Να απαντηθούν ουσιαστικά τα προβλήματα της νησιωτικότητας
- Πέμπτη, 3 Φεβρουαρίου, 2022 - 06:20
- / Eνημέρωση: 3 Φεβ. 2022 - 17:00
Δυναμική ατζέντα με διεκδικήσεις για διαχείριση και αντιμετώπιση των προβλημάτων που συναντούν στη λειτουργία των Υπηρεσιών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου – τόσο οι εργαζόμενοι, όσο και οι νησιώτες - προτίθεται να αναπτύξει ο νέος πρόεδρος του Συλλόγου Υπαλλήλων της ΠΝΑι και ειδικότερα της περιφερειακής ενότητας Κυκλάδων, Θανάσης Δρόσος, από κοινού με τα άλλα μέλη του Συμβουλίου, ο οποίος στη συνέντευξή του στην “Κοινή Γνώμη”, κατέγραψε ως μείζονος σημασίας πρόβλημα την υποστελέχωση.
Η ανανέωση του Διοικητικού Συμβουλίου μετά από τις πρόσφατες εκλογές στον Σύλλογο (πρώην ΣΥΝΑΝΚ) έθεσε τον ίδιο στο “τιμόνι”, προκειμένου να διεκδικηθούν απαντήσεις στην πράξη, που θα ενισχύουν με προσωπικό τις Υπηρεσίες της ΠΝΑι και θα εξυπηρετούν ποιοτικά τους πολίτες, αλλά και τα νησιά.
Στις δηλώσεις του ίδιου με αφορμή τη θέση που αναλαμβάνει, αναφέρθηκε ακόμη το σοβαρό ζήτημα της στήριξης των μικρών νησιωτικών Δήμων όσον αφορά τις υποθέσεις ωρίμανσης μελετών και έργων, καθώς όμως και το θέμα των δυσκολιών στις μετακινήσεις των υπαλλήλων, για να εξυπηρετήσουν όλα τα κατοικημένα νησιά.
Στο σύνολό τους, τα προβλήματα που παρατήρησε ο κ. Δρόσος συνδέονται με την απουσία πολιτικής και κεντρικού κράτους που να αντιλαμβάνεται και να σέβεται τη νησιωτικότητα και τις δυσκολίες που αυτή “γεννά”, με αποτέλεσμα το έργο της Περιφέρειας να υλοποιείται με κοπιώδη προσπάθεια και αναγκαστικά με υπαλλήλους που αναλαμβάνουν διπλά καθήκοντα.
Ο νέος πρόεδρος του Συλλόγου Υπαλλήλων εξήγησε πως για τα θέματα που ταλαιπωρούν τις Υπηρεσίες και έχουν αντίκτυπο στους νησιώτες, θα επιδιωχθεί καλή συνεργασία με την Περιφερειακή Αρχή, στο πλαίσιο διαλόγου που θα ζητήσει το νέο Διοικητικό Συμβούλιο.
Ο κ. Δρόσος έκλεισε τις απαντήσεις του μιλώντας για τη νησιωτικότητα ενώ τόνισε πως, πέραν του Μεταφορικού Ισοδύναμου, το κράτος δεν έχει λάβει κανένα μέτρο στήριξης των Υπηρεσιών της κατακερματισμένης γεωγραφικά Περιφέρειας του Νοτίου Αιγαίου.
Τα πρόσωπα του νέου Διοικητικού Συμβουλίου
Με χθεσινή ανακοίνωσή του, ο Σύλλογος γνωστοποίησε την ανάδειξη του νέου Δ.Σ.. Αυτούσια η ανακοίνωση έχει ως εξής: “΅Ενημερώνουμε ότι το νέο Δ.Σ. που εκλέχθηκε στις εκλογές της 24-11-2021, μετά την πραγματοποίηση της 1ης Συνεδρίασης στις 31-1-2022 συγκροτήθηκε σε σώμα ως εξής: Πρόεδρος: Δρόσος Θανάσης. Αντιπρόεδρος: Κυρίτση Κυριακή. Γ. Γραμματέας: Τσαντήλας Φώτης. Ταμίας: Γιωτάκης Γιάννης. Υπ. τύπου: Μαστροκώστας Νίκος. Μέλη: Κώστας Μουρσελάς, Σαντοριναίου Αθηνά, Φιλιππίδης Γιώργος, Χρήστου Νίκος.”.
-
Αναλαμβάνετε πλέον πρόεδρος του Συλλόγου μετά από τις πρόσφατες εκλογές που πραγματοποιήθηκαν. Σε ποια θέματα θα δώσετε προτεραιότητα και ποια είναι τα βασικά προβλήματα που θέλετε να διαχειριστείτε σχετικά με τη λειτουργία των Υπηρεσιών της Περιφέρειας στις Κυκλάδες;
“Ουσιαστικά μετά τις εκλογές, συγκροτήθηκε σε σώμα το νεοεκλεγμένο Διοικητικό Συμβούλιο. Τα βασικά θέματα που έχουμε ως εργαζόμενοι στην περιφερειακή ενότητα των Κυκλάδων είναι η τραγική υποστελέχωση. Χρόνο με τον χρόνο λιγοστεύουμε επειδή συνάδελφοι βγαίνουν σε σύνταξη και δεν αντικαθίστανται. Δηλαδή την προηγούμενη χρονιά ήρθαν δύο συνάδελφοι στη Σύρο στις Τεχνικές Υπηρεσίες και συγκεκριμένα δύο μηχανικοί μέσω της προκήρυξης που είχε βγει και ήρθαν δύο συνάδελφοι με μετάταξη από τον Δήμο της Αθήνας και από τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης. Πρακτικά και ουσιαστικά αυτό σημαίνει ότι είμαστε σε ακόμη περισσότερο δυσχερή θέση όσον αφορά την εξυπηρέτηση των Κυκλάδων. Όσο πιο λίγοι γινόμαστε και όσο περισσότερο αυξάνονται οι υποχρεώσεις και οι αρμοδιότητες που έρχονται προς εμάς, τόσο πιο δύσκολο είναι το έργο μας στην αιρετή Περιφέρεια. Πρακτικά εμείς ζητάμε στελέχωση των Υπηρεσιών για έναν πολύ ουσιαστικό λόγο, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των νησιωτών. Αν μιλήσουμε με στοιχεία, το πρόβλημα είναι σαφές. Για παράδειγμα στην Κέα – Κύθνο είναι τρεις συνάδελφοι, στην Άνδρο 7, στην Τήνο 3, στην Πάρο 6, στη Σαντορίνη 13, στη Μήλο 6-7 Μόνον στην ενότητα Νάξου – Αμοργού είναι 25 άτομα περίπου. Υπάρχουν και Τμήματα στα νησιά στα Επαρχεία που δεν έχουν κανένα άτομο. Για παράδειγμα το Τμήμα Τεχνικών Έργων της Κέας – Κύθνου και της Τήνου δεν έχουν υπαλλήλους. Πρέπει να πηγαίνουν συνάδελφοι από τη Σύρο.
Επίσης, το πρόβλημα της ακρίβειας μαστίζει πλέον όλους μας. Τα νησιά είναι ιδιαιτέρως ακριβά και τα ενοίκια είναι υψηλά. Οι συνάδελφοι που θα έρθουν και πρέπει να νοικιάσουν, δεν μπορούν εύκολα να ζήσουν. Και αναφέρομαι σε στέγη και διαμονή, χωρίς να συνυπολογίζω το κόστος για τους λογαριασμούς και τη σίτισή τους. Πρέπει να υπάρξει μία πρόνοια και ο Σύλλογος θα κινηθεί προς αυτήν την κατεύθυνση.
Ακόμη, υπάρχει το θέμα του οργανογράμματος της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου. Πρέπει να συζητήσουμε με τη Διοίκηση για να δούμε πώς θα γίνει αίτημα για προσλήψεις. Υπάρχουν κι άλλα ζητήματα όπως με τις εκτός έδρας μετακινήσεις μας, αφού και η μετακίνηση είναι προβληματική όταν δεν υπάρχει συγκοινωνία.”.
