«Ναυμαχία» για τα λιμάνια
- Τετάρτη, 28 Αυγούστου, 2013 - 06:00
«Η συνταγή των περικοπών των μισθών και της υπερφορολόγησης απέτυχε» παραδέχθηκε προχθές, στη διάρκεια συνάντησης που είχε με την Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ), ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
Στη διάρκεια της σύσκεψης, αντικείμενο της οποίας ήταν η συζήτηση γύρω από τη στρατηγική της κυβέρνησης για την αξιοποίηση των λιμανιών της χώρας, με πρώτα στη λίστα τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, ο κ. Βαρβιτσιώτης δεν έκρυψε την προτίμησή του στην ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, θέτοντας ως μοναδικό αντίβαρο το ότι οι ιδιωτικοποιήσεις είναι προτιμότερες σε σχέση με το να «φορτώνουμε ελλείμματα από δανεικά στις πλάτες όλης της κοινωνίας».
«Πρόσω» για ιδιωτικοποιήσεις
Φυσικά, η δήλωση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου δεν έπεσε ως «κεραυνός εν αιθρία». Μόλις τον περασμένο μήνα, συμμετέχοντας στην τακτική συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, ο κ. Βαρβιτσιώτης είχε ήδη ξεκαθαρίσει ότι η κυβέρνηση οδεύει προς την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά, επισημαίνοντας ότι αυτό «υπαγορεύεται από την ανάγκη για τόνωση των δημοσίων εσόδων, μέσα από την προσέλκυση επενδύσεων, τη δημιουργία θέσεων εργασίας για τους νέους ανθρώπους, τη διεύρυνση της κρουαζιέρας και την εμβάθυνση της κερδοφόρου στρατηγικής συνεργασίας με την Κίνα».
Το ίδιο επανέλαβε άλλωστε και προχθές κατά τη συνάντηση με τους εκπροσώπους της ΟΜΥΛΕ, τονίζοντας ότι το μοντέλο των ιδιωτικοποιήσεων προτιμάται αφενός για να μειωθεί το δημόσιο χρέος, ενώ αφετέρου αποτελεί αναπτυξιακό εργαλείο προς όφελος της κοινωνίας, επισημαίνοντας, πάντως, ότι κυρίαρχη πολιτική του Υπουργείου του είναι η διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος, που μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από αναβαθμισμένα λιμάνια, τόσο σε αξία όσο και επενδύσεις.
Καταστροφική τακτική
Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας των υπαλλήλων λιμένων εξέφρασαν την πλήρη αντίθεσή τους στα σχέδια ιδιωτικοποίησης των Οργανισμών Λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης (ΟΛΠ, ΟΛΘ) όσο και των υπολοίπων λιμανιών που έπονται, τόσο με τη μέθοδο της πώλησης του μετοχικού κεφαλαίου, όσο και με την πολιτική των παραχωρήσεων κατά τα πρότυπα της COSCO.
Η ΟΜΥΛΕ επεσήμανε ότι η ιδιωτικοποίηση ΟΛΠ και ΟΛΘ, οργανισμοί διαχρονικά κερδοφόροι οι οποίοι έχουν πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις με ίδια κεφάλαια, χωρίς επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού, θα στερήσει από την οικονομία το συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας για την ανάπτυξη στους τομείς του τουρισμού, της ακτοπλοΐας, των μεταφορών, καθώς και της διαχείρισης του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου.
Η ΟΜΥΛΕ θύμισε στον Υπουργό την περίπτωση της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Λίβερπουλ επί εποχής Θάτσερ, υπογραμμίζοντας ότι η εφαρμογή ενός αποτυχημένου μοντέλου ιδιωτικοποίησης θα έχει καταστροφικές επιπτώσεις για την πόλη και τους πολίτες.
Ταυτόχρονα, εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας επεσήμαναν τις αρνητικές διαπιστώσεις από την τρίχρονη εμπειρία παραχώρησης του προβλήτα ΙΙ του Πειραιά στην COSCO, τόσο στο θέμα του δημόσιου ελέγχου και του δημόσιου οφέλους, όσο και στο καθεστώς των εργασιακών σχέσεων. Σύμφωνα με την ΟΜΥΛΕ, ο προβλήτας ΙΙ της COSCO αποτελεί μοναδική περίπτωση λιμένα, σύμφωνα με έκθεση της ΕΕ, όπου δεν υπάρχουν εργασιακές σχέσεις και δεν επιτρέπεται η συνδικαλιστική έκφραση. Ταυτόχρονα, η Ομοσπονδία κατέθεσε τη διαφωνία της σχετικά με τη μεθόδευση της φιλικής διευθέτησης για την επέκταση της COSCO στο δυτικό μέτωπο, όσο και στην «προκλητική μεθόδευση της ακύρωσης του εγγυημένου τιμήματος».
«Στα όρια του σκανδάλου το ξεπούλημα των λιμανιών»
Λίγες μέρες νωρίτερα σε ανακοίνωσή της η ΟΜΥΛΕ τόνιζε ότι η κυβερνητική πολιτική για τα λιμάνια και ιδίως η δράση του ΤΑΙΠΕΔ, «αγγίζει τα όρια της φαρσοκωμωδίας με επικίνδυνες διαστάσεις για την προοπτική της λιμενικής βιομηχανίας στη χώρα μας», επισημαίνοντας ότι πλέον οδηγούμαστε σε ένα μεγάλο ξεπούλημα των βασικών λιμανιών της χώρας «που φτάνει τα όρια του σκανδάλου», με τη δημιουργία ενός «απόλυτου κινεζικού μονοπωλίου».
Η Διοίκηση της ΟΜΥΛΕ, εκτιμά ότι η δικομματική κυβέρνηση «κρύβεται πίσω από το ΤΑΙΠΕΔ», υπογραμμίζοντας όμως ότι η πώληση του μετοχικού κεφαλαίου των ΟΛΠ και ΟΛΘ αποτελεί «εγκληματική πράξη η οποία στρέφεται κατά της ανάπτυξης και των πραγματικών συμφερόντων της ελληνικής κοινωνίας».
Η ΟΜΥΛΕ εκτιμά ότι η απεμπόληση του δημόσιου χαρακτήρα των λιμανιών, τα οποία εξ ορισμού διαδραματίζουν στρατηγικό ρόλο στη λειτουργία ζωτικών δραστηριοτήτων όπως ο τουρισμός, η ακτοπλοΐα, οι μεταφορές, η διαχείριση του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου, θα ακυρώσει κάθε προοπτική για ανάπτυξη και δηλώνει έτοιμη να δώσει αγώνα για την ανατροπή των σχεδίων ιδιωτικοποίησης.
«Πουλάμε τ’ ασημικά» για τους δανειστές
Απέναντι στις διαφωνίες των εκπροσώπων των εργαζομένων στα λιμάνια ο Υπουργός επανέλαβε ότι βασική του αρχή σε κάθε περίπτωση είναι η διασφάλιση των θέσεων εργασίας, επισημαίνοντας ότι «μπορεί σε ορισμένα θέματα να έχουμε διαφορετική θεώρηση, αλλά με κοινή λογική μπορούμε να αντιμετωπίσουμε προβλήματα και να συνεννοηθούμε στα μικρά ή στα μεγάλα που θα συναντήσουμε μπροστά μας».
Η ΟΜΥΛΕ εκτιμά όμως ότι ο Υπουργός υπεραμύνεται της πολιτικής ιδιωτικοποιήσεων με τη λογική «πουλάμε τα ασημικά για να εξυπηρετήσουμε τους δανειστές», σημειώνοντας ότι έτσι επιτάσσει η «αδιέξοδη μνημονιακή πολιτική», που εν τέλει θα στερήσει από τη χώρα κάθε προοπτική ανάπτυξης.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Εκδήλωση του Σύριζα Σύρου για τα αεροδρόμια στις 22 Νοεμβρίου
19 Νοε. 2014 - 20:33 - Πειραιάς: Ισχυρή έκρηξη και ζημιές στο κέντρο
13 Δεκ. 2023 - 9:08 - Τα προβλήματα των λιμανιών αρμοδιότητας Λιμεναρχείου Νάξου
23 Μαΐου. 2022 - 6:26 - Έργα 4,4 εκατ. ευρώ σε 34 λιμάνια
20 Δεκ. 2019 - 6:25 - Τα λιμάνια αποτελούν μοχλούς ανάπτυξης της οικονομίας
24 Σεπ. 2019 - 6:16