Διαγωνισμός για τη δημιουργία τουριστικού λογότυπου και εικαστικής αποτύπωσης σλόγκαν, προκηρύχθηκε από το Δήμο Σίφνου, στο πλαίσιο δράσεων για τουριστική προώθηση του νησιού

Διαγωνισμός με “μούσα” τη Σίφνο

  • Παρασκευή, 29 Μαΐου, 2020 - 06:16

Στη διενέργεια διαγωνισμού, με στόχο τη δημιουργία ενός σχεδίου για τουριστικό λογότυπο – εικαστική αποτύπωση σλόγκαν, προχωρά ο Δήμος Σίφνου, μετά από σχετική απόφαση της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Σίφνου.

Το “κόσμημα” (Gem) των Κυκλάδων, η Σίφνος και οι γαστρονομικές, μοναδικές και μυθικές πτυχές της, πρόκειται να αποτελέσουν πηγή έμπνευσης, για τους υποψήφιους καλλιτέχνες, που θα συμμετέχουν στον διαγωνισμό, τον οποίο προκήρυξε η Δήμαρχος Σίφνου, κ. Μαρία Ναδάλη, έπειτα από σχετική απόφαση της αρμόδιας δημοτικής Επιτροπής.

Τα κριτήρια του διαγωνισμού

Σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού, το λογότυπο το οποίο θα σχεδιαστεί από τους υποψήφιους στο διαγωνισμό καλλιτέχνες, θα πρέπει να είναι αναγνωρίσιμο και να αντιλαμβάνεται κανείς εύκολα το κεντρικό νόημα της εικόνας.

Το λογότυπο πρέπει να αποτυπώνει το λογοπαίγνιο «Gastronomic, Exceptional, Mythical» GEM, με τρόπο ώστε να γίνεται εύκολα αντιληπτό από τον αποδέκτη. Το λογοπαίγνιο αποτυπώνει βασικά χαρακτηριστικά της Σίφνου, με δεδομένο ότι η Σίφνος είναι:

- γαστρονομική, μέσα από την τοπική κουζίνα, τις παραδοσιακές συνταγές και τη γαστρονομική της ιστορία(Sifnos Gastronomic),

- σπάνια και ιδιαίτερη, μέσα από τη φιλοξενία, την παράδοση, την κουλτούρα, τις τέχνες, την προσωπικότητα των ανθρώπων(Sifnos Exceptional),

- μυθική, μέσα από την πλούσια ιστορία της, τη σύνδεση με τη μυθολογία αλλά και τα διαχρονικά εντυπωσιακά αρχαία μνημεία της (Sifnos Mythical).

Το λογοπαίγνιο “Sifnos GEM”, έχει επιλεγεί από το Δήμο, καθώς αφενός το “gem” μεταφράζεται ως “κόσμημα, πολύτιμος λίθος, πετράδι” και αφετέρου, διότι το νησί έχει χαρακτηριστεί ως “hidden gem” (κρυφό κόσμημα), από ΜΜΕ, όπως UsaToday, theculturetrip.com, secretescapes.com, theguardian.com, Harvard University, Princeton University, Discover Greece, Greeka, καθώς και πολλά άλλα ταξιδιωτικά blogs και ιστοσελίδες μεγάλων tour operators.

Η επιλογή του λογοπαίγνιου, όπως σημειώνεται εκ μέρους του Δήμου, έγινε βάσει των ακόλουθων κριτηρίων:

i)Στα Αγγλικά -που μπορεί «να σταθεί» και στις αγορές εκτός των Αγγλόφωνων,

ii)Με απλές κατανοητές λέξεις παγκόσμιας εμβέλειας,

iii)Με στόχο την περιεκτική αποτύπωση βασικών σημείων του τουριστικού προορισμού «Σίφνος»,

iv)Με στόχο την προσέλκυση ενδιαφέροντος μέσα από δοκιμασμένους μηχανισμούς (π.χ. λογοπαίγνια, αρκτικόλεξα, κ.λπ.).

Προκειμένου να έχει επιτυχία στο διαγωνισμό, το λογότυπο που θα σχεδιάσουν οι συμμετέχοντες, θα πρέπει να αντανακλά χρωματικά και σχεδιαστικά τον προορισμό και τα βασικά χαρακτηριστικά του (όπως φυσικό κάλλος, παραλίες, αρχιτεκτονική, γαστρονομία, αγγειοπλαστική, παραδόσεις, πολιτισμός, ειδικές μορφές τουρισμού κ.ά.), σύμφωνα με τα δεδομένα της σύγχρονης εποχής, αποδίδοντας ταυτόχρονα τη μοναδικότητα και αυθεντικότητα της Σίφνου.

Η τελική επιλογή θα πρέπει να είναι 4χρωμία και να προβλεφθούν μία ή περισσότερες παραλλαγές σε χρωματικούς συνδυασμούς που θα επιτρέπουν τη χρήση του λογοτύπου σε φόντο διαφορετικών αποχρώσεων.

