Προσπάθειες “μετακόμισης” του εμπορικού λιμένα
- Τετάρτη, 15 Μαρτίου, 2017 - 06:20
- / Eνημέρωση: 15 Μαρ. 2017 - 19:00
Τη μελέτη κατασκευής του νέου εμπορικού λιμένα στη θέση “Καρνάγιο” και συγκεκριμένα στην προβολή του τμήματος που λειτουργεί η ζυγοπλάστιγγα παρουσίασαν στους αρμόδιους του Υπουργείου Ναυτιλίας, τα μέλη της αποστολής του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου, στο πλαίσιο της προσπάθειας υλοποίησης του έργου, που εκτιμάται πως θα χαρίσει “ανάσα” στο σημερινό λιμάνι της Ερμούπολης, αποφορτίζοντας παράλληλα, τον ήδη αυξημένο κυκλοφοριακό όγκο της παραλιακής ζώνης.
Το σημαντικό έργο της κατασκευής του νέου εμπορικού κρηπιδώματος στη θέση “Καρνάγιο” όπως αποτυπώνεται στο σχέδιο που συνοδεύει την παρούσα ρεπορταζιακή αναφορά, το κόστος του οποίου εκτιμάται στο ποσό των 3.100.000 ευρώ, προωθείται συστηματικά από τη διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου Σύρου προκειμένου να ενταχθεί στο Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών (ΣΠΕΜ) και να μπορέσει να “αναζητήσει” χρηματοδότηση για την υλοποίησή του.
Αναφορικά με την παρουσίαση της σχετικής μελέτης, μετέβησαν στην Αθήνα και στο Υπουργείο Ναυτιλίας ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Δημήτρης Κοσμάς, ο αντιπρόεδρος, Φραγκίσκος Βακόνδιος καθώς επίσης και ο προϊστάμενος του Τμήματος Τεχνικών Υπηρεσιών, Ρένος Ζερβός πραγματοποιώντας συνάντηση με τον Διευθυντή Λιμενικών Υποδομών του Υπουργείου, Ι. Μυτιληναίο και τον Γραμματέα της ΕΣΑΛ, Α. Παπαδόπολη ενώ επιπλέον, κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ακολούθησε και η παρουσίαση του master plan του λιμένα της Ερμούπολης, το οποίο και θα κατατεθεί επίσημα τις επόμενες ημέρες προς οριστική έγκριση.
Δ. Κοσμάς: Μεγάλο στοίχημα η ένταξη στο ΣΠΕΜ. Θετικά μηνύματα
Αναφορικά με τις σχετικές προσπάθειες του διοικητικού συμβουλίου για το νέο εμπορικό κρηπίδωμα, κλήθηκε εκ μέρους της εφημερίδας να ενημερώσει την τοπική κοινωνία ο πρόεδρος, Δημήτρης Κοσμάς, στο πλαίσιο και της συνάντησή του με τον Γενικό Γραμματέα του ΥΝΑ, κ. Λαμπρίδη, με τον οποίο συζητήθηκε η δυνατότητα ένταξης του έργου κατασκευής του εμπορικού λιμένα στο “Καρνάγιο”, στο ΣΠΕΜ.
“Είναι ένα έργο το οποίο αναφέρεται μόνο στην εμπορική κίνηση του λιμένα Ερμούπολης, στο σημείο που βρίσκεται μπροστά από το τμήμα που βελτιώσαμε στο “Καρνάγιο” κι έγινε χώρος parking. Θα αφορά σε μία επέκταση περίπου στα 45 – 50 μέτρα, σε μία έκταση από τον μόλο μέχρι και το οικόπεδο που αυτή τη στιγμή είναι μισθωμένο, μετά το σούπερ μάρκετ, όπου εκεί προβλέπεται να πραγματοποιείται η εμπορική κίνηση του λιμένα όπως οι φορτοεκφορτώσεις, η μεταφορά των επικίνδυνων φορτίων κλπ.” ανέφερε ο κ. Κοσμάς, επισημαίνοντας ταυτόχρονα πως, “υπάρχει ένα σχέδιο το οποίο έχει αποτυπωθεί και στο master plan” καθώς όπως εξήγησε, “οτιδήποτε σχεδιάζουμε να υλοποιήσουμε μέσα στη λιμενολεκάνη, πρέπει να είναι αποτυπωμένο και στο master plan”. Αναφορικά με το συγκεκριμένο σχέδιο, θέλησε να τονίσει πως, “είναι αδειοδοτημένο, έχει περιβαλλοντικούς όρους”, προσθέτοντας κατηγορηματικά πως, το σημαντικότερο βήμα είναι η ένταξή του στο ΣΠΕΜ. “Το μεγάλο στοίχημα είναι να προλάβουμε να εντάξουμε αυτό το έργο, του οποίου ο προϋπολογισμός είναι ύψους 3 εκ. 100 χιλ. ευρώ, σε κάποια χρηματοδότηση. Για να ενταχθεί λοιπόν σε κάποια χρηματοδότηση πρέπει το ίδιο το έργο να έχει συμπεριληφθεί στο ΣΠΕΜ”. Πρόσθεσε μάλιστα πως, “υπάρχει ένα πρόγραμμα, το οποίο έχει εκπονηθεί από το Υπουργείο και έχει καταχωρηθεί στο σχετικό τεύχος με μία γενική ονομασία “Εργασίες στον λιμένα της Ερμούπολης”” εξηγώντας παράλληλα πως, “Αυτό το γενικό σχέδιο, μας δίνει τη δυνατότητα να κάνουμε κάποια έργα, αλλά χρειαζόμαστε γι αυτό το συγκεκριμένο έργο του νέου κρηπιδώματος μία βεβαίωση από το Υπουργείο Ναυτιλίας σε συνεννόηση και με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών” προκειμένου όπως διευκρίνισε να καθίσταται σαφές πως, “το έργο του εμπορικού κρηπιδώματος, περιλαμβάνεται στη γενική ονομασία που έχει δοθεί από την Περιφέρεια για τα έργα στο λιμάνι της Ερμούπολης”.
Για τις όποιες εργασίες και παρεμβάσεις απαιτηθούν, ο κ. Κοσμάς δεν προχώρησε σε αναλυτική ενημέρωση από τεχνικής απόψεως, εστιάζοντας όμως στο σημαντικό θέμα των επαφών με το αρμόδιο Υπουργείο, για την προώθηση του έργου της μεταφοράς του εμπορικού λιμένα. “Αυτή την επικοινωνία είχαμε με το Υπουργείο Ναυτιλίας κι επίσης, έχουμε ξεκινήσει και μία σχετική αλληλογραφία. Υπάρχουν θετικά μηνύματα και νομίζω ότι με μία σχετική πίεση και τις καλές σχέσεις που έχουμε αναπτύξει με το συγκεκριμένο Υπουργείο θα πάρουμε αυτή τη βεβαίωση”.
Επικοινωνία με Περιφέρεια για τη χρηματοδότηση
Όπως προβλέπεται για κάθε έργο, παρομοίως και για την υλοποίηση και δημιουργία του νέου κρηπιδώματος του εμπορικού λιμένα στη θέση “Καρνάγιο” απαιτείται υψηλή χρηματοδότηση. Στη συγκεκριμένη προσπάθεια, ο κ. Κοσμάς εξήγησε πως, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σύρου θα διατηρήσει την επικοινωνία του με την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου, με σκοπό την ευόδωσή του.
“Έχουμε την ελπίδα αλλά και την καλή συνεννόηση ειδικά με τον Αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων και τον Περιφερειάρχη, για το ότι θα εξευρεθούν τα χρήματα και θα προχωρήσουμε στην χρηματοδότηση του έργου” σχολίασε χαρακτηριστικά ο κ. Κοσμάς, επισημαίνοντας πως, “Ήδη “τρέχει” ένα πρόγραμμα που λήγει στις 31/3 κι άρα, δεν προλαβαίνουμε” όμως, όπως συμπλήρωσε, “πιθανότατα μόλις βγει κάποιο άλλο πρόγραμμα να ενταχθεί το συγκεκριμένο έργο”.
Παρεμβάσεις για τη ρύθμιση της κυκλοφοριακής κίνησης στο “Καρνάγιο”
Δεδομένου ότι, η μεταφορά του εμπορικού λιμένα θα προκαλέσει και την αύξηση της κυκλοφοριακής κίνησης στη συγκεκριμένη θέση “Καρνάγιο”, ο Δημήτρης Κοσμάς κλήθηκε να ενημερώσει σχετικά με τις προβλέψεις και τα σχέδια παρέμβασης για τη διευθέτηση του όγκου της κίνησης που θα προκύψει. “Ήδη έχουν συνταχθεί αυτές οι κυκλοφοριακές μελέτες. Δηλαδή μονοδρομείται ο δρόμος στο ύψος του σημερινού χώρου στάθμευσης και θα κατασκευαστεί κι ένας κόμβος εκεί που σήμερα βρίσκεται η Alpha Bank” ανέφερε χαρακτηριστικά, εξηγώντας πως, με αυτόν τον τρόπο, “Θα νοικοκυρευτεί η κυκλοφοριακή κατάσταση που καταγράφεται σήμερα, όπως τα αρκετά σταθμευμένα – παρανόμως - οχήματα και δίκυκλα”.
Σε κάθε περίπτωση, είτε προωθηθεί άμεσα το έργο του νέου εμπορικού λιμένα, είτε με κάποια σημαντική καθυστέρηση, ο πρόεδρος επεσήμανε πως, οι παρεμβάσεις ανακούφισης και διευθέτησης του κυκλοφοριακού χάους στο ύψος της τράπεζας, θα προχωρήσουν όσο το δυνατόν αμεσότερα. “Αν καθυστερήσει το έργο, η παρέμβαση για το κυκλοφοριακό θα προηγηθεί, με τη δημιουργία μίας νησίδας (σσ. ή κόμβου) και θα λυθεί” σχολίασε, επισημαίνοντας πως, “Έχουμε ήδη εκπονήσει μελέτη γι αυτό το θέμα”.
Στην ερώτηση που αφορά στο ζήτημα της κάλυψης του κόστους, ο ίδιος διευκρίνισε πως, αυτό προβλέπεται να καλυφθεί από πόρους του Λιμενικού Ταμείου Σύρου. “Για τη νησίδα οι παρεμβάσεις θα μπορούν να υλοποιηθούν με πόρους του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου” δήλωσε κατηγορηματικά.
Προς το παρόν, άγνωστος ο χρόνος υλοποίησης
Βάσει των ανωτέρω, ο κ. Κοσμάς υπήρξε λακωνικός όσον αφορά στο θέμα της εκτίμησης του χρόνου υλοποίησης, ο οποίος και θα εξαρτηθεί από την ένταξη του έργου στο ΣΠΕΜ και την κατοχύρωση χρηματοδότησης. “Δεν υπάρχει προς το παρόν χρονική εκτίμηση. Θα είμαστε έτοιμοι εάν πάρουμε τη βεβαίωση από το Υπουργείο που μας δίνει το δικαίωμα της ένταξης στο ΣΠΕΜ. Από εκεί και πέρα, είμαι αισιόδοξος ότι θα βρούμε την χρηματοδότηση που απαιτείται για να γίνει το έργο” σημείωσε αποκλειστικά, δίνοντας έμφαση παρακάτω στα κύρια θετικά αποτελέσματα που θα προκύψουν από το συγκεκριμένο έργο.
“Θα λυθεί μέρος του μεγάλου προβλήματος σε κυκλοφοριακό επίπεδο”
Εκφράζοντας την πεποίθησή του, πως οι διαδικασίες από το Υπουργείο Ναυτιλίας θα προωθηθούν σε ικανοποιητικό χρόνο, ο Δημήτρης Κοσμάς, μιλώντας για την αναγκαιότητα υλοποίησης του έργου, έθιξε το μεγάλο πρόβλημα της Ερμούπολης. “Έχω διαπιστώσει πως στο Υπουργείο, εάν πηγαίνεις με κάτι χειροπιαστό, με ώριμη μελέτη κλπ, δεν έχουν κανένα λόγο να φέρουν αντίρρηση” ανέφερε σχετικά, τονίζοντας παρακάτω πως, μέσα από αυτό το έργο, της μεταφοράς του εμπορικού κρηπιδώματος, “το συγκοινωνιακό πρόβλημα της Ερμούπολης πιστεύω ότι θα λυθεί μερικώς” καθώς όπως διευκρίνισε, η συνολική απάντηση, θα δοθεί “με τη μεταφορά του λιμένα στη θέση του Λαδόπουλου, όπως προβλέπεται από το master plan”. Σχολίασε όμως, πως, “Βέβαια αυτό είναι ένα έργο μακροπρόθεσμο, το οποίο θέλει αρκετά χρήματα, δηλαδή περίπου 27 – 30 εκατομμύρια ευρώ”, από τη λειτουργία του οποίου, θα βελτιωθεί και η λειτουργία της πόλης. “Αν υλοποιηθεί αυτό, όποτε υλοποιηθεί, νομίζω ότι θα λυθούν πάρα πολλά προβλήματα. Σκεφθείτε ότι ο χώρος αναμονής των οχημάτων που επιβιβάζονται θα ελευθερωθεί και θα έχουμε parking, όπως θα ελευθερωθεί και η θέση στο “Νησάκι””.
Συγκοινωνιακός κόμβος στο ύψος της Πυροσβεστικής
Ολοκληρώνοντας την ενημέρωσή του για το θέμα του εμπορικού κρηπιδώματος στη θέση “Καρνάγιο”, ο κ. Κοσμάς άδραξε την ευκαιρία να γνωστοποιήσει και τις προσπάθειες ρύθμισης της κυκλοφορίας των οχημάτων στο ύψος της εξόδου του σημερινού λιμένα, δηλαδή, στο ύψος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ερμούπολης.
Σύμφωνα με όσα γνωστοποίησε, στη συνάντηση με τους εκπροσώπους του Υπουργείου Ναυτιλίας τέθηκε και το ζήτημα της κατασκευής κόμβου. “Συζητήθηκε η κατασκευή συγκοινωνιακού κόμβου, στο ύψος της Πυροσβεστικής και δόθηκε το πράσινο φως για την εκπόνηση της μελέτης” ανέφερε στην επίσημη ενημέρωσή του το Λιμενικό Ταμείο προ ημερών και κατόπιν της συνάντησης στην Αθήνα, με τον πρόεδρό του να συμπληρώνει πως, αυτό θα είναι εφικτό και πριν την έγκριση του master plan. Εστιάζοντας στο όφελος που θα προκύψει σε επίπεδο λειτουργίας της πόλης, τόνισε πως, “Θα βοηθήσει αρκετά στην έξοδο των οδηγών από το λιμάνι, καθώς και όλους όσοι θέλουν να κάνουν αναστροφή. Έχουμε κάνει κάποιες συζητήσεις. Δεν λέω ότι εντός του 2017 θα υλοποιηθεί, αλλά πιστεύω ότι θα προχωρήσουμε. Πρέπει να δούμε ακριβώς τι απαιτείται σε επίπεδο περιβαλλοντικών όρων και πιστεύω, πως αν πάνε όλα καλά, το 2018 μπορεί να προχωρήσει”.
Κλείνοντας τις δηλώσεις του προς την εφημερίδα, ο ίδιος θέλησε να σχολιάσει πως, πέραν των όποιων προσπαθειών καταβάλλονται από την πλευρά των τοπικών Αρχών κι εν προκειμένω του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, πρέπει να ευνοεί και το πολιτικό σκηνικό της χώρας. “Είναι ρευστή η πολιτική κατάσταση και δεν μπορούμε να μιλάμε με βεβαιότητα για τίποτα” σχολίασε χαρακτηριστικά, λέγοντας τέλος πως, “παρόλα αυτά θα είναι κι αυτό ένα πολύ χρήσιμο έργο και θα βοηθήσει στη ρύθμιση του κυκλοφοριακού της Ερμούπολης, να καταφέρουμε και υλοποιηθεί”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- “Δεν παραλάβαμε καμία έτοιμη μελέτη”
14 Δεκ. 2022 - 6:20 - “Ποιότητα διοίκησης, έργο και συνέπεια”
28 Αυγ. 2019 - 6:19 - “Πράσινο φως” για το εμπορικό κρηπίδωμα στο Καρνάγιο
25 Ιαν. 2019 - 6:19 - Δυναμιτίζεται το master plan
19 Δεκ. 2018 - 6:20 - Κίνδυνος πρόκλησης ναυαγίου στο Καρνάγιο
15 Ιουν. 2017 - 6:19