Δυσλειτουργία του συστήματος τηλεκπαίδευσης κατά την πρώτη ημέρα εφαρμογής του

Προβληματικό το πρώτο «ηλεκτρονικό κουδούνι»

Εκνευρισμός στην εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα των Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας προκλήθηκε χθες, πρώτη ημέρα εφαρμογής του συστήματος τηλεκπαίδευσης.

Υπενθυμίζεται ότι, η λειτουργία των σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ανεστάλη, στο πλαίσιο των νέων μέτρων για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού Για την απρόσκοπτη κάλυψη της διδακτέας ύλης, αποφασίστηκε από το Υπουργείο Παιδείας η άμεση έναρξη της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης μέσω της πλατφόρμας webex.

Μάλιστα πριν από λίγες ημέρες, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, είχε δηλώσει πως «Είμαστε καθ' όλα έτοιμοι για τη μεταφορά της μαθησιακής διαδικασίας στην εξ αποστάσεως μορφή της, στηρίζουμε με κάθε μέσο τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους, τους εκπαιδευτικούς μας, τα στελέχη μας και είμαστε αισιόδοξοι ότι σε λίγο καιρό θα επανέλθουμε στην κανονικότητα».  Ωστόσο, η δήλωση της Υπουργού δεν επιβεβαιώθηκε στην πράξη, όπως φάνηκε από το πρώτο «ηλεκτρονικό κουδούνι»

Σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα που ορίστηκε και για τους δύο τύπους σχολείων, το σύστημα τέθηκε σε ισχύ χθες, τρίτη ημέρα του δεύτερου, καθολικού lockdown στην Ελλάδα, χωρίς ωστόσο τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, καθώς μέσα σε λίγα λεπτά αυτό «κατέρρευσε».

Σε πολλές περιοχές της χώρας, η πρόσβαση των μαθητών στην πλατφόρμα ήταν αδύνατη, ενώ όσοι κατάφεραν να συνδεθούν, παρακολούθησαν μόνο την πρώτη ώρα των μαθητών. Έκτοτε, στις οθόνες των φορητών συσκευών εμφανίστηκαν τα μηνύματα “service unavailable" και "the site can't be reached", που υποδηλώνουν την ύπαρξη τεχνικού προβλήματος.

Υπουργείο Παιδείας: «Σοβαρά προβλήματα και σε άλλες χώρες της Ευρώπης»

Αντίστοιχες δυσκολίες αντιμετώπισαν και οι Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα με την Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης, Μαρκέλλα Παραμυθιώτου να βρίσκεται σε επικοινωνία με το Υπουργείο Παιδείας για το θέμα της αποκατάστασης του προβλήματος.

Από την πλευρά του, το Υπουργείο επιχείρησε αρχικά να αποδώσει την αδυναμία σε γενικότερη δυσλειτουργία του σέρβερ στην Ευρώπη, υποστηρίζοντας ότι δεν αποτελεί πρόβλημα μόνο στην Ελλάδα. Τους ισχυρισμούς αυτούς επανέλαβε σε δηλώσεις της η υφυπουργός Σοφία Ζαχαράκη, κάνοντας λόγο για κεντρικό ζήτημα της εταιρείας Cisco Systems και εκτός ελληνικών συνόρων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το σύστημα webex έχει πέσει και στο τμήμα νομικής του ΕΚΠΑ, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εισέλθουν οι φοιτητές. Αξίζει να σημειωθεί πως τα προϊόντα λογισμικού της Cisco Systems περιλαμβάνουν τα Webex Meetings, Webex Teams, Training Center, Event Center, Support Center, Sales Center, MeetMeNow, PCNow, Webex AIM Pro Business Edition, Webex WebOffice και WebEx Connect.

Η κ. Ζαχαράκη υποσχέθηκε ότι η εταιρεία θα προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για την αποκατάσταση του προβλήματος.

Καμία απουσία για τους μαθητές

Σχετική ανακοίνωση εξέδωσε και το υπουργείο Παιδείας, δίνοντας διευκρινίσεις για τα τεχνικά προβλήματα, αλλά και για τις σημερινές απουσίες, οι οποίες δεν πρόκειται να προσμετρηθούν σε όσους δεν μπόρεσαν να παρακολουθήσουν το μάθημα.

Ειδικότερα, αναφορικά με τις δυσλειτουργίες του συστήματος Webex, η Γενική Γραμματέας  Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Σίσσυ Γκίκα, διευκρινίζει ότι:

Α. Ο πάροχος της πλατφόρμας Webex έχει παράσχει διαβεβαιώσεις ότι εργάζεται για την αποκατάσταση του προβλήματος και έχει δρομολογηθεί η πλήρης επαναλειτουργία του συστήματος.

Β. Προφανώς δεν θα ληφθούν υπόψη απουσίες στις περιπτώσεις που παρουσιάστηκε τεχνικό πρόβλημα.

Γ. Σημειώνεται ότι το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο λειτουργεί κανονικά, όπως και όλες οι πλατφόρμες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Παραίτηση Κεραμέως ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ

«Μετά το κλείσιμο των σχολείων στα οποία τάχα δεν μεταδίδονταν ο ιός. Μετά την πρωτοφανή αποδοκιμασία της κυβέρνησης και της υπουργού Παιδείας και την αποχή-ρεκόρ των εκπαιδευτικών από τις εκλογές-παρωδία, νέο φιάσκο σήμερα για την κυρία Κεραμέως . Η πολυδιαφημισμένη πλατφόρμα Webex της Cisco “κράσαρε” στις πρώτες ώρες λειτουργίας και σταμάτησαν τα μαθήματα τηλεκπαίδευσης σε πολλές περιοχές της χώρας. Κάτι για το οποίο είχαν προειδοποιήσει οι υπεύθυνοι δημόσιοι φορείς και ειδικά το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

Ο ΣΥΡΙΖΑ, από την άνοιξη είχε ζητήσει επενδύσεις στις δημόσιες ψηφιακές υποδομές και είχε αντιταχθεί στην παράδοση της τηλεκπαίδευσης και των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών στην Ciscο. Δυστυχώς, εις ώτα μη ακουόντων. Το ΥΠΑΙΘ, όχι μόνο επί 8 μήνες δεν έκανε όσα έπρεπε, αλλά μετά το νέο κλείσιμο Γυμνασίων και Λυκείων, αντί να αφιερώσει μία-δύο ημέρες σε δοκιμή- προσομοίωση του συστήματος, το έθεσε σε πλήρη λειτουργία, με αποτέλεσμα αυτή την ώρα να κινδυνεύει με blackout συνολικά όλο το εθνικό δίκτυο μετάδοσης Δεδομένων.

Μετά τη χλεύη των εκπαιδευτικών, η αποδοκιμασία και η οργή της κοινωνίας για την ουρανομήκη ανικανότητα και την απύθμενη “επιτελική αριστεία” της κυβέρνησης και ειδικά της  ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, είναι εντονότερη από ποτέ.

Κυρία υπουργέ της Παιδείας, αρκετή ζημιά έχετε προκαλέσει στην εκπαίδευση μέχρι τώρα.

Φτάνει ως εδώ!

Παραίτηση, χθες, κυρία Κεραμέως».

 

Αποκαταστάθηκε η λειτουργία της πλατφόρμας

Σε τεχνικό σφάλμα που παρουσιάστηκε σε data center της Cisco στο Λονδίνο οφείλονται οι δυσκολίες που παρουσιάστηκαν χθες στην πρεμιέρα της τηλεκπαίδευσης στην Ελλάδα.  Το πρόβλημα αποκαταστάθηκε χθες το απόγευμα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία της εταιρείας, η πρώτη περίοδος που υπήρξαν προβλήματα είτε αστοχίας εισόδου στην πλατφόρμα είτε μεγάλων καθυστερήσεων ξεκίνησε στις 9:43 ώρα Ελλάδος και διήρκεσε ως τις 10:27. Τότε, οι τεχνικοί της εταιρείας κατάφεραν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα.  Ωστόσο, το ίδιο πρόβλημα επαναλήφθηκε στις 12.12 ως τις 12.28 ώρα Ελλάδος.

“Η Cisco έχει αποκαταστήσει τη λειτουργία της υπηρεσίας Webex που επηρέασε σήμερα για μικρό χρονικό διάστημα έναν περιορισμένο αριθμό χρηστών στην περιοχή EMEAR (Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική και Ρωσία). Συνεχίζουμε να εξελίσσουμε τα συστήματα και τις διαδικασίες μας για να μετριάσουμε την πιθανότητα παρόμοιων συμβάντων στο μέλλον. Ευχαριστούμε τους χρήστες του Webex για την υπομονή τους κατά την επίλυση αυτού του ζητήματος. Συνεχίζουμε να εξελίσσουμε τα συστήματα και τις διαδικασίες μας για να μετριάσουμε την πιθανότητα παρόμοιων συμβάντων στο μέλλον. Ευχαριστούμε τους χρήστες του Webex για την υπομονή τους κατά την επίλυση αυτού του ζητήματος “, ανέφερε μεταξύ άλλων η διευθύντρια επικοινωνίας και μάρκετινγκ της Cisco Ελλάδας- Κύπρου- Μάλτας, Έλενα Πρασσάκη.