Η τελική επιλογή θα πρέπει να ετοιμαστεί στους κατάλληλους τύπους ανοικτών αρχείων -οpenfiles-(CMYKTIFF, PSD, PDF, JPEG, κ.α.) υψηλής ανάλυσης για χρήση σε πλήθος εφαρμογών, όπως φυλλάδια, επαγγελματικές κάρτες, επιστολόχαρτα, μακέτες, online banners, website, roll-up banners, πινακίδες, αφίσες, αναμνηστικές τσάντες, αυτοκόλλητα, κ.ά.

Η τελική επιλογή θα πρέπει να ετοιμαστεί και σε μία επιπλέον παραλλαγή που θα εφαρμόζεται και σε επιφάνειες που δε θα είναι εφικτή η αποτύπωση με χρώματα, αλλά μόνο σχεδιαστικά, π.χ. σε πήλινα ποτήρια ή άλλα σκεύη.

Επιτροπή και διαδικασία αξιολόγησης

Η Επιτροπή αξιολόγησης των υποβληθέντων σχεδίων συγκροτείται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Σίφνου, το οποίο ορίζει τον γραμματέα της Επιτροπής, ενώ τα μέλη του θα ανακοινωθούν τουλάχιστον δέκα ημέρες πριν από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προτάσεων. Η επιτροπή θα αποτελείται από πέντε μέλη.

Οι προτάσεις που θα κατατεθούν θα προωθηθούν προς την Επιτροπή αξιολόγησης με διακριτικό αριθμό και όχι με το ονοματεπώνυμο του διαγωνιζομένου.

Κάθε διαγωνιζόμενος μπορεί να καταθέσει πέραν της μίας πρότασης και μέχρι το συνολικό αριθμό των τριών.

∆εν υπάρχει οποιοσδήποτε περιορισμός σε ό,τι αφορά τους συμμετέχοντες. Εξαιρούνται μόνο τα μέλη της Επιτροπής αξιολόγησης, πρόσωπα που έχουν εξαρτημένη επαγγελματική σχέση εργασίας ή συγγένεια έως δεύτερου βαθμού με τα ανωτέρω πρόσωπα καθώς και το προσωπικό του Δήμου Σίφνου, που υπηρετεί σε αυτό σήμερα και έως τη λήξη του διαγωνισμού.

Η συμμετοχή, για να είναι πλήρης, θα πρέπει να είναι σύμφωνη με τις προδιαγραφές, να περιλαμβάνει όλα τα αρχεία που αναφέρονται στην πρόσκληση καθώς και υπογεγραμμένο το διαβιβαστικό που τη συνοδεύει, ενώ η συμμετοχή έχει ως αυτονόητη συνέπεια την πλήρη και χωρίς επιφυλάξεις αποδοχή της πρόσκλησης σε όλα της τα σημεία.

Η υποβολή των προτάσεων θα γίνει ηλεκτρονικά σε αρχείο jpg στο email: tourismos@sifnos.gr ή ταχυδρομικά σε CD στη διεύθυνση: ∆ήμος Σίφνου –Απολλωνία –Τ.Κ. 840 03 ΣΙΦΝΟΣ.

Προτάσεις θα μπορούν να υποβάλλονται στην παραπάνω διεύθυνση έως και τις 18 Ιουνίου 2020.

Έπαθλο και αναγνώριση

Ο ∆ήμος Σίφνου θα προβεί στην πληρωμή του διαγωνιζομένου του οποίου η πρόταση θα επιλεγεί, με την προσκόμιση των απαιτούμενων παραστατικών στην Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου Σίφνου, ενώ η δαπάνη θα βαρύνει τον σχετικό κωδικό που αφορά σε “Δαπάνες Τουριστικής Προβολής” και έχει προβλεφθεί στον εγκεκριμένο προϋπολογισμό του Δήμου Σίφνου για το οικονομικό έτος 2020, καθώς και στο εγκεκριμένο από τον ΕΟΤ ετήσιο πρόγραμμα δράσεων τουριστικής προβολής του Δήμου για το 2020. Σημειώνεται, ότι ο ∆ήμος Σίφνου θα κατέχει την αποκλειστική πνευματική ιδιοκτησία της επιλεγείσας πρότασης.

Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού θα ανακοινωθούν στον τοπικό και ηλεκτρονικό τύπο και θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του ∆ήμου Σίφνου: www.dimos-sifnos.gr

Σημειώνεται επίσης, ότι ο ∆ήμος Σίφνου διατηρεί το δικαίωμα να εκθέσει όλες τις προτάσεις μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας σε τόπο και χρόνο που θα κοινοποιήσει και πως θα προωθήσει την επιλεγείσα πρόταση στον Ε.Ο.Τ. για τη λήψη της απαιτούμενης έγκρισης, ενώ τέλος, διατηρεί το δικαίωμα επανάληψης του διαγωνισμού, στην περίπτωση που δεν κατατεθούν προτάσεις ή εφόσον οι προτάσεις που θα κατατεθούν δεν ικανοποιούν τα κριτήρια που ορίζονται.

Ετικέτες: