Η δυναμική ομάδα του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής Σύρου έφερε εις πέρας την αποστολή της για μία ακόμη χρονιά

Προετοιμασία 500 αυριανών υπεύθυνων οδηγών

Τους βασικούς κανόνες οδικής ασφάλειας και συμπεριφοράς κατανόησαν σε διάστημα ενάμιση μήνα, πεντακόσιοι περίπου μαθητές Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων της Σύρου, οι οποίοι πέρασαν φέτος την πόρτα του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής, στην περιοχή του Μάννα.

Η υλοποίηση του προγράμματος ξεκίνησε στις 17 Απριλίου 2019 -ελαφρώς καθυστερημένα, συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια, καθώς οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες δεν επέτρεψαν στους ιθύνοντες της έγκαιρη λειτουργία της δομής- και ολοκληρώθηκε στις 5 Ιουνίου.

Συνολικά 22 τμήματα επισκέφτηκαν το Πάρκο, όπου είχαν την ευκαιρία να εκπαιδευτούν από τους δασκάλους υποψηφίων οδηγών Φραγκίσκο Ρούσσο, Στέφανο Μπερτάκη, Γιάννη Λούβαρη, καθώς και από τον Προϊστάμενο του Τμήματος Χορήγησης Αδειών Οδήγησης στη Διεύθυνση Μεταφορών, Φώτη Τσαντήλα. Στην ομάδα των εθελοντών εκπαιδευτών, οι οποίοι μοιράζονται τις γνώσεις τους με τα παιδιά, εντάχθηκε φέτος και ο Αντώνης Μπούμπας.

Υπενθυμίζεται ότι η δράση πραγματοποιείται από το Τμήμα Παιδείας, Νεολαίας και Αθλητισμού του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων και τη Διεύθυνση Μεταφορών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.

Αποτέλεσμα συλλογικής εθελοντικής εργασίας

«Η φετινή χρονιά, όπως και οι προηγούμενες, ήταν πολύ αξιόλογη κι αυτό οφείλεται στη συλλογική συντονισμένη εθελοντική εργασία», δήλωσε στην «Κοινή Γνώμη» η υπεύθυνη των Σχολικών Δραστηριοτήτων της ΔΠΕ Κυκλάδων, Χρυσάννα Διαμαντή. Ωστόσο, υπογράμμισε πως καθοριστικό ρόλο στην ομαλή διεξαγωγή του προγράμματος παίζουν οι συνεχείς προσπάθειες της προϊσταμένης του αρμόδιου τμήματος του Δήμου, Δήμητρας Βουτσαρά, την οποία χαρακτήρισε ως έναν άνθρωπο πολύ συνεργάσιμο και οργανωτικό, που κάνει το καλύτερο δυνατό, δεδομένων των συθηκών.   

Ιδιαίτερες ευχαριστίες απηύθυνε και στον υπάλληλο κ. Γρηγόρη Πλακίδα, υπεύθυνο λειτουργίας και φροντίδας του Πάρκου. Τίποτα όμως από αυτά δεν θα ήταν το ίδιο, χωρίς την πολύτιμη συνδρομή των εκπαιδευτικών, οι οποίοι ανταποκρίνονται θερμά στην πρόσκληση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και εκδηλώνουν από νωρίς το ενδιαφέρον τους για μία μελλοντική επίσκεψη των τμημάτων τους.

Διπλή προσπάθεια των εκπαιδευτών για την εξυπηρέτηση όλων των σχολείων

«Το μοναδικό μας πρόβλημα αυτή τη χρονιά, ήταν ο βροχερός καιρός», σημείωσε η κ. Διαμαντή, εξηγώντας πως αυτό είχε ως συνέπεια να «στριμωχτούν» όλα τα μαθήματα μέσα σε ενάμιση μήνα. Παρόλα αυτά οι εθελοντές εκπαιδευτές –κάποιες ημέρες- έκαναν ακόμη και διπλές βάρδιες, με αποτέλεσμα να εκπαιδευτούν φέτος γύρω στα 500 παιδιά.

Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία, το Πάρκο υποδέχτηκε φέτος μαθητές νηπιαγωγείου και δημοτικού έως και Δ’ Τάξη. «Αυτή τη φορά, δεν είχαμε συμμετοχές από την Ε’ και την ΣΤ’ Δημοτικού, ίσως γιατί το διδακτικό πρόγραμμα των συγκεκριμένων τάξεων είναι πιο επιβαρυμένο, λόγω ύλης, ενώ ρόλο μπορεί να παίζει και το γεγονός ότι ο υπάρχων εξοπλισμός του Πάρκου δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μεγαλύτερων παιδιών», υποστήριξε η υπεύθυνη των Σχολικών Δραστηριοτήτων. Η ίδια έκρινε απαραίτητη τη μελλοντική αγορά υψηλότερων ποδηλάτων, που θα έδινε την ευκαιρία και στους μαθητές των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού να κάνουν πιο άνετα τις βόλτες τους μέσα στο χώρο του Πάρκου. Κατέστησε δε γνωστό πως, σήμερα υπάρχουν μόνο πέντε τέτοια ποδήλατα, τα οποία δεν καλύπτουν τις ανάγκες, δεδομένου ότι το μαθητικό δυναμικό κάθε τάξης υπερβαίνει τα 16 παιδιά.  

Προτάσεις – λύσεις για την επέκταση του προγράμματος

Καταλήγοντας, η κ. Διαμαντή, αναφερόμενη στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που αποτελούν σημαντικό εμπόδιο είτε για τον εμπλουτισμό του εξοπλισμού, είτε για την επέκταση του εκπαιδευτικού προγράμματος, τόνισε πως ο Δήμος, στον οποίο ανήκει η δομή, θα μπορούσε να διεκδικήσει κονδύλια από την Ευρωπαϊκή Ένωση τα οποία προορίζονται για την εκπαίδευση και ενημέρωση του κοινού πάνω στην κυκλοφοριακή αγωγή και την οδική ασφάλεια. «Σίγουρα δεν είναι κάτι εύκολο, καθώς χρειάζεται ένας άνθρωπος να κάνει την απαραίτητη έρευνα και να κινήσει τη διαδικασία, ωστόσο και μία πιθανή συνεργασία με την περιφέρεια για την υλοποίηση μιας ολοκληρωμένης πρότασης θα ήταν εξίσου μία καλή λύση».