Διακοπή της σύμβασης του ΥΠΟΜΕΔΙ με τον ανάδοχο του έργου επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων

«Παγώνει» το έργο αναβάθμισης του αεροδρομίου Σύρου

Καταγγέλθηκε η σύμβαση μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠΟΜΕΔΙ) και του Δημήτρη Κρούσκου (3Κ Τεχνική ΑΕ), αναδόχου του έργου, επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων του αεροδρομίου Σύρου, γεγονός που «παγώνει» την εξέλιξη των εργασιών, με το έργο να παραμένει ημιτελές.

Η εμπλοκή που είχε δημιουργηθεί, λόγω μη οικονομικής ικανοποίησης του ανάδοχου του έργου, Δημήτρη Κρούσκου (3Κ Τεχνική ΑΕ), από το υπόχρεο ως προς αυτό ΥΠΟΜΕΔΙ, όχι μόνο για τις τρέχουσες εργασίες που τελέστηκαν το 2019 αλλά και για τις εργασίες του προηγούμενου έτους, οδήγησαν στην πλέον αρνητική εξέλιξη διακοπής της σύμβασης, για το πολύπαθο έργο της αναβάθμισης του αεροδρομίου Σύρου.

Όταν προ διμήνου περίπου (9 Οκτωβρίου 2019), με σχετικό δημοσίευμα της «Κοινής Γνώμης», γινόταν η επισήμανση για την εμφανή αρνητική έκβαση του έργου, υπήρξε δυστυχώς η επιβεβαίωση της πλέον δυσάρεστης εξέλιξης.

Έπραξε κατά το νόμο ο εργολάβος

Η οικονομική ασυνέπεια του ΥΠΟΜΕΔΙ έναντι του εργολάβου, καθώς παρέμενε απλήρωτος από την αρχή του 2019,  για εργασίες που είχε εκτελέσει το 2018, στο έργο επέκτασης του διαδρόμου, τον υποχρέωσαν να καταθέσει αίτημα διακοπής της σύμβασης.

Όπως ο ίδιος δήλωσε στην «Κοινή Γνώμη» σχετικά «Η διακοπή γίνεται 2 μήνες μετά την υποβολή ενός λογαριασμού, εάν αυτός παραμένει ανεξόφλητος. Έχω το δικαίωμα να διακόψω τις εργασίες. Άλλους δύο μήνες μετά, εάν συνεχίζει ο λογαριασμός να παραμένει απλήρωτος, έχω δικαίωμα να υποβάλλω αίτημα να διαλυθεί η σύμβαση, γιατί η άλλη πλευρά δεν τήρησε τις συμβατικές της υποχρεώσεις. Η δική μου υποχρέωση ήταν να κάνω εργασίες και η πλευρά του ΥΠΟΜΕΔΙ ήταν να πληρώνει. Υπέβαλλα τη διακοπή γιατί δεν άντεχα άλλο».

Όταν ρωτήθηκε για το εάν μπορεί να εξηγήσει αυτή την εξέλιξη είπε ότι «έχω κάνει περί τα 500 έργα. Τέτοια συμπεριφορά από τον κύριο του έργου δεν μου έχει ξανατύχει. Δεν ξέρω γιατί είχαν τέτοια αδιαφορία για το έργο».

Απορίας άξιο δε είναι το γεγονός ότι με το που κατατέθηκε το αίτημα διάλυσης της σύμβασης έγινε άμεσα αποδεκτό από το ΥΠΟΜΕΔΙ, με τον εργολάβο του έργου να δηλώνει ότι «μπορούσαν να καθυστερήσουν 1 μήνα, να μην κάνουν δεκτό το αίτημα διάλυσης. Όταν έχεις να κάνεις με τέτοια συμπεριφορά μπαίνεις σε σκέψεις, γιατί έγινε αυτό κι εκεί το μυαλό τρέχει και δικαίως».

Πέραν όμως των οικονομικών οφειλών, σχετικά με τις εργασίες του 2018, που υπερβαίνουν τις 100.000 ευρώ, ζήτημα προκύπτει και με τις εργασίες του 2019, καθώς αυτές ακόμη δεν έχουν καταγραφεί.

Όπως αναφέρει σχετικά ο κ. Κρούσκος «εγώ έχω εργασίες που έχω εκτελέσει και είναι εκεί, έχω υλικά που είναι εκεί, έχω εργασίες που δεν έχουν υπογραφεί ακόμα και δεν μιλάμε για τις εργασίες του 2018. Μιλάμε για εργασίες του 2019, οι οποίες δεν έχουν επιμετρηθεί. Υπάρχει μία «ανοιχτή πληγή» για μένα».

Άμεση καταβολή των οφειλόμενων φαίνεται να αποφάσισε το Υπουργείο, με τον ανάδοχο του έργου να αναφέρει «είχα ενημέρωση από τον κ. Δήμαρχο ότι θα πληρωθώ για το 2018. Φαίνεται ότι έκανε μία απέλπιδα ο άνθρωπος για να σώσει το έργο. Έκανε παρέμβαση και είχε αυτή την υπόσχεση».

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι για την περάτωση του έργου, ο εκτιμώμενος χρόνος εκτέλεσης των τελευταίων εργασιών είναι περί τον 1,5 μήνα, καθώς υπολείπεται να γίνει η σκυροδέτηση του διαδρόμου του μισού νοτίου άκρου και το βόρειο άκρο.

Οι δημοτικές παρεμβάσεις

Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, (Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2019) υπήρξε ενημέρωση του Δημάρχου, Νίκου Λειβαδάρα, από τον ανάδοχο του έργου για την εξέλιξη, γεγονός που προκάλεσε και την άμεση όχληση του Υπουργείου.

