Απάντηση του Γ. Δεκαβάλλα στο πρωτοσέλιδο άρθρο της εφημερίδας "Εισαγγελική εντολή"

Περι λογισμικού ο λόγος

Τη δική του απάντηση για τα όσα αναφέρθηκαν στο πρωτοσέλιδο θέμα της “Κοινής Γνώμης” την περασμένη Παρασκευή, σχετικά με την προμήθεια του νέου λογισμικού του Δήμου, δίνει με επιστολή του ο Δήμαρχος Σύρου, Γιάννης Δεκαβάλλας.

Ο κ. Δεκαβάλλας αναφέρεται στα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου προγράμματος, ενώ στη συνέχεια ασκεί κριτική στον τρόπο με τον οποίο βγήκε το συγκεκριμένο ρεπορτάζ. Μάλιστα, αναφέρει ότι δημοσιογράφος της εφημερίδας επικοινώνησε με το Δήμαρχο, από τον οποίο πήρε δηλώσεις και σύμφωνα με τον ίδιο, ουδέποτε δημοσιεύθηκαν.

Πράγματι υπήρξε επικοινωνία με το Δήμαρχο, αλλά δυστυχώς για τον ίδιο, διότι υπάρχει στη διάθεση του κάθε ενδιαφερόμενου το συγκεκριμένο ηχητικό, δεν ειπώθηκαν αυτά για τα οποία κάνει λόγο στη συγκεκριμένη απαντητική του επιστολή. Μάλιστα στην εν λόγω επικοινωνία, ο κ. Δεκαβάλλας κάλεσε τη δημοσιογράφο να μη δημοσιοποιήσει κάποιες πληροφορίες της οποίες της μετέφερε, κάτι το οποίο η εφημερίδα, αλλά και η ίδια η συντάκτρια σεβάστηκε.

Το ρεπορτάζ σε καμία περίπτωση δε μπορεί να είναι κατευθυνόμενο και κατά το δοκούν. Το συγκεκριμένο ρεπορτάζ, όπως άλλωστε και όλα τα θέματα της εφημερίδας, περιείχε συγκεκριμένα στοιχεία, ενώ διατυπωνόταν κάποια ερωτήματα τα οποία δημιουργήθηκαν τους τελευταίους μήνες από πρόσωπα, καταστάσεις, αλλά και από τοποθετήσεις μέσα στα δημοτικά συμβούλια.

Η εφημερίδα για λόγους αντικειμενικότητας και δεοντολογίας, παρουσιάζει αυτούσια την απάντηση του Δημάρχου, Γιάννη Δεκαβάλλα.


     
   
   
     
       
   
   
   
     
   
     
   
   

Η επίμαχη απάντηση

“Στον αριθμό φύλλου 3710/20-8-2013 κάνετε εκτεταμένο ρεπορτάζ για το νέο λογισμικό του Δήμου Σύρου-Ερμούπολης, με τίτλο “Εισαγγελική Εντολή – Φωτιά έχει βάλει τα τελευταία 24ωρα στο Δήμο η δημοτική σύμβουλος Μαρία Καζαντζάκη”, ενώ στη σελίδα εννέα (9) του ίδιου φύλλου με τίτλο “Εκτεθειμένος ο Δήμος” θέτετε πολλά ερωτηματικά και αφήνετε υπονοούμενα σε σχέση με την Εισαγγελική Παραγγελία για την παράδοση προς την κα Καζαντζάκη εμπιστευτικών εγγράφων του Δήμου για το επίμαχο θέμα.

Επειδή, το ρεπορτάζ της εφημερίδας σας είναι εντελώς μονόπλευρο και δεν ενημερώνει όπως θα έπρεπε με σωστό και αντικειμενικό τρόπο τους αναγνώστες, είμαι υποχρεωμένος να σας ενημερώσω λεπτομερώς για τα κάτωθι που έχουν σχέση με τους χειρισμούς του δήμου μας για την εγκατάσταση του νέου λογισμικού.

Ο Δήμος μας, όπως κάθε δήμος στην Ελλάδα, αξιολογεί όλες τις προτάσεις που δέχεται για αναβάθμιση των υπηρεσιών του και ανάμεσα σε αυτές και του λογισμικού του. Ιδιαίτερα όμως ο Δήμος παρακολουθεί πάντα τις προτάσεις για καινοτόμες δράσεις ανεξάρτητα από ποιον προτείνονται.

