“Να σταματήσουμε να είμαστε πρόχειροι”
- Τετάρτη, 19 Δεκεμβρίου, 2018 - 06:16
Την απουσία αξιόλογων αποτελεσμάτων, σε σχέση με γειτονικά νησιά, καθώς και την ενδεχομένως μη ορθή διατύπωση, αναφορικά με την πρόσληψη του τουριστικού manager, σχολίασε η μείζων αντιπολίτευση, κατά τη συζήτηση, περί έγκρισης του τουριστικού πλάνου του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, για το 2019, στο δημοτικό συμβούλιο.
Σε σημαντικές παρατηρήσεις, σε ό,τι αφορά τον προγραμματισμό δράσεων προβολής και προώθησης της Σύρου, στην εγχώρια και διεθνή τουριστική αγορά, προχώρησαν τα μέλη της μειοψηφίας. Συγκεκριμένα, αναφορά έγινε στο γεγονός, ότι η Σύρος δεν έχει ακόμη καταφέρει να επιμηκύνει την τουριστική της σεζόν, με συνέπεια, λόγω του συγκεκριμένου αριθμού κλινών, να μην υπάρχει μεγάλη αύξηση στην επισκεψιμότητα, κατά την υψηλή τουριστική περίοδο. Παράλληλα, συζητήθηκε αν η διατύπωση της πρόβλεψης στο τουριστικό πλάνο, για τον τουριστικό μάνατζερ, ως “εμπειρογνώμονα” συνεπάγεται την ιδιότητά του και την παροχή των συγκεκριμένων υπηρεσιών, ενώ παράλληλα τονίστηκε, πως η χρονική περίοδος, που ξεκινά η διαδικασία ανάθεσης των συγκεκριμένων υπηρεσιών, ενδεχομένως να σημαίνει, ότι δεν θα υπάρξει όφελος μέσα στο 2019, αλλά μεταγενέστερα.
Επιβεβλημένη η συμμετοχή των επιχειρηματιών στις εκθέσεις
Στην εκκίνηση της συζήτησης του θέματος, ο κ. Γιαλόγλου ζήτησε ενημέρωση, σχετικά με την προέλευση των πόρων, για τις προβλεπόμενες στο πλάνο δράσεις, καθώς το συνολικό κόστος τους, υπερβαίνει το σύνολο των εσόδων από το τουριστικό τέλος. Ο πρόεδρος της Τουριστικής Επιτροπής, κ. Δομένικος Σαγκινέτος, απάντησε, πως οι δαπάνες αντλούνται και από τα τακτικά έσοδα, ενώ διευκρίνισε, πως το ποσό είναι προσεγγιστικό και ως εκ τούτου δεν αναμένεται οι πραγματικές δαπάνες, να είναι τόσο υψηλές, σύμφωνα και με την εμπειρία από προηγούμενα έτη.
Επιπλέον, ο κ. Σαγκινέτος αναφέρθηκε, κατόπιν σχετικού ερωτήματος του κ. Γιαλόγλου και στις εκθέσεις, στις οποίες προτίθεται να συμμετέχει ο Δήμος, σημειώνοντας, ότι “αποφασίσαμε να καλύψει ο Δήμος κάποιες μετακινήσεις σε τρεις εκθέσεις στο εξωτερικό, στη Γαλλία, στην Αγγλία – όπου συμμετείχαμε την προηγούμενη χρονιά και είδαμε στα στατιστικά αύξηση από αυτά τα μέρη – και προσθέσαμε και το Βερολίνο. Επειδή συμμετείχαν σε κάποιες εκθέσεις μεμονωμένοι επαγγελματίες, αποφασίσαμε αν προκύψει ενδιαφέρον και προέκυψε ενδιαφέρον, μετά από κάποια επιστολή που είχαμε, προς την Τουριστική Επιτροπή, να συμμετέχουν κάποιοι επαγγελματίες μόνοι τους σε κάποιες εκθέσεις”.
Διευκρινιστικά, παρενέβη και ο Δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, κ. Γιώργος Μαραγκός, επισημαίνοντας, πως οι εκθέσεις επελέγησαν, κατόπιν επικοινωνίας και συνεννόησης της Τουριστικής Επιτροπής με τους τουριστικούς επιχειρηματίες, κάνοντας μία αναφορά, σχετικά με την κατάσταση διάλυσης, που επικρατεί προς στιγμήν στην Ένωση Ξενοδόχων. Τόνισε δε, πως απαιτείται ισχυρή επιχειρηματική συμμετοχή στις τουριστικές εκθέσεις, καθώς στην περίπτωση που δεν εξασφαλίζεται επαρκής επιχειρηματική εκπροσώπηση, η εικόνα του προορισμού είναι ελλιπής, αφού η δημιουργία συνεργασιών μεταξύ επιχειρηματιών αποτελεί τον κύριο στόχο των εκθέσεων.
“Δεν εξυπηρετεί το σκοπό που θέλουμε”
Λαμβάνοντας το λόγο, για την τοποθέτησή του επί του θέματος, ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, κ. Γιαλόγλου, δήλωσε πως “δεν θα είμαι σύμφωνος στο τουριστικό πλάνο”, εξηγώντας, ότι “δεν είμαι μίζερος, ούτε όσον αφορά στο ποσό που βλέπετε εδώ έχω κάποιο πρόβλημα. Μακάρι να δώσουμε αυτό και αν μπορούμε και περισσότερο”.
“Η Σύρος δεν καρπώνεται αυτή την τουριστική κοσμογονία, που συμβαίνει στην Ελλάδα. Είναι διαπιστωμένο αυτό. Παίρνουμε κάποια περισσεύματα. Δεν έχουμε μεγάλη τουριστική σεζόν, δεν την έχουμε διευρύνει. Δεν μηδενίζω τις προσπάθειες, αλλά δυστυχώς δεν καρπωνόμαστε, αυτό που θα έπρεπε, λόγω της γενικότερης συγκυρίας αυτής στην Ελλάδα. Ο λόγος που το κάνουμε αυτό, είναι, νομίζω, ότι δεν έχουμε οριοθετήσει συγκεκριμένα το βηματισμό μας”, υποστήριξε, διευκρινίζοντας, πως κανένα από τα στελέχη του Δήμου δεν έχει την εμπειρία, την κατάρτιση, αλλά και τις γνώσεις των τουριστικών πραγμάτων και των προσώπων “κλειδιών”, ώστε το νησί να πραγματοποιήσει το πολυπόθητο “άλμα” στον τουρισμό.
Απαντώντας, στον κ. Σαγκινέτο, ο οποίος έσπευσε να τον διορθώσει, ότι προβλέπεται σχετική δαπάνη για υπηρεσίες τουριστικού management, ο κ. Γιαλόγλου ανέφερε, ότι “χρειαζόμαστε τουριστικό μάνατζερ. Όταν διαβάζω «εξωτερική εμπειρογνωμοσύνη και υπηρεσίες σε θέματα τουρισμού», εγώ ανατριχιάζω. Η εμπειρογνωμοσύνη δεν είναι αυτό που χρειαζόμαστε, έχουμε κάτι τέτοιο”, δίνοντας μάλιστα και δύο σχετικά παραδείγματα.
“Το ζήτημά μας δεν είναι μία ακόμη υπηρεσία παροχής συμβούλων, ή ένα τεύχος εμπειρογνωμοσύνης. Ξέρουμε περίπου τι χρειάζεται το νησί. Θέλουμε έναν άνθρωπο να κάνει τη δουλειά. Να έρθει εδώ και να συντονίσει όλες τις παραγωγικές δυνάμεις του τόπου και από αυτές τις μελέτες που ήδη υπάρχουν θα σταχυολογήσει πού είμαστε δυνατοί και πού θα στοχεύσουμε το 2019, το 2020, το 2021”, σχολίασε, σημειώνοντας, ότι απαιτείται η λήψη αποφάσεων και η διοχέτευση πόρων, στην κατεύθυνση πλήρως τεκμηριωμένων και στοχευμένων ενεργειών.
“Θα ήθελα αυτό εδώ να το δω και δεν το βλέπω. Αυτό δεν είναι αυτό που θέλουμε”, υπογράμμισε, εξηγώντας, πως “εκείνο που θέλουμε, είναι «Ανάθεση υπηρεσιών τουριστικού management για το συντονισμό της τουριστικής πολιτικής του Δήμου». Οτιδήποτε άλλο, είναι άλλο πράγμα και δεν εξυπηρετεί το σκοπό που θέλουμε. Το νησί μας οφείλει να προχωρήσει στο θέμα του τουρισμού”.
Επιπλέον, ο κ. Γιαλόγλου επεσήμανε, ότι “οι άνθρωποι που δουλεύουν στον τουρισμό στη Σύρο, ξέρουν ποια είναι η φέρουσα ικανότητα του νησιού και πόσα στόματα μπορεί να θρέψει ακόμη το νησί. Μπορεί κάποια σίγουρα, αλλά όχι όλο το νησί. Και επειδή γνωρίζετε [...] ότι έχουμε συγκεκριμένο αριθμό κλινών και συνεπώς η τουριστική μας σεζόν δεν μπορεί να αποφέρει τα οφέλη που έχουν λαμβάνειν άλλα νησιά, η διεύρυνση της τουριστικής μας περιόδου δεν έχει επιτευχθεί. Εξακολουθούμε δε, να έχουμε συγκέντρωση των εκδηλώσεων, μέσα στην καλοκαιρινή περίοδο, με αποτέλεσμα, οι τουρίστες που ούτως ή άλλως θα έρχονταν το καλοκαίρι να έρχονται και να παρακολουθούν τις εκδηλώσεις”, ενώ έκλεισε δηλώνοντας, πως “δεν με ικανοποιεί αυτός ο τρόπος χειρισμού της τουριστικής μας πολιτικής. Δεν νομίζω ότι στοχευμένα θα μας αυξήσει την ανταπόδοση, στα χρήματα που δίνουμε και γι' αυτό θα είμαι αρνητικός”.
Στο ίδιο μοτίβο, ο δημοτικός σύμβουλος της μειοψηφίας, κ. Βρούτσης, προειδοποίησε, πως η διαδικασία για την ανάθεση των υπηρεσιών management έχει καθυστερήσει και πως ίσως το 2019 να πρέπει να θεωρείται “χαμένο”, προκειμένου το νησί να ξεκινήσει να καρπώνεται τα οφέλη από τη συγκεκριμένη ενέργεια. Επίσης, αναφέρθηκε και στην απουσία προγραμματισμού και αναφοράς στο τουριστικό πλάνο, σχετικά με την κρουαζιέρα, καταλήγοντας, πως “πρέπει να σταματήσουμε να είμαστε πρόχειροι”.
“Ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά αύξησης στο Αιγαίο”
Αναλαμβάνοντας να απαντήσει στα σχόλια της μειοψηφίας, ο Δήμαρχος δήλωσε, πως η στόχευση του 2018 ήταν απολύτως συγκεκριμένη και βάση της σχετικής μελέτης, που έχει παραχωρηθεί στο Δήμο, ενώ έδωσε αποτελέσματα, τα οποία αποτυπώνονται στα σχετικά στατιστικά στοιχεία.
“Μιλώντας με επαγγελματίες από άλλα νησιά, να σας πω, ότι ο καθένας νομίζει ότι καρπώνεται ψίχουλα και πως το μεγαλύτερο μέρος το καρπώνονται άλλοι. Αυτό συμβαίνει και στη Νάξο και στη Μήλο και στη Μήλο”, υποστήριξε ο κ. Μαραγκός, σημειώνοντας, ότι “η Σύρος, χωρίς να έχει επιτύχει αύξηση των κλινών, τόσο σε ποιοτικούς, όσο και σε ποσοτικούς όρους, την τελευταία τετραετία, έχει παρουσιάσει μία αύξηση για την τετραμηνία Ιουνίου – Σεπτεμβρίου, της τάξης των 50.000 επισκεπτών, δηλαδή αύξηση αφίξεων, που ισοδυναμεί στο 33% αυτού που είχαμε τέσσερα χρόνια πριν. Αν εσείς αυτό το λέτε «ψίχουλα», το οποίο μεσοσταθμικά είναι από τα μεγαλύτερα ποσοστά στο Αιγαίο, τότε δικαίωμά σας να το λέτε όπως θέλετε. Επιτρέψτε μου, όμως, να πω, ότι δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα”.
Αναφορικά με το θέμα του manager, επεσήμανε, ότι “μιλάμε ξεκάθαρα για λήψη υπηρεσιών ενός τουριστικού manager, ο οποίος θα μπορεί να σχεδιάζει τις δράσεις τουριστικής προβολής, να ενεργοποιεί όλους τους εμπλεκόμενους στα ζητήματα του τουρισμού, είτε στο εσωτερικό, είτε στο εξωτερικό περιβάλλον και να μπορεί να παρέχει επί της ουσίας υπηρεσίες κατεύθυνσης, συντονισμού και συγχρονισμού, σε σχέση με την τουριστική προβολή. Ας μην είμαστε άδικοι”, αναφέροντας, ότι “κάνουμε προσπάθειες, σε ένα νησί, το οποίο όλα τα προηγούμενα χρόνια δεν είχε επενδύσει στον τουρισμό, δεν είχε τουριστική ταυτότητα”.
Τέλος, σημείωσε και τις ενέργειες, για αναβάθμιση και των υποδομών, όπως η βελτίωση του λιμένα της Ερμούπολης, η αναβάθμιση του αεροδρομίου κλπ, που επίσης αποτελούν σημαντικές δράσεις, για την αύξηση της ελκυστικότητας της Σύρου, ως προορισμού.
Ο κ. Γιαλόγλου, απάντησε, πως ιδιαίτερα το νησί της Νάξου, που κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου, η οποία διαρκεί έως και τον Οκτώβριο και συγκεντρώνει περί τις 300.000 ακτοπλοϊκές αφίξεις και 45.000 αεροπορικές, δεν αποτελεί συγκρίσιμο μέγεθος με την τουριστική ανάπτυξη της Σύρου, ενώ επανέλαβε την προειδοποίησή του σχετικά με τη διατύπωση της υπηρεσίας, για τον τουριστικό manager, προκειμένου να αποφευχθούν προβλήματα στις εγκρίσεις της δαπάνης.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Δέκα μέρες πριν το καλοκαίρι η έγκριση τουριστικού πλάνου
22 Μαΐου. 2024 - 6:19 - Όλα τα λεφτά στο portal
14 Δεκ. 2016 - 6:19 - Αντίστροφη μέτρηση για το marketing plan
9 Νοε. 2015 - 6:10 - Ειδήμονες και ασάφειες
12 Οκτ. 2015 - 6:10 - Διαφωνίες για τις κοστολογημένες... δράσεις του τουριστικού πλάνου
10 Οκτ. 2015 - 8:54