Σαφής κατεύθυνση ποιοτικών υπηρεσιών
- Δευτέρα, 2 Απριλίου, 2018 - 06:20
- / Eνημέρωση: 2 Απρ. 2018 - 19:00
Μονόδρομος για την ικανοποίηση των επισκεπτών της Σύρου αποτελεί η παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών, με τους επιχειρηματίες εστίασης, τους ξενοδόχους και τους καταλυματίες, να γνωρίζουν πως οφείλουν να ακολουθούν σαφή κατεύθυνση συνεχούς βελτίωσης της παρεχόμενης ποιότητας, προκειμένου όσοι πραγματοποιούν τις διακοπές τους στο νησί, να αναχωρούν με τις καλύτερες δυνατές εντυπώσεις.
Δεδομένου ότι μετρά αντίστροφα ο χρόνος μέχρι την κορύφωση του εορτασμού του Πάσχα, φέτος, στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων - η οποία είναι ένας καθιερωμένος Πασχαλινός προορισμός -, το σύνολο των επιχειρηματιών του τουριστικού κλάδου κινείται σε ρυθμούς προετοιμασίας, με τους προέδρους των Συλλόγων τους, να υποστηρίζουν πως σταδιακά γίνεται συνείδηση η “απαίτηση” αναβάθμισης των υπηρεσιών που παρέχονται προς τους επισκέπτες.
Παρά το γεγονός πως η Σύρος έχει να διανύσει μακρά απόσταση μέχρι να κερδίσει το στοίχημα της απόκτησης μεγαλύτερου αριθμού ποιοτικών κλινών, ωστόσο, σήμερα, ως φαίνεται η πλευρά των ξενοδόχων και των καταλυματιών, μεριμνά για την ανάπτυξη μίας καλής λειτουργίας, που θα ικανοποιεί και θα ευχαριστεί τους επισκέπτες, οι οποίοι μπορούν τελικά να αποτελέσουν μία σημαντική προωθητική τουριστική δύναμη, προς όφελος τους νησιού.
Ενόψει του εορτασμού του Πάσχα και με την έναρξη της Μεγάλης Εβδομάδας αναφορικά με την προετοιμασία που κάνουν οι επιχειρηματίες της Σύρου, κλήθηκαν να μιλήσουν στην “Κοινή Γνώμη” οι πρόεδροι των επαγγελματιών του τουρισμού και συγκεκριμένα, ο Ιάκωβος Αρβανίτης (Ένωση Ξενοδόχων Σύρου), ο Αντώνης Καρατάσος (Ένωση Καταλυμάτων Σύρου), ο Δημήτρης Αρβανίτης (Σύλλογος Εστίασης - “Τερψιχόρη”), καθώς όμως και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Σύρου, Ευάγγελος Αλεξανδρίδης.
“Τερψιχόρη”: Να μην υπάρξουν “τυχοδιώκτες” επιχειρηματίες για το κέρδος
Αν και φέτος δεν πραγματοποιήθηκε κάποια σύσκεψη του συνόλου των άμεσα εμπλεκόμενων επαγγελματιών του τουρισμού στον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης, προκειμένου να τονισθεί η “απαίτηση” ανάπτυξης και παροχής ποιοτικών υπηρεσιών, με σκοπό την ενίσχυση της πασχαλινής ταυτότητας της Σύρου, λόγω δε και της εκτιμώμενης υψηλής επισκεψιμότητας που αναμένει και φέτος το νησί, ωστόσο, ο κάθε Σύλλογος και η κάθε Ένωση έχει φροντίσει να συζητήσει σχετικά με αρκετά μέλη.
