Ξεκίνησαν οι μόνιμοι διορισμοί από την Ειδική Αγωγή
- Πέμπτη, 6 Φεβρουαρίου, 2020 - 06:20
Για ένα “πρώτο θετικό βήμα” στην ουσιαστική δρομολόγηση λύσεων στις ανάγκες της Ειδικής Αγωγής έκανε λόγο η Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης στο Ν. Αιγαίο, Μαρκέλλα Παραμυθιώτου, αναφερόμενη στους πρώτους μόνιμους διορισμούς σε δομές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας στις Κυκλάδες, τους οποίους και ανακοίνωσε χθες το Υπουργείο Παιδείας.
Συγκεκριμένα, στην ιστοσελίδα του αρμόδιου Υπουργείου αναρτήθηκαν οι σχετικοί πίνακες με τα ονόματα των διορισθέντων, ενώ σε λιτή ανακοίνωση, τονίσθηκε ότι “υπεγράφησαν οι πρώτοι μόνιμοι διορισμοί στην ιστορία της χώρας, μέσω ΑΣΕΠ, στην Ειδική Αγωγή κι Εκπαίδευση”.
Αναφορικά με τους διορισθέντες, το Υπουργείο ξεκίνησε από το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και το ειδικό βοηθητικό προσωπικό, με το σύνολο αυτών για όλη την Ελλάδα να αφορά στον παρόντα χρόνο σε 1.040 άτομα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που μπορεί να εξάγει ο αναγνώστης από τους επίσημους πίνακες του Υπουργείου Παιδείας, στις Κυκλάδες διορίζονται μόνιμα 12 άτομα των σχετικών ειδικοτήτων, ενώ οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης αναμένουν προσεχώς, τον διορισμό των εκπαιδευτικών της Ειδικής Αγωγής, καθώς επίσης και των εκπαιδευτικών της Γενικής Εκπαίδευσης.
Σε δηλώσεις της προς την εφημερίδα, η κα Παραμυθιώτου μίλησε αναλυτικά για το θέμα των μόνιμων διορισμών, τονίζοντας πως έγινε μία καλή αρχή, η οποία αφού συνεχιστεί θα απαντήσει σε σοβαρές ανάγκες των σχολείων στα νησιά, ενώ όπως υπογράμμισε, θα βάλει τέλος στις συνεχείς και δύσκολες μετακινήσεις μίας μεγάλης μερίδας αναπληρωτών εκπαιδευτικών, οι οποίοι μέχρι σήμερα, σε ετήσια βάση μετακινούνται από τόπο σε τόπο με μία βαλίτσα στο χέρι.
Πρέπει να αναφερθεί εξ αρχής, ότι η ίδια η Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης σημειώνει πως οι παραπάνω διορισμοί δεν καλύπτουν όλες τις ανάγκες, ωστόσο, όπως εξηγεί είναι ένα πρώτο βήμα για τον χώρο της εκπαίδευσης, που εδώ και δέκα χρόνια δεν έχει απολαύσει κανέναν μόνιμο διορισμό.
Διευκρινίζεται πως οι εν λόγω διορισμοί πρέπει να δημοσιευθούν και σε ΦΕΚ.
Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τους πρώτους 1.040 μέσω ΑΣΕΠ
Σε συνέχεια όσων είχε αναφέρει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και η αρμόδια Υπουργός, Νίκη Κεραμέως, στο περιεχόμενο της σχετικής χθεσινής ανακοίνωσης, σημειώνονται τα ακόλουθα: “Αναρτήθηκαν σήμερα τα ονόματα των 1.040 επιτυχόντων για μόνιμο διορισμό σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Πρόκειται για μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) κλάδων Θεραπευτών Λόγου, Ψυχολόγων, Σχολικών Νοσηλευτών, Φυσιοθεραπευτών, Εργασιοθεραπευτών - Εργοθεραπευτών, Κοινωνικών Λειτουργών καθώς και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), που διορίζονται βάσει της σειράς κατάταξής τους στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες του ΑΣΕΠ καθώς και των δηλωθεισών προτιμήσεων τους στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Εκπαιδευτικού Προσωπικού”.
Τα στοιχεία και οι εξελίξεις για τις Κυκλάδες
-
Αναρτήθηκαν οι πρώτοι πίνακες με τους μόνιμους διορισμούς για την Ειδική Αγωγή κι Εκπαίδευση. Γίνεται αναφορά προς το παρόν όμως στο Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό και στο Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό. Ποια είναι τα αποτελέσματα για τις Κυκλάδες, αλλά και για το Ν. Αιγαίο συνολικά;
“Τα 1.040 άτομα αφορούν το ειδικό εκπαιδευτικό και το ειδικό βοηθητικό προσωπικό. Για την Ειδική Αγωγή εκκρεμούν οι προσλήψεις δασκάλων, νηπιαγωγών, φιλολόγων και άλλων ειδικοτήτων της Δευτεροβάθμιας. Δηλαδή των εκπαιδευτικών. Άρα, η πρώτη φάση, αφορά το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό όπως ψυχολόγοι, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές κλπ και το ειδικό βοηθητικό προσωπικό. Θα ακολουθήσει ο διορισμός των εκπαιδευτικών.
Εμείς, σε σύνολο για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου έχουμε 38 άτομα. Δηλαδή 26 για τα Δωδεκάνησα και 12 για τις Κυκλάδες”.
-
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχετε στην Περιφερειακή Διεύθυνση, οι ανάγκες στις Κυκλάδες από αυτούς τους πρώτους διορισμούς καλύπτονται ή όχι;
“Καθόλου. Αλλά με ποια έννοια. Αυτοί είναι μόνιμοι διορισμοί. Αλλά οι ανάγκες μας είναι πολύ μεγάλες. Σκεφθείτε ότι χρειαζόμαστε κι άλλο ειδικό βοηθητικό προσωπικό. Υπάρχουν παιδιά που έχουν ανάγκη σε σχολεία και δεν υπάρχουν στον πίνακα των αναπληρωτών. Ο νόμος μας δίνει τη δυνατότητα να ζητήσουμε από άλλες Περιφερειακές Διευθύνσεις, αφού οι δικοί μας πίνακες άδειασαν. Το κάναμε. Κάπου ανταποκρίθηκαν, κάπου όχι. Δηλαδή δεν είναι ότι δεν προσλαμβάνει το Υπουργείο. Οι πίνακες έχουν αδειάσει”.
-
Ποιοι είναι οι λόγοι που προκύπτουν αυτές οι ελλείψεις;
“Ο ένας λόγος είναι αν υπάρχουν άνθρωποι με ειδικότητες και ενδιαφέρονται. Όμως πρέπει να πω κάτι. Φέτος το καλοκαίρι έγινε το εξής: Έκλεισαν οι πίνακες και δεν μπήκαν καινούργιοι πίνακες αναπληρωτών. Δηλαδή ήμασταν με τους παλιούς. Οπότε, δεν είχαν τη δυνατότητα να κάνουν αίτηση κι άλλοι άνθρωποι που ήθελαν. Το σύστημα έκλεισε. Όμως, τώρα, το Υπουργείο μας ενημερώνει για κάτι πάρα πολύ σημαντικό. Όταν βγει το ΦΕΚ γι αυτούς τους διορισμούς και γίνει η ορκωμοσία τους και κανονικά προσληφθούν και κλείσει αυτό το κομμάτι, θα ενεργοποιηθεί ο καινούργιος πίνακας που εκεί θα είναι όλοι οι αναπληρωτές με τις νέες αιτήσεις. Από εκεί λοιπόν, ευελπιστώ ότι θα έχουμε άτομα που θα επιθυμούν. Θα αρχίσουν δηλαδή μετά να γίνονται προσλήψεις αναπληρωτών από τον νέο πίνακα”.
-
Χρονικά γνωρίζετε πότε θα γίνε αυτό;
“Δεν ξέρω πότε θα γίνει αυτό. Το Υπουργείο μας έχει ενημερώσει ότι θα γίνει αμέσως μετά την ολοκλήρωση των μονίμων διορισμών που γίνονται τώρα”.
-
Μετά από την ανάρτηση των αποφάσεων στο ΦΕΚ και την ορκωμοσία τους, θα εργασθούν από την τρέχουσα σχολική χρονιά; Θα υπάρξουν αλλαγές σε θέσεις αναπληρωτών;
“Αυτοί οι άνθρωποι που έχουν διοριστεί, στο σύνολό τους σήμερα, δουλεύουν ως αναπληρωτές. Τουλάχιστον οι περισσότεροι, γιατί δεν γνωρίζω αν είναι και κάποιος που δεν είχε αποδεχτεί. Πάντως, τα ονόματα που βλέπω - τουλάχιστον για εμάς, στις Κυκλάδες, με μία πρώτη ματιά καθώς σήμερα έγινε η ανάρτηση -, εργάζονται”.
