“ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ” ΑΓΡΙΝΙΟΥ

Διαφορετική η επαναλειτουργία του λιανεμπορίου στο Αγρίνιο: Αρνητικό ταμείο

  • Πέμπτη, 15 Απριλίου, 2021 - 06:26

Τα μηνύματα από τις πρώτες ημέρες της επαναλειτουργίας του λιανεμπορίου στο Αγρίνιο είναι ανάμεικτα, με μοναδική κοινή διαπίστωση ότι προέχει η σωστή διαχείριση της πανδημίας και να μην κλείσει εκ νέου το λιανεμπόριο.

Η επανεκκίνηση μπορεί να πραγματοποιήθηκε με ένα υβριδικό μοντέλο λειτουργίας, ωστόσο αποτελεί πολύ σημαντικό βήμα για τον κλάδο. Οι πρώτες ημέρες λειτουργίας του λιανεμπορίου στο Αγρίνιο απέδειξαν ότι κάθε φορά είναι διαφορετική, καθώς αυτή την φορά δεν υπήρχε κανένα κοινό χαρακτηριστικό με το άνοιγμα της προηγούμενης περιόδου, το οποίο σε μεγάλο βαθμό αποτέλεσε και μια «μικρή ανάσταση» για τους εμπόρους της πόλης.

Η εικόνα λοιπόν που παρουσίασε η τοπική αγορά ήταν μεικτή, καθώς το πρώτο διήμερο υπήρχε κίνηση, όχι ωστόσο υπερβολική, ενώ οι επόμενες ημέρες της πρώτης εβδομάδας χαρακτηρίστηκαν από πολύ μικρούς τζίρους.

Επιπλέον, το σκηνικό του καιρού λειτουργεί ανασταλτικά, αφού ακόμη το κρύο δεν έχει υποχωρήσει και οι βιτρίνες είναι πλέον με ανοιξιάτικα και καλοκαιρινά εμπορεύματα, ενώ παράλληλα αρκετοί είναι αυτοί που εκτιμούν πως οι καταναλωτές θα κάνουν την «εξόρμησή» τους στα εμπορικά κατά την εορταστική περίοδο, κάτι που εύχονται επίσης να πραγματοποιηθεί, καθώς υπάρχει και ο φόβος του ενδεχομένου να κλείσουν και πάλι.

Οι έμποροι προσβλέπουν σε απελευθέρωση των μετακινήσεων ενόψει Πάσχα και την παρουσία των ετεροδημοτών, ως το σήμα που θα ενεργοποιήσει το ελατήριο της ζήτησης, μετά από μία εβδομάδα χαμηλών επιδόσεων.

Πάντως, δεδομένου ότι το 15ήμερο πριν την Ανάσταση είναι το κρίσιμο διάστημα για τα έσοδα των καταστημάτων του λιανεμπορίου, λόγω των παραδοσιακών δώρων για βαφτιστήρα και συγγενείς αλλά και για τις κοινωνικές υποχρεώσεις που συνοδεύουν το “Πάσχα στο χωριό”, οι επαγγελματίες περιμένουν να ξεκαθαρίσει εάν θα επιτρέπονται ή όχι τα ταξίδια από νομό σε νομό.

Σε μεγάλο βαθμό αυτό θα είναι καθοριστικό για την αγορά στο σύνολό της, καθώς η περίοδος που διανύουμε παραδοσιακά δεν συνδέεται με αξιοσημείωτη εμπορική δραστηριότητα. Ειδικά για τις εταιρείες ένδυσης, η σεζόν ανοίγει δυναμικά λίγο πριν το Πάσχα με ανοιξιάτικα και καλοκαιρινά είδη. Έτσι, οι επιχειρηματίες θεωρούν κρίσιμο να διευκολυνθεί η εμπορική δραστηριότητα και να τονωθεί η ψυχολογία των καταναλωτών στην τελική ευθεία για τις γιορτές.

Κωνσταντίνος Χονδρός