Ετήσιος απολογισμός δράσεων προβολής και προώθησης της Τήνου στην τουριστική αγορά

«Η Τήνος προορισμός για επισκέπτες με ποιοτικές αναζητήσεις»

  • Τρίτη, 18 Ιανουαρίου, 2022 - 06:16

Τον απολογισμό των δράσεων, που είχαν ως στόχο να προβάλλουν το νησί της Τήνου και να το καθιερώσουν ως έναν ποιοτικό τουριστικό προορισμό, ανάμεσα στις επιλογές των ταξιδιωτών, δημοσιοποίησε ο Δήμος Τήνου.

Σε συνεργασία με την εταιρεία συμβούλων τουριστικού μάρκετινγκ MTC Group, πραγματοποιήθηκαν δεκάδες δράσεις προβολής των μοναδικών πτυχών της «Μούσας του Αιγαίου», ενώ μεγάλη έμφαση δόθηκε στην δικτύωση μεταξύ του Δήμου και των επαγγελματιών με φορείς του εξωτερικού.

Τον απολογισμό, συνέταξε η MTC Group για λογαριασμό του Δήμου Τήνου.

Προσέγγιση αγορών

Όπως αναφέρεται στο σχετικό απολογισμό, η Τήνος πλέον έχει εδραιωθεί ως «Μούσα του Αιγαίου» και υμνείται ως φαινόμενο για την εξέλιξη που σημείωσε στον τουρισμό κατά την τελευταία τετραετία.

Στην κατεύθυνση αυτή, μέσα στο 2021, ο Δήμος Τήνου έχει πραγματοποιήσει μία σειρά διαδικτυακών συναντήσεων, με φορείς τουρισμού απ’ όλο τον κόσμο.

Συγκεκριμένα σημειώνεται, πως «η αρχή έγινε με το Ισραήλ. Η επιλογή της συγκεκριμένης αγοράς δεν ήταν τυχαία. Κρίθηκε σκόπιμη τόσο από την πορεία των εμβολιασμών στη χώρα αυτή, πράγμα που ενίσχυσε τις προβλέψεις για μεγαλύτερη ευχέρεια ταξιδιών, παράλληλα με τη διμερή συμφωνία της Ελλάδας με το Ισραήλ για το άνοιγμα του τουρισμού. Ακολούθησαν οι αγορές από τη Μ. Βρετανία, την Ιρλανδία και τη Γερμανία.

Ο Δήμος Τήνου έχει πραγματοποιήσει μέχρι σήμερα 30 συναντήσεις με ταξιδιωτικούς πράκτορες , δημοσιογράφους και bloggers από Ισραήλ, Βέλγιο, Ολλανδία, Αυστρία, Ηνωμένο Βασίλειο, Πολωνία, Ιταλία, Γαλλία, Βουλγαρία και Ινδία, ενώ η online παρουσίαση του προορισμού έχει συγκεντρώσει εκατοντάδες  μοναδικές προβολές. Οι συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν με βάση τις αγορές ενδιαφέροντος, ενώ στη διάρκεια του Νοεμβρίου εστίασαν στις εναλλακτικές μορφές που προσφέρει το νησί με βάση τις οποίες έγιναν συναντήσεις με εξειδικευμένους ανά τομέα ταξιδιωτικούς πράκτορες και δημοσιογράφους.

Σημαντική παρουσία είχε η Τήνος και στην αμερικανική τουριστική επαγγελματική αγορά μέσω της συμμετοχής της στο φετινό Παγκόσμιο Συνέδριο της ASTA (ASTA Global Convention 2021), που πραγματοποιήθηκε στο διάστημα 23-25 Αυγούστου στο Σικάγο, όπου η Ελλάδα και η Κύπρος τιμήθηκαν με το βραβείο της American Society of Travel Advisors ως το Chapter της χρονιάς 2021.

Ο Δήμος Τήνου συμμετείχε  στο πλαίσιο του συνεδρίου ενώ παρουσία είχαν και  η Αθήνα, τα Μετέωρα, το Πήλιο και ο Βόλος. Το εκπαιδευτικό Video της Μούσας του Αιγαίου, το οποίο χρησιμοποιήθηκε στη διάρκεια του έτους σε όλες τις διαδικτυακές συναντήσεις και είναι αναρτημένο στην πλατφόρμα ζωντανών μεταδόσεων της MTC Group, ενώ παρουσιάστηκε στους 2.000 συνέδρους, στους οποίους διανεμήθηκε και το φυλλάδιο του νησιού».

Δράσεις ψηφιακής καινοτομίας

Στον απολογισμό υπενθυμίζεται, πως ο Δήμος Τήνου συμμετέχει στη δωρεάν υπηρεσία της MTC Group, η οποία απευθύνεται αποκλειστικά σε travel bloggers, influencers και ταξιδιωτικούς πράκτορες, όντας πλήρως διαχειριζόμενη από τον εκπρόσωπο του Δήμου.

Η υπηρεσία αυτή παρέχει άμεση επαφή των μελών με τον εκπρόσωπο του Δήμου σε πραγματικό χρόνο, δυνατότητα μεταφοράς οπτικοακουστικού υλικού και αρχείων, κοινή χρήση του ανεβασμένου υλικού και λειτουργία σε κινητά τηλέφωνα.

Με αυτή την υπηρεσία, ο Δήμος έχει τη δυνατότητα όχι μόνο να επικοινωνεί άμεσα με τους ενδιαφερόμενους επαγγελματίες, αλλά παράλληλα να απαντά σε τυχόν ερωτήσεις που θα είναι διαθέσιμες σε όλη τη κοινότητα των μελών.

Ο Δήμος με τη βοήθεια της ΜΤC GROUP δημιούργησε το δικό του media kit το οποίο απευθύνεται σε travel bloggers, δημοσιογράφους και τουριστικούς πράκτορες από το εξωτερικό.

Προβολή σε αγορές του εξωτερικού

Την Τήνο πρότεινε για διακοπές στους Βρετανούς η Telegraph με ένα εκτενές δημοσίευμα που, όπως αναφέρει, την ξεχωρίζει για «τον χαλαρό τρόπο ζωής, τη φρέσκια κουζίνα, τις υπέροχες παραλίες και τα τοπία, αλλά χωρίς το πλήθος». Και προσθέτει : «Η Τήνος προσφέρει ό, τι κάνει την Ελλάδα τόσο αιώνιο αγαπημένο  προορισμό για τους Βρετανούς παραθεριστές».

Το δημοσίευμα συγκαταλέγει τη «Μούσα του Αιγαίου» στα  10 περισσότερο δημοφιλή νησιά της Ελλάδας και τα πλέον ήσυχα που θα πρέπει κάποιος να επισκεφτεί με την επισήμανση ότι «δεν την έχει αγγίξει ο μαζικός τουρισμός».

Επίσης, το Escape to Greece, ένας νέος σπεσιαλίστας από τη Βρετανία, περιέλαβε την Τήνο στα προγράμματά του.

Στο πλαίσιο προβολής της Τήνου στη Γερμανία, φιλοξενήθηκε αφιέρωμα από το περιοδικό Geo, το οποίο θεωρείται ένα από τα κορυφαία περιοδικά στην Ευρώπη, παρουσιάζοντας προορισμούς με εξαιρετικά κείμενα και εικόνες. Στο αφιέρωμα του Geo, η Τήνος παρουσιάζεται ως προορισμός με όμορφες παραλίες, ποιοτικά καταλύματα και μοναδικό θρησκευτικό χαρακτήρα.

Επίσης, στις αρχές του Ιουλίου η Τήνος σε συνεργασία με το γραφείο ΕΟΤ Γερμανίας φιλοξένησε τον Γερμανό δημοσιογράφο κ. Ulf Lippitz της εφημερίδας Tagesspiegel με σκοπό την προβολή του νησιού στη Γερμανική αγορά.

Προβολή της Τήνου πραγματοποιήθηκε και από την ιστοσελίδα του Unforgettablegreece, στη λίστα με τα 20 ελληνικά νησιά που πρέπει να επισκεφτεί κανείς μέσα στο 2021.

Ενθαρρυντικά μηνύματα για την εξέλιξη της νέας τουριστικής χρονιάς στην Τήνο εκπέμπουν επίσης δύο σημαντικά δημοσιεύματα από το Βέλγιο και την Ολλανδία. Το πρώτο προέρχεται από το βελγικό περιοδικό που ειδικεύεται στους νέους, Campus, ενώ το δεύτερο από τη δημοφιλή ολλανδική ταξιδιωτική πλατφόρμα, Triptalk.

Τα συγκεκριμένα δημοσιεύματα προκλήθηκαν μετά τις διαδικτυακές συναντήσεις που πραγματοποίησε  ο Δήμος με επαγγελματίες του Τουρισμού με τη βοήθεια του Γραφείου ΕΟΤ Κάτω Χωρών.

Η Τήνος συμπεριλήφθηκε και στο πρόγραμμα του ολλανδικού ταξιδιωτικού πρακτορείου Local Touch travel.

Ως ιδανικός ενναλακτικός προορισμός παρουσιάστηκε η Τήνος στη σουηδική ταξιδιωτική πλατφόρμα Destination.se, αλλά και στην ιστοσελίδα Solfaktor της Δανίας, δύο δημοσιεύματα που προκλήθηκαν με τη βοήθεια του Γραφείου του ΕΟΤ Σκανδιναβίας.

Στο πλαίσιο της προβολής της Τήνου και ως προορισμού εναλλακτικού τουρισμού, η Τήνος προβλήθηκε ως το καλύτερο νησί για εναλλακτικά τοπία από τη βρετανική Telegraph, ως προορισμός πολυτελείας στο thestreet.com, ως προορισμός πεζοπορίας μέσα απ’ το thetoc.gr, προορισμός όπου κυριαρχούν οι παραδόσεις και εκδηλώσεις στο amalgamhomes.com, προορισμός με ιδιαίτερες παραλίες σε συνδυασμό με ιστορία και πολιτισμό στο euronews.com, αλλά και ως προορισμός οινικού τουρισμού στο Travel and Leisure.

«Έχουμε κάθε λόγο να είμαστε ικανοποιημένοι»

Κατόπιν των ανωτέρω, ο Δήμαρχος Τήνου, κ. Γιάννης Σιώτος, προχώρησε στην εξής δήλωση:

«Η αποτελεσματικότητα κάθε προσπάθειας ανάδειξης ενός τουριστικού προορισμού μετριέται με το εύρος των δραστηριοτήτων, τις χώρες – στόχους και, φυσικά, με τα οικονομικά αποτελέσματα. Ακόμα και με αυτά τα τελευταία, πιστεύω ότι έχουμε κάθε λόγο να είμαστε ικανοποιημένοι, αν λάβουμε υπόψη ότι στο οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου οι επιχειρήσεις στην Τήνο σημείωσαν τζίρο 1,95 εκατ. ευρώ έναντι 1,67 εκατ. Ευρώ του ίδιου διαστήματος της εξίσου καλής και προ πανδημίας χρονιάς του 2019. Μόνο τον Αύγουστο η Τήνος κατέγραψε άνοδο τζίρου κατά 26% έναντι του Αυγούστου 2019.

Αποκαλυπτικά και ως προς το οικονομικό αποτέλεσμα της χρονιάς που τελειώνει είναι τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον κύκλο εργασιών σε επιχειρήσεις με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών στοιχείων του κλάδου παροχής καταλυμάτων για την περίοδο από Μάϊο έως Οκτώβριο 2021. Σύμφωνα με αυτά, εισπράχθηκαν στην Τήνο 2.283.007, ενώ  στο τρίμηνο από Ιούνιο έως Αύγουστο καταγράφηκαν 258.418 ευρώ τον Ιούνιο, 628.958 τον Ιούλιο και 881.518 τον Αύγουστο.

Με βάση το θετικό αυτό αποτύπωμα συνεχίζουμε την προσπάθεια με συστηματικό και οργανωμένο τρόπο για να καταστήσουμε την Τήνο ξεχωριστό προορισμό για επισκέπτες με ποιοτικές, κυρίως, αναζητήσεις. Θέλω να πιστεύω ότι και με τη βελτίωση της προσβασιμότητας χάρη και στο υδατοδρόμιο, η Τήνος μπορεί να επεκτείνει ακόμα περισσότερο την τουριστική περίοδο, πράγμα που θα συμβάλει και στην οικονομική απόδοση του νησιού».

Ετικέτες: