Συγκροτημένος αλλά εκ του ασφαλούς ο προγραμματισμός των δράσεων τουριστικής προβολής του Δήμου Σίφνου, όπως αυτός ψηφίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο

Προσεκτικός βηματισμός στη νέα τουριστική περίοδο

  • Δευτέρα, 18 Ιανουαρίου, 2021 - 06:17
  • /   Eνημέρωση: 18 Ιαν. 2021 - 8:04

Τον προγραμματισμό των δράσεων, για την τουριστική προβολή της Σίφνου, μέσα στο 2021, ενέκρινε, μετά από σχετική εισήγηση της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης, το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Σίφνου.

Πρόκειται για έναν σχεδιασμό, που δεν ξεφεύγει από τα γνωστά μονοπάτια των δράσεων τουριστικής προώθησης, ωστόσο όπως είναι γνωστό, ανάλογα και με τις απαιτήσεις της κάθε χρονιάς, αρκετές δράσεις ενδεχομένως να τροποποιηθούν, να ενισχυθούν, ή και να προστεθούν, βάσει των συνθηκών και της πρόθεσης του Δήμου.

Με επιφύλαξη θετικός ο Δήμος στη συμμετοχή σε εκθέσεις

Η πρώτη ενότητα του τουριστικού πλάνου για το 2021 του Δήμου Σίφνου, αφορά στη συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις. Όπως σημειώνεται και στη σχετική εισήγηση της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης, “το 2020 ήταν μία χρονιά ανατροπών. Η πανδημία επηρέασε δραματικά τις επιδόσεις του τουριστικού κλάδου. Λόγω των νέων συνθηκών και των μέτρων τήρησης της ασφάλειας, επηρεάζονται εύλογα και οι μέθοδοι τουριστικής προβολής, ωστόσο η ανάγκη για την ανάδειξη του προορισμού αποτελεί αίτημα επιτακτικό. Αποφασίζεται η συμμετοχή του Δήμου Σίφνου σε τέσσερις διεθνείς εκθέσεις τουρισμού το 2021 υπό την “ομπρέλα” της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, ώστε να εξοικονομούνται πόροι και να διασφαλίζεται μεγαλύτερη συνοχή. Αν τελικά οι συγκεκριμένες εκθέσεις δεν πραγματοποιηθούν λόγω της πανδημίας, τότε θα αναζητηθούν είτε εναλλακτικές εκθεσιακές λύσεις, είτε θα προτιμηθούν οι εικονικές – virtual εκδοχές τους, εφόσον και η ΠΝΑΙ θα παρέχει τη σχετική δυνατότητα συμμετοχής”.

Προβολή σε έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ

Για την ανάδειξη του προορισμού, απαραίτητη κρίνεται και η συνεργασία με δημοσιογράφους, bloggers και καλεσμένους.

Μία από τις δράσεις που προβλέπονται στον προγραμματισμό, είναι η φιλοξενίες ξένων δημοσιογράφων και καλεσμένων. Όπως σημειώνεται, η πραγματοποίηση ταξιδιών εξοικείωσης του προορισμού (fam trips) θεωρείται μία εκ των πλέον αποδοτικών σύγχρονων τρόπων προβολής, ενώ ειδικά στην εποχή της covid-19 οι δημοσιογραφικές αποστολές εξυπηρετούν μία πρόσθετη χρησιμότητα, η οποία αφορά στην “αυτοψία”, δηλαδή στη μεταφορά των εντυπώσεων και της εικόνας του νησιού σε μία δύσκολη εποχή.

Το σκεπτικό είναι να προσκληθούν έγκριτοι δημοσιογράφοι από την Ελλάδα – η οποία φέτος θα αποτελέσει προτεραιότητα για τη Σίφνο – καθώς και από το εξωτερικό, με ή χωρίς την κάλυψη αεροπορικών μετακινήσεων. Οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να βιώσουν την εμπειρία και να τη μεταδώσουν μέσα από άρθρα, όπως το εκτενές θετικό αφιέρωμα της δημισιογράφου της δημοφιλούς Evening Standard για το 2020, αλλά και η προβολή που γίνεται στο Γαλλικό GEO, μετά από αντίστοιχες δράσεις του Δήμου.

Για το 2021, προβλέπεται η φιλοξενία δημοσιογράφων ή ανθρώπων των media, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, τα Γραφεία του ΕΟΤ και την εταιρεία συμβούλων REMIX, με την οποία ο Δήμος ανανέωσε τη συνεργασία.

Επιπλέον των ανωτέρω, προβλέπεται και η παρουσίαση του προορισμό σε επιλεγμένο κοινό, ταξιδιωτικών πρακτόρων, επαγγελματιών, δημοσιογράφων και bloggers σε αγορά ενδιαφέροντος του εξωτερικού. Στόχος, είναι η σύσφιξη των δεσμών με τις αγορές ενδιαφέροντος της Σίφνου. Αν οι συνθήκες δεν επιτρέψουν την πραγματοποίηση με φυσική παρουσία, εναλλακτικά προβλέπεται η δυνατότητα να οργανωθεί διαδικτυακή – ηλεκτρονική παρουσίαση (όπως webinars) ή η συμμετοχή σε online workshops.

