Λύσεις στα οξυμένα προβλήματα μέσα από τη ΣΣΕ
- Παρασκευή, 2 Ιουνίου, 2017 - 06:16
Χωρίς αποτέλεσμα έληξε η συνάντηση ανάμεσα στις διοικήσεις της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, με κύριο θέμα την ανανέωση της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για τους εργαζομένους στην ακτοπλοϊα.
Στον προγραμματισμό νέας συνάντησης, για τη συζήτηση του θέματος της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας των ναυτικών της ακτοπλοΐας και των Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων διεθνών γραμμών, κατέληξαν τα διοικητικά συμβούλια της ΠΝΟ και του ΣΕΕΝ, δεδομένου, ότι απέβη άκαρπη η πρώτη προσπάθεια διαπραγμάτευσης.
Από την πλευρά των ενώσεων μηχανικών (ΠΕΜΕΝ), κατωτέρων πληρωμάτων μηχανής «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ναυτομαγείρων (ΠΕΕΜΑΓΕΝ), ζητείται η άμεση συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ, προκειμένου να συζητηθούν οι περαιτέρω κινήσεις των εργαζομένων, ή ακόμη και ενδεχόμενες κινητοποιήσεις, με αφορμή και τα όσα απάντησε, σχετικά με τα κοινωνικοασφαλιστικά αιτήματα των ναυτεργατών ο υφυπουργός Εργασίας, κ. Τ. Πετρόπουλος, με έγγραφό του.
«Η ΠΕΝΕΝ δε θα μπει σε διαδικασία παζαριού»
Στην παρέμβασή του, κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ κατήγγειλε την εκτεταμένη παραβατικότητα που σημειώνεται από την πλειοψηφία των Ναυτιλιακών εταιριών που ανήκουν στον ΣΕΕΝ σε κρίσιμους τομείς που αφορούν τις ΣΣΕ.
Στο πλαίσιο αυτό σημείωσε ότι διαπιστώνεται η καταστρατήγηση της ΣΣΝΕ και της Δ.Σ 180 σχετικά με την οργάνωση και εφαρμογή του χρόνου εργασίας των Ναυτικών στα παραπάνω πλοία. Το φαινόμενο αυτό επηρεάζει αρνητικά και θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των πλοίων, των επιβατών και των Ναυτεργατών.
Ταυτόχρονα υπογράμμισε η συντριπτική πλειονότητα των εταιριών δεν καταβάλουν την αμοιβή για την υπερωριακή απασχόληση και σειρά ακόμη έξτρα αμοιβές, επιδόματα κ.λπ. Σημείωσε επίσης το φαινόμενο της απλήρωτης ναυτικής εργασίας, την αντικανονικότητα στις συνθέσεις των πλοίων (επάνδρωση), τα επιβαρυμένα δρομολόγια που εγκρίνονται από το Σ.Α.Σ και σειρά ακόμη προβλημάτων που διαμορφώνουν αφόρητες και άθλιες συνθήκες εργασίας για τους Ναυτεργάτες .
Σχετικά με την επάνδρωση επισήμανε ότι ο νόμος 4150/2013 και οι Υπουργικές αποφάσεις με τις οποίες αυτός εφαρμόσθηκε συνιστούν μια επικίνδυνη κατάσταση που διαμορφώνεται για τα εργασιακά δικαιώματα των Ναυτεργατών και επιβαρύνουν δραματικά τις εργασιακές τους σχέσεις με φαινόμενα την εντατικοποίηση της εργασίας, υπερεργασία με εξαντλητικά ωράρια εργασίας σε καθημερινή βάση τα οποία παράγουν την υπερκόπωση και ακολούθως την πρόκληση ναυτικών ατυχημάτων και ταυτόχρονα επιδρούν και στην ίδια την ασφάλεια των πλοίων και της Ναυσιπλοΐας.
Η ΠΕΝΕΝ, όπως τόνισε ο Πρόεδρός της, δεν προτίθεται να μπει στην διαδικασία ενός παζαριού πίσω από τις πλάτες των Ναυτεργατών προκειμένου να υπάρξει μια ανώδυνη και χωρίς ουσία ψευτοβελτίωση της σημερινής κατάστασης, όπως επιδιώκει η πολιτική ηγεσία του ΥΕΝ με σκοπό να διατηρηθεί άθικτο το θεσμικό πλαίσιο όπως αυτό κατοχυρώνεται με τον νόμο 4150/2013 για τις Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.
Πάγια θέση της ΠΕΝΕΝ είναι η επάνδρωση και οι οργανικές συνθέσεις των πλοίων να καθοριστούν με γνώμονα την ασφάλεια και τις πραγματικές ανάγκες λειτουργίας των πλοίων. Αφετηρία μιας τέτοιας αλλαγής είναι τουλάχιστον η επαναφορά του Π.Δ 177/74. Η ασφάλεια των Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και τα εργασιακά δικαιώματα των Ναυτεργατών δεν μπορούν να καθορίζονται με βάση την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία των εφοπλιστών και των επιχειρήσεών τους.
Τα απανωτά ατυχήματα στον κλάδο του καταστρώματος επιβεβαιώνουν τις εγκληματικές ευθύνες των κυβερνώντων, να ταυτίζουν την ασφάλεια των Ε/Γ πλοίων με την ενίσχυση των προνομίων του εφοπλισμού.
«Φαρισαϊσμός ότι εφαρμόζεται η κείμενη ΣΣΕ»
Αναφερόμενος ο Πρόεδρος στην ανανέωση των ΣΣΕ τόνισε ότι η ΠΕΝΕΝ και οι Ναυτεργάτες απαιτούν να δοθούν λύσεις στα οξυμένα και συσσωρευμένα προβλήματά τους μέσα από την ΣΣΕ και ταυτόχρονα να δοθούν ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς οι οποίοι όχι μόνο είναι καθηλωμένοι στα επίπεδα του 2011 αλλά παράλληλα στα χρόνια που ακολούθησαν έχουν υποστεί συντριπτικά πλήγματα από τις περικοπές και μειώσεις που έχουν κάνει οι ναυτιλιακές εταιρίες, από τον τριπλασιασμό της φορολογίας τους, την αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών, την εισφορά αλληλεγγύης και το πλήθος των χαρατσιών που έχουν επιβάλει όλες οι μνημονιακές κυβερνήσεις από το 2010 έως και σήμερα.
Στη διάρκεια της πρώτης διαπραγματευτικής συνάντησης μεταξύ ΣΕΕΝ – ΠΝΟ έγινε εκτενής αναφορά στην καταγγελία της ΠΕΝΕΝ για έκδοση Πρωτόδικης δικαστικής απόφασης με την οποία καταργείται η ΣΣΕ και επισημοποιείται η ατομική σύμβαση σε διαφορά μεταξύ Ναυτικού και Ναυτιλιακής εταιρείας σχετικά με τις δεδουλευμένες αποδοχές του.
Ο Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ σημείωσε επίσης, ότι είναι τουλάχιστον υποκρισία και φαρισαϊσμός οι πλοιοκτήτες του ΣΕΕΝ να διακηρύσσουν ότι θέλουν, επιθυμούν και εφαρμόζουν την κείμενη ΣΣΕ και από την άλλη να προστρέχουν στα δικαστήρια για την αμφισβήτηση και ακύρωσή της.
Στην απάντησή του ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ ανέφερε ότι οι συγκεκριμένες καταγγελίες έχουν μεμονωμένο και όχι γενικευμένο χαρακτήρα.
Τέλος συμφωνήθηκε να γίνει νέα συνάντηση για την διαπραγμάτευση της ΣΣΕ μέσα στον μήνα Ιούνιο του 2017, ενώ οι διοικήσεις των ενώσεων προγραμμάτισαν οργανωτική σύσκεψη των ναυτεργατών, στις 8 Ιουνίου.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Τριτοκοσμικές εργασιακές συνθήκες τύπου γαλέρας στην ακτοπλοΐα
18 Μαΐου. 2017 - 11:53 - Τα όρια ηλικίας για σύνταξη το 2025: Ποιες οι προϋποθέσεις για τους ασφαλισμένους
28 Νοε. 2024 - 9:56 - Με άριστα βαθμολόγησαν οι ξένοι την Ελλάδα: Τι προτιμούν στο καλοκαίρι
28 Νοε. 2024 - 9:42 - Eγκατάσταση 1.000 καμερών στους δρόμους: Μέσω wallet η κλήση στους οδηγούς
28 Νοε. 2024 - 9:05 - ΔΥΠΑ: 142 εργαστήρια ομαδικής συμβουλευτικής για τον Δεκέμβριο - Ποιες οι θεματικές ενότητες
28 Νοε. 2024 - 8:25