Διεξαγωγή ερευνών και αγώνων, προμήθεια αθλητικών εμφανίσεων και συντηρήσεις γηπέδων του σχολείου στο πλαίσιο της πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ»

Οι μαθητές του ΕΠΑΛ Μήλου έμαθαν για την αξία του αθλητισμού

Τα οφέλη του αθλητισμού στην υγεία μας και γενικότερα τη ζωή μας γνώρισαν οι μαθητές και οι μαθήτριες του Επαγγελματικού Λυκείου Μήλου μέσα από την έρευνα και το παιχνίδι.

Η σχετική δράση εκπονήθηκε στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «Υποστήριξη και Διαχείριση των Σχεδίων Δράσης του έργου “Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ”» μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τα Σχέδια Δράσης, ως ένας από τους Πυλώνες του Προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.» σκοπό έχουν την ανάπτυξη της προσωπικότητας, της κοινωνικότητας, των δεξιοτήτων, της συνεργασίας μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών. Είναι μέθοδος ομαδικής διδασκαλίας στην οποία συμμετέχουν αποφασιστικά όλοι. Εξελίσσεται ανάλογα με την εκάστοτε κατάσταση και τα ενδιαφέροντα των συμμετεχόντων. Η μάθηση πηγάζει από την εμπειρία, την οποία αποκτούν τα μέλη από την ενεργό συμμετοχή τους στις διαδικασίες. Στόχος είναι ο εμπλουτισμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, η επαύξηση του κύρους και της ελκυστικότητάς της, η ανακατασκευή προκαταλήψεων και η εξωστρέφεια.

Η δράση του ΕΠΑΛ Μήλου περιλάμβανε 6  βασικές υποδράσεις.

Μαθαίνουμε για το άθλημα του ποδοσφαίρου

«Harpastum» στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία… «cuju» στην Αρχαία Κίνα. Σήμερα το λέμε ποδόσφαιρο. Τα παιδιά ερεύνησαν την ιστορία του αθλήματος από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Το σύγχρονο ποδόσφαιρο ξεκινά από τα μέσα του 19ου αιώνα μ.Χ. Οι μαθητές ερεύνησαν την εξέλιξη των αθλητικών εμφανίσεων στο ποδόσφαιρο και εξέτασαν τους κανόνες ενός αγώνα. Οι συχνότεροι τραυματισμοί στο ποδόσφαιρο και η αποκατάστασή τους μελετήθηκαν με τη συμβολή των μαθητών της Φυσικοθεραπείας. Οργανώθηκαν αγώνες, οι οποίοι και διεξήχθησαν σε ομαδικό κλίμα. Τέλος, δημιουργήθηκε ένα φωτογραφικό λεύκωμα αγώνων.

 

Μαθαίνουμε για το άθλημα της πετοσφαίρισης

Βόλεϊ, ένα ομαδικό άθλημα που τα τελευταία χρόνια έχει κυρίαρχη θέση στα δημοφιλέστερα αθλήματα παγκοσμίως. «Πατέρας» του θεωρείται ο Ουίλιαμ Μόργκαν στις 9 Φεβρουαρίου 1895. Επίσης, η Δ.Ο.Α. υπολογίζει ότι ένας στους 6 κατοίκους στον κόσμο παίζουν ή βλέπουν αγώνες βόλεϊ. Αρχικά, το όνομά του ήταν "μιντονέτ". Στην Ελλάδα, έφτασε το 1922. Η ιστορία του βόλεϊ αποτέλεσε το πρώτο αντικείμενο έρευνας των παιδιών. Οι μαθητές μελέτησαν τον απαιτούμενο εξοπλισμό, τις διαστάσεις του γηπέδου βόλεϊ και τους κανονισμούς. Καλλώπισαν και συντήρησαν το γήπεδο βόλεϊ του ΕΠΑΛ Μήλου με τη βοήθεια του Τομέα Μηχανολογίας. Οργάνωσαν σύντομους αγώνες βόλεϊ και συνεργάστηκαν, παίζοντας.

Μαθαίνουμε για το άθλημα της καλαθοσφαίρισης

 Το μπάσκετ πρωτοεμφανίστηκε τον προηγούμενο αιώνα. Για μπάλα, χρησιμοποιήθηκε αρχικά η μπάλα του ράγκμπι. Το 1950 η μπάλα πήρε τη σημερινή μορφή. Τα παιδιά ερεύνησαν την ιστορία του αθλήματος και μελέτησαν τους κανονισμούς αγώνων. Επιπλέον, μελέτησαν τις διαστάσεις του γηπέδου μπάσκετ και των μπασκετών. Με τα κατάλληλα υλικά συντήρησαν το γήπεδο μπάσκετ του σχολείου τους και τις σκουριασμένες μπασκέτες. Οργάνωσαν σύντομους αγώνες μπάσκετ, εφάρμοσαν τους κανόνες και έπαιξαν ομαδικά. Δημιουργήθηκε λεύκωμα φωτογραφιών από τους αγώνες και τις εργασίες συντήρησης.

