Προσπάθειες να προχωρήσει η επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων με τον δεύτερο μειοδότη

Αυτοψία στο αεροδρόμιο Σύρου για τη συνέχιση του έργου

Δηλώσεις της αναπληρώτριας Διευθύντριας της Διεύθυνσης Υποδομών Αεροδρομίων και του πρώτου εργολάβου

Αυτοψία στο έργο της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων του αεροδρομίου Σύρου, το οποίο παραμένει ημιτελές μετά τη διάλυση της σύμβασης με τον εργολάβο, πραγματοποίησε προχθές το μεσημέρι, η αρμόδια Επιτροπή παραλαβής του, όπως και η αναπληρώτρια Διευθύντρια της Διεύθυνσης Υποδομών Αεροδρομίων, προκειμένου αυτό να συνεχιστεί, προσεχώς, από τον δεύτερο μειοδότη.

Τόσο η αναπληρώτρια Διευθύντρια, Ραφαέλα Μαραγκουδάκη, όσο και τα μέλη της Επιτροπής παραλαβής του εν λόγω έργου, μετέβησαν στη Σύρο, προκειμένου να εκτιμήσουν τις εργασίες που έχουν υλοποιηθεί μέχρι στιγμής από τον πρώτο εργολάβο, ώστε να γνωμοδοτήσουν σχετικά με το κλείσιμό της εν λόγω υπόθεσης και να μπορέσει να συμβασιοποιηθεί η συνέχισή του με τον δεύτερο μειοδότη του σχετικού διαγωνισμού.

Όπως είχε γίνει γνωστό προ μηνών, η πρώτη εργολαβία διαλύθηκε, με τον εργολάβο, Δημήτρη Κρούσκο να έχει πραγματοποιήσει μάλιστα ενστάσεις σχετικά με τις παρατηρήσεις της αρμόδιας Υπηρεσίας της Διεύθυνσης Υποδομών Αεροδρομίων, καθώς αυτές αφορούσαν σε “κακοτεχνίες” στη σκυροδέτηση στο νότιο άκρο του διαδρόμου του αεροδρομίου Σύρου.

Αυτή η διαφωνία μάλιστα ανάμεσα στις δύο πλευρές, πρόκειται να λήξει σχετικά άμεσα, αφού μετά την προχθεσινή αυτοψία των αρμοδίων στο αεροδρόμιο Σύρου, οι σχετικές γνωμοδοτήσεις θα προωθηθούν στο Συμβούλιο Δημοσίων Έργων ώστε να κάνει τη δική του τοποθέτηση και μετά, ο αρμόδιος Υπουργός να αποφανθεί τελικά για το θέμα.

Η “Κοινή Γνώμη” ήρθε σε τηλεφωνική επικοινωνία τόσο με την κ. Μαραγκουδάκη, όσο και με τον κ. Κρούσκο καθώς και οι δύο ήταν παρόντες στη διαδικασία της αυτοψίας, προκειμένου να καταγράψει και τις δύο πλευρές, με φόντο το κλείσιμο της πρώτης εργολαβίας και την προσπάθεια έναρξης μίας νέας σύμβασης με τον δεύτερο μειοδότη.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αναπληρώτριας Διευθύντριας, δεν αποκλείεται εντός Ιουλίου να είναι εφικτή η υπογραφή της νέας σύμβασης με τον δεύτερο μειοδότη, ο οποίος όπως γνωστοποίησε η ίδια, έχει δεχθεί να συνεχίσει το έργο, υπό την προϋπόθεση πως θα γνωρίζει με σαφήνεια όλες τις λεπτομέρειες του οικονομικού και συμβατικού αντικειμένου του έργου.

Πέραν του α΄ υποέργου, την τοπική κοινωνία απασχολεί και η έναρξη του β΄ υποέργου που αφορά στην ταπείνωση του λόφου του Νεράιδα, καθώς η εν λόγω εξέλιξη σε συνάρτηση με την επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων, θα χαρίσει τη δυνατότητα στη Σύρο να υποδέχεται με κάθε καιρό, πτήσεις charter.

Βάσει των απαντήσεων του κ. Κρούσκου, ο οποίος είναι ο ανάδοχος του β΄ υποέργου, αυτό θα προχωρήσει μετά το καλοκαίρι, αφού όχι μόνον εκκρεμεί η υπογραφή της σύμβασης με την πλευρά του Υπουργείου, αλλά και ο ίδιος δίνει έμφαση στην ολοκλήρωση του έργου του νέου Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Βάρης.

Ρ. Μαραγκουδάκη: Τελική απόφαση από το Υπουργείο

Ειδικότερα, η κ. Μαραγκουδάκη επιβεβαίωσε πως πραγματοποιήθηκε αυτοψία στο τμήμα του διαδρόμου προσαπογειώσεων που έχουν προωθηθεί εργασίες από τον πρώτο εργολάβο, λέγοντας τα παρακάτω: “Ήταν η Επιτροπή προσωρινής παραλαβής του έργου που μετέβη στη Σύρο, για να δει και να αποφανθεί αν θα παραλάβει το έργο και εγώ μαζί σαν προϊσταμένη Αρχή για να έχω μία άποψη, την οποία και θα εκφράσω στο Συμβούλιο Δημοσίων Έργων στο οποίο έχουν διαβιβαστεί οι ενστάσεις που έχει κάνει ο ανάδοχος”.

Η ίδια συμπλήρωσε σχετικά με την απαιτούμενη διαδικασία πως, “Θα αποφανθεί και το γνωμοδοτικό όργανο του Υπουργείου που είναι το Συμβούλιο και βάσει όλων αυτών των εισηγήσεων, αποφαίνεται ο Υπουργός τελικά”. Ως εκ τούτου, ανέφερε πως, για την παραλαβή του έργου και το κλείσιμο της υπόθεσης με τον κ. Κρούσκο, “θα βγει Υπουργική απόφαση”. Στην ερώτηση αν η Επιτροπή παραλαβής αλλά και η ίδια θα γνωμοδοτήσουν θετικά απέναντι σε όσα έχουν υλοποιηθεί ως σήμερα, απάντησε λακωνικά: “Δεν γνωρίζω ούτε τί θα αποφασίσει η Επιτροπή, ούτε το Συμβούλιο. Είμαστε υπό συζήτηση αυτή τη στιγμή”.

Πάντως η αναπληρώτρια Διευθύντρια της Διεύθυνσης Υποδομών Αεροδρομίων, θέλησε να υπογραμμίσει πως, “Προσπαθούμε να τελειώσουμε από τη μία πλευρά με τον έναν εργολάβο για να αναλάβει ο επόμενος. Θα πρέπει να διαπιστωθεί πώς θα διορθωθούν κάποιες ρωγμές, κάποιες κακοτεχνίες, ο τρόπος που θα αποκατασταθούν αυτές, για να ξέρει και ο επόμενος εργολάβος το συμβατικό και οικονομικό αντικείμενο που θα έχει”.

Mε τον δεύτερο μειοδότη η συνέχιση του α΄ υποέργου

Σχετικά με τη συνέχιση του α΄ υποέργου, δηλαδή της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων του αεροδρομίου Σύρου, η κ. Μαραγκουδάκη ανέφερε ξανά πως έχουν γίνει επαφές και συζητήσεις με τον δεύτερο μειοδότη, ο οποίος έχει τοποθετηθεί θετικά.

“Έχει δεχθεί ήδη να αναλάβει ο δεύτερος μειοδότης, αλλά ο άνθρωπος θέλει να γνωρίζει το συγκεκριμένο συμβατικό και οικονομικό αντικείμενο. Άρα, πρέπει να ξεκαθαρίσει πρώτα τί πρέπει να γίνει όπως προανέφερα με κάποιες κακοτεχνίες, με κάποιες ρωγμές. Πρόκειται να αποξηλωθούν κάποια τμήματα; Πρόκειται να φτιαχτούν;” σχολίασε σχετικά, επισημαίνοντας για μία ακόμη φορά πως, για να εγκατασταθεί ο δεύτερος μειοδότης, “θα πρέπει πρώτα να κλείσει το αντικείμενο του πρώτου αναδόχου”.

Προσπάθειες για συμβασιοποίηση εντός Ιουλίου

Με φόντο την πολύμηνη καθυστέρηση που έχει προκύψει αναφορικά με την ολοκλήρωση του α΄ υποέργου, η κ. Μαραγκουδάκη θέλησε να εξηγήσει και τον βασικό λόγο που η Επιτροπή παραλαβής και η ίδια δεν κατέστη εφικτό να πραγματοποιήσουν νωρίτερα την αυτοψία.

“Έχει καθυστερήσει. Υπήρξε και το διάστημα με τον κορωνοϊό κατά το οποίο δεν μπορούσε να κατέβει στη Σύρο η Επιτροπή Παραλαβής του έργου ούτε με πλοίο, ούτε με αεροπλάνο αφού υπήρχαν απαγορεύσεις, αλλά προσπαθούμε μέσα στον Ιούλιο να προχωρήσουμε” σημείωσε, λέγοντας μάλιστα πως, “Δεν γνωρίζω να πω ακριβώς πότε”, αλλά πάντως, όπως επανέλαβε, η αυτοψία που πραγματοποιήθηκε είχε σκοπό την προώθηση των διαδικασιών για να τοποθετηθεί ο δεύτερος μειοδότης.

“Προσπαθούμε να βρούμε τη βέλτιστη λύση έτσι ώστε να συνεχιστεί το έργο. Καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια” υποστήριξε κατηγορηματικά, ολοκληρώνοντας τις δηλώσεις της στην εφημερίδα.

Δ. Κρούσκος: Σε διαρκή διαφωνία με την Υπηρεσία

Αναφορικά με το θέμα της αυτοψίας, κλήθηκε να μιλήσει και ο πρώτος εργολάβος, Δημήτρης Κρούσκος, ο οποίος ήταν στο αεροδρόμιο προχθές το μεσημέρι.

“Ήρθαν να παραλάβουν το έργο και τα υλικά που υπάρχουν - το έργο έχει μείνει στη μέση – ώστε να μπορέσουν να προχωρήσουν κάποια στιγμή και στην ολοκλήρωσή του. Γενικά έχουμε διαφωνίες, έχουμε ενστάσεις, έχουμε αίτηση θεραπείας” ανέφερε από την πλευρά του, υποστηρίζοντας πως η ευθύνη της διάλυσης της εν λόγω σύμβασης οφείλεται εξ ολοκλήρου στην πλευρά της Διεύθυνσης που ελέγχει το έργο.

“Εγώ πιστεύω ότι δεν έχω την παραμικρή ευθύνη ούτε στη διάλυση της σύμβασης, ούτε και στο γιατί το έργο έχει σταματήσει. Νομίζω ότι έχουν ευθύνη 100% εκείνοι” σχολίασε σχετικά, λέγοντας μάλιστα με νόημα πως, “χθες (σσ. προχθές) πάντως, έψαχναν να βρούνε 10 άτομα τις κακοτεχνίες. Ήταν και ο αερολιμενάρχης. Με δυσκολία βρήκαν κακοτεχνίες”.

Επανέλαβε μάλιστα, πως, “Εγώ είμαι σε διαρκή διαφωνία με την Υπηρεσία”, γεγονός που είναι γνωστό εδώ και αρκετούς μήνες.

Ωστόσο, όπως αναγνώρισε και ο ίδιος, “Η δική μου διαφωνία με την Υπηρεσία δεν έχει κανένα ενδιαφέρον για το νησί”, εκτιμώντας παρακάτω, πως, κατά τη δική του θεώρηση, “πριν τον Σεπτέμβρη” δεν θα συνεχιστεί το έργο της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων του αεροδρομίου Σύρου.

“Ακόμη και να υπήρχε ανάδοχος αυτή τη στιγμή να συνεχίσει, δεν είναι συνθήκες για να ολοκληρώσει το έργο στο αεροδρόμιο. Θα έχει τα προβλήματα που αντιμετώπισα εγώ” σχολίασε, προσθέτοντας πως, “το νωρίτερο που μπορείτε να δείτε κάποιον εκεί είναι τέλος Σεπτεμβρίου”.

Αναμονή για τη συμβασιοποίηση του β΄ υποέργου (λόφος Νεράιδα)

Δεδομένης της κατακύρωσης του β΄ υποέργου στην εταιρεία του κ. Κρούσκου, ο ίδιος ρωτήθηκε και για τον χρόνο υλοποίηση της εν λόγω παρέμβασης.

Σύμφωνα με όσα υποστήριξε: “Ακόμη περιμένω από την Υπηρεσία να με καλέσει να υπογράψω τη σύμβαση. Δεν με κάλεσε. Οι Δημόσιες Υπηρεσίες λειτουργούν με έναν συγκεκριμένο ρυθμό. Δεν πιέζονται ιδιαιτέρως. Δηλαδή δεν μπορείς να κάνεις κάτι για να επιταχύνεις”.

Ωστόσο, εκτίμησε πως, “φαντάζομαι ότι μέσα στον Ιούλιο θα υπογραφεί η σύμβαση”. Μάλιστα γνωστοποίησε πως ο ίδιος έχει ζητήσει ενημέρωση από την Υπηρεσία, λέγοντας χαρακτηριστικά: “Τους ρώτησα γι αυτό, αλλά είναι δικό τους θέμα. Εκείνοι ορίζουν την υπογραφή της σύμβασης. Δεν καθυστερώ εγώ σε κάτι. Η ίδια Υπηρεσία που θα επιβλέψει το έργο στο Νεράιδα είναι η Υπηρεσία που επέβλεψε το έργο στο αεροδρόμιο Σύρου”.

Στην ερώτηση αν μετά από τη συμβασιοποίηση του β΄ υποέργου ο ίδιος θα ξεκινήσει άμεσα τις εκσκαφικές εργασίες, υπήρξε σαφής. “Μόνο αυτό είναι. Η κορυφή του λόφου να “ξυριστεί”. Δεν υπάρχει κάτι άλλο. Όμως, δε νομίζω ότι θα ξεκινήσω μέσα στο καλοκαίρι να κουβαλάω μπάζα και να γεμίσω τη Σύρο σκόνη. Ακόμη και τον Ιούλιο να υπογράψω τη σύμβαση, θα ξεκινήσω τον Σεπτέμβριο. Αυτό είναι το ρεαλιστικό”.

Βασικός λόγος η ολοκλήρωση του νέου Σχολείου Βάρης

Ερωτηθείς για τους λόγους που η έναρξη εκτέλεσης του β΄ υποέργου δεν είναι εφικτή άμεσα, ο κ. Κρούσκος ανέφερε πως προηγείται η ολοκλήρωση του νέου συγκροτήματος του Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Βάρης, έργο που έχει αναλάβει η εταιρεία του.

“Ο Ιούλιος και ο Αύγουστος για την εταιρεία είναι γεμάτος, καθώς προσπαθούμε να παραδώσουμε το Σχολείο της Βάρης. Έχω δεσμευθεί στον Δήμαρχο ότι 1η Σεπτεμβρίου το Σχολείο της Βάρης, θα παραδοθεί για λειτουργία. Οπότε, αυτό για εμάς είναι το σημαντικότερο αυτή τη στιγμή. Αυτή τη στιγμή, έχουμε 20 άτομα προσωπικό. Άρα και τον Ιούλιο και τον Αύγουστο αυτό θα είναι το κύριο μέλημά μας. Να είναι 1η Σεπτεμβρίου το Σχολείο έτοιμο”.

Στο πλαίσιο της σύντομης πληροφόρησής του μάλιστα για το στάδιο των εργασιών, ο ίδιος τόνισε πως το Σχολείο στην Βάρη πλησιάζει στο τέλος. “Τοποθετούμε πλακάκια, αλουμίνια, περιμένουμε το ασανσέρ την επόμενη εβδομάδα. Είμαστε πολύ κοντά στο τέλος”.

Κατά συνέπεια, πρόσθεσε πως, “Αυτή τη στιγμή προτεραιότητα δεν είναι η Νεράιδα (σσ. ταπείωση του λόφου), που όμως επαναλαμβάνω, γι αυτό το υποέργο δεν έχει γίνει ακόμη σύμβαση, αλλά η ολοκλήρωση του έργου της Βάρης”.