Πασχαλινή προετοιμασία κι επιχειρηματική εντιμότητα
- Δευτέρα, 20 Μαρτίου, 2017 - 06:20
- / Eνημέρωση: 20 Μαρ. 2017 - 21:00
Μέγιστος στόχος για το σύνολο της επιχειρηματικής κι εμπορικής κοινότητας της Σύρου αποτελεί η καλύτερη και ποιοτικότερη εξυπηρέτηση της αυξημένης επισκεψιμότητας που διαφαίνεται – βάσει των στοιχείων πληρότητας μέχρι στιγμής – πως θα υποδεχθεί το νησί την εορταστική περίοδο του Πάσχα, προ αλλά και κατά την οποία, η πρωτεύουσα των Κυκλάδων οφείλει να κερδίσει το στοίχημα της έγκαιρης προετοιμασίας, της οργάνωσης, καθώς και της επιχειρηματικής εντιμότητας.
Η υποδοχή πάρα πολλών επισκεπτών που έχουν επιλέξει ή και θα επιλέξουν το νησί για τις πασχαλινές διακοπές τους, αυτομάτως, πολλαπλασιάζει τις υποχρεώσεις στην επιχειρηματική πλευρά και μάλιστα σε κάθε κλάδο, με τους ξενοδόχους, τους καταλυματίες, τους επιχειρηματίες εστίασης, αλλά και τους εμπόρους, να καλούνται να αντεπεξέλθουν στις υψηλές απαιτήσεις όσων αφιχθούν στη Σύρο.
Η πρωτεύουσα των Κυκλάδων, καθ΄ όλη τη διάρκεια της πρόσφατης, αλλά και της τρέχουσας περιόδου, που διαφήμισε δυναμικά τον τόπο ως κορυφαίο πασχαλινό προορισμό με σκοπό την προσέλκυση επισκεπτών μέσω και της προωθητικής καμπάνιας της Marketing Greece, έχει όφελος να κερδίσει τις εντυπώσεις, παρέχοντας άριστες υπηρεσίες, οι οποίες οφείλουν να κινούνται πέρα και μακριά από περιπτώσεις αισχροκέρδειας, οικονομικής εκμετάλλευσης ή και φθηνών – ποιοτικά – παροχών.
Με “σημαία” τον ιδιαίτερο εορτασμό των Ορθοδόξων με των Καθολικών, ως στοιχείο μοναδικό, που διακρίνει τον τόπο από τη συντριπτική πλειοψηφία άλλων προορισμών, η πρωτεύουσα των Κυκλάδων ξεκίνησε να προετοιμάζεται και να οργανώνεται, ώστε το επίπεδο των υπηρεσιών να είναι τέτοιο, που όχι μόνον θα ικανοποιήσει τους επισκέπτες, αλλά θα διαφημίσει περαιτέρω και τον τόπο. Αναφορικά με τον επαγγελματισμό που πρέπει να επιδείξουν όλα τα μέλη της επιχειρηματικής κοινότητας μίλησαν στην “Κοινή Γνώμη” εκπρόσωποι των Συλλόγων και των φορέων τους, δηλώνοντας κατηγορηματικά τη δέσμευσή τους για προσφορά υψηλών – στο μέτρο του δυνατού - υπηρεσιών. Πέραν των ίδιων, τοποθετήθηκε εκτενώς και ο δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, Γιώργος Μαραγκός σχετικά με την σύσκεψη που έλαβε χώρα στο Δημαρχιακό Μέγαρο ανάμεσα στον ίδιο και τους εκπροσώπους των διάφορων κλάδων που συνδέονται με τον Τουρισμό, με αποκλειστικό μέλημα την καλύτερη προετοιμασία κι οργάνωση των επιχειρηματιών.
Γιώργος Μαραγκός, Δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης
“Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή με πρωτοβουλία του Δήμου, μία σύσκεψη, στην οποία προσκλήθηκαν όλοι οι εκπρόσωποι των επαγγελματικών φορέων, άμεσα ή έμμεσα εξαρτώμενων από τον τουρισμό. Συμμετείχαν η Ένωση Ξενοδόχων, η Ένωση Καταλυμάτων, το Επιμελητήριο Κυκλάδων, οι εμπορικοί σύλλογοι, το Σωματείο των ταξί, οι τουριστικοί πράκτορες και ο φορέας της εστίασης. Σκοπός της σύσκεψης ήταν να γίνει ο απαιτούμενος σχεδιασμός, έτσι ώστε στην περίοδο του Πάσχα το νησί και η επιχειρηματικότητα να είναι προετοιμασμένοι συνολικά, για να παράσχει ένα υψηλό επίπεδο υπηρεσιών, τέτοιο, το οποίο να ικανοποιήσει τους επισκέπτες, ώστε φεύγοντας να νοιώθουν, ο κάθε ένας, ότι απόλαυσε, εισέπραξε τις υπηρεσίες οι οποίες αναλογούσαν στα χρήματα τα οποία έδωσε, σε μία πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση για την χώρα. Η σύσκεψη είχε ως κεντρικό θέμα την ενεργοποίηση των συλλόγων για να ενημερώσουν με την σειρά τους τα μέλη - επιχειρηματίες, ο κάθε ένας στον κλάδο του. Έγινε σαφές και απολύτως κατανοητό και συμφώνησαν όλοι ότι είναι μία χρυσή ευκαιρία να κεφαλαιοποιήσουμε τα οφέλη από αυτή την τουριστική προώθηση και προβολή του νησιού μας. Ήδη, βάσει των αποτελεσμάτων η επισκεψιμότητα, η οποία βαίνει αυξανόμενη τα τελευταία δύο χρόνια, ουσιαστικά αποδεικνύει ότι οι προσπάθειες αυτές έχουν και κάποιο αποτέλεσμα. Είναι πολύ βασικό να μην αφήσουμε την ευκαιρία αυτή να πάει χαμένη. Ακόμη καλύτερα, με τα περσινά δεδομένα, αναμένουμε να κινηθεί η Σύρος, καθώς αρχίζει να δίνει το στίγμα της στον τουριστικό χάρτη. Εδώ λοιπόν όλοι θα πρέπει να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων. Μεμονωμένες κακές συμπεριφορές θα πρέπει να περιοριστούν, καθώς κάποιοι λίγοι από κλάδους επαγγελματιών μπορεί να λειτουργήσουν με τη μη ενδεικνυόμενη συμπεριφορά και αυτό να δυσφημίσει ολόκληρο το νησί. Αυτό θέλαμε να περάσουμε ως Δήμος προς τους επιχειρηματίες και πως ο Δήμος θα είναι αμείλικτος σε κάθε παραβατική συμπεριφορά επιχειρηματία, η οποία είναι δυνατόν να εκθέσει το νησί.
Συμφωνήσαμε να προβούμε στην εκτύπωση ενός φυλλαδίου, με ευθύνη του Δήμου, το οποίο θα διανέμεται προς όλους τους επισκέπτες του νησιού τις ημέρες του Πάσχα στο λιμάνι και το αεροδρόμιο, γνωστοποιώντας τους σημεία επικοινωνίας με κάποια τηλέφωνα, ώστε εφόσον διαπιστώσουν το οτιδήποτε, να μπορούν να το καταγγείλουν.
Πρέπει ο κάθε επιχειρηματίας να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, να καταλάβει ότι ο επισκέπτης θα πρέπει να λάβει παροχές ανάλογες αυτού που πλήρωσε. Είναι αδιανόητο να πληρώσει ακριβότερα και να λάβει χαμηλότερες παροχές. Εκεί θα είμαστε και εμείς αμείλικτοι.
Θα θέλαμε να μην υπάρχει ούτε ένα τέτοιο περιστατικό, αλλά εφόσον υπάρξει θα θέλαμε ο Δήμος να είναι ο άμεσος λήπτης αυτών των παραπόνων για μη επαγγελματικές ή παραβατικές συμπεριφορές, ώστε να τις καταγράψει και να τις διερευνήσει. Πρέπει οι ίδιοι οι επιχειρηματίες να καταλάβουν ότι ο κάθε ένας, η κάθε επιχείρηση, αποτελούν και την εικόνα του νησιού και αντιληφθούν ότι έχουν μεγάλη ευθύνη, όχι μόνο απέναντι στις ίδιες τους τις επιχειρήσεις αλλά και απέναντι στο νησί.
Τις επόμενες ημέρες θα ακολουθήσει νέα συνάντηση με τους φορείς όπως και τεχνική σύσκεψη με το Λιμενικό Ταμείο και τα Σώματα Ασφαλείας, την Αστυνομική Διεύθυνση και το Λιμεναρχείο ώστε να δούμε πως θα μπορέσουμε να είμαστε συντονισμένοι και σε απόλυτη συνεργασία για να ελαχιστοποιηθούν τα φαινόμενα τα οποία μπορούν να εκθέσουν την εικόνα του νησιού”.
Αντώνης Καρατάσος, Πρόεδρος Ένωσης Τουριστικών Καταλυμάτων Σύρου
“Ο Σύλλογος έχει κάνει το προηγούμενο διάστημα κάποιες επαφές και συναντήσεις με άτομα, τα οποία είναι ειδικοί στην παροχή υπηρεσιών και είχαν ενημερώσει τα μέλη μας για θέματα που πρέπει να προσέχουν για τη σωστή εξυπηρέτηση των πελατών τους. Βέβαια για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα του Πάσχα συμφωνήσαμε ότι θα βγάλουμε μία κοινή ανακοίνωση όλα τα επαγγελματικά Σωματεία με την οποία θα προτρέπουμε τους επαγγελματίες του τουρισμού να προσφέρουν όσο το δυνατόν καλύτερες υπηρεσίες στους επισκέπτες για να μείνουν ευχαριστημένοι.
Το Πάσχα, κατά 90% τα μέλη μας που έχουν καταλύματα εκτός Ερμούπολης, δεν λειτουργούν. Συνήθως είναι ασύμφορο να λειτουργήσουν την επιχείρηση για 3-4 βραδιές μονάχα και μετά να την κλείσουν ξανά, για να ανοίξουν όταν θα φθάσει ο Ιούνιος. Άρα, λειτουργούν τα καταλύματα όσα είναι εντός Ερμούπολης και όσα από αυτά επίσης, λειτουργούν τον χειμώνα. Γιατί και πολλά από αυτά περιμένουν κλειστά. Οπότε στην ουσία δεν υπάρχει πολύ μεγάλο δυναμικό δωματίων διαθέσιμο για το Πάσχα. Υπάρχει πληρότητα εύκολα στην πόλη. Οι τιμές των καταλυμάτων που ισχύουν είναι εκείνες που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών και εμπορευμάτων όπως ισχύει σε όλη την Ελλάδα. Είναι ελεύθερες οι τιμές. Οι εποχές που κινούνταν βάσει τιμοκαταλόγου και μέγιστου ή ελάχιστου ορίου, έχουν περάσει εδώ και χρόνια. Άρα, ο κάθε επιχειρηματίας μπορεί να κοστολογήσει το κατάλυμά του, όσο νομίζει ότι είναι αρκετό για να έχει πελάτες. Ομοίως οι πελάτες, επιλέγουν αν ένα κατάλυμα είναι κατάλληλο γι αυτούς και για την τσέπη τους.
Αυτό που πρέπει να προσεχθεί είναι να μην υπάρχει κοροϊδία στον πελάτη. Ενδεικτικά να πούμε οι καταλυματίες να μην δείχνουν φωτογραφίες από καταλύματα που δεν είναι τα δικά τους ή να παρουσιάζουν παροχές που δεν μπορούν να προσφέρουν. Για όλα αυτά προβλέπει και ο νόμος ποινές.
Αναφορικά με τη συνάντηση, εκεί που εστιάσαμε αρκετοί από τους συμμετέχοντες ήταν ότι τέτοιες συναντήσεις που είναι θετικές, πρέπει να γίνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα, για να μπορούν να έχουν απόδοση οι σκέψεις και οι προτάσεις των εκπροσώπων των Σωματείων. Διότι υπάρχουν πάρα πολλά θέματα σημαντικά για την ανάπτυξη του Τουρισμού. Για να μη μένουμε στα ευχολόγια, θα πρέπει να βρισκόμαστε συχνά και να υπάρχει η διάθεση να λαμβάνονται αποφάσεις και να εφαρμόζονται αυτές οι αποφάσεις”.
Ευάγγελος Αλεξανδρίδης, Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Σύρου
“Ως Εμπορικός Σύλλογος Σύρου δεν θα έχουμε τόσο μεγάλο “φόρτο” δουλειάς που θα έχει ο κλάδος της εστίασης. Όμως, πριν από τη Μεγάλη Εβδομάδα και κατά τη διάρκειά της, έχουμε ένα συνεχές ωράριο λειτουργίας μέχρι το Μεγάλο Σάββατο. Οι επαγγελματίες κάνουν πολύ καλές τιμές κι έχουν προσφορές. Φροντίζουμε η ποιότητα να είναι ανάλογη της τιμής.
Όσον αφορά στο ωράριο, με φόντο την περυσινή περίπτωση της Πρωτομαγιάς που ήμασταν κλειστά αρκετές ημέρες, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι, φέτος, που φαίνεται ότι θα έχουμε και περισσότερη επισκεψιμότητα, έχουμε ξεκινήσει μία συζήτηση με την Εποπτεία Εμπορίου που είναι υπεύθυνη για το ωράριό μας. Η Λαμπροδευτέρα είναι αργία, όμως κάναμε μία συζήτηση προκειμένου να προχωρήσουν σε ένα έγγραφο – κατά πάσα πιθανότητα αυτήν την εβδομάδα – για να μπορούν να λειτουργήσουν τα εμπορικά καταστήματα, χωρίς να συναντήσουν πρόβλημα. Θα είναι στη βούληση του κάθε επιχειρηματία ή καταστηματάρχη να λειτουργήσει.
Θέλουμε να τηρείται η νομιμότητα και στο κομμάτι των υπαλλήλων μας. Να πληρωθούν κανονικά κι όπως προβλέπεται από το νόμο ή και να πάρουν ρεπό. Η Δευτέρα του Πάσχα είναι επίσημη αργία, όμως θα πρέπει να υπάρξει η δυνατότητα να λειτουργήσει όποιος επιχειρηματίας θέλει. Εκτιμώ πως εντός της εβδομάδας θα το ξεκαθαρίσουμε αυτό. Με τα εμπορικά καταστήματα κλειστά, η πόλη είναι νεκρή. Αν έχουμε μία αυξημένη και σημαντική επισκεψιμότητα, θα πρέπει να μπορούμε να εξυπηρετήσουμε απρόσκοπτα. Ο Εμπορικός Σύλλογος Σύρου νομίζω ότι έχει κάνει βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση για να υπάρξει η δυνατότητα εξυπηρέτησης και σαφώς να υπάρξει η δυνατότητα οφέλους και για τον τόπο και για το νησί συνολικά. Πρέπει να δείξουμε, αλλά και να είμαστε μία ζωντανή πόλη. Από τέτοιες συναντήσεις, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι θα υπάρξει η δυνατότητα στους επισκέπτες να εκφράσουν την άποψή τους και τα παράπονά τους”.
Δημήτρης Αρβανίτης, Πρόεδρος του Συλλόγου Εστίασης “Τερψιχόρη”
“Συνάντηση με τα μέλη μας θα πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα ενόψει του Πάσχα, αλλά κι ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου, ώστε να επισημάνουμε κάποια θέματα που θα βοηθήσουν στο γενικό όφελος του νησιού. Σίγουρα θα εστιάσουμε και στην περίοδο του Πάσχα δίνοντας έμφαση σε βασικά θέματα, όπως στην ποιότητα του φαγητού και στο θέμα των τιμών. Θέλουμε να βοηθήσουμε στη γενική προσπάθεια που κάνουν οι φορείς, η Δημοτική Αρχή για να φύγουν ικανοποιημένοι αλλά κυρίως ευχαριστημένοι οι επισκέπτες της Πασχαλινής περιόδου. Άλλωστε, είναι “ζωντανή” διαφήμιση οι ίδιοι. Επιπλέον, θέλουμε να εστιάσουμε και στο θέμα της επάρκειας του προσωπικού ώστε να μπορούμε να εξυπηρετήσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα και γρηγορότερα. Ο αριθμός των υπαλλήλων πρέπει να είναι τέτοιος ώστε να μπορεί να εξυπηρετήσει τους επισκέπτες. Δεν είναι λίγες οι επιχειρήσεις, οι οποίες μετά από απραγία αρκετών μηνών, θα έχουν να αντιμετωπίσουν αρκετή δουλειά. Δυστυχώς, επιχειρηματίες μπορεί να μην είναι προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουν έναν μεγάλο όγκο επισκεπτών.
Πρέπει να τονίσω ότι θα υπάρξει η επισήμανση να προσεχθούν οι τιμές και τα προϊόντα. Δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να γίνουν από τα αρμόδια όργανα και οι έλεγχοι. Πρέπει να υπάρξει πρόληψη και να μην υπάρχουν περιπτώσεις που κάποιος πελάτης θα φύγει δυσαρεστημένος. Ένας δυσαρεστημένος πελάτης, θα σημάνει πολύ μεγαλύτερο αριθμό δυσαρεστημένων ανθρώπων. Δεν πρέπει να σκεφθεί κανείς ότι μπορεί να αισχροκερδήσει, ούτε για τις τρεις – τέσσερις συγκεκριμένες ημέρες. Ακριβώς επειδή ο χειμώνας ήταν οικονομικά “βαρύς”, πρέπει να υπάρξει όφελος και στις επιχειρήσεις, αλλά και οι επισκέπτες να μείνουν ευχαριστημένοι. Η πασχαλινή επισκεψιμότητα θα είναι οικονομική “ανάσα” έστω και για τρεις, τέσσερις ημέρες”.
Γιάννης Ρούσσος, Πρόεδρος Επιμελητηρίου Κυκλάδων
“Ως Επιμελητήριο Κυκλάδων περιμένουμε τις τοποθετήσεις και τις ενέργειες των αρμοδίων τοπικών φορέων της Σύρου. Εμείς είμαστε Επιμελητήριο όλων των Κυκλάδων, όμως επειδή το Πάσχα κάποια νησιά, όπως η Σύρος, έχουν παραπάνω ετοιμότητα και κίνηση σε σχέση με κάποια άλλα, το Επιμελητήριο προετοιμάζει κάποιες κινήσεις όσον αφορά στα μέλη του, τις οποίες τις επόμενες ημέρες θα υλοποιήσει”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Η Σύρος ξεπέρασε την περυσινή επισκεψιμότητα
18 Απρ. 2023 - 6:20 - Η ΕΡΤ και η εκπομπή “Στο Κέντρο”, στη Σύρο για το Πάσχα
13 Απρ. 2023 - 13:12 - Σύρος: Στρέφεται σε νέα καμπάνια προβολής για το Πάσχα
16 Φεβ. 2023 - 6:19 - Σε χαμηλούς… τόνους η τουριστική προώθηση του Πάσχα
2 Φεβ. 2021 - 6:20 - Η ποιότητα στις υπηρεσίες κερδίζει τους επισκέπτες
12 Απρ. 2019 - 6:20