Ομιλία ΥΝΑΝΠ κ. Γιάννη Πλακιωτάκη στο 21ο Capital Link Forum με θέμα τις επενδύσεις στην Ελλάδα

Προτεραιότητα στη ναυτιλία

  • Παρασκευή, 13 Δεκεμβρίου, 2019 - 06:16
  • /   Eνημέρωση: 13 Δεκ. 2019 - 19:00

Στις βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησης στον τομέα της ναυτιλίας αναφέρθηκε χθες ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης μιλώντας – ως κεντρικός ομιλητής – στο 21ο  Ετήσιο Capital Link Forum “Invest in Greece” στη Νέα Υόρκη.

Ο κ. Πλακιωτάκης στην διάρκεια της ομιλίας του υπογράμμισε ότι «παρά τις δυσκολίες, η ελληνική ναυτιλία κατάφερε να διατηρήσει την κορυφαία διεθνή θέση της, κάτι που οφείλεται τόσο στον επαγγελματισμό όσο και στην προσαρμοστικότητα των ανθρώπων της. 

Πρόκειται, τόνισε, για την παγκοσμίως γνωστή ναυτοσύνη των Ελλήνων, την τεχνογνωσία δηλαδή της ναυτικής εργασίας η οποία ακολουθεί τους Έλληνες εδώ και αιώνες περνώντας από γενιά σε γενιά ως και τις μέρες μας».

Το Υπουργείο Ναυτιλίας, επισήμανε, θα κάνει ότι πρέπει ώστε όχι μόνο για να διατηρήσει η Ελλάδα αυτή την τεχνογνωσία, αλλά και για την ενδυναμώσει, ενσωματώνοντας την εκπαιδευτική και μετεκπαιδευτική διαδικασία, κάθε χρήσιμη σύγχρονη γνώση γύρω από τη ναυτική τέχνη βελτιώνοντας και ενισχύοντας με τον τρόπο αυτό τις δεξιότητες των ανθρώπων της βιομηχανίας, τόσο στο πλοίο, όσο και στο γραφείο.

«Σε έναν ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο», συνέχισε, «η ελληνική ναυτιλία αποτελεί σταθερά έναν αξιόπιστο παράγοντα στο παγκόσμιο εμπορικό δίκτυο μιας και καλύπτει ένα σημαντικό μέρος των μεταφορικών αναγκών στους κρίσιμους τομείς της ενέργειας και των πρώτων υλών και διαδραματίζοντας σημαντικό ρόλο. Ταυτόχρονα, πρόσθεσε, η ναυτιλία των Ελλήνων ήταν ανέκαθεν και παραμένει σταθερά ένας εξαιρετικός πρεσβευτής της χώρας μας σε όλα τα μεγάλα λιμάνια και τα εμπορικά κέντρα του κόσμου».

Στη συνέχεια ο κ. Υπουργός παρουσίασε τα βασικά μεγέθη της ναυτιλίας των Ελλήνων, καθώς επίσης και την επίδρασή της στο ΑΕΠ της Ελλάδος, ενώ ιδιαίτερη και εκτενή αναφορά έκανε και στις νέες επενδυτικές ευκαιρίες που διανοίγονται στην Ελλάδα, στον λιμενικό τομέα, αλλά και στον θαλάσσιο τουρισμό και συγκεκριμένα στο γιώτινγκ, ιδιαίτερα κατά αυτή την περίοδο με τους βασικούς οικονομικούς δείκτες της χώρας διαρκώς βελτιούμενους.

«Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη», είπε, «έχει εργαστεί και συνεχίζει να εργάζεται ώστε να βελτιώνεται συνεχώς το επενδυτικό περιβάλλον. Θέλουμε επενδύσεις στην Ελλάδα και θα κάνουμε όσα πρέπει για να τις φέρουμε, πάντα μέσα σε ένα πλαίσιο win-win».

Βιωσιμότητα ναυτιλιακής επιχείρησης

Ειδικότερα, ο κ. Πλακιωτάκης, μεταξύ άλλων, ανέφερε και τα εξής: “Όσον αφορά τον προσδιορισμό των προτεραιοτήτων της ναυτιλιακής πολιτικής, είναι αυτονόητο ότι η βιωσιμότητα της ναυτιλιακής επιχείρησης θεωρείται κορυφαία πολιτική προτεραιότητα. Μια παγκόσμια βιομηχανία δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά με οποιονδήποτε άλλο τρόπο παρά μόνο με ενιαία παγκόσμια δράση. Πρέπει λοιπόν να έχουμε πίστη στο έργο του ΙΜΟ που μέχρι στιγμής έχει διεξαχθεί τόσο ικανοποιητικά για έναν σχεδόν αιώνα, για την ανάπτυξη των συναινετικών κανόνων που θα επιτρέψουν την ανάπτυξη μιας βιώσιμης ναυτιλίας τις επόμενες δεκαετίες».

Η ρεαλιστική εφαρμογή της πρωταρχικής στρατηγικής του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου από τη ναυτιλία και η συνεπής και ομαλή εφαρμογή του νέου ορίου περιεκτικότητας σε θείο 0,5% από την 01.01.2020, εξασφαλίζοντας παγκόσμια διαθεσιμότητα ασφαλών συμμορφούμενων καυσίμων, παραμένουν στην ατζέντα μας.  

Τέλος, εστιάζουμε στην ενεργειακή οικονομία και την γεωπολιτική, στις διασυνδέσεις λιμένων και ενδοχώρας, στην ασφάλεια της εφοδιαστικής αλυσίδας, σε ένα σταθερό ρυθμιστικό πλαίσιο, καθώς και στην εσωτερική εταιρική διακυβέρνηση και σε ένα φιλικό επιχειρηματικό περιβάλλον. Όλα τα ανωτέρω αποτελούν λίγες μόνο τάσεις της παγκοσμιοποίησης στον τομέα της ναυτιλίας, οι οποίες πρέπει να τονιστούν και ταυτόχρονα να συγκροτούν ένα συγκεκριμένο ναυτιλιακό δίκτυο τόσο για τις τρέχουσες όσο και για τις μελλοντικές προκλήσεις”.

Ελεύτερο ναυτιλιακό εμπόριο

“Από την πλευρά μας, ως ένθερμοι υποστηρικτές του ελεύθερου και δίκαιου ναυτιλιακού εμπορίου, θα συνεχίσουμε να προωθούμε την περαιτέρω ελευθέρωση των διεθνών θαλάσσιων μεταφορών, τη συμπερίληψη των εν λόγω υπηρεσιών στις ναυτιλιακές και ελεύθερες εμπορικές συναλλαγές με σημαντικούς εμπορικούς εταίρους, και θα βάλουμε στο επίκεντρο την ανταγωνιστικότητα και τις υπηρεσίες  που βασίζονται σε τεχνολογίες αιχμής για επιχειρήσεις και φορείς εκμετάλλευσης.

Είναι  προφανές ότι ζούμε σε ένα πραγματικά παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον και πρέπει να αναγνωρίσουμε τις τάσεις και τις νέες προκλήσεις προκειμένου να μπορέσουμε να προσδιορίσουμε τα εμπορικά εμπόδια και την κεφαλαιουχική κινητικότητα και να αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την τεχνολογική πρόοδο για τη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας και τη μείωση του κόστους.

Σε αυτό το δυναμικό και ευμετάβλητο οικονομικό περιβάλλον, εμείς, ως φορείς χάραξης πολιτικής, θα πρέπει να μπορούμε να αποφασίζουμε και να ενεργούμε βάσει ενός στρατηγικού οράματος που θα εξετάζει την ανάπτυξη της ναυτιλίας, των λιμένων και των συναφών τομέων βραχυπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Αυτό είναι απαραίτητο για όλους τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων και για όσους διαμορφώνουν τις ναυτιλιακές πολιτικές τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο.

Ανάπτυξη εθνικής οικονομίας

“Κυρίες και Κύριοι, σήμερα, το οικονομικό προφίλ της Ελλάδας μεταβάλλεται σταθερά και αποτελεί μια γερή βάση για την ανάπτυξη της εθνικής μας οικονομίας που θα μας επιτρέψει να προσελκύσουμε νέες επενδύσεις που με τη σειρά τους θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη και την ευημερία. Από αυτή την άποψη, η ναυτιλιακή μας βιομηχανία είναι παραδοσιακά, όπως άλλωστε υπήρξε για αιώνες στην ναυτική μας ιστορία, ο κύριος οικονομικός πυλώνας για τη στήριξη νέων επενδύσεων, ανάπτυξης και εξέλιξης.

Κλείνοντας, εκ μέρους του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αλλά και εκ μέρους της ελληνικής εμπορικής και ναυτιλιακής κοινότητας στο σύνολό της, θα ήθελα και πάλι να εκφράσω την τιμή να βρίσκομαι και να απευθύνω χαιρετισμό σε αυτό το Φόρουμ. Είμαι πεπεισμένος ότι για μια ακόμη φορά θα μας οδηγήσει σε σημαντικά συμπεράσματα και θα αποκαλύψει τις μεγάλες δυνατότητες της ελληνικής ναυτιλιακής οικονομίας”.