Όπως μας ενημέρωσε ο κ. Λειβαδάρας «Μόλις με πήρε ο κ. Κρούσκος τηλέφωνο αμέσως πήρα του Υπουργείο. Αν και μου είπαν ότι είναι δύσκολο να με δεχθούν, τους εξήγησα ότι δεν ζητώ ένα τυπικό ραντεβού, καθώς το ζήτημα είναι σοβαρό, οπότε κλείστηκε η συνάντηση για την Παρασκευή 1 Δεκεμβρίου. Συναντηθήκαμε με τον κ. Λέκκα, τον Διευθυντή του Γενικού Γραμματέα και στη συνέχεια με τον Γενικό Γραμματέα κ. Καραγιάννη. Εκεί λάβαμε την υπόσχεση ότι την επόμενη ημέρα το πρωί θα υπογραφόταν η πληρωμή του αναδόχου».

Ζητούμενο εκ μέρους του κ. Λειβαδάρα ήταν όχι μόνο η τακτοποίηση των εκκρεμοτήτων του Υπουργείου προς τον εργολάβο αλλά και η συνέχιση του έργου, όπως σημείωσε «αυτό που θέσαμε ήταν το έργο να συνεχιστεί άμεσα και σύμφωνα με την ενημέρωση θα ακολουθήσει ο επόμενος μειοδότης, ο μεθεπόμενος κ.λ.π. Πάντως δεσμεύτηκε ότι θα γίνει οτιδήποτε για να μην πάει το έργο πίσω».

Από εχθές, αναμένεται απάντηση των αρμοδίων του Υπουργείου προς τον κ. Λειβαδάρα, η οποία ίσως υπάρξει σήμερα, σχετικά με την εξέλιξη της διαδικασίας.

Δημοτικές αντεγκλήσεις

Η αρνητική αυτή εξέλιξη αποτέλεσε και αφορμή δημοτικής αντιπαράθεσης, με την πλευρά του πρώην Δημάρχου, Γιώργου Μαραγκού να εγκαλεί για απραξία τον νυν Δήμαρχο, Νίκο Λειβαδάρα, ο οποίος «σήκωσε το γάντι» και επεσήμανε τις άμεσες ενέργειες του.

Συγκεκριμένα ο Γ. Μαραγκός εγκαλεί τον νυν Δήμαρχο λέγοντας «Ποια ήταν η θέση, η στάση και η συμβολή του Δημάρχου κ. Λειβαδάρα και του Δήμου μας προς την κατεύθυνση επίλυσης των ήδη γνωστών, κατά τους τελευταίους μήνες, προβλημάτων στην απρόσκοπτη υλοποίηση και ολοκλήρωση του έργου;… Ποια έγγραφα, επαφές, συναντήσεις ή λοιπές καίριες ενέργειες πραγματοποίησε ο κ. Δήμαρχος, με πολιτικούς και υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου και τον εργολάβο, προκειμένου να συμβάλει, από την πλευρά του, στην εξεύρεση λύσης; Παρέμεινε μήπως απαθής και «μαρμαρωμένος» πίσω από τις εξελίξεις θεωρώντας ότι ο Δήμος δεν θα πρέπει να έχει κάποια εμφανή ή αφανή εμπλοκή;».

Απαντώντας ο Νίκος Λειβαδάρας, αναφέρθηκε στις άμεσες ενέργειες του σχετικά με το θέμα, λέγοντας «Ο κύριος Μαραγκός δεν μπορεί να ξεπεράσει τον εαυτό του 

και τη δημαγωγική αντιπολιτευτική τακτική του. Πριν σχολιάζει δημόσια και προτού κάνει υποδείξεις καλό θα ήταν να ενημερώνεται. Όπως γνωρίζει μετά την συνέντευξη που έδωσε ο ανάδοχος της «3Κ ΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε.»  στον τοπικό τύπο περί μη πληρωμής εργασιών που είχαν εκτελεστεί τόσο το 2018 όσο και καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019, άμεσα, την ίδια ημέρα επικοινώνησα με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπου βρήκα άμεση ανταπόκριση και στις 14/10 ο Υπουργός, ενέκρινε τη δέσμευση ποσού ίσου με το υπόλοιπο της σύμβασης του έργου «Μικρή επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών στον κρατικό Αερολιμένα Σύρου. Ποσόν των 602.931,45 € και ισόποσης πίστωσης για την εκτέλεση του έργου. [(715.291,05 € -112.359,60 € ποσό των δύο εξοφληθέντων λογαριασμών) = 602.931,45 €]….‘Ήδη από το καλοκαίρι ο ανάδοχος λόγω της μη πληρωμής του, είχε προχωρήσει σε παύση εργασιών η οποία μάλιστα έγινε αποδεκτή από το Υπουργείο τον περασμένο Αύγουστο. Την εποχή δηλαδή που ο κ. Μαραγκός είχε αφήσει το νησί στον αυτόματο πιλότο. Κατά τη διάρκεια της δικής του θητείας το έργο περιήλθε σε αδιέξοδο με τον ανάδοχο να είναι απλήρωτος για όλες τις εργασίες που εκτέλεσε μέσα στο 2019. Αλήθεια ας μας ενημερώσει για τις ενέργειες που έκανε για να αποφευχθεί αυτό το αδιέξοδο. Όμως από ότι φαίνεται εκείνη την περίοδο το έργο του αεροδρομίου για το οποίο όψιμα τώρα κόπτεται ήταν μακριά από τις δικές του  προτεραιότητες. Και αποτελεί απίστευτο θράσος να εγκαλεί την παρούσα Δημοτική Αρχή».