Ψηφιακή εκπαίδευση και συμμετοχική μάθηση ενηλίκων
- Πέμπτη, 8 Οκτωβρίου, 2020 - 06:16
Στο διαδικτυακό σεμινάριο του Εrasmus+ έργου DEPAL συμμετέχει η Βαρδάκειος Σχολή Ερμούπολης, ένας εκ των επτά φορέων που συνεργάζονται κάτω από την «ομπρέλα» του εν λόγω ευρωπαϊκού προγράμματος, συνολικής διάρκειας 2,5 ετών.
Οι τρέχουσες υγειονομικές συνθήκες δεν επέτρεψαν τη δια ζώσης ανταλλαγή απόψεων, συνέχεια της πρώτης συνάντησης που πραγματοποιήθηκε στο Λίβερπουλ. Ειδικότερα, τον Νοέμβριο του 2019, εκπρόσωποι οργανώσεων από πέντε ευρωπαϊκές χώρες (Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Ιρλανδία και Ηνωμένο Βασίλειο) συναντήθηκαν πρόσωπο με πρόσωπο για να προγραμματίσουν αναλυτικά τους επόμενους 30 μήνες!
Με δραστηριότητες γνωριμίας υπό την καθοδήγηση του έμπειρου συντονιστή, Jason Ward, από το Liverpool World Centre, η ομάδα γρήγορα πέρασε σε δημιουργικές εργασιακές σχέσεις και μέχρι το τέλος της συνάντησης των δύο ημερών είχε ένα λεπτομερές και σαφές χρονοδιάγραμμα του τι πρόκειται να επακολουθήσει… Αναζητήστε τις καταπληκτικές μας πηγές κατά τους προσεχείς μήνες: ένας οδηγός και μία εργαλειοθήκη θα είναι διαθέσιμα για όλους τους ενήλικους εκπαιδευτές. Και τα δύο εργαλεία θα εξετάσουν πώς οι μέθοδοι συμμετοχικής εκπαίδευσης, και η διαδικασία της ψηφιακής αφήγησης, μπορούν να χρησιμοποιηθούν με ενήλικους εκπαιδευόμενους ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, έτσι ώστε να διευκολύνει καλύτερα την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
Ανάπτυξη νέων τεχνικών δημιουργικής μάθησης
Η δεύτερη συνάντηση των εκπροσώπων είχε προγραμματιστεί για τον Μάιο του 2020 στην Ιρλανδία, αλλά λόγω κορωνοϊού ακυρώθηκε. Οι 14 συμμετέχοντες ξεπέρασαν τελικά τα εμπόδια με τη βοήθεια της τεχνολογίας και πραγματοποιούν από την περασμένη Δευτέρα online πρωινές και απογευματινές συναντήσεις, που ολοκληρώνονται αύριο. Η Σύρος θα ήταν οικοδέσποινα της τρίτης συνάντησης που θα διεξαγόταν κατά τη διάρκεια αυτού του μήνα, ωστόσο τα σεμινάρια θα συνεχίσουν να έχουν διαδικτυακή μορφή μέχρι νεωτέρας.
Το DEPAL LTTA είναι μια εκπαίδευση εκπαιδευτών-στελεχών οργανώσεων που στοχεύει στην ενίσχυση εκπαιδευτών, οι οποίοι επιθυμούν να δώσουν κίνητρα στους ενήλικες εκπαιδευόμενους για τη βελτίωση των ικανοτήτων τους στη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών και άλλων δεξιοτήτων, γεφυρώνοντας το χάσμα ανάμεσα στη συμμετοχική εκπαίδευση και την ψηφιακή μάθηση μέσα από τη μέθοδο της ψηφιακής αφήγησης.
Η Βαρδάκειος Σχολή λαμβάνει μέρος στις συναντήσεις με τις εκπαιδεύτριες ενηλίκων Μαρία Κρινά και Ευγενία Κόλλια.
Συντονιστής του πρότζεκτ είναι το Liverpool World Centre (Λίβερπουλ, ΗΒ) και εταίροι είναι: Βαρδάκειος Σχολή Ερμούπολης (Σύρος, Ελλάδα), LABC S.R.L. (Τορίνο, Ιταλία), Neo Sapiens S.L.U. (Αρνέδο, Ισπανία), Liverpool Community Spirit (Λίβερπουλ, ΗΒ), Partners Training for Transformation (Δουβλίνο, Ιρλανδία) Diciannove Società Cooperativa (Γένοβα, Iταλία).
Το εν εξελίξει διαδικτυακό σεμινάριο διοργανώθηκε από τις οργανώσεις της Ιρλανδίας και του Τορίνο, οι οποίοι κατέβαλαν προσπάθειες για να το κάνουν όσο το δυνατόν πιο διαδραστικό και συμμετοχικό.
Προγραμματισμός εργαστηρίων ανοιχτών στην εκπαιδευτική κοινότητα
Μετά το πέρας της εκπαίδευσης, η Βαρδάκειος Σχολή Ερμούπολης, όπως και οι υπόλοιποι εταίροι θα διοργανώσουν στις χώρες τους εργαστήρια εκπαίδευσης εκπαιδευτών με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών ενηλίκων αλλά και όσων θα ήθελαν να ασχοληθούν μελλοντικά με την εκπαίδευση ενηλίκων, χρησιμοποιώντας το εργαλείο της ψηφιακής αφήγησης και γενικότερα της συμμετοχικής μάθησης μέσα στην τάξη. Tα εργαστήρια αναμένεται να ξεκινήσουν προς το τέλος της τρέχουσας χρονιάς, ενώ το project θα ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο του 2022.
Συμμετοχική μάθηση αποτελεί η προσπάθεια εμπλοκής του εκπαιδευόμενου στην εκπαιδευτική διαδικασία, ώστε ο ίδιος να αποκτήσει ενεργό ρόλο και να μην είναι παθητικός αποδέκτης γνώσης. Αυτό δίνει την ευκαιρία ειδικότερα στους ενήλικες να φέρνουν εντός της τάξης τις εμπειρίες τους και τις γνώσεις που κουβαλούν από διάφορα πεδία της ζωής τους. «Πρόκειται για κάτι που μπορεί να εφαρμοστεί σε κάθε μορφή εκπαίδευσης», δηλώνει στην «Κοινή Γνώμη» η υπεύθυνη της Βαρδακείου Σχολής Ερμούπολης, Ευγενία Κόλλια.
Το πρόγραμμα αποτελείται από 4 στάδια:
Τα Στάδια 1 και 2 επικεντρώνονται στην ανάπτυξη της γνώσης και των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών να παρέχουν πιο αποτελεσματικά την ψηφιακή μάθηση με ιδιαίτερη έμφαση στην κατανόηση αυτής με όρους ικανοτήτων – δημιουργημένη από κοινού από τους εταίρους- τβασισμένη και στη θεωρία και στην πρακτική. Η θεωρία προέρχεται από τον Οδηγό του πρότζεκτ, που δημιουργήθηκε από αυτό. Η πρακτική προέρχεται από την πρώτη διεθνή εκπαίδευση και 6 εργαστήρια «ψηφιακών φωτογραφικών ιστοριών» στις χώρες των εταίρων.
Το στάδιο 3 ασχολείται με την ανάπτυξη και βελτίωση της Εκπαιδευτικής Εργαλειοθήκης. Ένας πρακτικό εργαλείο για τους εκπαιδευτές που προσφέρει ψηφιακή μάθηση, παρουσιάζοντας τους παράγοντες της αποτελεσματικής ψηφιακής διδασκαλίας
Το στάδιο 4 επικεντρώνεται στη διάδοση των αποτελεσμάτων. Αυτό το στάδιο είναι σημαντικό στη μετάδοση της γνώσης που αποκόμισαν οι εκπαιδευτές στους εκπαιδευόμενους, οι οποίοι στο μέλλον θα έχουν κι αυτοί αυτόν τον ρόλο.
Ο στόχος αυτής της αλυσίδας των δραστηριοτήτων και των αποτελεσμάτων είναι να έχουν επίδραση πάνω στον ευρύτερο τομέα της εκπαίδευσης ενηλίκων, προωθώντας τη σκέψη για το πώς να κάνει την εκπαίδευση ενηλίκων ελκυστικότερη και σημαντική, αυξάνοντας την πρακτική της αποτελεσματικής ψηφιακής μάθησης.
Το πρόγραμμα θα προετοιμάσει καλύτερα τους ενήλικες εκπαιδευόμενους ευάλωτων κοινωνικών ομάδων ώστε να αναλάβουν πληρέστερο ρόλο ως πολίτες του κόσμου του 21ου αι.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Σημαντικό εκπαιδευτικό εργαλείο
22 Φεβ. 2021 - 6:16 - «Παράθυρο» συνεργασίας με την Ευρώπη
10 Νοε. 2017 - 6:16 - Εκπαίδευση "αλά ιταλικά" για τους μαθητές της Άνω Σύρου
24 Μαΐου. 2023 - 6:15 - Οι μαθητές της Ευρώπης γνωρίζουν τη Σύρο και σώζουν το περιβάλλον
2 Ιουν. 2022 - 6:17 - Το μέλλον της Ευρώπης στο νηπιαγωγείο Βάρης
20 Μαΐου. 2022 - 6:16