WWF Impact Ventures Greece

Η Θαλάσσια Προστατευόμενη Περιοχή της Γυάρου πεδίο ανάπτυξης του εναλλακτικού τουρισμού

Καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες αναδείχθηκαν νικητές
  • Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου, 2019 - 06:12

Με αφορμή την ολοκλήρωση του πρώτου “WWF Impact Ventures” στην Ελλάδα, την Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου, πραγματοποιήθηκε μια μεγάλη εκδήλωση στο Impact Hub Athens, για την ανάδειξη των νικητών του προγράμματος.

Με ποιο τρόπο η Θαλάσσια Προστατευόμενη Περιοχή της Γυάρου μπορεί να αποτελέσει ένα γόνιμο πεδίο ανάπτυξης του εναλλακτικού τουρισμού; Κι όμως μπορεί, όπως αποδεικνύει το “WWF Impact Ventures”, το παγκόσμιο πρόγραμμα επιτάχυνσης που έχει ως στόχο να υποστηρίζει επιχειρηματικές ομάδες που φιλοδοξούν να συμβάλλουν στην προστασία σημαντικών οικοσυστημάτων μέσα από την δραστηριότητα ή το προϊόν που παράγουν.

Από το 2014, το WWF έχει δημιουργήσει το διεθνές πρόγραμμα “WWF Impact Ventures“ - μία πλατφόρμα επώασης επιχειρηματικών ιδεών και έναν επιταχυντή ομάδων και επιχειρήσεων με θετικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο.

Στην Ελλάδα, το πρόγραμμα υλοποιήθηκε για πρώτη φορά φέτος με στόχο τη δημιουργία βιώσιμων, με οικονομικούς και περιβαλλοντικούς όρους, επιχειρηματικών πλάνων που μπορούν να φέρουν θετικό αντίκτυπο σε δύο ιδιαίτερα σημαντικές περιοχές φυσικού περιβάλλοντος της Ελλάδας: στο Εθνικό Πάρκο Δάσους Δαδιάς – Λευκίμης – Σουφλίου και στη Θαλάσσια Προστατευόμενη Περιοχή της Γυάρου.

Η θαλάσσια περιοχή της Γυάρου αποτελεί τον έναν από τους πιο σημαντικούς βιότοπους για τη Μεσογειακή φώκια, φιλοξενώντας τον μεγαλύτερο πληθυσμό του είδους στη Μεσόγειο και εντάσσεται από το 2011 στο Ευρωπαϊκό ΔίκτυοNatura 2000, το δίκτυο των περιβαλλοντικά σημαντικών περιοχών της Ευρώπης, ενώ τον Ιούλιο του 2019 θεσμοθετήθηκε ως Θαλάσσια Προστατευόμενη Περιοχή. Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τα μέτρα προστασίας που τίθενται σε εφαρμογή, έχουν σχεδιαστεί από κοινού με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, με το “WWF Impact Ventures“ έχουν υλοποιηθεί  σε παγκόσμιο επίπεδο 4 προγράμματα, έχουν υποστηριχθεί συνολικά 43 επιχειρήσεις και έχουν διοχετευθεί κεφάλαια ύψους 5,3 εκατ. δολαρίων για την ενίσχυση επιχειρήσεων που φιλοδοξούν να συνεισφέρουν στη διατήρηση των σημαντικών οικοσυστημάτων και ειδών.

Η διευθύντρια του προγράμματος, Marina Timchenko, αναφέρει πως «το πρόγραμμα μας έκανε να συνειδητοποιήσουμε ότι υπάρχει πολύ μεγαλύτερη δυναμική για τα βιώσιμα προϊόντα από ό, τι φανταζόμασταν και έτσι μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά!”.

Οι συμμετέχοντες του προγράμματος παρακολούθησαν ένα εξάμηνο Πρόγραμμα Επιτάχυνσης (AccelerationProgram) που περιλάμβανε υποστήριξη από εξειδικευμένα στελέχη και συμβούλους, καθώς και ειδικά σχεδιασμένα και εξατομικευμένα εκπαιδευτικά εργαστήρια (workshops).

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, όλοι οι φιναλίστ του προγράμματος παρουσίασαν σε κοινό και κριτική επιτροπή τις επιχειρηματικές τους ιδέες και τον περιβαλλοντικό, οικονομικό και κοινωνικό αντίκτυπο που φέρνει η δράση τους στις συγκεκριμένες προστατευόμενες και τις γειτονικές σε αυτές περιοχές. Οι ομάδες μοιράστηκαν όλο το ταξίδι τους, από τη σύλληψη της ιδέας μέχρι τη "μεταμόρφωσή” της σε ολοκληρωμένο επιχειρηματικό πλάνο και οι κριτές αξιολόγησαν τον αντίκτυπο και τη βιωσιμότητα της κάθε ιδέας.

Νικητές αναδείχθηκαν από τη Γυάρο:

1. Geopedia: Η Geopedia οργανώνει εκπαιδευτικές εκδρομές για σχολεία, μεμονωμένους επισκέπτες, οικογένειες και ομάδες, που σκοπό έχουν την κατανόηση του φυσικού, ιστορικού, πολιτιστικού και κοινωνικού πλαισίου του τόπου, στοχεύοντας στην υποστήριξη της προστασίας των σημαντικών οικοσυστημάτων και την ανάπτυξη της περιοχής.

Ο νικητής της Γυάρου, Γιώργος Παπανικολάου, πριν τη συμμετοχή του στο WWF Impact Ventures, είχε το Geopedia μόνο ως μια ιδέα στο μυαλό του. “Το πρόγραμμα με βοήθησε να βάλω τις σκέψεις μου σε μια σειρά και να υλοποιήσω τα σχέδιά μου με ευκολία.” 

2. Cyclades Allios: Ένα ηλεκτρονικό και έντυπο περιοδικό, το οποίο παρέχει πληροφορίες για όλες τις δραστηριότητες και εκδηλώσεις που αφορούν τη φύση και τον πολιτισμό στις Κυκλάδες, προσφέροντας στις επιχειρήσεις τουρισμού ήπιου αντίκτυπου ένα μέσο για την προώθηση των υπηρεσιών τους.

Για την ταχύτατη εξέλιξη και ανοδική της πορεία βραβεύτηκε, επίσης, από τους κριτές το Svoura Travel, ένα τουριστικό πρακτορείο που με τη χρήση βιώσιμων πρακτικών, προσφέρει αξέχαστες ταξιδιωτικές εμπειρίες σε προστατευόμενες περιοχές της Θράκης και συμβάλλει στην υποστήριξη των εξόδων προστασίας και διαχείρισης των περιοχών.Το κοινό είχε και αυτό σημαντικό ρόλο στην εκδήλωση, καθώς επιβράβευσε με το Βραβείο Κοινού το Beelab, μια εταιρεία που πουλά υψηλής ποιότητας μελισσοκομικά προϊόντα και βότανα από την περιφερειακή ζώνη του Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς - Λευκίμης - Σουφλίου, διατηρώντας ανοίγματα στο δάσος που είναι σημαντικά για την εξεύρεση τροφής των απειλούμενων αρπακτικών.

 

 

 

Ετικέτες: