Ο προγραμματισμός της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου για την επόμενη χρονιά

Δράσεις τουριστικής προβολής του Ν. Αιγαίου για το 2022

  • Τετάρτη, 22 Δεκεμβρίου, 2021 - 06:12
  • /   Eνημέρωση: 22 Δεκ. 2021 - 19:00

Εγκρίθηκε το πλάνο τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου για το έτος 2022 από τα αρμόδια συλλογικά όργανα της ΠΝΑι, χθες, προκειμένου να δοθεί έμφαση στην προβολή των νησιών σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα, μέσα από μία σειρά στοχευμένων δράσεων.

Οι σημαντικότερες ακολουθούν παρακάτω βάσει της εισήγησης στο Περιφερειακό Συμβούλιο και την Οικονομική Επιτροπή.

Στόχοι

Η ΠΝΑ ως ενιαίος τουριστικός προορισμός συνεχώς επενδύει στην υλοποίηση των παρακάτω στόχων: Στην ενίσχυση της εξωστρέφειας του τουριστικού τομέα της Περιφέρειας. Στην υποστήριξη και αναβάθμιση του τουρισμού εμπειρίας (γαστρονομικός, πολιτιστικός, αθλητικός, θαλάσσιος/ναυτικός κ.ά.) της Περιφέρειας. Στην ανάδειξη και διάδοση του ιδιαίτερου χαρακτήρα των νησιών της Περιφέρειας, των παραδοσιακών προϊόντων, του πολιτιστικού και φυσικού τους πλούτου. Στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τουρισμού, ο οποίος αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες της οικονομίας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Στην αύξηση της μέσης κατά κεφαλήν ταξιδιωτικής δαπάνης και της μέσης διάρκειας παραμονής. Στη βελτίωση της επισκεψιμότητας τους μήνες Απρίλιο, Οκτώβριο και Νοέμβριο. Στη βελτίωση της ποιότητας πληροφόρησης όσον αφορά τον προορισμό των εν δυνάμει επισκεπτών.

Διαφημιστικές καμπάνιες στο εξωτερικό και στην Ελλάδα

Η ΠΝΑ θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο την παρουσία της στις διεθνείς αγορές αλλά και στην Ελληνική αγορά κυρίως μέσα από online διαφημιστικές καμπάνιες αφού αυτή η μορφή διαθέτει όχι μόνο εργαλεία μέτρησης και παρακολούθησης της αποτελεσματικότητας σε σχεδόν πραγματικό χρόνο, αλλά κυρίως δίνει τη δυνατότητα πλήρους ευελιξίας τόσο σε σχέση με την περίοδο υλοποίησης όσο και με την κατανομή της δαπάνης μεταξύ αγορών. Τα χαρακτηριστικά αυτά κρίνονται καθοριστικής σπουδαιότητας δεδομένης της αβεβαιότητας που κυριαρχεί και στις αγορές η οποία διαμορφώνει πρωτόγνωρες τάσεις στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών. Επιπλέον, οι προγραμματικού τύπου καμπάνιες δίνουν τη δυνατότητα να προσεγγίζουμε δυνητικούς τουρίστες οι οποίοι ικανοποιούν συγκεκριμένα συμπεριφορικά κριτήρια, δηλαδή βρίσκονται πολύ κοντά σε διαδικασία λήψης απόφασης για ένα ταξίδι (χαμηλότερα στο decision making funnel) γεγονός που σημαίνει σημαντική αύξηση της απόδοσης της επένδυσης της ΠΝΑ. Οι διαφημιστικές καμπάνιες θα υλοποιηθούν μέσα από: (1) πλατφόρμες προγραμματικής διαφήμισης τόσο display όσο και video, (2) προγραμματική τηλεοπτική διαφήμιση, (3) online travel agents, (4) metasearch, και (5) εγγενή (native) διαφήμιση. Ως προς τις γεωγραφικές αγορές, αυτές θα καθοριστούν σε μεταγενέστερο στάδιο με συνδυασμό κριτηρίων που θα περιλαμβάνουν όχι μόνο της προτεραιότητες της ΠΝΑ αλλά και την εξέλιξη των ανά χώρα επιδημιολογικών δεικτών καθώς και τους περιορισμούς εξερχόμενου τουρισμού που ενδεχομένως θα ισχύουν ανάλογα με την πορεία της πανδημίας.

Συνέργειες προώθησης με Tour Operators και αεροπορικές εταιρείες

Η ΠΝΑ θα ενδυναμώσει, σε συνεργασία και με τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού, τις συνέργειες προώθησης με σημαντικούς Tour Operators και αεροπορικές εταιρείες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην εισερχόμενη τουριστική κίνηση προς τα νησιά μας. Πιο συγκεκριμένα, η ενδυνάμωση αυτή θα επιτευχθεί με αύξηση – σε σχέση με το 2021 – τόσο του αριθμό των Tour Operators με τους οποίους θα συνεργασθεί με στόχο την προώθηση των νησιών όσο και τις γεωγραφικές αγορές που θα καλύψουν αυτές οι συνεργασίες. Οι Tour Operators και οι αεροπορικές εταιρείες διαθέτουν: • Άριστη γνώση των αγορών – στόχων, των προτιμήσεων και των καταναλωτικών τάσεων. • Τεχνογνωσία των μέσων προώθησης στην γεωγραφική αγορά της εξειδίκευσης τους και εμπειρία ως προς ποια από αυτά έχουν αποτελεσματικότητα και αποδοτικότηταbn • Διαθέσιμους πόρους για συνέργειες προώθησης • Πρόσβαση σε εξατομικευμένα πελατολόγια και δίκτυα συνεργατών. Ταυτόχρονα, οι συνεργασίες αυτές ενισχύουν τη σχέση της ΠΝΑ με τις εταιρείες αυτές και δημιουργούν θετική προδιάθεση συνέχειας και επαύξησης της συνεργασίας, κάτι ιδιαίτερα κρίσιμο για τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο.

Συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις

Οι προορισμοί καλούνται να επαναξιολογήσουν το σύνολο των δράσεων προώθησης τους υπό το πρίσμα των σημαντικών επιδράσεων της πανδημίας στους τρόπους με τους οποίους οι καταναλωτές ενημερώνονται και αποφασίζουν την αγορά των προϊόντων της αρεσκείας τους. Ιδιαίτερη συζήτηση γίνεται για την αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα των τουριστικών εκθέσεων1 . Ειδικά για τις εκθέσεις που απευθύνονται αποκλειστικά ή κυρίως στους τελικούς καταναλωτές (B2C) η συζήτηση αυτή δεν είναι νέα, αφού προϋπήρχε της έναρξης της πανδημίας. Οι τελικοί καταναλωτές έχουν, τα τελευταία χρόνια, στη διάθεση τους όλα εκείνα τα online εργαλεία για να αποκτήσουν ολοκληρωμένη πληροφόρηση για έναν προορισμό. Η πανδημία απλά επιτάχυνε την εξάπλωση της τεχνολογίας και του διαδικτύου σε πάρα πολλές εκφάνσεις της καθημερινής μας ζωής. Η ΠΝΑ οφείλει αφενός να μεγιστοποιήσει την απόδοση & αποτελεσματικότητα των χρημάτων που δαπανά, αφετέρου να αναπροσαρμόσει το μίγμα δράσεων της σύμφωνα με τις προτιμήσεις του σύγχρονου καταναλωτή. Υπό αυτό το πρίσμα η ΠΝΑ αποφάσισε ότι στις εκθέσεις εκείνες που συμμετέχει ο ΕΟΤ θα λαμβάνει μέρος ως συνεκθέτης, εντός δηλαδή του περιπτέρου του ΕΟΤ. Οι σημαντικοί πόροι που έως σήμερα δαπανούσε η ΠΝΑ συμμετέχοντας ως αυτόνομος εκθέτης μεταφέρονται αφενός στην online διαφήμιση μέσω πλατφορμών προγραμματικής διαφήμισης και μέσω tour operators, αφετέρου σε ειδικές εκδηλώσεις (road shows / workshops) οι οποίες θα απευθύνονται αποκλειστικά στους B2B συνεργάτες μας (tour operators, travel agents κλπ). Ευνόητο είναι ότι σε όσες εκθέσεις δεν συμμετέχει ο ΕΟΤ, η ΠΝΑ θα αξιολογήσει την παρουσία της ως αυτόνομος εκθέτης.

Συμμετοχή / διοργάνωση road shows, workshops, ειδικών εκδηλώσεων

Σε χώρες που κρίνεται απαραίτητο, η ΠΝΑ θα διοργανώσει μια σειρά από θεματικές εκδηλώσεις ώστε να ενισχύσει την εικόνα των νησιών αλλά και να συσφίξει περαιτέρω τις σχέσεις τις με τους κύριους συνεργάτες της. Αναλόγως του σκοπού και των στόχων της κάθε εκδήλωσης, αυτές θα έχουν τη μορφή είτε B2C roadshows, είτε Β2Β workshops με tour operators ή /και travel agents, είτε και ειδικές εκδηλώσεις – συναντήσεις με στρατηγικές σημασίας συνεργάτες. Στο πλαίσιο αυτών των ενεργειών θα αξιολογηθούν δράσεις σε επιλεγμένες κύριες ευρωπαϊκές αγορές, αλλά και τις ΗΠΑ και τις αραβικές χώρες.

Κοινωνικά μέσα

Δεδομένης της αυξημένης χρήσης και επίδρασης των social media κατά τη διαδικασία λήψης των σχετικών με τις διακοπές αποφάσεων, σε όλα τα στάδια του ταξιδιού, η ΠΝΑ θα ενισχύσει περαιτέρω την συστηματική διαχείριση και συντήρηση των λογαριασμών Instagram και Facebook του aegeanislands μέσω συνεργασίας με εξειδικευμένη εταιρεία. Η συνεργασία θα καλύπτει μια μεγαλύτερη – σε σχέση με το 2021 – διάρκεια συνεργασίας τόσο για τη δημιουργία οργανικών αναρτήσεων βάση εξειδικευμένης στρατηγικής επικοινωνίας όσο και την διαχείριση της επικοινωνίας με τους ακολούθους (community management). Επίσης η ΠΝΑ θα προχωρήσει αφενός σε επί πληρωμή καμπάνιες διαφήμισης (sponsored posts) ώστε να διευρύνει τον αριθμό των ακολούθων της, αφετέρου σε καμπάνιες retargeting ώστε να μετατρέψει σε ακόλουθους των λογαριασμών της όσους καταναλωτές επισκέπτονται την ιστοσελίδα της μετά από έκθεση σε προγραμματική διαφήμιση. Οι καμπάνιες αυτές είναι τεχνικά εφικτό να επικεντρώνονται όχι μόνο σε συγκεκριμένες χώρες αλλά ειδικότερα και σε επιμέρους περιοχές που γειτνιάζουν με αεροδρόμια από τα οποία υπάρχουν διαθέσιμες απ΄ευθείας πτήσεις προς τα νησιά μας.

Φιλοξενίες

Η ΠΝΑ επενδύει σταθερά σε δράσεις εξωστρέφειας και όπως κάθε χρόνο θα υλοποιήσει μια σειρά από φιλοξενίες αλλοδαπών και Ελλήνων οι οποίοι έχουν από την ιδιότητα τους τη δυνατότητα να συμβάλουν ενεργά στην προώθηση των νησιών μας ως τουριστικών προορισμών. Ως τέτοιοι θεωρούνται: (α) άτομα που σχετίζονται ως συντάκτες ή/και ως δημοσιογράφοι με μέσα μαζικής ενημέρωσης, (β) διακεκριμένοι bloggers, (γ) στελέχη Tour Operators, ταξιδιωτικών γραφείων και οργανωτών συνεδρίων ή άλλων σημαντικών εκδηλώσεων, και (δ) influencers σε κοινωνικά δίκτυα. Όσον αφορά τους (α) και (β) η ΠΝΑ λαμβάνει κάθε χρόνο πλήθος αιτημάτων φιλοξενίας με σκοπό την δημοσίευση ταξιδιωτικών άρθρων σε διάφορα ΜΜΕ ή δημοφιλή ιστολόγια (blogs). Η εν λόγω ενέργεια κρίνεται ιδιαίτερα επωφελής και εξασφαλίζει το χαμηλότερο δυνατό κόστος για την προβολή των νησιών μας αφού δεν δαπανούνται χρήματα για διαφημιστικές καταχωρήσεις.

Συνέδρια, ημερίδες, εκδηλώσεις, αθλητικές & πολιτιστικές διοργανώσεις

Η δράση περιλαμβάνει: • Διοργάνωση ή συνδιοργάνωση με τους κατά τόπους ΟΤΑ Ά Βαθμού καθώς και με κατά τόπους τουριστικούς φορείς ημερίδων και συνεδρίων για ζητήματα τουριστικού ενδιαφέροντος, • Διοργάνωση ή συνδιοργάνωση αθλητικών και πολιτιστικών διοργανώσεων με σκοπό την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την προβολή των νησιών μας. • Συνεργασία με τον Ε.Ο.Τ. για την περαιτέρω προβολή και οργάνωση των παραπάνω δράσεων. • Δράσεις δημοσίων σχέσεων μέσω εκδηλώσεων και παράθεσης γευμάτων σε επίσημους προσκεκλημένους που πρόκειται να συμβάλλουν μέσω συνεργασιών στην προβολή του τουριστικού προϊόντος της ΠΝΑΙ.