Παρουσιάσεις διαδραστικού κινηματογράφου από την ομάδα «Φωτόγραμμα» στα Εκπαιδευτήρια Δελασάλ Σύρου

Ψυχαγωγική βιωματική εκπαίδευση

Σε επαφή με τον διαδραστικό κινηματογράφο ήρθαν οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ιδιωτικού Δημοτικού Σχολείου «Άγιος Γεώργιος» μέσα από την καινοτόμο δράση του εκπαιδευτικού μη κερδοσκοπικού οργανισμού «Φωτόγραμμα».

Η ομάδα του οργανισμού επισκέφτηκε την περασμένη εβδομάδα τα Εκπαιδευτήρια Δελασάλ Σύρου με στόχο την παρουσίαση κινηματογραφικών ταινιών, εκπαιδευτικού περιεχομένου, που επιτρέπουν στα παιδιά να αλληλεπιδρούν με τα προβαλλόμενα μυθοπλαστικά μέρη, μέσω ασύρματων τηλεχειριστηρίων. Με ειδικές εφαρμογές και επεξεργασμένα προγράμματα, οι μικροί συμμετέχοντες διαμορφώνουν οι ίδιοι τη δομή και την εξέλιξη αυτών των έργων, στα οποία πρωταγωνιστούν γνωστοί ηθοποιοί (Θέμις Μπαζάκα, Άκης Σακελλαρίου, Ναταλία Δραγούμη κ.α.).

Με βάση την Αθήνα, ο εκπαιδευτικός μας οργανισμός «Φωτόγραμμα» δραστηριοποιείται τα τελευταία επτά χρόνια σε όλη την Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, σε κινηματογραφικές αίθουσες  με την προβολή 3D διαδραστικών εκπαιδευτικών ταινιών για χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες σχολείων. Προβολές πραγματοποιούνται και σε αίθουσες εκδηλώσεων σχολείων όπως στην περίπτωση των Εκπαιδευτηρίων Δελασάλ Σύρου.

Τα θέματα που αναπτύσσονται μέσα από τις διαδραστικές ταινίες στηρίζονται σε βασικούς πυλώνες της σύγχρονης παγκόσμιας εκπαίδευσης: την οικολογία, την εκπαιδευτική εξωστρέφεια, την κοινωνική ευαισθητοποίηση και τον ρατσισμό, την καλλιέργεια της συναισθηματικής νοημοσύνης, την ιστορία και τον πολιτισμό, τη διαφορετικότητα και το bullying.

Στο πλαίσιο του προγράμματος, τα παιδιά του Ιδιωτικού Σχολείου «Άγιος Γεώργιος» χωρίστηκαν σε ομάδες και κρατώντας τα κοντρόλ που τους μοιράστηκαν, έκαναν ορισμένες επιλογές, οι οποίες καθόριζαν την πορεία των παρουσιάσεων.

Ευαισθητοποίηση για τα προβλήματα των άγριων ζώων της ελληνικής πανίδας

Οι μικρότερες τάξεις παρακολούθησαν και συμμετείχαν στην παρουσίαση για τα "Άγρια ζώα», η οποία σεναριακά αναπτύσσει τη λειτουργία, σε μελλοντικό χρόνο, ενός κέντρου προστασίας άγριων ζώων της Ελλάδας που βρίσκονται σε κίνδυνο εξαφάνισης .

Ο Άκης (Άκης Σακελλαρίου) ηγείται και συντονίζει το κέντρο αυτό ,μαζί με τα ανιψάκια του, τον Γιώργο και τη Σμαράγδα (Σακελλαρίου). Βοηθοί τους οι συνεργάτες του Άκη: Ναταλία (Δραγούμη), Σωκράτης (Πατσίκας), Κατερίνα (Τσάβαλου),Τάκης (Κανελίδης) που σπεύδουν, όταν ειδοποιηθούν, εκεί όπου κάποιο άγριο ζώο κινδυνεύει για να βοηθήσουν. Τα ζώα που καλούνται να βοηθήσουν στη διάρκεια της ταινίας είναι η καφέ αρκούδα, η οχιά της Μήλου, το κόκκινο ελάφι, η χελώνα καρέτα-καρέτα, η φώκια Monachus monachus και ο αργυροπελεκάνος. Στόχος της ταινίας είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άγρια ζώα της Ελληνικής πανίδας στη σύγχρονη εποχή αλλά και στο άμεσο μέλλον, καθώς και η ενημέρωσή τους για το τι θα μπορούσαν να κάνουν για να βοηθήσουν.

Κατανόηση για την εξάλειψη του bullying

Οι μεγαλύτερες τάξεις του σχολείου είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν και να συμμετέχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Νικάμε τη βία και τον Σχολικό εκφοβισμό».

Η διαδραστική ταινία εκτυλίσσεται σε μια μελλοντική εποχή όπου το  bulling και ο σχολικός εκφοβισμός έχουν εκλείψει και θεωρούνται ξεπερασμένα. Χάρη στις συντονισμένες ομαδικές προσπάθειες όλων των φορέων και της σωστής αντιμετώπισης από ομάδες δράσης των ίδιων των μαθητών μειώθηκαν και σταδιακά εξαφανίστηκαν τα φαινόμενα. Βασικό ρόλο έπαιξε και ένα παγκόσμιο δίκτυο που καλούσε τα παιδιά που γίνονταν θύματα του φαινομένου να αναφέρουν εύκολα και γρήγορα το περιστατικό βίας εναντίον τους. Ένα παγκόσμιο σύγχρονο ηλεκτρονικό δίκτυο μετέφερε σε άμεσο χρόνο τις καταγγελίες σε μια κεντρική μονάδα. Εκεί οι ομάδες δράσης σε συντονισμό με ειδικούς επιστήμονες  συσκέπτονταν και αναλάμβαναν να μιλήσουν και να θεραπεύσουν το θύτη της ενέργειας αλλά και να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα του θύματος φέρνοντάς τους σε μια δημιουργική αντιπαράθεση δημιουργώντας μια φιλική σχέση μεταξύ τους.

Ο Πάνος (Βλάχος) συντονιστής της όλης προσπάθειας μετά από πολύ καιρό ξαφνιασμένος δέχεται νέες καταγγελίες από διάφορα μέρη του κόσμου.Αμέσως ενεργοποιεί τις ομάδες δράσης των μαθητών και μαζί με σχολικούς ψυχολόγους ,ειδικούς επιστήμονες αλλά και καλλιτέχνες σπεύδουν να αντιμετωπίσουν τα νέα φαινόμενα σχολικής βίας.

Βασικός σκοπός του προγράμματος αποτελεί η ευαισθητοποίηση των μαθητών, απέναντι στο συχνό φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και η κατανόηση για την αναγκαιότητα εξάλειψής του.

Ο ενθουσιασμός όλων των παιδιών ήταν έκδηλος, καθώς τους δόθηκε η ευκαιρία να οδηγηθούν στην κατάκτηση της γνώσης μέσω της ψυχαγωγίας, αλλά και να διαμορφώσουν οι ίδιοι την εξέλιξη της ταινίας, απαντώντας σε ερωτήσεις που έθεταν οι ηθοποιοί και επιλέγοντας διαδραστικά τα βίντεο που ήθελαν να δουν κάθε φορά.