Ειδικότερα, όσον αφορά στον κλάδο της εστίασης, ο πρόεδρος του Συλλόγου “Τερψιχόρη” αν κι εξηγεί πως δεν έχει πραγματοποιηθεί μία οργανωμένη συζήτηση μεταξύ όλων των μελών, ωστόσο, γνωστοποιεί πως πραγματοποιούνται συνεχώς συζητήσεις ανάμεσα στους επιχειρηματίες σε καθημερινή βάση, ενόψει του εορτασμού του Πάσχα, προκειμένου να υπάρξουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες και οι επισκέπτες να αποκομίσουν θετικές εντυπώσεις.
“Συνάντηση οργανωμένα δεν έχει γίνει γιατί όλα τα μέλη προετοιμάζονται για να προλάβουν να ανοίξουν. Βέβαια σε “πηγαδάκια” οι επιχειρηματίες εστίασης της πόλης έχουμε μιλήσει ώστε να προετοιμαστούμε για να προσφέρουμε το καλύτερο δυνατό” ανέφερε σχετικά ο Δημήτρης Αρβανίτης, τονίζοντας κατηγορηματικά πως, “Δεν θέλουμε και δεν πρέπει να γίνουν τα λάθη του παρελθόντος ώστε ο επισκέπτης να μείνει ευχαριστημένος, κάνοντας στη σκέψη του και τη σύγκριση ποιότητας – τιμής”.
Δεδομένου ότι οι επιχειρήσεις εστίασης θα απολαύσουν την επισκεψιμότητα των ημερών του Πάσχα, η οποία από σήμερα φαίνεται να επιβεβαιώνεται λόγω και του προγραμματισμού άφιξης έξι πλοίων την Μεγάλη Παρασκευή στο λιμάνι της Ερμούπολης, ο κ. Αρβανίτης πρόσθεσε πως, “Το μέλημά μας είναι αυτό να μην υπάρξουν “τυχοδιώκτες” που λόγω του τριημέρου και της δυνατότητας κέρδους που θα “αμαυρώσουν” την εικόνα της Σύρου τις πασχαλινές ημέρες, αλλά και των συναδέλφων που δουλεύουν με συνέπεια και ποιότητα”.
Απόλυτος στο θέμα της παροχής ποιοτικών υπηρεσιών κι εξυπηρέτησης, ο ίδιος θέλησε να σημειώσει πως, “Η οικονομική κρίση έχει πλήξει όλους μας, αλλά πρέπει να είμαστε προσεκτικοί”, σημειώνοντας μάλιστα πως, “δεν πρέπει να παραβλέπουμε πως ο επισκέπτης θέλει να απολαύσει τις διακοπές του και πληρώνει γι αυτό. Άρα, από τη διαμονή ως και το γεύμα χρειάζεται να εστιάσουμε στην ποιότητα”.
Σχολιάζοντας δε και το θέμα της επισκεψιμότητας – προσεχώς – στο νησί, ο ίδιος εκτίμησε πως, “Λογικά θα υπάρξει αυξημένη επισκεψιμότητα, απλά λόγω του ότι είναι νωρίς φέτος το Πάσχα, ίσως προκύψουν πιο έντονα οι κρατήσεις από τώρα και μετά”. Σύμφωνα με όσα υπογράμμισε τέλος, “ο κάθε επισκέπτης εξετάζει πολλά, όπως τις καιρικές συνθήκες. Δεν μπορεί να φύγει από την ηπειρωτική Ελλάδα με κατεύθυνση το νησί και να μην γνωρίζει αν θα μπορεί να επιστρέψει. Νομίζω όμως πως θα πάει καλά το νησί”.
