Κινεζικές εταιρείες για την ανέλκυση του Sea Diamond
- Τετάρτη, 22 Ιανουαρίου, 2020 - 06:13
Αναφορικά με την ανέλκυση του ναυαγίου Sea Diamond, από τη Δημόσια Αρχή Λιμένων, δόθηκαν οι σχετικές διευκρινίσεις για την ακύρωση, από πλευράς του Υπουργείου Ναυτιλίας, του διαγωνισμού που είχε προκηρυχθεί.
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Δ.Α.Λ. «Με την με αριθμό πρωτοκόλλου 6000/431/2019 απόφαση του Διοικητή της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, αποφασίστηκε η διακήρυξη επαναληπτικού ανοικτού μειοδοτικού διαγωνισμού για την ανέλκυση, απομάκρυνση εκτός Όρμου Αθηνιού Θήρας και νόμιμη τελική διάθεση ναυαγίου Κ.Ζ SEA DIAMOND με δαπάνες των κατά το α. 2 ν. 2881/2001 υπόχρεων προσώπων, προϋπολογιζόμενης δαπάνης 350.000.000,00 ΕΥΡΩ περιλαμβανομένου ΦΠΑ 24% και συνολικά 434.000.000,00 ΕΥΡΩ περιλαμβανομένου ΦΠΑ 24%.
Με το με αριθμό πρωτοκόλλου 1000.0/3130/2020 έγγραφό του, ο κ. Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κάλεσε τη ΔΑΛ να ανακαλέσει την προαναφερόμενη διακήρυξη, για τους αναλυτικά αναφερόμενους σε αυτήν λόγους.
Σε συνέχεια ανωτέρω εγγράφου, η ΔΑΛ ανακοίνωσε την ματαίωση της προγραμματισμένης για την εχθές, Τρίτη 21/1/2020 και ώρα 12.00 πμ. αποσφράγιση
προσφορών».
Δύο κινεζικές εταιρείες για την ανέλκυση
Παρά την ακύρωση του πρώτου διαγωνισμού, η Δ.Α.Λ., την ίδια ημέρα, γνωστοποίησε την εκδήλωση ενδιαφέροντος 2 κινεζικών εταιρειών για το έργο της ανέλκυσης. Όπως ενημέρωσε σχετικά «Περαιτέρω, ενημερώνει για τα εξής: α. Στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών της ΔΑΛ για την ανέλκυση του ναυαγίου SEA DIAMOND, η Αρχή είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει ότι στις 20/1/2020 κατατέθηκαν 2 προτάσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος από κινέζικες εταιρείες. Η εκδήλωση ενδιαφέροντος από κινέζικες εταιρείες είναι ευθυγραμμισμένη με την πολιτική ενίσχυσης της συνεργασίας Ελλάδας – Κίνας και για τη ΔΑΛ θεωρείται ευτυχής συνέχεια της σημαντικής συμβολής της Κίνας στην ανάπτυξη του λιμένα Πειραιά.
β. Η ΔΑΛ θα προβεί άμεσα σε έναρξη τεχνικού διαλόγου με τις προαναφερόμενες
κινέζικες εταιρείες, με στόχο τη συμβασιοποίηση από την Αρχή της ανέλκυσης του ναυαγίου SEA DIAMOND μέχρι τέλος Φεβρουαρίου 2020, με πλήρη αξιοποίηση του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου, πιστή τήρηση των οριζόμενων στο ν. 4412/2016 και καταλογισμό της δαπάνης στους κατά νόμω υπόχρεους στο πλαίσιο της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει».
Η πρώτη συνάντηση στο πλαίσιο του ανωτέρω τεχνικού διαλόγου προγραμματίστηκε για εχθές, Τρίτη 21/1/20 20 και ώρα 12.00 πμ και η δεύτερη στις αρχές Φεβρουαρίου (σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί).
γ. Η εκδήλωση ενδιαφέροντος από αλλοδαπές εταιρείες για την ανέλκυση του ναυαγίου SEA DIAMOND θέτει οριστικά τέλος στην ψευδή επιχειρηματολογία περί δήθεν ανέφικτης ανέλκυσης. Για το λόγο αυτό, η ΔΑΛ θα ενημερώσει άμεσα το σύνολο των αρμόδιων δικαστικών αρχών για τις δικές τους κατά νόμω ενέργειες.
δ. Εντός των επομένων ημερών η ΔΑΛ θα προβεί σε συνέλευση διαβούλευσης (μέσω τηλεδιάσκεψης) με τους κατοίκους της Σαντορίνης, προκειμένου να ενημερωθούν για
τις εξελίξεις».
Αναρμόδια η Δ.Α.Λ. να προκηρύσσει διαγωνισμούς για το Sea Diamond
Την με κάθε τρόπο δυναμίτιση της ανέλκυσης του Sea Diamond επιχειρεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αμφισβητώντας την αρμοδιότητα της Δημόσια Αρχή Λιμένων για την προκήρυξη του διαγωνισμού ανέλκυσης, γεγονός που οδήγησε και στην απόφαση ακύρωσης του.
Όπως συγκεκριμένα αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση «Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής διευκρινίζει ότι η Δημόσια Αρχή Λιμένων (Δ.Α.Λ.), με βάση το Νόμο 4389/2016, δεν έχει αρμοδιότητα στους Οργανισμούς Λιμένων των οποίων το μετοχικό κεφάλαιο έχει παραμείνει στον έλεγχο του Ελληνικού Δημοσίου ή τελούν υπό τη διαχείριση Δημοτικών ή Κρατικών Λιμενικών Ταμείων.
Συνεπώς, η Δ.Α.Λ. είναι αναρμόδια να προκηρύξει διεθνή διαγωνισμό για την ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond», που βρίσκεται στην Σαντορίνη. Αρμόδιος φορέας είναι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας.
Ακριβώς γι’ αυτό, αλλά και για να προστατευθεί το Ελληνικό Δημόσιο από πιθανές μεταγενέστερες απαιτήσεις εταιριών που θα συμμετάσχουν, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με επιστολή του (16.1.2020) κάλεσε τη Δ.Α.Λ. να ακυρώσει τον διαγωνισμό».
Ειδικά για την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου θέματος, της ανέλκυσης του κρουαζιερόπλοιου από τη Θηραϊκή καλντέρα, το Υπουργείο επικαλείται τη νομιμότητα για τις όποιες ενέργειες, κάνοντας λόγο για διασφάλιση της, όπως και του δημοσίου συμφέροντος, χωρίς καμία όμως αναφορά, στις ανώτατες δικαστικές αποφάσεις για το θέμα, όταν και η συμμόρφωση με αυτές είναι στοιχείο νομιμότητας. Στη ρητή αναφορά περί των ανωτέρω διασφαλίσεων, δεν υπήρξε ανάλογος ζήλος για την πραγματοποίηση της ανέλκυσης.
Όπως συγκεκριμένα αναφέρεται στην ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας «Το ζήτημα του «Sea Diamond» απαιτεί σοβαρότητα και κυρίως απαιτεί σεβασμό στη νομιμότητα και δεν μπορεί να αποτελεί αντικείμενο της προσωπικής ατζέντας κανενός. Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θα χρησιμοποιήσει όλα τα νόμιμα μέσα και προς κάθε κατεύθυνση, προκειμένου να διασφαλιστεί τόσο η τήρηση της νομιμότητας, όσο και το δημόσιο συμφέρον».
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Το Υπουργείο Ναυτιλίας για το διαγωνισμό των άγονων γραμμών
12 Δεκ. 2024 - 14:42 - Διάκριση του Υπ. Ναυτιλίας για τη στήριξη των εγκύων στα μικρά νησιά
26 Νοε. 2024 - 12:55 - Στέφανος Γκίκας: "Μέχρι το 2030 η εικόνα των υποδομών της νησιωτικής χώρας θα είναι κατά πολύ βελτιωμένη"
9 Νοε. 2024 - 12:13 - Παρουσιάζεται από το Υπουργείο Ναυτιλίας η εφαρμογή "niologio.gov.gr"
3 Ιουν. 2024 - 19:04 - Υπουργείο Ναυτιλίας: Οδηγίες για τη μεταφορά με πλοία της ακτοπλοϊας ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων
1 Μαΐου. 2024 - 20:06