Ένας τομέας στον οποίον ο Δήμος μας διαπίστωσε μέσω των υπηρεσιών του ότι ήθελε βελτίωση, ήταν η συνολική λειτουργία του σε θέματα λογισμικού. Αξιολογώντας την εταιρεία Open Technology Services (O.T.S) καταλήξαμε ως Δήμος σε μία σειρά συμπερασμάτων:

1. Η Ομάδα Υποστήριξης της O.T.S. απασχολεί 14 άτομα στα οικονομικά, 14 άτομα στα διοικητικά, 3 άτομα στα έργα και τους υπόλοιπους σε θέματα προγραμματισμού-λογισμικού παρέχοντας καλή και άμεση υποστήριξη κάτι που έχει ήδη διασταυρωθεί και με άλλες υπηρεσίες που υποστηρίζει (Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου). Μεταβήκαμε έτσι από μία κατάσταση υποστήριξης (2012) που έδινε 35 ώρες εκπαίδευσης για όλο το έτος από με μία ομάδα οκτώ (8) ατόμων με ένα τηλεφωνικό κέντρο, σε μία περίοδο υποστήριξης (2013) που δίνει απεριόριστες ώρες εκπαίδευσης επί τόπου, οι οποίες έχουν ξεπεράσει σήμερα (αποδεδειγμένα) τις 290 ώρες καθώς είχαν ανιχνευθεί ελλείψεις στην εκπαίδευση και στη σωστή χρήση των προγραμμάτων. Το 2013 η Ομάδα Υποστήριξης της O.T.S. αριθμεί περισσότερα από πενήντα (50) στελέχη, με προσωπικό τηλέφωνο ο κάθε ένας, κινητό τηλέφωνο του κάθε υπαλλήλου και προσωπικό email. Η Ομάδα Έργου που στηρίζει το Δήμο μας μόνο, αποτελείται από δέκα οκτώ (18) άτομα.

2. Το λογισμικό της O.T.S. δεν προαπαιτεί λογισμικό άλλων εταιρειών (όπως π.χ. Microsoft Access, Word, Excel κ.α.) γεγονός που απελευθερώνει το Δήμο Σύρου-Ερμούπολης από δαπάνες αγοράς λογισμικού τρίτων. Και μόνο η εξοικονόμηση από τη μη υποχρέωση αγοράς Microsoft λογισμικού ξεπερνάει κατά πολύ τη διαφορά των συμβολαίων υποστήριξης, νέου και προγενέστερου (2.091 ευρώ επιπλέον).

3. Η OTS έχει σύγχρονες εφαρμογές που μπορούν να εξοικονομήσουν πολύτιμο χρόνο από τα στελέχη του δήμου μας, όπως π.χ. η αυτοματοποιημένη ανάρτηση στο σύστημα «Δι@ύγεια» (το οποίο υπολειτουργεί συστηματικά, και εμείς ξεπερνάμε τις 3.500 αναρτήσεις το χρόνο).

4. Η πρόταση της OTS καλύπτει υπηρεσίες που μέχρι σήμερα δεν χρησιμοποιούσαν λογισμικό ενώ ήταν απαραίτητο:

Α. Διαδικασία εκπόνησης Προμηθειών (από σχέδιο διακήρυξης ως παραλαβή)

Β. Διαχείριση Τεχνικών Έργων με ίδια Βάση Δεδομένων με την Οικονομική Υπηρεσία

Γ. Διαχείριση Καταστημάτων, Αδειών κτλ

Δ. Ψηφιακή διακίνηση εγγράφων

Ε. Ανεξάρτητο λογισμικό ανάρτησης στη Διαύγεια

Συνεπώς η οικονομική σύγκριση ανάμεσα στα δύο πακέτα λογισμικού είναι τελείως αβάσιμη καθώς αφορά διαφορετικό φυσικό αντικείμενο και ποιοτικά χαρακτηριστικά που δεν είναι εύκολα μετρήσιμα (π.χ. On line ticketing System).

5. Οι προσφερόμενες υπηρεσίες συντήρησης δεν υπερβαίνουν το ετήσιο κόστος των προσφερόμενων υπηρεσιών της προηγούμενης εταιρείας καθώς καλύπτουν πέντε (5) επιπλέον προγράμματα, ιδιαίτερα σημαντικά για το Δήμο μας.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ:

Για το παλιό πρόγραμμα του πρωτοκόλλου, είχαμε τέσσερις (4) άδειες χρήσεις, με αποτέλεσμα ΜΟΝΟ 4 άτομα σε όλο το Δήμο να μπορούν να έχουν πρόσβαση στο βασικότερο εργαλείο δουλειάς μια δημόσιας υπηρεσίας.

Με το νέο πρόγραμμα πρωτοκόλλου, όλοι οι υπάλληλοι (118 στελέχη) ενημερώνονται άμεσα (με email) για την κάθε χρέωση τους, βλέπουν από τον υπολογιστή τους τις χρεώσεις τους, τα έγγραφα που έχουν απαντήσει και τα έγγραφα που δεν έχουν απαντήσει. Δίνεται η δυνατότητα να ελέγχεται ο μέσος χρόνος απάντησης ανά υπάλληλο, ο φόρτος των χρεώσεων ενώ οι δημότες κερδίζουν γιατί δεν χρειάζεται να απευθυνθούν στο πρωτόκολλο του δήμου για να ενημερωθούν για την πορεία της αίτησής τους (ο κάθε ένας μπορεί να τους ενημερώσει).

6. Η μετάπτωση των δεδομένων και των βάσεων έγινε από την O.T.S. χωρίς επιπλέον επιβάρυνση οικονομική για το δήμο μας.