Τέλος, στον τομέα αυτό, άλλη μία ενδιαφέρουσα προβλεπόμενη δράση αφορά στην προωθητική δράση σε αγορά ενδιαφέροντος του εξωτερικού και του εσωτερικού, είτε μέσω προβολής σε υπαίθρια ή εξωτερικά μέσα, είτε μέσω διαφήμισης σε διεθνή/εγχώρια έντυπα ή/και ιστοσελίδες.

Αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων

Στο πλαίσιο της εκμετάλλευσης των εργαλείων που δίνει πλέον η τεχνολογία, η Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης προτείνει τη δημιουργία φωτογραφικού υλικού και την παραγωγή προωθητικών video για τη Σίφνο.

Σύμφωνα με την Επιτροπή, η εικόνα και η κίνηση εξελίσσονται πλέον σε ισχυρό εργαλείο του τουρισμού και της προβολής προορισμών, ειδικά εν καιρώ πανδημίας που το νοερό ταξίδι σε μία άλλη πραγματικότητα αποτελεί σημαντική διέξοδο για τον καθένα.

Το πλούσιο φωτογραφικό υλικό θα διατεθεί για την ανάδειξη της Σίφνου στα social media, σε αφιερώματα διαδικτυακών και έντυπων μέσων κλπ. Το φωτογραφικό υλικό θα περιλαμβάνει τοπία, ειδικές μορφές τουρισμού κλπ, και θα πρέπει να παραδοθεί στο Δήμο σε υψηλή ανάλυση, καθώς και να παραχωρηθούν τα πνευματικά δικαιώματα για κάθε χρήση. Επιπλέον, όπως επιτυχώς κινήθηκε ο Δήμος Σίφνου και το 2020, η παραγωγή νέων βίντεο σύντομης διάρκειας, μοντέρνας αισθητικής και γρήγορης σκηνοθεσίας, διανθισμένων με έξυπνα συνθήματα, μπορούν να προκαλέσουν αίσθηση και να χρησιμοποιηθούν ποικιλοτρόπως, όπως για παράδειγμα στα ΜΜΕ, για ενημέρωση των Γραφείων ΕΟΤ, κλπ.

Ταυτόχρονα, προβλέπεται και η ανάπτυξη και διαχείριση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης για ένα έτος, σε δημοφιλείς πλατφόρμες, όπως το Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Pinterest, Tumblr κλπ. Όπως επισημαίνει η Επιτροπή, ειδικά σε περίοδο πανδημίας, που η απόσταση αποτελεί το “κλειδί” για το μετριασμό της πανδημίας, η χρήση των μέσων κοινωνικής δικ΄τυωσης αυξήθηκε εντυπωσιακά και άρα η διατήρηση της συστηματικής επικοινωνίας με το κοινό θα αποτελεί αξιόλογη πύλη επαφής με το ταξιδιωτικό κοινό.

Λοιπές δράσεις

Στο πλαίσιο της ενισχυμένης ψηφιακής τουριστικής προώθησης, αλλά και της προθεσης για συμμετοχή σε εκθέσεις, ο Δήμος Σίφνου πρόκειται να αξιοποιήσει και το νέο τουριστικό brand name και logo του Δήμου, που προέκυψε μετά από σχετικό διαγωνισμό που διεξήχθη από την Επιτροπή.

Έτσι, προβλέπεται η δημιουργία νέου έντυπου, όπου θα χρησιμοποιούνται το νέο brand name και logo, θα υπάρχουν μεταφράσεις, ενώ θα γίνει προμήθεια και αναμνηστικών προωθητικών προϊόντων για τη διανομή τους σε τουριστικές εκθέσεις, προσκεκλημένους δημοσιογράφους και επίσημους επισκέπτες κλπ, ενώ προβλέπεται και η διενέργεια τουριστικών δράσεων μέσω παρουσίασης παραδοσιακών χορών, εθίμων και προϊόντων της Σίφνου.

Τέλος, προκειμένου να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά ο Δήμος Σίφνου τις προκλήσεις που προκύπτουν και ειδικά στην παρούσα συγκυρία που οι ανατροπές σε όλα τα επίπεδα αποτελούν μέρος της ημερήσιας διάταξης, αποφασίστηκε και η διατήρηση της συνεργασίας με εξειδικευμένη εταιρεία συμβούλων τουριστικού μάρκετινγκ που θα στηρίξει το Δήμο σε ένα εύρος πεδίων, όπως:

- Ανάλυση τουριστικού προορισμού,

- Ανάλυση στρατηγικής,

- Συμβουλευτική υποστήριξη σε δράσεις προβολής.

Το σύνολο του προϋπολογισμού των προαναφερθεισών δράσεων, αφορά σε 68.200 ευρώ, σύμφωνα και με τη σχετική απόφαση του Δήμου Σίφνου.

p { margin-bottom: 0.25cm; direction: ltr; color: #000000; line-height: 115%; orphans: 2; widows: 2; background: transparent }p.western { font-family: "Liberation Serif", "Times New Roman", serif; font-size: 12pt; so-language: el-GR }p.cjk { font-family: "NSimSun"; font-size: 12pt; so-language: zh-CN }p.ctl { font-family: "Arial", sans-serif; font-size: 12pt; so-language: hi-IN }

Ετικέτες: