Ως τις 31/5 η ολοκλήρωση της πρώτης φάσης για την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων

Σε εξέλιξη η διαγωνιστική διαδικασία

  • Τρίτη, 14 Μαΐου, 2013 - 06:00

Την παράταση της προθεσμίας υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος επενδυτών για τα περιφερειακά αεροδρόμια αποφάσισε το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ). Όπως ανακοινώθηκε την περασμένη Παρασκευή, η προθεσμία παρατείνεται κατά 14 ημέρες, δηλαδή έως τις 31 Μαΐου, μετά από σχετικό αίτημα που υποβλήθηκε στη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ από υποψηφίους επενδυτές, με την αιτιολογία ότι χρειάζονται περισσότερο χρόνο για την προετοιμασία της υποβολής δήλωσης ενδιαφέροντος. Έως τις 24 Μαΐου το Ταμείο θα παρέχει διευκρινίσεις σε ερωτήματα των υποψηφίων επενδυτών επί της διαγωνιστικής διαδικασίας. Η προθεσμία δόθηκε και για τις δύο ομάδες (Α και Β) με βάση τις οποίες το ΤΑΙΠΕΔ έχει ταξινομήσει τα περιφερειακά αεροδρόμια, ανάλογα με το μέγεθός τους και την ετήσια κίνηση των επιβατών. Παράταση της πρώτης φάσης

Το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την εκμετάλλευση των δικαιωμάτων και συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου στα 37 από τα 39 περιφερειακά αεροδρόμια του ελληνικού Δημοσίου, τα οποία είναι δημόσιας χρήσης και εξυπηρετούν εμπορικές αεροπορικές μεταφορές (εκτός του Διεθνούς Αερολιμένος Ηρακλείου και του Διεθνούς Αερολιμένος Αθηνών), τα οποία επί του παρόντος λειτουργούν υπό την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Η Ομάδα Α αφορά τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ακτίου, Καβάλας και Χανίων. Η Ομάδα Β περιλαμβάνει επτά αεροδρόμια μικρότερης δυναμικότητας (Ρόδου, Κω, Σαντορίνης, Μυκόνου, Μυτιλήνης, Σκιάθου και Σάμου) για τα οποία θα προχωρήσει σε σύναψη σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη συντήρηση και λειτουργία τους. Στη σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, αναφέρεται ακόμη ότι κατά τη διάρκεια της διαγωνιστικής διαδικασίας το Ταμείο μπορεί να συμπεριλάβει στην Ομάδα Β μέχρι τρία ακόμη Αεροδρόμια επιλέγοντας ανάμεσα σε αυτά της Χίου, της Καρπάθου, της Νέας Αγχιάλου και της Λήμνου.

Προς το παρόν, η διαγωνιστική διαδικασία βρίσκεται στο πρώτο στάδιο (για το οποίο δόθηκε η παράταση), κατά το οποίο οι πιθανοί επενδυτές είτε ως ξεχωριστά νομικά πρόσωπα είτε ως κοινοπραξίες ή συμπράξεις νομικών προσώπων έχουν κληθεί να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους υποβάλλοντας γραπτή δήλωση. Κατά τη δεύτερη φάση, το ΤΑΙΠΕΔ θα επιλέξει τους ενδιαφερομένους που πληρούν τα κριτήρια προεπιλογής, οι οποίοι θα υπογράψουν σύμβαση εμπιστευτικότητας με το Ταμείο και στη συνέχεια θα υποβάλουν τις προσφορές τους. Τα αεροδρόμια Μυκόνου και Σαντορίνης

Επί του παρόντος 39 αεροδρόμια είναι δημόσιας χρήσης και εξυπηρετούν εμπορικές αεροπορικές μεταφορές. Το 2011 τα αεροδρόμια αυτά εξυπηρέτησαν περίπου 39 εκατομμύρια επιβάτες. Τα αεροδρόμια της Αθήνας και του Ηρακλείου εξυπηρέτησαν περίπου 14,45 και 5,25 εκατομμύρια επιβάτες αντίστοιχα. Τα 7 βασικά αεροδρόμια που περιλαμβάνονται στην ομάδα Β εξυπηρέτησαν ποσοστό 22% του συνόλου των επιβατών στα αεροδρόμια της χώρας. Στο τμήμα «Επισκόπηση περιουσιακών στοιχείων» της πρόσκλησης, γίνεται αναλυτική αναφορά στα αεροδρόμια Σαντορίνης και Μυκόνου σε ό,τι αφορά τη θέση στην οποία βρίσκονται, τα επίπεδα της ετήσιας επιβατικής κίνησης καθώς και τις αεροπορικές εταιρίες που εκτελούν προγραμματισμένες πτήσεις από και προς αυτά.

Σε ό,τι αφορά το αεροδρόμιο της Σαντορίνης, η σχετική πρόσκληση ενημερώνει τους υποψηφίους επενδυτές ότι τα σημαντικά έργα ανάπτυξής του που έχουν ήδη εκτελεστεί, περιλαμβάνουν την επέκταση του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών κατά το 2004 και, προηγουμένως, το 2003, τις εργασίες αποκατάστασης και επέκτασης του αεροσταθμού, έργα αναβάθμισης των υποδομών της ζώνης πρόσβασης και της ζώνης γενικής αεροπορίας. Σύμφωνα, δε, με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, η συνολική κίνηση του αεροδρομίου για το έτος 2012 ανήλθε σε 805.161 επιβάτες. Στα σημαντικά αναπτυξιακά έργα που έχουν εκτελεστεί στο αεροδρόμιο Μυκόνου, περιλαμβάνονται η επέκταση του αεροσταθμού και έργα αναβάθμισης των υποδομών της ζώνης πρόσβασης κατά το 2001 και, προηγουμένως, το 1997, η επέκταση του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών. Η συνολική κίνηση του αερολιμένα Μυκόνου κατά το περασμένο έτος ανήλθε σε 525.452 επιβάτες.