7. H O.T.S. δίνει τη δυνατότητα επικοινωνίας της βάσης της Οικονομικής Υπηρεσίας με τη βάση της Τεχνικής Υπηρεσίας, με αποτέλεσμα να προκύπτουν αξιόπιστα δεδομένα.

8. Το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα και το Ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης εντάχθηκαν στη Διαχείριση των Έργων, προκειμένου το Τμήμα Προγραμματισμού με τη Διεύθυνση Τεχνικών και τη Διεύθυνση Οικονομικών να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του Παρατηρητηρίου και του ΟΠΔ.

9. Το λογισμικό της OTS δίνει τη δυνατότητα ανοιχτής και ελεύθερης επικοινωνίας μεταξύ τρίτων προγραμμάτων, με στόχο την ανάπτυξη άλλων εφαρμογών χωρίς την υποχρεωτική ανάθεση στην ίδια εταιρεία (π.χ. GIS, Portal, Web API κ.α.).

10. Χρησιμοποιούμε πλέον μία εταιρεία λογισμικού (OTS) με ISO 27001:2005 σε θέματα «Διαχείρισης για την Ασφάλεια των Πληροφοριών» κάτι που εξασφαλίζει το Δήμο από περιπτώσεις κακόβουλης επίθεσης ή υποκλοπής δεδομένων.

Το μεσημέρι της Πέμπτης 29 Αυγούστου και συγκεκριμένα στις 15:28' μου τηλεφώνησε η δημοσιογράφος της εφημερίδας σας κ. Δέσποινα Συλιβάνη στο πλαίσιο του ρεπορτάζ που έκανε για το νέο λογισμικό του Δήμου.

Οι μάρτυρες που ήτανε δίπλα μου κατά την ανωτέρω τηλεφωνική επικοινωνία μπορούν να διαβεβαιώσουν ότι:

  1. Της δήλωσα ότι όπως μας έχει επιβεβαιώσει κατηγορηματικά η εταιρεία ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Γιώργος Πάπιτσης, ούτε μέτοχος της εταιρείας είναι, ούτε εκπρόσωπος της. Μάλιστα η εταιρεία δηλώνει ότι θα κινηθεί νομικά εναντίον οποιουδήποτε για λόγους σκοπιμότητας ισχυρίζεται κάτι διαφορετικό.
  2. Τα επίμαχα έγγραφα τα οποία ζητούσε η δημοτική σύμβουλος Μαρία Καζαντζάκη να της παραδοθούν αφορούν εσωτερική ενημέρωση της Υπηρεσίας Προγραμματισμού προς εμένα για τα προβλήματα ελέγχου και τους κινδύνους που έχουν διαπιστωθεί στο προηγούμενο πρόγραμμα και μιλούσαν για θέματα ασφαλείας και εσωτερικού ελέγχου, τα οποία στην περίπτωση που δημοσιοποιούνταν ήταν πιθανόν να δημιουργήσουν προβλήματα στη λειτουργία των υπηρεσιών.
  3. Ο κ. Εισαγγελέας όταν πληροφορήθηκε το περιεχόμενο των ανωτέρω εγγράφων, παρότι είχε δώσει ήδη παραγγελία να παραδοθούν από το Δήμο στην κ. Καζατζάκη, με ενημέρωσε ότι θα μπορούσα να επικαλεστώ λόγους ασφαλείας και την εφαρμογή του άρθρου 261 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας προκειμένου να αρνηθώ την παράδοση των ανωτέρω εγγράφων.

Παρόλα αυτά, έχει ήδη ειδοποιηθεί η ανωτέρω δημοτική σύμβουλος να παραλάβει τα σχετικά έγγραφα.

Τους τελευταίους μήνες έχει διαπιστωθεί, ότι δεν δημοσιεύετε τα Δελτία Τύπου, ούτε αναφέρεστε στις περισσότερες από τις δραστηριότητες του Δήμου μας.

Κάτι τέτοιο είναι ασφαλώς στη δική σας κρίση και βούληση.

Ωστόσο, όταν γίνεται κάποιο ρεπορτάζ από την εφημερίδα σας που αφορά στο Δήμο μας θεωρώ ότι στοιχειωδώς έχετε την υποχρέωση να δίνετε στους πολίτες σφαιρική και ολοκληρωμένη ενημέρωση.

Για όλα αυτά και για το ότι θίγομαι βάναυσα από το δημοσίευμά σας της 30ης Αυγούστου 2013 με τίτλο: “εκτεθειμένος ο Δήμος”, αφού αφήνετε υπονοούμενα ότι δήθεν φοβάμαι και δεν παραδίδω το σχετικό φάκελλο κ.λ.π., παρακαλώ θερμά να δημοσιεύσετε σύμφωνα με το νόμο περί Τύπου, την επιστολή μου ολόκληρη.

Επιφυλασσόμενος και για κάθε άλλο νόμιμο δικαίωμα είτε του Δήμου είτε προσωπικό μου”.

Ετικέτες: