Η αστοχία και η ανικανότητα
- Τρίτη, 2 Ιουλίου, 2013 - 06:00
![Εικόνα Δέσποινα Συλιβάνη Εικόνα Δέσποινα Συλιβάνη](https://www.koinignomi.gr/sites/default/files/styles/editors/public/pictures/picture-306-1364376185.jpg?itok=fP1Lqjn_)
Αν ανατρέξουμε στο παρελθόν, θα διαπιστώσουμε ότι σε αυτή τη χώρα, σε αυτόν τον τόπο, έπεσαν πολλά χρήματα μέσω των ευρωπαϊκών πόρων, βλέπε ΠΕΠ, ΕΣΠΑ.
Χρήματα τα οποία, επενδύθηκαν σε μεγάλα έργα. Δρόμοι, γέφυρες, βιολογικοί καθαρισμοί, ΧΥΤΑ, μαρίνες, φτιάχτηκαν από τη μία άκρη έως την άλλη.
Πολλά τα πακέτα της χρηματοδότησης. Ειδικά τη δεκαετία του 2000, φτιάχτηκαν κατασκευαστικές εταιρίες, εργολάβοι εμφανίστηκαν από το πουθενά. Χιλιάδες εργαζόμενοι βρήκαν δουλειά, ενώ φάκελοι έργων κατέκλυζαν τις υπηρεσίες των υπουργείων, των πρώτην Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, των Δήμων.
Οι εντάξεις των έργων, ειδικά στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττικής
(ΠΕΠ), ήταν εκατοντάδες. Τα νησιά των Κυκλάδων πήραν ένα μερίδιο από αυτή την πίτα.
Εντάχθηκαν έργα που είχαν να κάνουν με την υγεία, την παιδεία. Δρόμοι δημιουργήθηκαν από το πουθενά, ενώ άλλοι κατασκευάστηκαν από την αρχή.
Ακολούθησε φυσικά και το ΕΣΠΑ, με μία σειρά άλλων έργων, όπως λιμάνια, ΧΥΤΑ και άλλα.
Πραγματικά τα νησιά άλλαξαν εικόνα και αυτό είναι το θετικό στοιχείο.
Όμως δυστυχώς υπάρχει και η αρνητική πλευρά σε όλα αυτά.
Ποιος μπορεί να αγνοήσει ότι τα χρήματα που δόθηκαν για την κατασκευή έργων, είτε μέσω ευρωπαϊκών, είτε μέσω εθνικών πόρων, είναι σα να πετάχθηκαν στον κάλαθο των αχρήστων;
Αυτά τα έργα λοιπόν χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Σε αυτά που κυριολεκτικά “ναυάγησαν”, λόγω των αστοχιών που υπήρξαν (χωροθέτηση, κλπ) και σε εκείνα που ενώ κατασκευάστηκαν και είχαν τις καλύτερες προδιαγραφές, στην πορεία αχρηστεύτηκαν.
Ενδεικτικό παράδειγμα της πρώτης κατηγορίας, η μαρίνα της Σύρου. Η υλοποίηση του έργου ξεκίνησε στο πλαίσιο του ΠΕΠ Ν. Αιγαίου 1994-99 (2ο ΚΠΣ), με προϋπολογισμό 880.410 86 ευρώ. Το έργο συνεχίστηκε εντασσόμενο στο 3ο ΚΠΣ με προϋπολογισμό 4.034.584 65 ευρώ.
Ας πάμε και στην Τήνο και με το ημιτελές έργο που αφορά το έργο του λιμανιού του νησιού. Ο προϋπολογισμός του αγγίζει τα πολλά εκατομμύρια ευρώ και κυριολεκτικά βρίσκεται στον αέρα.
Στη δεύτερη κατηγορία τώρα, των έργων δηλαδή που ενώ ξεκίνησαν τη λειτουργία τους με τις καλύτερες περγαμηνές και στη συνέχεια...αχρηστεύτηκαν, ανήκουν – έτσι ενδεικτικά – δύο στις Κυκλάδες. Ο ΧΥΤΑ Μυκόνου και η μονάδα αφαλάτωσης της Ηρακλειάς.
Φυσικά όπως και στην πρώτη, έτσι και στη δεύτερη κατηγορία, οι περιπτώσεις της αστοχίας, της ανικανότητας και της ανευθυνότητας, είναι πολλές και με τον καιρό θα παρουσιαστούν σε ρεπορτάζ της “Κοινής Γνώμης”.
Άραγε, θα λογοδοτήσει ποτέ κάποιος; Θα αποδοθούν ευθύνες; Ουτοπικό;
Οι φαντάροι σε ρόλο οδηγών του ΕΚΑΒ
Σίγουρα αυτή η σφήνα, διότι περί σφήνας πρόκειται, δε έχει καμία σχέση με το παραπάνω θέμα. Όμως επειδή έπεσε στην αντίληψή μου, είπα να το παραθέσω.
“Μετά από την επιμονή του δημάρχου Σύμης Λευτέρη Παπακαλοδούκα το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ενέκρινε τη διάθεση δύο φαντάρων για να αξιοποιηθούν ως οδηγοί στο ασθενοφόρο που είναι σταθμευμένο επειδή ο δήμος δεν μπορεί πλέον να πληρώνει οδηγούς για τις ανάγκες του. Ο δήμαρχος είχε υποβάλλει δύο φορές το αίτημα και τη δεύτερη φορά στάθηκε τυχερός!”.
Άντε βρε, την επόμενη φορά, αν κάποιο νησί χρειάζεται οδηγό ασθενοφόρου, τραυματιοφορέα ή κάποια άλλη ειδικότητα, υπάρχουν και οι πυροσβέστες που μπορούν να εξυπηρετήσουν. Αχ, τα χάλια μας!
Διαβάστε ακόμα
- Θα δείξει
24 Μαρ. 2020 - 6:15 - Πολλά τα σενάρια
23 Μαρ. 2020 - 6:20 - Ποιοι ήρωες;
20 Μαρ. 2020 - 6:15 - Η σκέψη “ταξιδεύει” στους μόνους
19 Μαρ. 2020 - 6:19 - Είναι να μη σου τύχει
18 Μαρ. 2020 - 6:18