Ένωση Ξενοδόχων Σύρου: Αυξημένος ανταγωνισμός και προσπάθεια ποιότητας στη διαμονή
Σε παρόμοιο τόνο τοποθετήθηκε και ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Σύρου, Ιάκωβος Αρβανίτης, ο οποίος μεταξύ άλλων έδωσε έμφαση στην ανάγκη προσφοράς ποιοτικών υπηρεσιών σε επίπεδο διαμονής, εξηγώντας όμως, πως, φέτος, παρά τις προσδοκίες και τις εκτιμήσεις για αυξημένη ζήτηση, αποτελεί πραγματικότητα πως, τα ξενοδοχεία εκτός πόλης, θα παραμείνουν κλειστά. Σύμφωνα με όσα εξηγεί, ο λόγος αυτής της εξέλιξης φέτος αποτελεί το γεγονός της μεγάλης απόστασης που μεσολαβεί από το Πάσχα ως την καλοκαιρινή σεζόν.
“Στις γενικές συνελεύσεις που κάνουμε συζητάμε αρκετά και ο κάθε επιχειρηματίες έχει “πάρει τα μηνύματα” για το πώς θα λειτουργήσει την επιχείρησή του και θα ευχαριστήσει τους πελάτες” ανέφερε σχετικά, εξηγώντας ταυτόχρονα πως, “επειδή είναι νωρίς φέτος το Πάσχα, πρέπει να πούμε ότι τα περισσότερα ξενοδοχεία που είναι εκτός Ερμούπολης δεν θα ανοίξουν επειδή μέχρι την καλοκαιρινή σεζόν δημιουργείται ένα κενό”.
Επισημαίνοντας όμως πως, “Αυτό που είναι δεδομένο μέχρι σήμερα είναι πως υπάρχει ζήτηση που επικεντρώνεται στην Ερμούπολη” λόγω και της πραγματοποίησης των θρησκευτικών εκδηλώσεων κυρίως στην πόλη (ενδεικτικά περιφορά Επιτάφιων), ο κ. Αρβανίτης εξέφρασε και τον προβληματισμό που έχει “γεννηθεί” τους τελευταίους μήνες, οπότε και παρατηρείται αύξηση των κατοικιών προς ενοικίαση, που ως γεγονός έρχεται να κινηθεί ιδιαιτέρως ανταγωνιστικά στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.
“Επισκεψιμότητα θα υπάρξει και σε συνάντηση με το Επιμελητήριο Κυκλάδων επισημάνθηκε πως την Μεγάλη Παρασκευή δρομολογήθηκαν έξι πλοία για τη Σύρο” πρόσθεσε ο κ. Αρβανίτης, λέγοντας πως, όπως και πέρυσι, με φόντο τις διαθέσιμες κλίνες, γίνεται κατανοητό πως ένα μεγάλο μέρος επισκεπτών “απορροφάται” ή ενδέχεται και μπορεί να προτιμά τις κατοικίες μέσω airbnb.
“Φυσικά όπως και πέρυσι, ναι μεν τα στοιχεία έδειξαν περίπου 12.500 αφίξεις όλο το χρονικό διάστημα, με όλα τα ξενοδοχεία της Ερμούπολης ανοικτά όμως πρέπει να ξέρουμε πως τα ξενοδοχεία στην Ερμούπολη έχουν μόλις 650 κλίνες. Άρα, όλος αυτός ο όγκος επισκεψιμότητας δεν έχει σχέση με τον πελάτη της διαμονής που επιλέγει και μένει στις επιχειρήσεις μας” υπογράμμισε σχετικά, καταθέτοντας τον έντονο προβληματισμό του για τη συνεχή αύξηση του αριθμού των κατοικιών βραχυχρόνιας μίσθωσης.
“Υπάρχει στο προσκήνιο και η αυξητική τάση της ενοικίασης των σπιτιών μέσω airbnb και βλέπω ότι δουλεύει και τώρα το Πάσχα. Άρα, ένα μέρος των επισκεπτών που δεν θα μείνουν σε ξενοδοχεία, απορροφάται από τέτοια σπίτια. Πλέον μιλάμε για 700 τέτοια σπίτια στο νησί” συμπλήρωσε, εξηγώντας παράλληλα πως, “Γίνεται κατανοητό ότι μιλάμε για περίπου 3.000 – 3.500 κλίνες”.
Παρά τον αυξημένο ανταγωνισμό που προκύπτει καθώς όπως παραδέχεται “τα πράγματα έχουν διαμορφωθεί διαφορετικά”, σημειώνει πως, η πλευρά των ξενοδόχων θα προσπαθήσει για την καλύτερη δυνατή παροχή υπηρεσιών διαμονής, χωρίς επιπλέον κόστος.
“Επειδή φέτος έχουμε και τον φόρο διαμονής από 1/1/2018, θα είναι ένα κόστος που τελικά θα το επιβαρυνθούμε εμείς. Από τις συζητήσεις με τα μέλη μας, οι τιμές θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα, για να μην ανέβει η τιμή και το κόστος της διαμονής για τους επισκέπτες” συμπλήρωσε κατηγορηματικά, εξηγώντας ακολούθως πως, ο κύριος όγκος των επισκεπτών θα προέρχεται από τη χώρα.
“Φέτος δεν συμπίπτει το Πάσχα το δικό μας με το Πάσχα των Ευρωπαίων. Όταν αυτό συμβαίνει, τότε υπάρχει και μία επισκεψιμότητα από το εξωτερικό. Τώρα επειδή υπάρχει μία διαφορά μίας εβδομάδος, ο κύριος όγκος θα είναι Έλληνες οι περισσότεροι επισκέπτες των νησιών, άρα και της Σύρου” υπογράμμισε, επαναλαμβάνοντας πως, “Λόγω της γενικότερης οικονομικής κατάστασης, οι τιμές θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα αφού απευθυνόμαστε σε μία αγορά, της οποίας οι δυνατότητες δεν είναι τόσο υψηλές”.
“Το μήνυμα το έχουν πάρει όλοι οι συνάδελφοι”
Όσον αφορά την ποιότητα των υπηρεσιών διαμονής και σχετικά με το αν οι ιδιοκτήτες ξενοδοχείων δίνουν έμφαση στη βελτίωση αυτών, ο κ. Αρβανίτης υπήρξε συγκεκριμένος: “Το θέμα της ποιότητας είναι αυτό που τονίζουμε σε κάθε συζήτηση. Επειδή πλέον έχει δημιουργηθεί ένας τρίτος πόλος και μιλώ για τα σπίτια του συστήματος airbnb, νομίζω πως το μήνυμα το έχουν πάρει όλοι οι συνάδελφοι” δήλωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων, τονίζοντας παράλληλα πως, “Δίνουν τώρα μεγαλύτερη προσοχή και άλλο βάρος στην καλυτέρευση των παρεχόμενων υπηρεσιών διότι πλέον αυτό θα είναι το βασικό κριτήριο επιλογής του ξενοδοχείου έναντι των άλλων που δρουν ανταγωνιστικά στις επιχειρήσεις”.
Προτού καταλήξει δε, ο κ. Αρβανίτης προχώρησε και σε ένα γενικότερο σχόλιο για την πασχαλινή περίοδο, αναφέροντας πως, “Η προσδοκία είναι να πάει όσο καλύτερα γίνεται το νησί γιατί για εμάς μέχρι την καλοκαιρινή σεζόν θα υπάρξει μεγάλη “κοιλιά””.
Ένωση Καταλυμάτων Σύρου: Ο ευχαριστημένος πελάτης, θα σου φέρει πελάτες
Ιδιαίτερα φειδωλός στις δηλώσεις του υπήρξε ο πρόεδρος της Ένωσης Καταλυμάτων Σύρου, Αντώνης Καρατάσος, ο οποίος αναφέροντας αρχικά τις πρωτοβουλίες που έλαβαν τα μέλη για την πασχαλινή περίοδο, τόνισε πως, δεν υπάρχουν σαφή στοιχεία για να σημειώσει – σε επίπεδο εκτιμήσεων – πως θα κινηθεί η επισκεψιμότητα στη Σύρο, ενώ διευκρίνισε πως, μόνον σε επίπεδο γενικής συζήτησης μπορεί να ειπωθεί κάτι σχετικό.
“Από πλευράς δικής μας “τρέχει” από προχθές μία καμπάνια στο διαδίκτυο για δωρεάν διαμονή στο νησί μέσω κλήρωσης και έχουμε προσφέρει πακέτα προσφορών στις εκθέσεις που έχουμε συμμετάσχει με εκπτώσεις στη διαμονή (15%)” τόνισε αρχικά, προσθέτοντας πως, υπήρξε και προτροπή προς τα μέλη της Ένωσης, να λειτουργήσουν τα καταλύματά τους, παρά το γεγονός πως μέχρι την καλοκαιρινή περίοδο, θα μεσολαβήσει ένα μεγάλο “κενό” διάστημα επισκεψιμότητας.
“Έχουμε προτείνει στα μέλη μας να ανοίξουν τα καταλύματά τους όσο γίνεται νωρίτερα, μιλάμε για όσα βρίσκονται εκτός Ερμούπολης για να μπορούν να προσελκύσουν κόσμο. Δεν θα θέλαμε να υπάρχει πρόβλημα διαμονής” δήλωσε κατηγορηματικά, προσθέτοντας παρακάτω πως, δεν μπορεί να δοθεί σήμερα η εικόνα των κρατήσεων για τη Σύρο.
“Δεν υπάρχει σύστημα κρατήσεων για να ελέγχουμε τί γίνεται συνολικά. Ό,τι λέγεται είναι σε επίπεδο συζήτησης και σχολίων. Δεν μπορούμε να στηριχθούμε σε αυτά, δεν έχουμε συνολικά αξιόπιστα στοιχεία” σημείωσε ο κ. Καρατάσος, επαναλαμβάνοντας μόνον πως, “υπάρχει η αίσθηση πως θα έχουμε κόσμο, όμως μπορεί να υπάρχουν διαφορές σε επίπεδο επιχειρήσεων”.
Ερωτηθείς για το θέμα των παρεχόμενων υπηρεσιών και την ανάγκη αναβάθμισης και βελτίωσης αυτών προς όφελος της Σύρου, ο ίδιος πρόσθεσε πως, “Από μόνος του ο κάθε επιχειρηματίας αφού έχει σε λειτουργία την επιχείρησή του θέλει και πρέπει να θέλει να πηγαίνει καλά. Είναι κάτι αυτονόητο αυτό. Τα άλλα είναι 'ευχές””.
Θέλησε να συμπληρώσει μάλιστα πως, “Ποιοτικές υπηρεσίες πρέπει να παρέχουν όλες οι επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως κλάδου κι αυτό γιατί ο ευχαριστημένος πελάτης, θα σου φέρει πελάτες. Ο δυσαρεστημένος θα σου “κόψει” πελάτες”.
Προβληματισμός για τις κατοικίες βραχυχρόνιας μίσθωσης
Αναφορικά με την ποιότητα των υπηρεσιών σε επίπεδο νησιού δε, ο κ. Καρατάσος προέβη και σε σχόλιο αναφορικά με τη λειτουργία των κατοικιών βραχυχρόνιας μίσθωσης (τύπου airbnb).
“Aπό τη στιγμή που ο νόμος έχει “ανοίξει” και ο καθένας μπορεί να προσφέρει παροχή και κατάλυμα, το επίπεδο μπορεί και να κυμαίνεται χαμηλά” δήλωσε σχετικά, τονίζοντας ακόμη πως, “Εφόσον δεν υπάρχουν όρια ελάχιστης ποιότητας παροχής υπηρεσιών, προφανώς μπορεί να υποβαθμιστεί η ποιότητα”. Υποστηρίζοντας ξεκάθαρα πως, “εδώ πρέπει να πούμε πως “φταίει” ο νόμος”, συμπλήρωσε πως, “όταν γίνεται ένα νησί αυτόματα με “καταλύματα” που κοστίζουν 15 ευρώ και έχουν τα ελάχιστα από άποψη παροχής υπηρεσιών, τότε, ο τόπος θα γεμίσει ως έναν βαθμό με αυτούς τους πελάτες”. Θέτοντας ένα ρητορικό ερώτημα δε σχετικά με την κατηγορία των επισκεπτών που έχει ανάγκη να προσελκύσει η Σύρος, ο Αντώνης Καρατάσος σχολίασε τέλος: “Αυτό θέλουμε ή χρειαζόμαστε επισκέπτες με υψηλό εισοδηματικό επίπεδο;”.
Πασχαλινό ωράριο καταστημάτων
Εκτός των ανωτέρω, αξίζει να υπενθυμιστεί πως και τα καταστήματα της Ερμούπολης κινούνται ήδη σε πασχαλινούς ρυθμούς, με αυξημένο ωράριο λειτουργίας, όπως άλλωστε συνηθίζεται πανελλαδικά.
“Εξυπακούεται ότι πρέπει να κάνουμε κι εμείς ό,τι καλύτερο. Ακούγεται πως θα έχουμε επισκεψιμότητα στο νησί, οπότε, από την πλευρά μας, τηρούμε ήδη το εορταστικό ωράριο για να εξυπηρετήσουμε τους καταναλωτές και τους επισκέπτες” σημείωσε σχετικά ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Σύρου, υπενθυμίζοντας πως τα καταστήματα είναι ανοικτά πρωί και απόγευμα (08.30 – 14.00 και 18.00 – 21.00). Διαφοροποίηση στο ωράριο λειτουργίας τους παρατηρείται κατά τη Μεγάλη Παρασκευή (13.00 – 18.00) όπως και το Μεγάλο Σάββατο (09.00 – 16.00).
“Το Μεγάλο Σάββατο θα παρατείνουμε ίσως και το ωράριο που θα λειτουργήσουμε” πρόσθεσε ο κ. Αλεξανδρίδης, δίνοντας έμφαση στη θέση πως, η Σύρος οφείλει να δώσει έμφαση με συνέπεια στον τουρισμό.
“Εύχομαι να πάνε όλα καλά γι αυτές τις ημέρες και να έρθει κόσμος. Υπάρχει μεγάλο πρόβλημα και στην οικονομία και εφόσον έρθει κόσμος θα είναι σημαντικό” ανέφερε, εξηγώντας πως θα προκύψει τόνωση της τοπικής οικονομίας, η οποία το έχει ανάγκη. Άλλωστε, όπως πρόσθεσε, “Το Νεώριο απ΄ ό,τι βλέπω θέλει κάποιους μήνες για να επαναλειτουργήσει σε μία νέα βάση. Οπότε δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να στραφούμε στον τουρισμό και να εξυπηρετούμε τον κόσμο όσο καλύτερα μπορούμε. Η Σύρος είναι Πασχαλινός προορισμός και πρέπει να ενισχύουμε την καλή εικόνα του νησιού”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Η Σύρος υποδέχεται τους επισκέπτες του Πάσχα
5 Απρ. 2018 - 6:20 - Ανταπόκριση... πασχαλινής εμπειρίας στη Σύρο
13 Απρ. 2017 - 6:19 - Σύρος: Μείωση εσόδων τον Ιούλιο κατά 12,2% σε καταλύματα και εστίαση
20 Σεπ. 2024 - 19:36 - Σύρος εξ αρχής: Η Δημοτική Αρχή να μεριμνήσει για την πλήρη στελέχωση των Υπηρεσιών
5 Σεπ. 2024 - 9:50 - “Πλώρη” για τη σεζόν με 30% κενών θέσεων στην εστίαση
31 Μαΐου. 2024 - 6:20