης, φιλοξενήσαμε τον κ. Igor Kemko (ρώσο δημοσιογράφο), ο οποίος γράφει στο site: www.greek.ru.
7) Πραγματοποιήσαμε προωθητική καμπάνια της νέας μας ιστοσελίδας στο Συριανό Πανόραμα του Βαγγέλη Περρή.
8) Υποστηρίξαμε ενεργά και συμβάλλαμε και ως χορηγοί στο πρώτο φεστιβάλ γαστρονομικού πολιτισμού της Σύρου «Syros Greatings», το οποίο πραγματοποιήθηκε το τριήμερο 16, 17 και 18 Σεπτεμβρίου 2016 με μεγάλη επιτυχία και με πολλά δημοσιεύματα για το νησί μας από τους συμμετέχοντες σεφ και δημοσιογράφους.
9) Στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ενόψει της διεκδίκησης του τίτλου "Γαστρονομική Πρωτεύουσα της Ευρώπης" το 2019 στείλαμε ολοκληρωμένο project το οποίο συμπεριλήφθηκε στο bit book που κατατέθηκε για την υποψηφιότητα και παρουσιάστηκε τον περασμένο μήνα στο Sibiu της Ρουμανίας.
10) Συμμετείχαμε στη διαβούλευση για τα κυκλοφοριακά μέτρα για την θερινή περίοδο.
11) Στείλαμε αναλυτικό πρόγραμμα ξενάγησης (στα Ελληνικά και στα Αγλλικά) που διοργανώθηκε για μεμονωμένους πελάτες σας που ενδιαφέρονταν να γνωρίσουν το νησί μας με την βοήθεια των έμπειρων ξεναγών του τουριστικού γραφείου Team Work.
12) Απαντήσαμε σε θέματα συναδέλφων όπως π.χ. για προβλήματα με τα τηλεοπτικά δικαιώματα. Στείλαμε ενημερωτικά e-mails:
-
για τη νέα διαδικασία κατηγοριοποίησης των καταλυμάτων σε κλειδιά,
-
ειδικές τιμές τοπικών προϊόντων της Σύρου για το πρωινό, υπηρεσιών καθαρισμού κ.α,
-
για το σεμινάριο που έκαναν οι Google Online Advisors στη Σύρο, έτσι ώστε να ενημερωθείτε για την αποτελεσματικότητα του Google Adwords αλλά και για την ημερίδα με θέμα «Αειφορία στον Τουρισμό και το Πρότυπο Παθητικού Κτηρίου:Σχεδιασμός, Καινοτομία, Εξοικονόμηση, Ποιότητα Περιβάλλοντος, Πιστοποίηση από τον Σύλλογο Μελετητών Μηχανικών Ν. Κυκλάδων,
-
για τις αλλαγές στα δρομολόγια των ΚΤΕΛ και Mini Bus,
-
τις αλλαγές στο ωράριο λειτουργίας των επισκέψιμων χώρων κ.α,
-
για τις ημερίδες και σεμινάρια που πραγματοποίησε το Επιμελητήριο όπως π.χ. Την ημερίδα με θέμα «Τα νέα δεδομένα στην επιχειρηματικότητα: Ασφαλιστικό, Φορολογικό, Δάνεια-Τραπεζικά» ,το σεμινάριο τεχνικών ασφαλείας και την εκδήλωση με θέμα Η τοπική γαστρονομία ως εργαλείο τουριστικής προβολής της Σύρου,
-
για τη μηχανή Online Κρατήσεων της Τουριστικής Πύλης www.e-Kyklades.gr.
Ο προγραμματισμός δράσεων περιλαμβάνει:
-
Συμμετοχή της Ένωσης σε δύο εκθέσεις για το υπόλοιπο του 2016, τη Filoxenia στη Θεσσαλονίκη στις 18/11/2016 όπου και θα πραγματοποιήσουμε συνάντηση με εκπρόσωπο της Astra για το πώς μπορούμε να συνδράμουμε σαν Ένωση στην αεροπορική διασύνδεση με τη Θεσσαλονίκη και τη Greek Tourism Expo στην Αθήνα στις 25/11/2016, φιλοξενούμενοι στο περίπτερο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και στις δύο, όπου θα πραγματοποιηθούν b2b meetings με tour operators.
-
Δημιουργία video παρουσίασης για τον προορισμό Σύρος.
-
Φιλοξενία δημοσιογράφων του ταξιδιωτικού ρεπορτάζ προκειμένου να προβληθούμε χωρίς κόστος στην ελληνική αγορά την περίοδο που οι Έλληνες αρχίζουν να προγραμματίζουν τις διακοπές τους.
-
Εμπλουτισμός ιστοσελίδας της Ένωσης η οποία από τον Μάιο μέχρι σήμερα έχει 57.100 επισκέψεις.
-
Τον Ιανουάριο θα τρέξει η πρώτη μας ψηφιακή καμπάνια στο εξωτερικό σε χώρες με τις οποίες ήδη δουλεύει η Σύρος για αύξηση των κρατήσεων Μάιο, Ιούνιο και Σεπτέμβριο. Αυτό το διάστημα είμαστε με τη Marketing Greece σε συνεργασία για την εκπόνηση μικρής κλίμακας μελέτης για τη στόχευση της Ένωσης σε τουρίστες του εξωτερικού.
-
Σύνδεση με την καμπάνια της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου “Aegeanlikenoother”.
-
Μαθήματα πληροφορικής για αρχάριους.
-
Σεμινάρια «Διαχείρισης Επισκέπτη, Υποδοχής, Εξυπηρέτησης Πελάτη και Πώλησης».
Σε αυτόν τον δύσκολο δρόμο θα υπάρχουν πάντοτε εμπόδια από ανθρώπους με διαφορετικά πιστεύω και αξίες όμως θα πρέπει να προχωρήσουμε μπροστά. Και εμείς θα το κάνουμε.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Σύρος: Διακοπή υδροδότησης στην περιοχή της Ανάστασης
11 Δεκ. 2024 - 13:12 - Με φόντο τα τοπικά προβλήματα των χωριών
11 Δεκ. 2024 - 6:19 - Σύρος: Στο "κυνήγι" ανείσπρακτων οφειλών ο Δήμος
10 Δεκ. 2024 - 13:47 - Η Σύρος στο Sport Tourism Forum 24 στο Πολεμικό Μουσείο
10 Δεκ. 2024 - 13:32 - Με πλεόνασμα το 2025
10 Δεκ. 2024 - 6:20