“ΗΜΕΡΑ ΖΑΚΥΝΘΟΥ”

Σε αδιέξοδο οι επιχειρήσεις της Ζακύνθου

  • Πέμπτη, 17 Δεκεμβρίου, 2020 - 06:25

Μπροστά στον κίνδυνο να οδηγηθούν σε “λουκέτο” βρίσκονται οι μικρές επιχειρήσεις της Ζακύνθου λόγω της κρίσης από την πανδημία του κορωνοϊού και των αυστηρών περιοριστικών μέτρων που έχουν θεσπιστεί. Ο προβληματισμός είναι μεγάλος για την επόμενη μέρα από την υγειονομική κρίση, με τα μικρά μαγαζιά ειδικά να “μετράνε τις πληγές τους” και να σκέφτονται αν τελικά καταφέρουν να αντέξουν αυτή την κατάσταση. Όλο και περισσότεροι καταστηματάρχες σκέφτονται το λουκέτο και όλα είναι ανοιχτά. Ειδικά και μετά την εφαρμογή του click away αρκετά καταστήματα βρίσκονται σε δεινή θέση, καθώς περίμεναν έστω και για λίγες ημέρες να ανοίξει η αγορά.

Η Γενική Γραμματέας του Επιμελητηρίου Ζακύνθου, Φοροτεχνικός Νίκη Μαλαφούρη, αναφέρθηκε σε αυτή την πιθανότητα επισημαίνοντας ότι “λόγω της συνεχόμενης υγειονομικής κρίσης αλλά και της επιχειρηματικής κρίσης, είναι εκτίμηση όλων των εμπλεκόμενων φορέων, ότι τα μικρά και πολύ μικρά καταστήματα θα οδηγηθούν σε οριστικό λουκέτο ή σε προσωρινό. Εκτίμηση μας είναι ότι τα καινούργια μέτρα με άνοιγμα click away δεν είναι έτοιμα σε ποσοστό 50% πανελληνίως και στη Ζάκυνθο σε ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό”.

Εκτιμά, επίσης, πως η υγειονομική κρίση μπορεί να περάσει κάποια στιγμή, αλλά τα οικονομικά προβλήματα θα μείνουν και θα είναι μεγάλα, αφού “η επιχειρηματική και οικονομική κρίση όμως θα έχει πολύ μεγαλύτερες και μακροχρόνιες συνέπειες. Για αυτό η στήριξη που πρέπει να δοθεί στις επιχειρήσεις πέρα από τους εργαζομένους που συνεχίζεται, είναι κούρεμα σε όλες τις μορφές δανείων και υποχρεώσεων που λόγω της υγειονομικής κρίσης έχουν μεταφερθεί για τον Απρίλιο. Ένα πολύ γενναίο κούρεμα και μια απόφαση γενναίας ρύθμισης δόσεων μέχρι και 120. Επίσης εκτιμούμε ότι θα υπάρξει μια νέα γενιά κόκκινων δανείων, εκεί θα πρέπει να παρέμβει η πολιτεία και να γίνει επίσης ένα γενναίο κούρεμα για να μην χάνονται σπίτι και επιχειρήσεις”.

Η Γενική Γραμματέας του Επιμελητηρίου Ζακύνθου πρόσθεσε ότι το νησί μας ταλαιπωρείται τα τελευταία χρόνια από μια συνεχόμενη οικονομική κρίση λόγω διάφορων καταστάσεων που σημειώθηκαν και δεν έχουν σταματήσει.

“Στη Ζάκυνθο έχουμε για τρία συνεχόμενα χρόνια, τον σεισμό, την κρίση της Thomas Cook και τον κορωνοϊό, ενώ μετά ήρθε και ο «Ιανός». Φυσικά συνεχίζεται η υγειονομική κρίση. Βλέπουμε ότι έχουμε μια συνεχόμενη οικονομική κρίση και για αυτό εκτός από τα μέτρα που προτείνουμε στην πολιτεία και την κυβέρνηση προτείνουμε στους Ζακυνθινούς να στηρίξουν τις τοπικές επιχειρήσεις, τις μικρές και τις πολύ μικρές με ότι αυτό σημαίνει” δήλωσε η κα Μαλαφούργη, ενώ εξηγώντας το γιατί θα πρέπει ο καταναλωτής κόσμος να προτιμήσει την τοπική αγορά πρόσθεσε “Θέλουμε να κάνουμε ένα δωράκι, να πάρουμε ένα ρουχαλάκι, να πάρουμε οτιδήποτε είναι αυτό. Να στραφούμε στη δική μας αγορά και τα δικά μας μαγαζιά. Δεν πρόκειται να τονωθεί η οικονομία μας εάν παίρνουμε από τα μεγάλα καταστήματα”

Υπάρχουν μαγαζιά που δεν άνοιξαν, ενώ μόλις 20% των επιχειρήσεων έχει e-shop”

Με την εφαρμογή του click away να βρίσκεται σε εξέλιξη τις τελευταίες ημέρες, υπήρξαν κάποιες επιχειρήσεις που δεν κατόρθωσαν να ανοίξουν αντιμετωπίζοντας σοβαρά προβλήματα, ενώ άλλες που κατάφεραν να λειτουργήσουν είχαν μεγάλες δυσκολίες.

“Υπάρχουν μαγαζιά που δεν άνοιξαν, όμως θέλω να πιστεύω ότι προετοιμάζονται να αντιμετωπίσουν και αυτή την πρόκληση. Δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια όμως θα υπάρξουν μαγαζιά που δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτή την καινούργια πρόκληση όπως είναι μαγαζιά στα χωριά, ή επιχειρήσεις πολύ μικρές που τις έχουν άνθρωποι πολλά χρόνια και δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν την πρόκληση της τεχνολογίας και φοβάμαι ότι θα έχουμε πολύ σύντομα αρνητικά αποτελέσματα” σημείωσε η κ. Μαλαφούρη, η οποία μάλιστα αναφέρθηκε στο θέμα των e-shop, λέγοντας ότι είναι πολύ μικρός ο αριθμός των μαγαζιών που έχουν καταφέρει να φτιάξουν μέχρι τώρα διαδικτυακό τόπο για να παρουσιάζουν τα προϊόντα τους.

Οι επιχειρήσεις της Ζακύνθου προσπαθούν να αντέξουν τα συνεχή οικονομικά χτυπήματα που δέχονται, ενώ παράλληλα παλεύουν να προσαρμοστούν σε μια νέα εποχή πολύ διαφορετική από αυτή που είχαν συνηθίσει.

Το Επιμελητήριο προσπαθεί από την πλευρά του να στηρίξει τα μαγαζιά και να βρει τρόπους να έχουν οικονομικά έσοδα για να αντέξουν όλη αυτή την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί.