“ΠΡΩΤΗ” ΗΛΕΙΑΣ

Ο απόλυτος παραλογισμός

  • Τρίτη, 23 Φεβρουαρίου, 2021 - 06:25

Η 18ετής ακαδημαϊκή ιστορία του Πύργου αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία. Υπάρχει το μοναδικό φαινόμενο παγκοσμίως που κανέναν από τα κατά καιρούς λειτουργούντα τμήματα δεν ολοκλήρωσε τον κύκλο σπουδών! Το 2003 ιδρύθηκε αρχικά το τμήμα Πληροφορικής και ΜΜΕ και ακολούθως το τμήμα Μουσειογραφίας, Μουσειολογίας και Σχεδιασμού Εκθέσεων. Με το Σχέδιο Αθηνά καταργήθηκε το τμήμα Μουσειογραφίας, Μουσειολογίας και Σχεδιασμού Εκθέσεων, και μετά καταργήθηκε και το τμήμα Πληροφορικής και ΜΜΕ. Στη συνέχεια ιδρύθηκε το τμήμα Διοίκησης Οικονομίας και Επικοινωνίας Πολιτιστικών και Τουριστικών Μονάδων, το οποίο με τη σειρά του καταργήθηκε και αυτό για να φτάσουμε στο 2019 που, με το νόμο Γαβρόγλου, ιδρύθηκε το τμήμα Μουσειολογίας. Το πρώτο τμήμα ΑΕΙ στον Πύργο.

«Δηλαδή μιλάμε για έναν παραλογισμό», τονίζει στην «ΠΡΩΤΗ» ο Αναπληρωτής Καθηγητής του τμήματος κ. Γιώργος Παναγιωτόπουλος. Ο κ. Παναγιωτόπουλος μαζί με την προϊσταμένη του τμήματος κα Αναστασία Ζαφειροπούλου είναι τα δύο εναπομείναντα μέλη ΔΕΠ της Μουσειολογίας. Ανέλαβε ως καθηγητής 30 Δεκεμβρίου το 2014, μετά την θητεία του ως Περιφερειακός Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας. Μέχρι σήμερα έχει ζήσει τον απόλυτο παραλογισμό στα τμήματα του Πύργου.

Το Τμήμα Μουσειολογίας είναι καθολικός διάδοχος όλων των υποχρεώσεων των παλιών τμημάτων. Έχει εγγεγραμμένους 500 φοιτητές. Το τμήμα Δ.Ο.Ε.Π.Τ.Μ. έχει άλλα δύο ακαδημαϊκά έτη, που πρέπει να γίνουν μαθήματα! Στο χειμερινό εξάμηνο που μας πέρασε δεν έγινε το 50% των μαθημάτων της Μουσειολογίας και το 70% των μαθημάτων του παλιού τμήματος του ΤΕΙ με 1.100 φοιτητές. Το Τμήμα της Μουσειολογίας έχει ζήτηση. Έχει δυναμική. Εκτός των 500 εγγεγραμμένων φοιτητών, υπάρχουν 40 αιτήσεις κατατακτήριων φοιτητών. Είναι 40 Ηλείοι που θέλουν να πάρουν δεύτερο πτυχίο. Δεν φτάνει όμως μόνο η δυναμική. Χρειάζονται και οι ακαδημαϊκές προϋποθέσεις.

Μας χρωστούν κι άλλα μέλη ΔΕΠ

«Πέρυσι το Πανεπιστήμιο Πατρών πήρε 38 θέσεις μελών ΔΕΠ, δεν έδωσε καμία, αλλά αντίθετα μας πήρε 4! Φέτος το Πανεπιστήμιο πήρε άλλες 35 θέσεις από το υπουργείο και μέσα στην περασμένη εβδομάδα έγινε μια πρώτη κίνηση από τον κ. Πρύτανη με την οδηγία για τοποθέτηση 2 μελών ΔΕΠ στο τμήμα», αναφέρει ο κ. Παναγιωτόπουλος. Ουσιαστικά όμως, το Πανεπιστήμιο χρωστά άλλα δύο μελή ΔΕΠ! Χρειάζονται και άλλα μέλη ΔΕΠ για να γίνει το τμήμα αυτοδύναμο. «Εάν το τμήμα δεν γίνει αυτοδύναμο δεν έχει τύχη. Δυστυχώς δε μπορούμε να συγκριθούμε ούτε με τη Σπάρτη, ούτε με νησιά του Ιονίου. Τμήματα σε Ζάκυνθο και Κεφαλονιά που έχει 13, 14, 15 μέλη ΔΕΠ και 5, 6 άτομα διοικητικό προσωπικό. Στη Ζάκυνθο έφτιαξαν καινούργιες υποδομές σε μηδέν χρόνο. Η Κεφαλονιά έχει τρία τμήματα», τονίζει ο κ. Παναγιωτόπουλος.

«Θέλουμε καθηγητές, όχι αστυνομικούς!»

Τα μαθήματα συμπληρώνονται με ωρομίσθιους καθηγητές. Τον Ιούνιο όμως θα φύγουν αυτοί, άρα δε μπορούν να ανατεθούν πτυχιακές εργασίες. Υπάρχουν πτυχιακές εργασίες που διεκόπησαν, οι φοιτητές έμειναν στον αέρα! Οι φοιτητές μένουν αιχμάλωτοι! Επίσης, η κα Ζαφειρόπουλου συνταξιοδοτείται. «Έχουμε ανάγκη από αστυνομία εδώ; Όχι, έχουμε ανάγκη από καθηγητές! Αντί λοιπόν να προσληφθούν αστυνομικοί για το τμήμα, να προσληφθούν καθηγητές! Να προσληφθεί διοικητικό προσωπικό!», τονίζει ο κ. Παναγιωτόπουλος.

