Έγκρισή συνεργασίας του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης με την εταιρεία Marketing Greece AE στη μεθαυριανή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου

Επένδυση στην ψηφιακή προβολή της Σύρου

Προώθηση καμπάνιας για την πρωτεύουσα των Κυκλάδων για την τρέχουσα τουριστική σεζόν

Αποκλειστικά σε ψηφιακό τρόπο προβολής της Σύρου επενδύει ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης για τη φετινή τουριστική σεζόν με φόντο τις ιδιαίτερες συνθήκες της πανδημίας του κορωνοϊού, με τον Αντιδήμαρχο Τουρισμού, Παναγιώτη Κουταβά να θέτει προς έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο μία συγκεκριμένη πρόταση συνεργασίας με την Marketing Greece.

Η δυνατότητα σύναψης της σχετικής σύμβασης παρέχεται σύμφωνα με τις οδηγίες της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (υπ΄ αριθμ. 84/13.4.2020 ΠΝΠ), στο πλαίσιο των κατευθύνσεων του άρθρου 69, όπως αυτό περιλαμβάνεται στην εισήγηση που θα αναπτύξει ο κ. Κουταβάς προς τους Δημοτικούς Συμβούλους, με σκοπό την προώθηση της πρωτεύουσας των Κυκλάδων σε ελληνικό και ξένο κοινό μέσω ψηφιακών “εργαλείων” της Marketing Greece.

Πρόκειται για μία απόφαση της Δημοτικής Αρχής, επί της οποίας θα κληθούν να τοποθετηθούν όλες οι δημοτικές παρατάξεις, καθώς ο Δήμος θα πρέπει να καταβάλει το ποσό των 22.000 ευρώ.

Ερωτηθείς ο κ. Κουταβάς από την “Κοινή Γνώμη” σχετικά με τον βασικό στόχο της συγκεκριμένης συνεργασίας, διευκρίνισε πως αφορά στην προβολή της Σύρου μέχρι και το τέλος Σεπτεμβρίου, μέσω της πλατφόρμας της Marketing Greece, η οποία απευθύνεται σε ένα εξαιρετικά μεγάλο κοινό, από το οποίο το νησί θα μπορούσε να αντλήσει επισκεψιμότητα για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβρη αλλά ενδεχομένως και Οκτώβρη.

Εκτός των ανωτέρω, ο κ. Κουταβάς κλήθηκε να σχολιάσει και την απόφαση του Συλλόγου Επισιτισμού “Τερψιχόρη” να παραιτηθεί από την Τουριστική Επιτροπή του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης καθώς τα μέλη του έκαναν λόγο για μονομερή απόφαση της Δημοτικής Αρχής σχετικά με τη μη συνέχιση της συνεργασίας με την MTC Group προς το παρόν και την ανάπτυξη νέας συνεργασίας με άλλη εταιρεία για το τρέχον διάστημα που η οικονομία μάλιστα έχει πληγεί σημαντικά και σε τοπικό επίπεδο από τον κορωνοϊό.

Γνωστοποιείται πως η πρόταση συνεργασίας με την Marketing Greece θα συζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο, την Παρασκευή 3 Ιουλίου, στις έξι το απόγευμα (κεκλεισμένων των θυρών λόγω μέτρων κατά της διασποράς του COVID-19).

Απευθείας ανάθεση για τις άμεσες ανάγκες προβολής σε περίοδο πανδημίας

Ειδικότερα, ο κ. Κουταβάς στη γραπτή εισήγησή του προς τους Δημοτικούς Συμβούλους, έχει συμπεριλάβει και το περιεχόμενο του άρθρου 69 της σχετικής Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, το οποίο καθιστά ξεκάθαρη τη δυνατότητα συνεργασίας με την Marketing Greece και μάλιστα με απευθείας ανάθεση.

Αυτούσιο το περιεχόμενό του έχει ως εξής: “Εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 και πάντως για χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβαίνει την 31η Αυγούστου 2020, το Υπουργείο Τουρισμού, ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ) και οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) α΄ και β΄ βαθμού, συμπεριλαμβανομένων των αναπτυξιακών εταιρειών αυτών, δύνανται να συνάπτουν συμβάσεις προμηθειών και υπηρεσιών με την εταιρεία με την επωνυμία “Marketing Greece Ανώνυμη Εταιρεία Προώθησης και Ανάπτυξης του Τουρισμού” και τον διακριτικό τίτλο “Marketing Greece A.E.” με απευθείας ανάθεση και πάντως τηρουμένης κανονικά της διαδικασίας ανάρτησης στη Διαύγεια, ανεξαρτήτως της αξίας της σύμβασης, κατά παρέκκλιση της κείμενης εθνικής νομοθεσίας περί δημοσίως συμβάσεων, υπό την προϋπόθεση ότι οι ανωτέρω συμβάσεις μετά από τη σύναψή τους θα υποβληθούν στο Ελεγκτικό Συνέδριο για κατά προτεραιότητα έγκριση, εφόσον αυτό απαιτείται από τις γενικές διατάξεις. Οι συμβάσεις αφορούν αποκλειστικά στην υλοποίηση προγραμμάτων και δράσεων προβολής, διαφήμισης, προώθησης, επικοινωνίας και δημόσιων σχέσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό, τόσο της χώρας συνολικά, όσο και μεμονωμένων περιοχών της, με στόχο την άμεση αντιμετώπιση των αρνητικών συνεπειών στον ελληνικό τουρισμό από τη διασπορά του κορωνοϊού COVD-19, με παράλληλη ενίσχυση της εικόνας της χώρας και της τουριστικής αγοράς”.

Ο ίδιος ο Αντιδήμαρχος, προσθέτει δε, πως, “Η Marketing Greece Α.Ε. υλοποιεί δράσεις για την ανάδειξη του brand των τουριστικών προορισμών ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις στον τουρισμό και αξιοποιώντας τα πιο εξελιγμένα εργαλεία στο digital marketing, αξιοποιεί όλες τις σύγχρονες διεθνείς τάσεις της τουριστικής επικοινωνίας με πρόσβαση σε στοιχεία, έρευνες και μελέτες του INSETE, αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και υλοποιεί καμπάνιες εκφράζοντας τα πολλαπλά κοινά του τουριστικού τομέα στις καλές αλλά και τις δύσκολες στιγμές του τουρισμού”.

Η καμπάνια της Marketing Greece για τη Σύρο

Η πρόταση της Marketing Greece για τη Σύρο, την οποία κι έχουν στη διάθεσή τους όλες οι δημοτικές παρατάξεις αφορά στα παρακάτω: Ειδικότερα, εστιάζει σε 2 κύριους άξονες δράσης: 1. Ανάπτυξη appealing travel περιεχομένου βασισμένου στις εμπειρίες και τα μοναδικά χαρακτηριστικά της Σύρου που υποστηρίζουν την εικόνα της στο ταξιδιωτικό κοινό. 2. Digital Campaign με όχημα το Discovergreece.com και τα Social Media accounts του.

Στάδια εκστρατείας: 1. planning: Σχεδιασμός στρατηγικής κατεύθυνσης, διερεύνηση του τουριστικού προϊόντος και των προσφερόμενων εμπειριών με στόχο τη διαμόρφωση marketing brief με κατευθύνσεις για την υλοποίηση του του προγράμματος. 2. creating: Δημιουργία travel content που παρουσιάζει με δημιουργικό τρόπο τις ιστορίες και εμπειρίες της Σύρου στο ταξιδιωτικό κοινό: • Travel article • Social Media video • Photos. 3. promoting: Kαμπάνια προβολής στο ταξιδιωτικό κοινό: • Discovergreece.com campaign • Social Media campaign.

Best of” List Article on DiscoverGreece: Δημιουργία νέου “Best of” List Article στο DiscoverGreece.com για τη Σύρο σε 7 γλώσσες, το οποίο λειτουργεί ως bucket list για όσα προτείνουμε στον επισκέπτη να ζήσει στον προορισμό. Παρουσίαση highlighted χαρακτηριστικών του τουριστικού προϊόντος, με compact πληροφορία και σκοπό να εμπνεύσει τον δυνητικό επισκέπτη και να του αναδείξει τα must-do experiences του προορισμού. Ενδεικτικό “Best of” List Article στο DiscoverGreece.com: 12 popular sailing destinations in the Aegean.

Video & Photo Content for Syros: Παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού για την Σύρο, με γυρίσματα στον προορισμό από εξειδικευμένη ομάδα φωτογράφων/κινηματογραφιστών: • Video διάρκειας περίπου 60 δευτερολέπτων • 20 photos υψηλής ποιότητας • Content kit: Το οπτικοακουστικό υλικό (video & photos) θα παραδοθεί στο Δήμο Σύρου και θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί (αυτούσιο και χωρίς παρεμβάσεις) από φορείς και επιχειρήσεις του προορισμού για την ευρύτερη προβολή του προορισμού.

DiscoverGreece.com Campaign: Α. Προβολή της “Best of” σελίδας που θα δημιουργηθεί στην Homepage για 2 εβδομάδες, σε Highlight ενότητα που προτείνει επιλεγμένες εμπειρίες και προορισμούς στο ταξιδιωτικό κοινό. Β. Προβολή σε εσωτερικές σελίδες (προορισμούς & θεματικές ενότητες): Προώθηση του travel αφιερώματος, σε προορισμούς και θεματικές ενότητες του Discovergreece.com, σχετικές με το τουριστικό προϊόν της Σύρου.

Social Media Campaign: Α. Στοχεύοντας στο Dreaming στάδιο του Travel Cycle του σύγχρονου ταξιδιώτη, υλοποίηση Social Media Campaign διοχετεύοντας inspirational content για τη Σύρο στα Social Media του Discovergreece.com.

Β. Η προβολή θα περιλαμβάνει το “Best of” List Άρθρο και το oπτικοακουστικό υλικό (video & photos) που θα δημιουργηθούν για τον προορισμό, μέσω οργανικών posts στα INSTAGRAM, FACEBOOK & TWITTER κανάλια του Discovergreece.com, που θα αναδεικνύουν το τουριστικό προϊόν του προορισμού στο διεθνές ταξιδιωτικό κοινό.

Στην πρόταση της Marketing Greece σημειώνεται τέλος πως θα υπάρξει απόδοση συνολικού απολογισμού με την ολοκλήρωση του έργου και το συνολικό κόστος του προγράμματος είναι ύψους 22.000 ευρώ.

Π. Κουταβάς: Η Marketing Greece έχει τεράστια πλατφόρμα και απευθύνεται σε ευρύ κοινό

Αναφορικά με τη συγκεκριμένη συνεργασία, ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού εξήγησε πως, “Η συμφωνία που έχουμε είναι μέχρι 30/9” και όπως διευκρίνισε η καμπάνια, “θα τρέξει άμεσα, μετά τη λήψη των αποφάσεων επισήμως”.

Σχετικά με την κάλυψη του κόστους της και στην ερώτηση αν χρειάζεται κάποια αναμόρφωση του αρχικού προϋπολογισμού για τον Τουρισμό, ο κ. Κουταβάς απάντησε αρνητικά, λέγοντας πως διάφοροι κωδικοί για τον Τουρισμό θα καλύψουν την εν λόγω δαπάνη. “Δεν χρειάζεται αναμόρφωση. Είναι μέσα από τους κωδικούς που υπάρχουν για το τουριστικό πλάνο. Θα υπάρξει αξιοποίηση διάφορων κωδικών για να γίνει η φετινή προβολή μέσω της Marketing Greece” σχολίασε χαρακτηριστικά, εστιάζοντας στο γεγονός πως για τη φετινή τουριστική σεζόν η Σύρος επενδύει σε ψηφιακούς τρόπους προβολής και μόνον.

“Φέτος θα έχουμε ψηφιακή προβολή. Είναι αυτό που συνιστούν όλοι όσοι είναι ειδικοί του τουρισμού, γιατί μας δίνει το βέλτιστο αποτέλεσμα ανάλογα με τον προϋπολογισμό που διαθέτουμε. Θα γίνει προβολή και σε Ελλάδα και σε εξωτερικό. Η Marketing Greece έχει μία τεράστια πλατφόρμα, απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό και σε αυτό το κοινό θα προβληθεί και η Σύρος” δήλωσε κατηγορηματικά.

Απόφαση παραίτησης από την “Τερψιχόρη”

Τη διαφωνία της με τον τρόπο που λαμβάνει αποφάσεις η Δημοτική Αρχή για την τουριστική προώθηση της Σύρου εξέφρασε η “Τερψιχόρη” μέσω χθεσινής ανακοίνωσής της, κατόπιν της απόφασης παραίτησής της από την Τουριστική Επιτροπή.

Η ανακοίνωση έχει ως εξής: “Ο Σύλλογος Επισιτισμού "Τερψιχόρη" βαθύτατα προβληματισμένος και δυσαρεστημένος για την αυθαίρετη και μονομερή απόφαση του Δήμου για τη λύση συνεργασίας με την MTC Group σε δύσκολους καιρούς για το νησί μας, αποφάσισε την αποχώρηση των μελών του από την Τουριστική Επιτροπή του Δήμου.

Έχοντας χάσει ήδη πολύτιμο χρόνο το νησί στην προβολή του ως τουριστικό προϊόν, συνεχίζουμε να γινόμαστε μάρτυρες στην αδιαφορία του Δήμου. Το καθήκον του Συλλόγου είναι η συνεχής ανάπτυξη του νησιού τουριστικά (και όχι μόνο) για την ευημερία των μελών του Συλλόγου και όλων των κατοίκων του νησιού κι έτσι θα συνεχίσουμε”.

Επαναπροσέγγιση στους επιχειρηματίες εστίασης

Κληθείς να δώσει απάντηση στα παραπάνω ο κ. Κουταβάς, γνωστοποίησε τη διαφωνία του με την απόφαση της “Τερψιχόρης”, εκφράζοντας τη βούλησή του να επαναπροσεγγίσει τον Σύλλογο, μετά από τις εκλογές των μελών του και την ανάδειξη του νέου ΔΣ.

“Δεν έχω να κάνω κάποιο σχόλιο διότι υπάρχουν διαδικασίες εκλογικές στον Σύλλογο της Τερψιχόρης και θα επικοινωνήσω κατευθείαν με τη νέα Διοίκηση και θα προσπαθήσω να τους μεταπείσω. Θα κάνω προσπάθεια να αναθεωρήσουν διότι τους θεωρώ “πυλώνα” στην τουριστική ανάπτυξη του νησιού. Δεν μπορούν μέσα σε δύο μήνες να κρίνουν τη δική μου συμβολή και να αποχωρούν χωρίς να υπάρχει πρώτα μία μεταξύ μας ουσιαστική συνεργασία” δήλωσε ο Παναγιώτης Κουταβάς, ο οποίος ερωτηθείς να τοποθετηθεί και σε όσα καταλογίζουν στη Δημοτική Αρχή περί λήψης “μονομερούς απόφασης” σχετικά με την ανάπτυξη νέας συνεργασίας για την προβολή της Σύρου, υπήρξε σαφής: “Αυτό είναι πολύ σχετικό. Δεν υπάρχει καμία μονομερής απόφαση. Η σύμβαση με την MTC Group έληξε 31/12/2019 και δεν υπήρχε καμία δέσμευση συνέχισης της συνεργασίας με την εταιρεία. Οπότε δεν είχαμε μία σύμβαση ενεργή την οποία δεν ανανεώσαμε. Ήταν μία σύμβαση που εγώ ο ίδιος τη βρήκα να έχει λήξει. Και είναι μία απόφαση που αφορά μόνον τη φετινή χρονιά. Το έχουμε πει κατηγορηματικά επανειλημμένως. Δεν είναι κάτι που αφορά το σύνολο της πολιτικής της Δημοτικής Αρχής στο θέμα του τουρισμού. Έχω πει ξανά πως είναι παύση της συνεργασίας και όχι διακοπή. Είναι παύση για τη φετινή ιδιαίτερη συγκεκριμένη χρονιά. Γι αυτόν τον λόγο και η σύμβαση της Marketing Greece γίνεται μέχρι 30 Σεπτεμβρίου με γνώμονα πρώτα τους δύο καλοκαιρινούς μήνες τους βασικούς, δηλαδή Ιούλιο και Αύγουστο, την όποια επέκταση μπορεί να γίνει Σεπτέμβρη και ενδεχομένως Οκτώβρη και από εκεί και μετά είμαστε εδώ για να οργανώσουμε την επόμενη χρονιά όπως έχουμε δηλώσει και στη συνάντηση με τους φορείς του νησιού, παρουσία και της Τερψιχόρης”.