Ξεπερασμένα πράγματα…

Εικόνα Ευαγγελία Κορωναίου

Όχι, κυρία μου, πήραμε σας λέω, δε θέλουμε άλλο. Δεν θέλουμε να έρθουμε στην ψωροέκθεση να μοιράσουμε ψωροφυλλάδια.

Δε με νοιάζει που θα είναι tour operators απ’ όλο τον κόσμο. Δεν τους έχουμε ανάγκη, κυρία μου, ευτυχώς. Μας είναι πλέον περιττοί, που έλεγε και το Δεσποινάκι.

Διεθνείς εκθέσεις και κουραφέξαλα. Μας τα ’παν κι άλλοι. Δεν ενδιαφερόμεθα. Δεν ερχόμεθα. Δεν καταδεχόμεθα.

Θα έρθουν η Σαντορίνη και η Μύκονος; Και; Τι σημαίνει αυτό; Απλά δεν ξέρουν να μαρκετάρονται οι καημενούληδες αυτοί. Δεν ξέρουν τι πα- να πει τουριστική προώθηση καλή, σύγχρονη και πετυχημένη.

Εμείς εδώ είμαστε έτη φωτός μπροστά, κυρία μου. Δεν είμαστε χτεσινοί, είμαστε μεθαυριανοί. Εκθέσεις… Άσε μας, κούκλα μου.

Πάρτε μου ένα τηλέφωνο τη Ντέσσυ, να της κάνω μία πρόταση για εκπομπή μπροστά στα πόδια του Μιαούλη. Δεν μπορεί το Ντεσσάκι; Το κινητό της Κουτσελίνη ποιος το έχει; Να το βρείτε.

Εμείς, κυρία μου, έχουμε πλάνο σταθερό και γεμάτο εμπορσθοβαρότητα. Δεν ξέρεις τι σημαίνει εμπορσθοβαρότητα; Εμ… Άμα είσαι αμόρφωτος, πώς θέλεις να κάνεις και στρατηγικό πλάνο τουριστικής προώθησης;

Πληβείοι… Βρείτε μου λίγο το τηλέφωνο της Ναυσικάς Ft Phoenix, που ερμηνεύουν το αλησμόνητο κλασσικό άσμα «Μωρό μου κρέμασαν τα στόματα / όπου περνάς αφήνεις πάντα πίσω πτώματα / δεν έχω δει κάτι ανάλογο / είσαι το Νο1 φέτος στον κατάλογο / Είναι αλήθεια – Υο! / Πως απορώ – Υο! / Πόσα νεύρα κάνω σήμερα γιο-γιο – Υο!».

Το κορίτσι φαίνεται από σπίτι, με παιδεία και μόρφωση και το παλικάρι έχει την απαραίτητη ραπερο-λαϊκο-ποπ φαλάκρα, που εμπνέει τον επισκέπτη. Πείτε τους θέλω να πληρώσω να μου κάνουν ένα βίντεο κλιπ, που όμως δεν θα είναι ακριβώς βίντεο κλιπ, αλλά να μοιάζει με μουσικό βίντεο, που ίσως μετά να έχει και άλλη μουσική – δεν ξέρω, ίσως κάτι ινστρουμένταλ από παλιές επιτυχίες – αλλά να είναι βασισμένο σε αυτό το μουσικό βίντεο – βίντεο κλιπ. Βασικά, μην τους τα πείτε όλα αυτά, απλά πείτε τους να έρθουν με ένα drone να τραβήξουν ένα κλιπάκι για ένα άσμα τους.

Έτσι γίνεται η τουριστική προώθηση, η σωστή, η εμπροσθοβαρής. Τι σημαίνει το κοινό των προηγούμενων αοιδών ήταν 12-15; Λέγεται στρατηγικό πλάνο για κάποιο λόγο, κυρία μου. Το 12χρονο θα δει το νησί, θα του εντυπωθεί, γιατί σε αυτή την ηλικία είναι το μυαλό τους σα σφουγγάρι και αργότερα, όταν τελειώσει το σχολείο του και του φτάνει το χαρτζιλίκι θα προτιμήσει το νησί για διακοπές. Αλλά πού να καταλάβεις εσύ από μακροπρόθεσμο σχεδιασμό.

Άκου εκεί, «εκθέσεις». Τι να πάω να κάνω στην έκθεση, κυρία μου; Αρχικά στις διεθνείς εκθέσεις χρειάζεται άτομο που να γνωρίζει αγγλικά. Εδώ μέσα, ο καλύτερος που έχουμε, μιλάει λίγο χειρότερα από τον Σημίτη. Τι θα λέμε; «Ντου γιου λάικ φροϋλάιν δι Γκρις;». Άλλωστε, όπως μας έχουν πει οι ειδήμονες του είδους, αυτές οι μέθοδοι προώθησης είναι ξεπερασμένες…

Ποιος θέλει να πάει να μπλεχτεί στην πολυκοσμία; Εμείς είμαστε πιο μοναχικοί καβαλάρηδες, πάντα με εξωστρέφεια. Βγάζουμε βίντεο. Ορίστε. Τι άλλο θέλετε; Τώρα θα βγάλουμε κι άλλα βίντεο. Δεν σας αρκούν; Θα βγάλουμε και φωτογραφίες. Έχουμε υλικό ουυυ να φαν’ και οι κότες. Βίντεο να δουν τα μάτια σας. Drone-υπερπαραγωγές.

Εκατό χιλιάρικα είναι αυτά. Θα σαρώσουμε το Facebook. Θα τσακίσουμε το Twitter. Θα ρίξουμε το Instagram. Βίντεο, φωτογραφίες, βίντεο, φωτογραφίες. Make it rain.

Ποιος νοιάζεται για τις εκθέσεις τώρα; Στήσε-ξεστήσε περίπτερα, στέλνε κόσμο, δίνε φυλλάδια, μίλα με ανθρώπους της αγοράς, παρουσίασε υπηρεσίες και προϊόντα. Δεν μας ενδιαφέρει, προσπερνάμε. Τι είμαστε, χαζοί;

Βίντεο, φωτογραφίες και share στο Facebook. Αυτό είναι το μέλλον. Το ταμείο μας δεν ξέρω, βέβαια, πόσο μέλλον έχει, με το αζημίωτο της υπηρεσίας, αλλά χαλάλι. Όλοι οι Έλληνες θα μάθουν για μας. Κι ας μην έχουν λεφτά για να έρθουν. Χαλάλι μας.

 

Διαβάστε ακόμα