-
Άρα, θα συνεχίσουν στις ίδιες σχολικές μονάδες;
“Δεν έχουμε πλήρη ενημέρωση γι αυτό προς το παρόν. Είχαν πει κάποια στιγμή από το Υπουργείο ότι δεν θα προκαλέσουν αναταραχή και ότι αυτοί οι άνθρωποι θα συνεχίσουν να δουλεύουν στα σχολεία που είναι και εργάζονται και το σύστημα αυτό για τα κενά θα ξεκινήσει από την επόμενη σχολική χρονιά. Αυτή ήταν η ενημέρωση που είχαμε. Βέβαια, με διευκρινίσεις που θα δοθούν για όλα αυτά, αναλόγως θα δούμε τί θα γίνει τελικά. Πάντως, έστω κι αυτά τα λίγα άτομα είναι ένα πρώτο βήμα”.
-
Πόσα χρόνια είχαν να πραγματοποιηθούν διορισμοί μόνιμου χαρακτήρα στην Εκπαίδευση και ειδικότερα μιλώντας, στην Ειδική Αγωγή;
“Έχουν να γίνουν δέκα χρόνια διορισμοί και στην Ειδική Αγωγή και στην Γενική Εκπαίδευση”.
-
Για τους διορισμούς στη Γενική Εκπαίδευση, ποια ενημέρωση και κατεύθυνση έχετε; Πότε θα προχωρήσουν;
“Δεν έχουμε καμία νέα κατεύθυνση. Συλλέγονται οι αιτήσεις και πρέπει να “τρέξει” το σύστημα. Είναι μεγάλος ο αριθμός. Για την Ειδική Αγωγή είχαν ξεκινήσει από πέρυσι. Αλλά και για τη Γενική Εκπαίδευση είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι ξεκίνησαν οι αιτήσεις και πήγαν οι εκπαιδευτικοί και υπέβαλαν τις αιτήσεις τους στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Ακόμη “τρέχει” το σύστημα βέβαια για τη Δευτεροβάθμια. Θεωρώ ότι μέχρι το τέλος αυτής της σχολικής χρονιάς, θα ολοκληρωθούν.
Εκφράζω προσωπική άποψη τώρα και λέω τουλάχιστον το σύστημα να λειτουργήσει κάπως με αυτούς τους διορισμούς και στην Ειδική Αγωγή και στη Γενική Εκπαίδευση από τη νέα σχολική χρονιά. Θα είναι πολύ σημαντικό”.
-
Όσον αφορά την Ειδική Αγωγή στις Κυκλάδες, δεν υπάρχουν κλειστά σχολεία;
“Όχι. Δεν έχουμε κλειστά σχολεία. Λειτουργούν όλα και στην Ειδική Αγωγή και στη Γενική Εκπαίδευση. Κάποια κενά που προέκυψαν επειδή κάποιοι εκπαιδευτικοί δεν δέχθηκαν, καλύφθηκαν κι αυτά”.
-
Προ ημερών επισκέφθηκε τη Σύρο η Υφυπουργός Παιδείας, κα Σοφία Ζαχαράκη. Στη συνάντηση που είχατε, θέσατε σοβαρά θέματα για την εκπαίδευση στις Κυκλάδες; Ποια ήταν αυτά για τα οποία την ενημερώσατε;
“Σχετικά με τις Κυκλάδες ενημερώθηκε η Υφυπουργός για όλο το σύστημα για την Πρωτοβάθμια, για την Δευτεροβάθμια και για την Ειδική Αγωγή που είναι και το ευαίσθητό μας κομμάτι, γιατί δυσκολευόμαστε σε κάποια σημεία στις παράλληλες στηρίξεις που έχουμε ακόμη κάποια κενά. Είναι γεγονός ότι έγιναν προσλήψεις, απλά είναι πλέον πολύ μεγάλος ο αριθμός των παράλληλων στηρίξεων και τα αιτήματα είναι πολλά και κοιτάζουμε πώς θα τα λύσουμε.
To άλλο θέμα που συζητήθηκε πολύ έντονα ήταν για τα σχολικά κτίρια. Είναι υπόθεση των Δήμων, αλλά σε αυτό το κομμάτι έχουμε πολύ σοβαρά θέματα. Ειδικά σε κάποια νησιά όπως η Σαντορίνη που αρχίζει και αυξάνεται ραγδαία ο μαθητικός πληθυσμός και δεν έχουμε χώρους για τα παιδιά. Τα τμήματα έχουν γεμίσει σε όλα τα σχολεία. Επίσης, μιλήσαμε και για άλλα νησιά που έχουμε θέματα με τα σχολικά κτίρια, αλλά δεν είναι αποτέλεσμα αύξησης του μαθητικού πληθυσμού. Είναι απλώς παλιά κτίρια με πολλά προβλήματα και δεν είναι σχολικοί χώροι όπως θα άρμοζε να είναι σήμερα.
Αν και αυτά είναι θέματα που αφορούν τους Δήμους, δεσμεύθηκε η Υφυπουργός ότι θα κοιτάξει στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της να έχει μία “επαφή” με το πρόβλημα.
Ένα ακόμη σοβαρό ζήτημα που είναι έντονο πάλι στη Σαντορίνη είναι αυτό της στέγασης. Το ανέφερα βεβαίως κι αυτό. Δυστυχώς συνεχίζει αυτό το θέμα να υφίσταται και είχαμε παραιτήσεις, μη αποδοχή θέσεων από εκπαιδευτικούς (αναπληρωτές). Σαν Διευθύντρια Εκπαίδευσης – όταν ήμουν - προσπάθησα όλοι οι εμπλεκόμενοι να “μοιραστούμε” την ευθύνη. Δηλαδή η τοπική κοινωνία, ο Δήμος, η Αυτοδιοίκηση, γονείς και κάπως το είχαμε προλάβει. Σήμερα υπάρχει όμως πάλι δυσκολία. Και θα παραμένει δυστυχώς το πρόβλημα όσο περνά ο χρόνος και δεν είμαστε στην αρχή της σχολικής χρονιάς, γιατί προχωράμε προς την άνοιξη και το καλοκαίρι. Αυτό το θέμα στα νησιά με υψηλό τουρισμό, θα το έχουμε. Πρέπει να γίνει ένας διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας και των άλλων συναρμόδιων Υπουργείων για να δούμε ουσιαστικά τί θα κάνουμε.
Επίσης, συζητήσαμε για τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) και τα ζητήματα που έχουν. Για παράδειγμα το κτίριο του ΚΕΣΥ στη Σύρο είναι ακατάλληλο και υπάρχουν θέματα γι αυτό καθώς πηγαίνουν παιδιά για αξιολόγηση των αναγκών. Θέσαμε κι αυτό το ζήτημα ενώ μιλήσαμε και για τον εξοπλισμό και τα αναλώσιμα.
Εκτός από την Περιφερειακή Διεύθυνση που έχει δικούς της πόρους, οι άλλες Διευθύνσεις που εξαρτώνται από τις αιρετές Αρχές έχουν πρόβλημα.
Τέλος, ανέφερα στην κα Ζαχαράκη και για το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στη Σύρο. Έγινε συζήτηση γι αυτό και δεσμεύθηκε να το διερευνήσει, καθώς είναι κάτι που το ζητά και το θέλει η τοπική κοινωνία αλλά και η εκπαιδευτική κοινότητα.
Στη συνάντηση ήταν παρόντες και οι αναπληρωτές Διευθυντές Εκπαίδευσης από Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια. Κάναμε μία καλή κουβέντα με την Υφυπουργό”.
-
Παρά το γεγονός ότι προς το παρόν δεν καλύπτονται όλες οι ανάγκες, ποιο είναι το γενικότερο σχόλιό σας για την έναρξη των μόνιμων διορισμών στην Εκπαίδευση;
“Πραγματικά αν και δεν καλύπτονται οι ανάγκες μας, οι υπάρχουσες, οι πραγματικές, για εμένα είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό βήμα, μετά από τόσα χρόνια, να γίνονται μόνιμοι διορισμοί. Είναι ένα ξεκίνημα και ευελπιστώ ότι θα συνεχίσουν με παρόμοιο τρόπο και για τη Γενική Εκπαίδευση, ώστε να σταματήσει σε έναν μεγάλο αριθμό αναπληρωτών η ταλαιπωρία της μετακίνησης κάθε έτος από τόπο σε τόπο με μία βαλίτσα στο χέρι. Και για τα σχολεία βέβαια είναι σημαντικό να υπάρχει εκπαιδευτικό προσωπικό. Είναι μία πολύ καλή αρχή και ελπίζω να συνεχιστεί. Είμαστε εδώ για να δούμε ποιες άλλες ανάγκες έχουμε στα νησιά μας. Βέβαια, οι Κυκλάδες είναι σχετικά σε ένα αρκετά καλό σημείο. Προς το παρόν πάμε καλά”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Στις 1.466 οι θέσεις για τους μόνιμους διορισμούς στο Ν. Αιγαίο
27 Ιουλ. 2021 - 6:20 - Στήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
12 Ιουν. 2018 - 6:12 - Πιερρακάκης: Αυξημένος κατά 141 εκατ. ο τακτικός προϋπολογισμός του Υπ. Παιδείας για το 2025
14 Δεκ. 2024 - 17:35 - Νέο μάθημα στα σχολεία για το πώς τα παιδιά θα διαχειρίζονται τη σχέση τους με το διαδίκτυο
11 Δεκ. 2024 - 11:22 - Υπουργείο Παιδείας: Κατέθεσε αγωγή κατά της αυριανής απεργίας της ΔΟΕ
22 Οκτ. 2024 - 13:42