Θετική γνωμοδότηση της Επιτροπής Τουρισμού για τη δημιουργία βίντεο με υλικό από τις αποκριάτικες εκδηλώσεις της Σύρου με στόχο την προώθηση του νησιού

«Μην υποτιμούμε το Συριανό Καρναβάλι»

Οι δυνατότητες τουριστικής προβολής της πρωτεύουσας των Κυκλάδων που προσφέρονται μέσω της εξωστρέφειας του Συριανού Καρναβαλιού, τέθηκαν στο «μικροσκόπιο» της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης.

Η πρόταση Συριανής εταιρείας παραγωγής για τη δημιουργία οπτικοακουστικού υλικού από τις ημέρες διεξαγωγής των φετινών αποκριάτικων εκδηλώσεων με στόχο τη μελλοντική αξιοποίησή του για την προώθηση του νησιού, προκάλεσε αρχικά διχασμό ανάμεσα στα μέλη της Επιτροπής, που εξέφρασαν τις απόψεις τους σχετικά με το αν η διάθεση χρημάτων για τον συγκεκριμένο σκοπό θα είναι ανταποδοτική για τον Δήμο.

«Ταβάνι» οι 2.000 ευρώ

Εισηγούμενη το θέμα, η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού – Τουρισμού Αλίκη Λεονταρίτη κατέστησε γνωστό πως η πρόταση αφορά στη ζωντανή μετάδοση των εκδηλώσεων της Τσικνοπέμπτης και των δύο καρναβαλικών παρελάσεων σε Άνω Σύρο και Ερμούπολη, καθώς και στην παραγωγή βίντεο διάρκειας 2-3 λεπτών και μιας σύντομης εκδοχής περίπου 60 δευτερολέπτων με εικόνες και ειδικά πλάνα από το νησί.

Ανοίγοντας μία παρένθεση, η κ. Λεονταρίτη εξήγησε πως το μέχρι σήμερα διαθέσιμο υλικό από παλαιότερες διοργανώσεις δεν είναι κατάλληλο προς τηλεοπτική αξιοποίηση. Ως εκ τούτου, υποστήριξε πως «με αυτού του είδους τη συνεργασία -εάν και εφόσον καταλήξουμε- δημιουργούμε πλέον υλικό, το οποίο μπορεί να προβάλλεται έγκαιρα». Σχετικά με το κόστος αυτής της ενέργειας, ενημέρωσε πως επειδή ο προϋπολογισμός δεν έχει εγκριθεί ακόμα από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, ο Δήμος έχει τη δυνατότητα να διαθέσει έως και 2.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Ωστόσο, διευκρίνισε πως μέχρι στιγμής δεν έχει κατατεθεί συγκεκριμένη οικονομική προσφορά από την ενδιαφερόμενη εταιρεία και πως αυτό θα συζητηθεί μετά τη γνωμοδότηση της Επιτροπής. «Λαμβάνοντας υπόψη μας ότι τα χρήματα είναι πολύ περιορισμένα, προσπαθούμε μέσα από συνεργασίες να έχουμε αποτελέσματα και παράλληλα να συμμορφωθούμε μέσα στα οικονομικά δεδομένα», σημείωσε η κ. Λεονταρίτη.

 «Κάθε ευρώ που ξοδεύουμε πρέπει να έχει την έννοια της επένδυσης»

Από την πλευρά του, το μέλος της Τουριστικής Επιτροπής, Ιάκωβος Αρβανίτης εξέφρασε τον προβληματισμό του για το αν ο Δήμος πρέπει να «επενδύει» στο Καρναβάλι, χωρίς να εξετάσει πρώτα τα στοιχεία τα στοιχεία παλαιότερων διοργανώσεων, που θα μπορούσαν να δώσουν μια πιο σαφή εικόνα για το αν ένα τέτοιο εγχείρημα θα μπορούσε να επιφέρει ανάλογα οφέλη.

«Η δυναμική της γενικής τουριστικής αγοράς για το νησί είναι συγκεκριμένη, όπως συγκεκριμένη είναι και η αποδοχή του νησιού στην τουριστική αγορά. Πρέπει από δω και μπρος οποιοδήποτε ευρώ ξοδεύουμε για τη διαφήμιση και προβολή της Σύρου να έχει την έννοια της επένδυσης», ανέφερε χαρακτηριστικά, πληροφορώντας τα υπόλοιπα μέλη ότι σύμφωνα με έρευνα που είχαν διενεργήσει κατά το παρελθόν οι επαγγελματίες στο χώρο της διαμονής, το ποσοστό των επισκεπτών του νησιού για συγκεκριμένο φεστιβάλ, μεγάλης εμβέλειας ήταν 0,6%. «Ίσως φταίει το θέμα της επικοινωνίας, παρόλα αυτά οποιοδήποτε πολιτιστικό δρώμενο πρέπει να έχει την ανάλογη ανταποδοτικότητα», υπογράμμισε ο κ. Αρβανίτης, χαρακτηρίζοντας πλεονασμό τη διάθεση 2.00 ευρώ για τη δημιουργία ενός βίντεο και όχι την αξιοποίησή τους για άλλο σκοπό, όπως μία τουριστική έκθεση του εξωτερικού. Στο σημείο αυτό, κατέστη σαφές από στέλεχος του Τμήματος Πολιτισμού – Τουρισμού, πως κάτι τέτοιο δεν θα ήταν εφικτό, καθώς οι κωδικοί είναι διαφορετικοί και το ποσό για τις εκθέσεις συγκεκριμένο.

Πρόταση για τη συστράτευση επιχειρηματιών

Η πιθανότητα παραγωγής του εν λόγω βίντεο μέσω χορηγιών έπεσε στο τραπέζι από τον κ. Γιώργο Χατζαντώνη, ο οποίος ανέφερε πως κάθε χρόνο επιχειρήσεις εστίασης της Ερμούπολης πληρώνουν 80 ευρώ σε διαδικτυακό κανάλι της Σύρου για τη λήψη φωτογραφιών και οπτικοακουστικού υλικού από τα μαγαζιά τους, την ημέρα του Καρναβαλιού. «Γιατί να δώσουμε 80 ευρώ για 10 πλάνα και να μη συγκεντρώσουμε όλοι μαζί οι επιχειρηματίες χρήματα για κάτι πιο οργανωμένο και ολοκληρωμένο;», αναρωτήθηκε ο κ. Χατζαντώνης. Την άποψη αυτή υποστήριξε με τη σειρά της και η κ. Φλώρα Μπαρμπέτα η οποία ρώτησε την κ. Λεονταρίτη εάν, η Επιτροπή Πολιτισμού ως παρακλάδι του Δήμου έχει τη δυνατότητα να «χτυπήσει» πόρτες επιχειρήσεων ώστε να ενισχυθεί το μπάτζετ του. «Δυστυχώς, ο τουρισμός είναι ένα σπάταλο προϊόν. Πρέπει να δώσεις χρήματα. Εφόσον ο Δήμος αντιμετωπίζει συγκεκριμένα προβλήματα, θα μπορούσαμε να βρούμε έναν σπόνσορα, ώστε να τον βοηθήσουμε», σημείωσε η κ. Μπαρμπέτα.

Στα συνολικά οφέλη από την προώθηση του Καρναβαλιού αναφέρθηκε με τη σειρά της η κ. Κανδιώ Μαραγκού, τονίζοντας ότι μέσω της διοργάνωσης δίνεται η ευκαιρία να δουλέψουν και τα εμπορικά και υγειονομικά καταστήματα του νησιού. «Θα πρέπει να κοιτάξουμε και αυτή την πρωτοβουλία», τόνισε.

Απώτερος σκοπός η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου

Καταλήγοντας, η κ. Λεονταρίτη εξήγησε πως το Συριανό Καρναβάλι αποτελεί μία θεσμοθετημένη εκδήλωση που στοχεύει κάθε χρόνο να ενδυναμώσει τόσο την Άνω Σύρο όσο και την Ερμούπολη. «Στο πλαίσιο της εξωστρέφειας, τίθεται και το θέμα της επικοινωνίας και της προβολής. Από τον Οκτώβρη αρχίσαμε να κοινοποιούμε τις εκδηλώσεις, όπως έγκαιρη ήταν και η προβολή του χριστουγεννιάτικου προγράμματος για την οποία λάβαμε εύσημα», υποστήριξε η αρμόδια Αντιδήμαρχος. Σύμφωνα με την ίδια, η παραγωγή ενός επαγγελματικού και ποιοτικού βίντεο για την προώθηση του Καρναβαλιού είναι κάτι που δεν έχει ξαναγίνει έως τώρα και που θα συμβάλει στην γενικότερη προσπάθεια για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. «Τα παιδιά που κατέθεσαν τη συγκεκριμένη πρόταση είναι Συριανοί και έχουμε δει δείγματα της δουλειάς τους. Ας δώσουμε στο Καρναβάλι τη σημασία που του αρμόζει κι εμείς θα προσπαθούμε με όλες μας τις δυνάμεις μέσα από τη συλλογικότητα, αυτό συνεχώς να βελτιώνεται. Αξίζει να ασχοληθούμε με το καρναβάλι. Υπάρχουν ομάδες που επί σειρά ετών, αφιερώνουν πολύ χρόνο γι’ αυτό. Μην το υποτιμούμε».

Η πρόταση της εταιρείας εγκρίθηκε από την επιτροπή και το θέμα θα συζητηθεί εκ νέου σε επόμενη συνεδρίαση μαζί με το κόστος.