Μαθαίνουμε για το άθλημα της επιτραπέζιας αντισφαίρισης

 Η επιτραπέζια αντισφαίριση ή το γνωστό σε όλους πινγκ-πονγκ θυμίζει αρκετά το τένις ως προς τους κανονισμούς, αλλά σε όλα τα υπόλοιπα παρουσιάζει ουσιαστικές διαφορές. Οι μαθητές αναζήτησαν πληροφορίες για την ιστορία του αθλήματος και μελέτησαν τους κανόνες. Κατέγραψαν και προμηθεύτηκαν το απαραίτητο υλικό για τη διεξαγωγή ενός αγώνα πινγκ-πονγκ. Παρακολούθησαν βίντεο με αγώνες και είδαν διάσημους παίκτες. Προμηθεύτηκαν τον κατάλληλο εξοπλισμό και διοργάνωσαν σύντομους αγώνες. Έπαιξαν και διασκέδασαν με σεβασμό και ευγενή άμιλλα.

Αθλητισμός, αθλητικός τουρισμός και εφηβεία

 Ο αθλητισμός προάγει την ευεξία και τη σωματική και ψυχική υγεία. Μέσω αυτού μαθαίνουμε να προσηλωνόμαστε στους στόχους μας, να συνεργαζόμαστε και να σεβόμαστε συμπαίκτες και αντιπάλους. Οι μαθητές σχεδίασαν μια ψηφιακή αφίσα με τα πλεονεκτήματα του αθλητισμού. Διενέργησαν στατιστική έρευνα με θέμα «Ποια είναι η σχέση των εφήβων με τον αθλητισμό;. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, μεγάλο ποσοστό των μαθητών αθλείται. Οι μαθητές διεξήγαγαν επίσης έρευνα για τον αθλητικό τουρισμό και τα οφέλη του στο νησί τους. Ο αθλητικός τουρισμός αποτελεί εναλλακτική μορφή τουρισμού. Οι δραστηριότητές του είναι στενά συνδεδεμένες με τις δραστηριότητες του ελεύθερου χρόνου και της αναψυχής. Η Μήλος διαθέτει αθλητικές εγκαταστάσεις και φυσικό περιβάλλον για άθληση. Συγκεκριμένα, το Δημοτικό Στάδιο Μήλου διαθέτει ένα γήπεδο ποδοσφαίρου 11x11, ενώ περιμετρικά υπάρχει χώρος για στίβο καθώς και ένα σκάμμα. Επίσης, στον ίδιο χώρο υπάρχει γήπεδο μπάσκετ, βόλεϊ και ένα γυμναστήριο.

Διάχυση αποτελεσμάτων στην κοινωνία

Στο πλαίσιο της δράσης, το σχολείο προμηθεύτηκε αθλητικές εμφανίσεις βόλεϊ και ποδοσφαίρου, διεξήγαγε αγώνες, δημιουργήθηκε βίντεο από τον Τομέα Πληροφορικής, σχεδιάστηκε αφίσα της δράσεις και δημιουργήθηκε φωτογραφικό λεύκωμα.  προμήθεια αθλητικών εμφανίσεων βόλεϊ και ποδοσφαίρου, διεξαγωγή αγώνων, δημιουργία video της δράσης, σχεδιασμός αφίσας της δράσης, δημιουργία φωτογραφικού λευκώματος.

Τις συντηρήσεις των γηπέδων υλοποίησαν οι μαθητές του Τομέα Μηχανολογίας, ενώ τη δημιουργία του φωτογραφικού υλικού, των φωτογραφικών λευκωμάτων, του βίντεο και των αφισών επιμελήθηκαν κυρίως οι μαθητές και οι μαθήτριες του Τομέα Πληροφορικής.

Στις έρευνες και τις υποδράσεις  συμμετείχε πληθώρα μαθητών  από όλες τις τάξεις, καθώς και εκπαιδευτικών του σχολείου.

Υπεύθυνη του έργου ήταν η καθηγήτρια Πληροφορικής, Μαρία Αντωνοπούλου.

Συμμετέχοντες καθηγητές: Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος, Βασίλειος Μωραΐτης, Γεώργιος Τούρλος, Φραγκιός Κολιαράκης, Κυριακή Αλευροπούλου, Μαρία Παπαθέου, Ευτυχία Παπαδομιχελάκη. Κατερίνα Τζιωτάκη, Δημήτρης Μαθιανάκης, Μαργαρίτα Ντρέλια, Ευαγγελία Καρανίκου, Μαρία Ελπίδα Παπαδοπούλου (σχολική ψυχολόγος).