Ακτοπλοϊκά αιτήματα των Κυκλαδιτών
- Πέμπτη, 26 Οκτωβρίου, 2017 - 06:20
Τις ιδιαιτερότητες και τις δυσκολίες της νησιωτικότητας που βιώνουν καθημερινά οι Κυκλαδίτες σε επίπεδο εσωτερικών μετακινήσεων στο νομό, αλλά και κάποιες φορές σε επίπεδο ακτοπλοϊκής επικοινωνίας με τα λιμάνια του Πειραιά και της Ραφήνας, ανέδειξαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι νησιώτες Δήμαρχοι και αιρετοί που συμμετείχαν στην πρόσφατη σύσκεψη στη Σύρο με θέμα το ακτοπλοϊκό.
Απευθυνόμενοι προς τον Υφυπουργό Ναυτιλίας, Νεκτάριο Σαντορινιό που συμμετείχε στις εργασίες της διευρυμένης σύσκεψης, διατύπωσαν τα αιτήματά τους προς τον ίδιο, καθώς επίσης και προς τους ακτοπλόους, επισημαίνοντας κατηγορηματικά πως η δυνατότητα σχεδιασμού των ακτοπλοϊκών συνδέσεων, οφείλει να προχωρήσει και να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των νησιωτών.
Ζητήματα καθημερινής σύνδεσης με το διοικητικό κέντρο του νομού, τη Σύρο, έγκαιρη ενημέρωση των επισκεπτών για τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια, καθώς επίσης, η δυνατότητα απρόσκοπτης μετακίνησης για θέματα υγειονομικής κάλυψης, αλλά και η ομαλή εξυπηρέτηση και επικοινωνία με νησιά που έχουν διεθνή αεροδρόμια, αποτέλεσαν τα βασικά αιτήματα των δημάρχων, οι οποίοι ζήτησαν επιτέλους και για μία ακόμη φορά την κατοχύρωση του αυτονόητου δικαιώματος των νησιωτών στην απρόσκοπτη μετακίνηση.
Παρακάτω ακολουθούν οι κύριες επισημάνσεις των ίδιων και τα αιτήματα που απηύθυναν προς τον Υφυπουργό.
Σύρος
Εξ αρχής, ο δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, Γιώργος Μαραγκός επισημαίνοντας πως το νησί αποτελεί “το διοικητικό κέντρο των Κυκλάδων”, εξήγησε πως, καθώς υπάρχουν “μία σειρά από Υπηρεσίες διοικητικές, δικαστικές, το πανεπιστήμιο, η εφορία, η έδρα της Αποκεντρωμένης, στρατιωτικές εγκαταστάσεις κλπ.”, η ακτοπλοϊκή σύνδεση της πρωτεύουσας των Κυκλάδων απαιτείται να είναι επαρκής και καθημερινή με το σύνολο των νησιών.
“Υπό την έννοια αυτή, σε κάθε τόνο και με κάθε τρόπο διατρανώνουμε ότι η σύνδεση με τη Σύρο θα πρέπει να είναι αδιάλειπτη, αξιόπιστη και συνεχής καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους, δηλαδή 12 μήνες τον χρόνο” σχολίασε σχετικά, επισημαίνοντας παράλληλα πως, το νησί επειδή αποτελεί έναν ανερχόμενο τουριστικό προορισμό, ο οποίος όπως πρόσθεσε έχει καταγράψει αύξηση των ακτοπλοϊκών αφίξεων, πρέπει να απολαμβάνει καλή ακτοπλοϊκή συγκοινωνία. Χωρίς να επιδιώκει αναλυτικότερη αναφορά στο θέμα, ο κ. Μαραγκός θέλησε να επισημάνει τις θετικές εξελίξεις της δρομολόγησης ταχύπλοων στο νησί για την προσεχή περίοδο, ευχαριστώντας ονομαστικά τους ακτοπλόους και τους εκπροσώπους αυτών, που όχι μόνον συμμετείχαν στη σύσκεψη, αλλά ανταποκρίθηκαν και στις ξεχωριστές συναντήσεις που προηγήθηκαν αυτής, στη Σύρο.
Σίκινος
Εκ μέρους του δημάρχου Σικίνου, Βασίλη Μαράκη εκφράστηκε κατηγορηματικά η ανάγκη “διατήρησης της σύμβασης για τη γραμμή Α με τα πλοία Αδαμάντιος Κοραής και Σολωμός” για την εξυπηρέτηση του νησιού, με τον ίδιο να σημειώνει παράλληλα, τη δυνατότητα μείωσης του χρόνου των μετακινήσεων με φόντο τα δρομολόγια που προσεγγίζουν και το νησί της Μήλου.
“Είναι αίτημα και των κατοίκων της Φολεγάνδρου και της Σικίνου” πρόσθεσε σχετικά, προτρέποντας την ανάγκη διεύρυνσης - ει δυνατόν -, της σύνδεσης Θήρας - Θηρασιάς, ώστε “να προστεθεί η Φολέγανδρος και η Σίκινος”.
Όπως χαρακτηριστικά υποστήριξε, “θα μας διευκόλυνε πάρα πολύ με το αεροδρόμιο της Σαντορίνης, αλλά και με το Νοσοκομείο της, αν μπορούσαν οι κάτοικοί μας να μεταβούν πιο εύκολα”.
Αμοργός
Την ιδιαίτερη ικανοποίησή του προς την ακτοπλοϊκή εταιρεία Blue Star Ferries επεσήμανε δημοσίως ο δήμαρχος Αμοργού, Νικόλαος Φωστιέρης, τονίζοντας την εξυπηρέτηση του νησιού δώδεκα μήνες τον χρόνο. “Δεν είναι ευκαιριακή η παρουσία της” τόνισε χαρακτηριστικά, ισχυριζόμενος πως σε αυτό το γεγονός, έχει συμβάλλει “η ανάπτυξη του νησιού”.
Απευθυνόμενος στη συνέχεια στον Υφυπουργό Ναυτιλίας, αιτήθηκε ενημέρωση για το δρομολόγιο του Σκοπελίτη, πλοίο το οποίο σημείωσε πως, “θεωρούμε απαραίτητο για την εξυπηρέτησή μας”.
Εκτός των ανωτέρω, ο κ. Φωστιέρης προέβη στη διατύπωση του αιτήματος έγκαιρης ανάρτησης των δρομολογίων στο διαδίκτυο, ώστε να εξυπηρετούνται οι επισκέπτες, διαπιστώνοντας το ερώτημα αν πράγματι, τα High Speed φέτος θα δραστηριοποιηθούν για μεγαλύτερο διάστημα, εξυπηρετώντας τους νησιώτες.
Συμπληρωματικά μάλιστα και σχετικά με τα αιτήματα της Αμοργού, υποστήριξε πως, “θέλουμε το High Speed που έρχεται από το Ηράκλειο και προσεγγίζει Σαντορίνη – Ίο και καταλήγει στην Πάρο” ενώ ζήτησε επίσης “τη σύνδεση με τη Μύκονο και με την Πάρο” ώστε να υπάρχει σύνδεση με το αεροδρόμιο.
Σημαντική επίσης υπήρξε η παρέμβασή του για τη σύνδεση με τη Σύρο, τονίζοντας πως, “Θέλουμε τρία δρομολόγια τουλάχιστον με τη Σύρο”, αφού όπως περιέγραψε σήμερα στη συγκεκριμένη σύνδεση, το πρόβλημα εστιάζεται στην κατεύθυνση από Αμοργό προς Σύρο, καθώς όπως είπε, “έχουμε μόνο ένα δρομολόγιο κάθε Δευτέρα”.
Ολοκληρώνοντας την ατζέντα των αιτημάτων του, παρακάλεσε για ενίσχυση της σύνδεσης με τα Δωδεκάνησα (Ρόδο και Κω).
Σίφνος
Τα θέματα των Δυτικών Κυκλάδων επανέλαβε ο δήμαρχος Σίφνου, Ανδρέας Μπαμπούνης στη δική του τοποθέτηση, επισημαίνοντας αρχικά πως, η ενίσχυση των γραμμών τους, κρίνεται επιβεβλημένη λόγω και της αύξησης των αφίξεων το τελευταίο έτος.
Εκφράζοντας παράλληλα την ικανοποίησή του για την επαναφορά του πρότερου καθεστώτος των ενδοκυκλαδικών γραμμών, θέλησε να σημειώσει πως, “Το 5μηνο Μαΐου – Σεπτεμβρίου το νησί μας είχε αύξηση 15% σε αφίξεις ενώ από το λιμάνι της Πάρου είχαμε μείωση 20%. Χαιρόμαστε που επανέρχονται τα δρομολόγια στην πρότερη κατάσταση”.
Εκτός των ανωτέρω, ο κ. Μπαμπούνης υπογράμμισε πως, οι γραμμές στις Δυτικές Κυκλάδες πλέον είναι βιώσιμες κι ως εκ τούτου, ζητά την ανταπόκριση και των εταιρειών που διαθέτουν αξιόπλοα πλοία για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση κατοίκων κι επισκεπτών. “Ζούμε για να δούμε κι εμείς το αστέρι της Blue Star να έρχεται στα λιμάνια μας” σχολίασε ο ίδιος, προσθέτοντας πως, αίτημα της τοπικής κοινωνίας είναι “να έχει καθημερινή σύνδεση με την Πάρο, τουλάχιστον τρεις μήνες το καλοκαίρι”.
Άνδρος
Εμφανώς ικανοποιημένος για τη σύνδεση της Άνδρου με τη Ραφήνα σε καθημερινή βάση εμφανίστηκε ο δήμαρχος του νησιού, Θεοδόσης Σουσούδης, εξηγώντας πως, “αυτό ακριβώς θέλουμε να διασφαλίσουμε” καθώς όπως πρόσθεσε, “δεν έχουμε άλλον τρόπο να επικοινωνούμε με την ηπειρωτική Ελλάδα, ούτε αεροδρόμιο, ούτε σύνδεση με τον Πειραιά”.
Ωστόσο, εστίασε στη σύνδεση της Άνδρου με τα Κυκλαδονήσια, επισημαίνοντας ιδιαιτέρως την επικοινωνία με τη Σύρο. “Είναι καιρός πλέον να βρεθεί μία οριστική λύση που θα διέπει την επικοινωνία τόσο των Κυκλάδων αλλά και της Άνδρου. (...) Είμαστε ευχάριστα έκπληκτοι με το γεγονός ότι το νησί απέκτησε καθημερινή επικοινωνία με τη Σύρο. Είναι κάτι που το ονειρευόμασταν. Θέλουμε όλοι στην Άνδρο αυτό να συνεχιστεί. Η Σύρος είναι η πρωτεύουσά μας και πρέπει να έχουμε καθημερινή επικοινωνία” πρόσθεσε κατηγορηματικά, υπενθυμίζοντας τέλος και το αίτημα ρύθμισης των ωρών αφιξοαναχώρησης των πυκνών δρομολογίων με τη Ραφήνα, που έχει πολλάκις διατυπώσει.
Ίος
Τα αιτήματα του Δήμου Ιητών και κατ΄ επέκταση της τοπικής κοινωνίας διατύπωσε η αντιδήμαρχος, Νικολέττα Μαστραντωνάκη, τονίζοντας πως, “είναι πολύ σημαντική η ενδοκυκλαδική διασύνδεση και πρέπει να εξυπηρετεί στο μέγιστο τις ανάγκες των κατοίκων, τις υγειονομικές, τις μετακινήσεις των επιβατών, την τροφοδοσία”. Ωστόσο, όπως τόνισε, επιβάλλεται η εξέταση της εφαρμογής ενός συστήματος ακτινωτής σύνδεσης των νησιών, κάτι που προϋποθέτει όπως η ίδια δήλωσε, “να τεθεί επί τάπητος το θέμα, να καταγραφούν οι ανάγκες και οι δυνατότητες και να βρεθεί ένα σχέδιο εξυπηρέτησης”.
Εκφράζοντας την ικανοποίησή της για την ανταπόκριση της Blue Star στις ανάγκες της Ίου, η αντιδήμαρχος αναγνώρισε το όφελος για το νησί της, προσθέτοντας και προς τον Υφυπουργό, την ανάγκη ενίσχυσης των γραμμών σε οικονομικό επίπεδο.
“Τα πλοία είναι “δρόμοι” για εμάς και τους αναλογούν τα ίδια ποσά” ανέφερε, συμπληρώνοντας τέλος πως, “Η πολιτεία πρέπει επίσης να αποδώσει ό,τι πρέπει στα λιμάνια για να μπορούν να προσεγγίζουν αξιόπλοα πλοία”.
Σαντορίνη
Λακωνικός στην τοποθέτησή του, πλην όμως καίριος από άποψη νοήματος, ο δήμαρχος Σαντορίνης, Νικόλαος Ζώρζος σημείωσε πως, απαιτείται αναβάθμιση υποδομών και βελτίωσή τους, αίτημα που όμως δεν μπορεί να προχωρήσει αν παραμένει η υποστελέχωση στις δημοτικές υπηρεσίες και τα Λιμενικά Ταμεία που οφείλουν να ωριμάζουν έργα. “Η υποστελέχωση είναι εμπόδιο στη δουλειά των Δήμων και των Λιμενικών Ταμείων σε θέμα προετοιμασίας και ωρίμανσης μελετών κι έργων για τα λιμάνια. Το θέμα της νησιωτιότητας έπρεπε να ήταν πιο βαθιά ριζωμένο στο μυαλό μας” σημείωσε ο κ. Ζώρζος απευθυνόμενος στον Νεκτάριο Σαντορινιό, προσθέτοντας μάλιστα πως για την περίπτωση της Σαντορίνης αυτό το αίτημα είναι επιτακτικό.
“Το θέμα των υποδομών για τη Σαντορίνη είναι ένα σημαντικό πρόβλημα και ζήτημα” ανέφερε, εξηγώντας παρακάτω πως, εκτιμά θετικό να μπορεί το τουριστικό όφελος να “απλώνεται” και στα γύρω νησιά, μέσω ενός επαρκούς συστήματος ακτοπλοϊκής σύνδεσης. “Συμφωνώ ότι τα οφέλη από τον τουρισμό πρέπει να διαχέονται και στα γύρω νησιά. Δηλαδή η καθημερινή επικοινωνία με τα νησιά της επαρχίας είναι εξαιρετικά σημαντική για την ανάπτυξη” σχολίασε σχετικά, κλείνοντας την τοποθέτησή του.
Ανάφη
Το ζήτημα της έγκαιρης ανάρτησης των δρομολογίων επεσήμανε ο δήμαρχος Ανάφης, Ιάκωβος Ρούσσος, αναγνωρίζοντας παράλληλα τη θετική εξέλιξη της “επιστροφής” στο πρότερο καθεστώς των ενδοκυκλαδικών δρομολογίων.
“Εμείς αντιμετωπίζουμε ένα τεράστιο πρόβλημα εδώ και χρόνια με τον προγραμματισμό των δρομολογίων. Αν αυτή την στιγμή αναζητήσει κάποιος στο σύστημα, στο διαδίκτυο τη σύνδεση Πειραιάς – Ανάφη, δεν υπάρχει. Από την 1η Νοεμβρίου ένας επισκέπτης θα δει ότι δεν υπάρχει πλοίο. Είναι ένα τεράστιο πρόβλημα για όσους θέλουν να επισκεφθούν το νησί μας” υπογράμμισε κατηγορηματικά, επισημαίνοντας ταυτόχρονα, πως, “Χαιρόμαστε πολύ που επανέρχεται το ενδοκυκλαδικό δρομολόγιο”. Σύμφωνα με όσα πρόσθεσε ο ίδιος, για την Ανάφη “είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει καθημερινά σύνδεση με τη Σαντορίνη” αναγνωρίζοντας εν συνεχεία, πως, “Μας αναβάθμισε το τρίμηνο η Blue Star με το Patmos και μακάρι αυτό να μπορούσε να επεκταθεί”. Καταλήγοντας στην παρέμβασή του, ο κ. Ρούσσος δεν παρέλειψε να επισημάνει πως, τόσο η παρουσία του Blue Star Patmos, όσο και του Aqua Jewel στη γραμμή, “σήμανε αύξηση της κίνησης για εμάς”.
Τήνος
Πέραν των σχολίων για τις χρηματοδοτήσεις που “απολαμβάνει” η βαθιά πληγωμένη νησιωτικότητα σε σύγκριση με τις μεταφορές στην ηπειρωτική Ελλάδα, ο δημοτικός σύμβουλος της Τήνου, Παντελεήμων Αρμάος, έθιξε το σοβαρό πρόβλημα της σύνδεσης με Πειραιά που προέκυψε και μάλιστα σε περίοδο αυξημένης κίνησης, από τις τελευταίες αλλαγές.
“Σε ότι αφορά τη σύνδεση με τον Πειραιά είναι πραγματικά δύσκολο να κατανοηθεί από τον κόσμο πως την περίοδο της αιχμής του καλοκαιριού, ξαφνικά δεν έχουμε σύνδεση καθημερινή με τον Πειραιά” σχολίασε αρχικά, επισημαίνοντας ακολούθως και το σοβαρό πρόβλημα στην επικοινωνία με το διοικητικό κέντρο του νομού, τη Σύρο. “Σε ό,τι αφορά τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια είδαμε πέρυσι πως η Σύρος και η Τήνος απομακρύνθηκαν πάρα πολύ μεταξύ τους. Είδαμε η απόσταση των τριών τετάρτων να γίνεται τέσσερις ώρες μέσω Πάρου ή μέσω Άνδρου” ανέφερε, επισημαίνοντας ευθύς αμέσως, την ικανοποίησή του για τις αλλαγές που θα σημάνουν από τον Νοέμβριο. “Με ικανοποίηση άκουσα ότι επανέρχεται το δρομολόγιο και θα έχουμε σύνδεση κατά πολύ βελτιωμένη” σχολίασε, αναφέροντας ενδεικτικά και προβλήματα υγειονομικής κάλυψης που προέκυψαν για κατοίκους της Τήνου που κάνουν αιμοκαθάρσεις στο Γενικό Νοσοκομείο Σύρου. “Είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα” υποστήριξε, κάνοντας μνεία και για τη σύνδεση με Ραφήνα.
“Η γραμμή της Ραφήνας είναι πολύ ικανοποιητική και θέλω να ενισχύσω την άποψη που εξέφρασε ο δήμαρχος Άνδρου. Έχουμε έξι – επτά αναχωρήσεις σε μία ώρα το καλοκαίρι, δηλαδή ανά δέκα λεπτά με αποτέλεσμα να έχουμε αναμονές στα λιμάνια” σημείωσε, ζητώντας στο πλαίσιο της εκπόνησης του κόστους μεταφοράς, να συμπεριληφθεί και το παράδοξο... της αλλαγής τιμών σε ίδια δρομολόγια που συνέδεαν Τήνο και Ραφήνα, καθ΄ όλη τη διάρκεια του προηγούμενου διαστήματος.
Νάξος
Την ανάγκη να υπάρξει ένας ολοκληρωμένος ακτοπλοϊκός σχεδιασμός για τις Κυκλάδες επεσήμανε ο αντιδήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Δημήτρης Λιανός. “Πράγματι οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες έχουν βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια. Και βέβαια έχει συμβάλλει αρκετά η ιδιωτική πρωτοβουλία. Πρέπει να δούμε τις Κυκλάδες όμως, ως ενιαίο κάδρο και ο τουρισμός είναι η κύρια δραστηριότητα των νησιών μας. Οι γραμμές θα μπορούσαν να δουλεύουν διαφορετικά τους έξι μήνες του καλοκαιριού από το αντίστοιχο διάστημα του χειμώνα, αλλά με στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, την αύξηση του εισοδήματος και τη βελτίωση δηλαδή της ζωής της τοπικής κοινωνίας” δήλωσε σχετικά, προσθέτοντας την ανάγκη σε αυτόν τον σχεδιασμό να υπάρξει μέριμνα για τη σύνδεση με τα αεροδρόμια των νησιών.
“Οι παρεμβάσεις θα πρέπει ακόμη να σχεδιαστούν ως δρομολόγια που επιμηκύνουν τα αεροδρόμια” ανέφερε, κάνοντας λόγο για τα νησιά της Μυκόνου και της Σαντορίνης.
Ολοκλήρωσε την τοποθέτησή του δε, εκφράζοντας την πεποίθηση πραγματοποίησης ενός συνολικού απολογισμού για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις.
Κέα
Την ικανοποίησή του σε γενικές γραμμές σχετικά με την εξυπηρέτηση της Κέας εξέφρασε ο δήμαρχός της, Ιωάννης Ευαγγέλου, παρατηρώντας ωστόσο την ανησυχία του για τη σύνδεση με την πρωτεύουσα των Κυκλάδων. “Η Σύρος για εμάς είναι απαραίτητη και υπάρχει μεγάλη ανάγκη για μετακίνηση στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων” ανέφερε μεταξύ άλλων, κάνοντας λόγο παρακάτω και για την συνεπή ανταπόκριση των εταιρειών στις εκτελέσεις των δρομολογίων.
“Η συνέπεια και η συχνότητα της ακτοπλοΐας για τα νησιά και την ανάπτυξή τους είναι κάτι σημαντικό” δήλωσε κατηγορηματικά, εξηγώντας τέλος, πως, προγραμματισμό θα πρέπει να απολαμβάνουν και τα μικρά νησιά, ώστε να εξυπηρετούνται οι κάτοικοί τους. Ολοκληρώνοντας την παρέμβασή του, ο κ. Ευαγγέλου υποστήριξε δε, την πρόταση του Επιμελητηρίου Κυκλάδων για την ακτοπλοϊκή προστασία των νησιωτών.
Σέριφος
Παρά τα προβλήματα υγείας του, ο δήμαρχος Σερίφου, Αντώνης Αντωνάκης μετέβη στο νησί της Σύρου προκειμένου να συμμετάσχει στη σύσκεψη, πράξη που αναγνωρίστηκε από το σύνολο των συναδέλφων του δημάρχων.
Επισημαίνοντας πως, πρέπει να υπάρχει μέριμνα για τις Λιμενικές Αρχές και το έργο τους και μάλιστα σε περιόδους αιχμής και με εξαιρετικά προβληματικές λιμενικές υποδομές, ο κ. Αντωνάκης υπήρξε σαφής για την απαίτηση αναβάθμισης αυτών. “Οι λιμενικές υποδομές είναι ίδιες για πολλά χρόνια και ουσιαστικά πρέπει να αυξηθούν τα χρήματα που δίνονται για τα λιμάνια” σχολίασε χαρακτηριστικά, κάνοντας αναφορά και στο κρίσιμο θέμα των δρομολογίων.
“Αν γίνει ένας σχεδιασμός και υπάρξει μία μακροχρόνια σύμβαση που θα δίνει τη δυνατότητα στις εταιρείες να επενδύσουν, θα έχουν τη σιγουριά οι εταιρείες να επενδύουν στην ακτοπλοΐα” υποστήριξε κατηγορηματικά ο δήμαρχος Σερίφου σχετικά με την πρόταση που κατέθεσε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Μιχάλης Σακέλλης, υποστηρίζοντας μάλιστα πως, η ακτοπλοΐα “θα πρέπει να φορολογείται σε συνάρτηση με τους μήνες που δρομολογείται το κάθε πλοίο”. Εκτίμησε δε, πως, “Αυτό θα ήταν ένα κίνητρο” για τους ίδιους.
Προτού ολοκληρώσει την τοποθέτησή του δε, σημείωσε μάλιστα παρομοίως με τους συναδέλφους του πως, “Είναι θετικό είναι που επανέρχονται τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια” αφού τη χειμερινή περίοδο υπήρξαν σημαντικά προβλήματα και στο κομμάτι του αθλητισμού και τις μετακινήσεις των αθλητών.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Σύσκεψη εργασίας του Γ.Γ. Νησιωτικής Πολιτικής με το Επιμελητήριο Κυκλάδων και παραγωγικούς φορείς στη Νάξο
12 Μαΐου. 2022 - 12:46 - «Ο επιπλέον έλεγχος θα έχει μόνο θετικό αντίκτυπο»
12 Ιαν. 2022 - 6:19 - Επέκταση των περιορισμών στις μετακινήσεις προς και μεταξύ των νησιών
3 Απρ. 2020 - 6:20 - Καμιά μείωση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων στα νησιά μας
1 Απρ. 2020 - 8:41 - To Golden Express στη δρομολογιακή γραμμή της Σύρου
10 Δεκ. 2018 - 19:50