Δεν φτάνει το διοικητικό προσωπικό

Το υπάρχον διοικητικό προσωπικό δεν φτάνει. «Δεν υπάρχει τεχνικός. Πέφτει το δίκτυο και δε μπορούμε να κάνουμε τίποτα! Πρέπει να κάνουμε αίτηση στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, να εγκρίνει και να έρθουν μετά από 20 ημέρες!», επισημαίνει ο κ. Παναγιωτόπουλος.

Κάνουν ότι μπορούν

Από την πλευρά των υπαρχόντων καθηγητών γίνεται ότι είναι ανθρωπίνως δυνατόν. Όπως αναφέρει ο κ. Παναγιωτόπουλος: «Προκήρυξα διδακτορικές σπουδές στο γνωστικό μου αντικείμενο. Κάνουμε προσπάθειες για την περαιτέρω ανάπτυξη του τμήματος. Για να κάνουμε οργανωμένο μεταπτυχιακό πρόγραμμα χρειάζεται να είμαστε αυτοδύναμο τμήμα. Έχω συντάξει φακέλους για μεταπτυχιακά προγράμματα. Ένα εξ αυτών λειτουργεί στο τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας στην Πάτρα. Έχει 40 μεταπτυχιακούς στην Πάτρα. Για ποιον λόγο να μην γίνεται μεταπτυχιακό πρόγραμμα εδώ; Παρόλα αυτά ολοκληρώνω τη σύνταξη φακέλου για τη λειτουργία μεταπτυχιακού προγράμματος στον Πύργο, αλλά επειδή δεν είμαστε αυτοδύναμο τμήμα θα υποχρεωθώ να κάνω σύμπραξη με άλλο τμήμα. Έχουν γίνει βήματα από την πλευρά μας, αλλά δεν έχουμε άλλον τρόπο να πιέσουμε πέρας από το να στείλω επιστολή και να γνωστοποιήσω τα ζητήματα».

«Καταστροφική συνέπεια…»

Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων ανά τη χώρα, εξετάζουν κάθε χρόνο τα νεοσύστατα τμήματα και κάνουν παρουσιάσεις στους μαθητές, δηλαδή στους υποψήφιους φοιτητές. Έτσι αναζήτησαν το τμήμα της Μουσειολογίας διάφορα σχολεία σε όλη τη χώρα προκειμένου να προσανατολίσουν τους μαθητές τους. «Επικοινώνησαν μαζί μου και με την κα Ζαφειροπούλου (μέσω της Γραμματείας) προκειμένου να κάνουν διαδικτυακές ημερίδες ενημέρωσης και να συμμετάσχω κι εγώ σε αυτές. Το πρώτο πράγμα που μου λένε είναι πως δεν ξέρουν εάν το τμήμα θα λειτουργήσει ή όχι τη νέο ακαδημαϊκό έτος. «Δεν έχετε καθηγητές, θέλουν να το κλείσουν, να το πάρουν, μήπως να μην γίνει τελικά η ενημέρωση;», αυτά μου λένε. Δημιουργήθηκε μία αρνητική εικόνα σε πανελλαδικό επίπεδο. Αυτή είναι μια καταστροφική συνέπεια, δυστυχώς», τονίζει ο κ. Παναγιωτόπουλος.

«Μας ενδιαφέρει ως κοινωνία του Πύργου να είμαστε στον ακαδημαϊκό χάρτη; Για να είμαστε όμως στον ακαδημαϊκό χάρτη θα πρέπει κι εμείς να συμβάλουμε δημιουργώντας τις ανάλογες προϋποθέσεις. Δε μπορούμε να έχουμε ένα παρατημένο τμήμα και όταν προκύψει κάτι άσχημο, ακλουθώντας τις εξελίξεις να βγαίνουμε με κορώνες και όταν περάσει η καταιγίδα της δημοσιότητας σαν σφυρίζουμε αδιάφορα. Τι έχει σχεδιαστεί, τι έχει υλοποιηθεί και σχετίζεται με την ακαδημαϊκή ζωή στον Πύργο; Στη συνεδρίαση για τις προτάσεις της Επιτροπής Στρατηγικού Σχεδιασμού ο Πρύτανης με άδειασε και είχε δίκιο! Μου ρώτησε ποια είναι η ακαδημαϊκή ζωή στον Πύργο και εάν έχετε διοικητικό προσωπικό. Τι να απαντήσω;», δηλώνει στην «ΠΡΩΤΗ» ο Αναπληρωτής Καθηγητής του τμήματος κ. Γιώργος Παναγιωτόπουλος.

Οι αίθουσες υπάρχουν, αλλά χρειάζεται ενίσχυση η λειτουργικότητά τους - Δεν υπάρχουν ηλεκτρονικοί υπολογιστές στις αίθουσες.

Η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων που αποκαλείται κατ’ ευφημισμόν αμφιθέατρο, ούτε μικροφωνική δεν έχει.

Στη βιβλιοθήκη υπάρχουν μόνο βιβλία πληροφορικές από το προηγούμενο τμήμα Πληροφορικής και ΜΜΕ.

Ο αύλειος χώρος θυμίζει σωφρονιστικό και όχι ακαδημαϊκό ίδρυμα.

Δεν υπάρχει φοιτητική εστία -Το κυλικείο δεν λειτουργεί.

Δεν έχει κατατεθεί καμία μελέτη από αυτοδιοικητικό φορέα για ενίσχυση των υποδομών.