Δρομολογείται κοινά αποδεκτή λύση
- Πέμπτη, 8 Μαρτίου, 2018 - 06:20
- / Eνημέρωση: 8 Μαρ. 2018 - 20:00
Στη δρομολόγηση της μεταφοράς της αφετηρίας των ταξί στην Ακτή Εθνικής Αντίστασης απέναντι από το ύψος της οδού Κέας και προς την πλευρά της θάλασσας βαδίζουν από κοινού οι πλευρές του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, του Λιμενικού Ταμείου Σύρου και του Σωματείου Ιδιοκτητών Αγοραίων Οχημάτων “Ο Άγιος Χριστόφορος”, μετά από μία μακρά περίοδο διαφωνιών και συζήτησης αναφορικά με μία μεγάλη εκκρεμότητα στην κυκλοφοριακή λειτουργία της πόλης.
Αμέσως μόλις παραληφθεί οριστικά το έργο της ανάπλασης του παραλιακού μετώπου από τον Δήμο και την Τεχνική Υπηρεσία, θα εκκινήσουν οι διαδικασίες προώθησης και ικανοποίησης των απαραίτητων προϋποθέσεων, οι οποίες θα επιτρέψουν την μεταφορά και την ασφαλή παραμονή της αφετηρίας στο νέο χώρο, που εξ αρχής αιτήθηκαν οι ιδιοκτήτες των ταξί.
Μετά από ένα πολύμηνο διάστημα έντονων συζητήσεων και αντιδράσεων που προκλήθηκαν, κατά το οποίο μάλιστα τέθηκαν επί τάπητος αντιπροτάσεις, οι οποίες απορρίφθηκαν για βασικούς λόγους ασφάλειας οδηγών και πεζών, τελικώς, οι δύο άμεσα ενδιαφερόμενες πλευρές κατέληξαν να συμφωνήσουν στην αξιοποίηση και κατάλληλη διαμόρφωση - σε αφετηρία - του τμήματος που ξεκινά από το ύψος της οδού Κέας και φθάνει όπισθεν του περιπτέρου στο παραλιακό τμήμα (ύψος Eurobank).
Η εν λόγω κοινή απόφαση προέκυψε κατόπιν και της τελευταίας συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου που είχε στην ατζέντα της την υπόθεση της νέας αφετηρίας των ταξί, κατά τη διάρκεια της οποίας υπήρξαν και φωνές της αυτοδιοικητικής πλευράς που θέλησαν να εκμεταλλευθούν λαϊκίστικα και προς προσωρινό πολιτικό όφελός τους το μείζον θέμα.
Σήμερα και μετά από την παρέλευση ενός σημαντικού χρονικού διαστήματος, άκρως θετικό αξιολογείται για την πόλη το γεγονός της εποικοδομητικής συνεργασίας των δύο πλευρών για τη δρομολόγηση κοινά αποδεκτής λύσης, με όσους παρουσιάζονταν αρχικά ως τα αρμόδια πρόσωπα για την άμεση λήψη απόφασης, να μένουν πλέον, τελευταίοι.
Πρέπει εξ αρχής να διευκρινιστεί όμως, πως, μέχρι και τον χρόνο οριστικής παραλαβής του έργου της ανάπλασης, για τις περαιτέρω ενέργειες και παρεμβάσεις, η αφετηρία των ταξί θα παραμείνει να λειτουργεί στην πλατεία Μιαούλη κι ως εκ τούτου, θα πρέπει να επιδειχθεί ιδιαίτερη προσοχή στις μετακινήσεις κατά το διάστημα της Πασχαλινής και της καλοκαιρινής περιόδου, οπότε και ο κυκλοφοριακός όγκος θα παρουσιαστεί αυξημένος.
Λ. Βαρθαλίτης: “Συμφωνούμε όλοι σήμερα να ικανοποιηθεί το αίτημά μας”
Κληθείς να τοποθετηθεί επί του θέματος της συναίνεσης των δύο πλευρών σχετικά με το θέμα της νέας αφετηρίας των ταξί, ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Αγοραίων Οχημάτων, Λευτέρης Βαρθαλίτης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ταύτιση των δύο μερών, επισημαίνοντας μάλιστα πως, θα ικανοποιηθεί το αρχικό αίτημά τους.
Αφού πρωτίστως διευκρίνισε πως, “Προς το παρόν παραμένουμε στην πλατεία Μιαούλη μέχρι να γίνουν άλλα βήματα”, δεσμευόμενος μάλιστα, πως οι οδηγοί ταξί “για όσο διάστημα είμαστε εδώ, θα προσπαθήσουμε να μη δημιουργούμε πρόβλημα”, τόνισε κατηγορηματικά πως, “Βρισκόμαστε στο σημείο που όλοι συμφωνούμε πλέον να μεταφερθούμε εκεί που ζητήσαμε εμείς”.
Σύμφωνα με όσα θέλησε να υπενθυμίσει, “Ήταν δικό μας αίτημα, όμως έχει γίνει αποδεκτό και αμέσως μόλις τελειώσουν οι διαδικασίες απέναντι από την πλευρά της Eurobank, στην πλευρά της θάλασσας και αφού προηγηθεί η οριστική παραλαβή του έργου της ανάπλασης, θα μεταφερθούμε”.
Από την επικοινωνία του με την πλευρά του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου δε, η οποία κι έχει στη ζώνη ευθύνης της το παραλιακό μέτωπο, ο κ. Βαρθαλίτης, γνωστοποίησε πως, για τη λειτουργία της νέα πιάτσας των ταξί απέναντι από το ύψος της Eurobank, “μας διαβεβαίωσε ο κ. Κοσμάς, ενώ ούτως ή άλλως, έχει ληφθεί και απόφαση από το δημοτικό συμβούλιο”.
Δεδομένου ότι ο εν λόγω χώρος θα πρέπει να δεχθεί διαμορφώσεις τέτοιες που να επιτρέπουν την ομαλή μεταφορά και παραμονή των ταξί στο συγκεκριμένο σημείο, ο κ. Βαρθαλίτης παρουσιάστηκε ενημερωμένος, αναφέροντας μάλιστα πως η πλευρά των οδηγών ταξί θα δείξει υπομονή.
“Δεν θα γίνουν σημαντικές αλλαγές. Δεν απαιτούνται πολλές αλλαγές. Θα υπάρξει μέριμνα για να τοποθετηθούν στέγαστρα και να μπορεί να είναι λειτουργική η πιάτσα. Προϋπόθεση βέβαια είναι πως και οι κάδοι απορριμμάτων θα υπογειοποιηθούν ή θα αλλάξουν θέση” υπογράμμισε ο ίδιος στις δηλώσεις του προς την εφημερίδα, λέγοντας πως, κατόπιν των προβλεπόμενων αλλαγών, στο σημείο θα μπορούν να σταθμεύουν περίπου 17 – 18 ταξί. “Θα χωρούν περίπου 18 ταξί και τα άλλα οχήματα, κάποια θα είναι στον δρόμο, κάποια στον “Σκλαβενίτη” και κάποια στο Ηρώων” σχολίασε κατηγορηματικά.
“Όλοι έχουμε στο μυαλό μας το καλό του τόπου. Δεν υπάρχει άλλη λειτουργική θέση”
Ο πρόεδρος του Σωματείου διευκρίνισε μάλιστα πως καμία άλλη θέση δεν είναι λειτουργική, όπως άλλωστε έχει υποστηριχθεί από την πλευρά των ιδιοκτητών ταξί, ούτε και η θέση που εξ αρχής προβλέφθηκε στο έργο της ανάπλασης, δηλαδή στο παραλιακό μέτωπο, στο ύψος της οδού Κέας και προς την πλευρά των κτιρίων.
“Είχαμε δεχθεί κι εμείς να απομακρυνθούμε από την παραλία για να ολοκληρωθεί το έργο της ανάπλασης. Στην νέα αφετηρία δεν θα μπορούσαμε όμως να μετακινηθούμε αφού είναι ξεκάθαρο πως δεν είναι λειτουργική λόγω και του αυξημένου αριθμού οχημάτων και μηχανών, ενώ διέρχονται και τα mini bus” υπενθύμισε σχετικά, υποστηρίζοντας με ξεκάθαρο τρόπο πως, “Επίσης, έχουμε πρόβλημα στην πλατεία ακριβώς λόγω του μεγάλου κυκλοφοριακού όγκου”.
Ωστόσο, επαναλαμβάνοντας πως οι ιδιοκτήτες και οδηγοί ταξί έχουν διάθεση να συνδράμουν στα θέματα του τόπου, πρόσθεσε πως, “Στην αρχή υπήρξαν αντιδράσεις, αλλά τώρα και μετά την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, δεν πιστεύω ότι υπάρχει κάποιος που μπορεί να πει ότι δεν θα επιτρέψει να πάμε. Κάνουμε κι εμείς υπομονή γιατί όλοι έχουμε στο μυαλό το καλό του τόπου και η υπομονή μας, δείχνει προς εκείνους και την αναγνώριση του ενδιαφέροντος που δείχνουν”.
Σχετικά με την τελική απόφαση που δίδεται από την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου, ο κ. Βαρθαλίτης σημείωσε πως, “Ο κ. Λεονταρίτης αμέσως μόλις γίνει το έργο, θα υπογράψει”.
Σε έκτακτες περιπτώσεις προτιμάται το “kiss and ride”
Αναφορικά με έκτακτες περιπτώσεις που απαιτούν την προσωρινή απομάκρυνσή τους από τη σημερινή αφετηρία της πλατείας Μιαούλη, ο πρόεδρος του Σωματείου υπήρξε σαφής σχετικά με το σημείο προτίμησης των ιδιοκτητών.
Αξιοποιώντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την ημέρα της καρναβαλικής παρέλασης στην Ερμούπολη, οπότε και τα άρματα όπως και οι καρναβαλιστές έπρεπε να διέλθουν από την πλατεία, επεσήμανε ως κατάλληλο προσωρινό εναλλακτικό χώρο, το “kiss and ride”.
“Την ημέρα της παρέλασης των καρναβαλικών ομάδων στην Ερμούπολη μετακινηθήκαμε στο kiss and ride, στον χώρο ολιγόλεπτης αναμονής στο λιμάνι της Ερμούπολης. Εκεί δεν υπήρξε πρόβλημα” δήλωσε ο κ. Βαρθαλίτης, υποστηρίζοντας μάλιστα πως, “Δεν θέλουμε να δημιουργούμε πρόβλημα στην πόλη” και απορρίπτοντας εκ νέου την προβλεπόμενη θέση στο έργο της ανάπλασης. “Να πάμε σε μία θέση που δεν είναι λειτουργική με όλες τις συνέπειες που μπορεί να προκύψουν, δεν πηγαίνουμε. Ούτε για μισή ώρα” δήλωσε κατηγορηματικά.
Ερωτηθείς για το γεγονός πως πολλές φορές εξ ανάγκης και μη ύπαρξης διαθέσιμου άλλου χώρου στην πλατεία Μιαούλη, μικρός αριθμός οδηγών μεταβαίνει με τα οχήματα, μπροστά από το θέατρο “Απόλλων”, ο κ. Βαρθαλίτης υπήρξε σαφής.
“Αυτό γίνεται όταν δεν έχει κίνηση στα ταξί και βέβαια εκεί βρίσκονται σε αναμονή οι οδηγοί για να κατευθυνθούν προς την πλατεία. Οι οδηγοί δεν φεύγουν από τα ταξί. Σταματούν προσωρινά για να περάσουν τα οχήματα. Θέλουμε και προσπαθούμε να μην μπλοκάρει η κυκλοφορία” διευκρίνισε ο ίδιος, αναγνωρίζοντας παράλληλα πως, οι συνάδελφοί του, οφείλουν να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.
Δ. Κοσμάς: Υπογειοποίηση κάδων και μικρές εργασίες στην ανάπλαση
Σε παρόμοιο θετικό τόνο κινήθηκε ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Δημήτρης Κοσμάς αναφορικά με την εκκρεμούσα υπόθεση, επιβεβαιώνοντας τη συνεργασία που έχει αναπτυχθεί με το Σωματείο, αλλά και τις προϋποθέσεις μεταφοράς των ταξί στη αφετηρία που επιθυμούν.
“Μέχρι την οριστική παραλαβή του έργου δεν μπορούμε να κάνουμε καμία εργασία ή κάποια τροποποίηση στο έργο” διευκρίνισε ο ίδιος, γνωστοποιώντας όμως πως, “Έχω κάνει κάποιες επαφές με μελετητές για το θέμα της υπογειοποίησης των κάδων, που αυτό θα επιτρέψει την μεταφορά της αφετηρίας των ταξί προς την πλευρά της θάλασσας”.
Σύμφωνα με όσα υποστήριξε, “σκοπός είναι να υπογειοποιηθούν οι κάδοι για να μην υπάρχουν στο σημείο και υποβαθμίζουν την εικόνα καθώς δεν είναι καθόλου καλό στην έναρξη της πιάτσας, εκεί που θα βρίσκεται το πρώτο ταξί να υπάρχουν οι κάδοι. Αναδύονται δυσοσμίες και δεν είναι αισθητικά καλό στο παραλιακό μέτωπο, κυρίως μάλιστα για τον επισκέπτη”.
Όπως απάντησε όμως, στην ερώτηση αν αυτό το βήμα της υπογειοποίησης είναι εφικτό να δρομολογηθεί άμεσα, “πρόκειται για μία παρέμβαση δύσκολη επειδή είναι δίπλα στη θάλασσα, αλλά θα το εξετάσουμε πώς μπορεί να υπάρξει τρόπος, γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε πως οι κάδοι στο συγκεκριμένο σημείο εξυπηρετούν την αγορά και τις επιχειρήσεις”.
Πρόσθεσε δε, πως, “Μετά από αυτό το θέμα, θα πρέπει να γίνει μία μελέτη να κατασκευαστεί ένα πεζοδρόμιο προ του ποδηλατοδρόμου προκειμένου να προχωρά ο πεζός κι ο επιβάτης των ταξί με ασφάλεια. Να διαμορφωθεί δηλαδή ένας χώρος αναμονής”.
Θέλησε μάλιστα να διευκρινίσει πως, “οι όποιες εργασίες γίνουν στη νέα αποδεκτή αφετηρία προς την πλευρά της θάλασσας, θα είναι μικρού χαρακτήρα” κι ως εκ τούτου είναι δυνατή η κάλυψη του κόστους από πόρους του Λιμενικού Ταμείου Σύρου.
“Το ποσόν αυτό που θα είναι μεγάλο θα αφορά στην υπογειοποίηση των κάδων. Ό,τι άλλο προκύψει δεν θα είναι τίποτα φοβερό σε επίπεδο κόστους. Προς το παρόν αυτή είναι η σκέψη μας και από τη στιγμή που δεν αποδέχονται τη θέση που είχε σχεδιαστεί με την ανάπλαση, δηλαδή σε ένα τμήμα στο ύψος της Eurobank, προχωράμε στο αίτημά τους”.
Αναμονή ως την οριστική παραλαβή του έργου της ανάπλασης
Σχετικά με το σοβαρό θέμα του χρόνου κατά τον οποίο εκτιμάται πως θα δρομολογηθεί η απαιτούμενη παρέμβαση, για την μεταφορά των ταξί στην Ακτή Εθνικής Αντίστασης, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου δεν ήταν σε θέση να τοποθετηθεί με σαφήνεια, καθώς εξήγησε πως απαιτείται πρωτίστως το “κλείσιμο” της υπόθεσης της ανάπλασης.
“Αν δεν γίνει η παραλαβή του έργου της ανάπλασης δεν μπορεί να ξεκινήσει τίποτα” σημείωσε σχετικά, απαντώντας και στο αν μετά από αυτή την εξέλιξη επιτρέπεται η ήπια τροποποίηση μέρους του παραλιακού τμήματος για τη μεταφορά των ταξί.
“Δεν ισχύει η πενταετία για το έργο” διευκρίνισε, αναφέροντας πως, “Απλώς θα πρέπει να πραγματοποιηθεί η οριστική παραλαβή γιατί έχουμε πολλά θέματα με τον συγκεκριμένο εργολάβο”.
Ως εκ τούτου, γνωστοποίησε πως, “Το έχω αναφέρει και στον πρόεδρο και στο ΔΣ του Σωματείου των ταξί πως η πρόθεσή μας είναι αυτή, από τη στιγμή που δεν τους ικανοποιεί η ήδη προβλεφθείσα θέση για τους λόγους που έχουν εξηγήσει. Γνωρίζουν τη λειτουργία τους πολύ καλύτερα. Χρονικά όμως, δεν μπορώ να προσδιορίσω τη μεταφορά, διότι είναι σε εκκρεμότητα η παραλαβή του έργου και έχουμε μεγάλα θέματα με τον ανάδοχο”.
Ολοκλήρωσε τις δηλώσεις του, λέγοντας τέλος πως, “για όλα έχουμε μιλήσει με τον νέο πρόεδρο και με το ΔΣ του Σωματείου κι έχουμε καλή επαφή. Είναι πολύ θετικό αυτό το γεγονός”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Υπουργική απόφαση για τη χωροθέτηση της αφετηρίας των ταξί
22 Ιουλ. 2020 - 6:20 - Υποχρεωτική σήμανση για πληρωμές με POS και στα ταξί της Σύρου
6 Αυγ. 2024 - 6:19 - Θετική ματιά με αστερίσκους για τα 9θεσια ταξί στη Σύρο
30 Νοε. 2023 - 6:19 - Προτεραιότητα η μεταφορά της πιάτσας των ταξί
16 Νοε. 2023 - 6:19 - Χωρίς εγκρίσεις καμία μεταφορά της πιάτσας ταξί
17 Φεβ. 2023 - 6:16