-
Αναφερθήκατε σε έλλειψη προσωπικού όσον αφορά και τις Τεχνικές Υπηρεσίες. Είναι γνωστό ότι τα μικρά νησιά περιμένουν υποστήριξη για έργα και μελέτες από την Περιφέρεια, καθώς οι μικροί νησιωτικοί δεν έχουν προσωπικό. Πώς απαντάτε σε αυτές τις ανάγκες;
“Η υποστελέχωση είναι σημαντική. Αν ανατρέξουμε στον κατάλογο επικοινωνίας των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου θα δούμε να φαίνονται πολλά άτομα στα τηλέφωνα των Κυκλάδων στο Τμήμα Μελετών και στο Τμήμα Εκτελέσεως Έργων, αλλά θα δούμε ότι τα ονόματα είναι τα ίδια. Δηλαδή, οι ίδιοι άνθρωποι είναι και στο ένα Τμήμα και στο άλλο. Πρακτικά είναι περίπου 15 συνάδελφοι συνολικά εδώ στην έδρα και στα Δωδεκάνησα περίπου 30. Όταν έχουν να επιβλέψουν έργα της Περιφέρειας και να φτιαχτούν μελέτες για έργα αντίστοιχα και έχουν και το Τμήμα Υποστήριξης Μικρών Δήμων, τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα. Αυτό λειτουργεί μόνον με τον προϊστάμενο που είναι ηλεκτρολόγος μηχανικός, αλλά λόγω ειδικότητας έχει αντικείμενο και σε άλλες αρμοδιότητες.”.
-
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείτε αποψίλωση Υπηρεσιών;
“Αυτό που ανέφερα είναι ότι με τις συνταξιοδοτήσεις και τις αποσπάσεις, το προσωπικό φεύγει από την Περιφέρεια και τις Κυκλάδες. Και φεύγει κόσμος διότι είναι οικογενειάρχες και δεν μπορούν να ζήσουν. Θέλουν να μετακινηθούν σε περιοχή που έχουν δικό τους σπίτι.
Αν αυτά τα προβλήματα ήταν λυμένα ή υπήρχε τρόπος διαχείρισης και ανακούφισης, τότε τα πράγματα θα ήταν καλύτερα και καλύτερη η κατάσταση στις Υπηρεσίες.
Όλα αυτά τα προβλήματα που αναφέρω θα τα συζητήσουμε στην πρώτη συνεδρίαση του νέου Διοικητικού Συμβουλίου και θα βγάλουμε προτάσεις και αιτήματα από κοινού με όλα τα μέλη. Θα υπάρξει σχετική ενημέρωση.”.
-
Είναι γνωστό ότι στο Δημόσιο δεν μπορούν πλέον να γίνουν εύκολα προσλήψεις και μάλιστα προσλήψεις μόνιμου χαρακτήρα. Όλα τα θέματα που έχετε καταγράψει και θα συζητήσετε στο νέο Δ.Σ, έχετε την πρόθεση να τα συζητήσετε με την Περιφερειακή Αρχή; Θα επιδιώξετε συζήτηση;
“Εννοείται. Η πρώτη μας δουλειά είναι να συζητήσουμε με την Περιφερειακή Αρχή. Θα θέσουμε επί τάπητος όλα τα προβλήματα. Ελπίζουμε να έχουμε μία καλή συνάντηση. Θα ανταλλάξουμε απόψεις και θα πορευθούμε. Και οι δύο πλευρές, θεωρώ ότι λειτουργούμε και ενδιαφερόμαστε για το καλό και την πρόοδο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και των νησιών.”.
-
Κατά καιρούς συζητείται στον κόσμο ότι υπάλληλοι στο Δημόσιο, κάθονται... Δηλαδή δεν παράγουν έργο. Τι έχετε να σχολιάσετε;
“Ναι κατά καιρούς ακούμε ότι στο Δημόσιο κάθονται. Δεν είναι έτσι. Υπάρχουν παράλληλα καθήκοντα για συναδέλφους μας. Αυτό σημαίνει για παράδειγμα πως ένας συνάδελφος των Τεχνικών Υπηρεσιών, δουλεύει και στη Διεύθυνση τη δική μου, σε νησιά που δεν έχω προσωπικό. Ουσιαστικά στη δική μου Διεύθυνση έχω τέσσερα άτομα για όλα τα νησιά. Συνεργάζομαι λοιπόν σε όλα τα νησιά με συναδέλφους κυρίως από τις Τεχνικές Υπηρεσίες – με παράλληλα καθήκοντα – οι οποίοι θα εξυπηρετήσουν. Έχουν τον δικό τους όγκο δουλειάς και πρέπει να ασχοληθούν και με την Πολιτική Προστασία. Αυτό που συμβαίνει είναι τραγικό.”.
-
Με φόντο όσα αναφέρατε προηγουμένως, ποια είναι η γνώμη σας για τη λειτουργία της Περιφέρειας στην έδρα; Σας ικανοποιεί ή θεωρείτε πως με το πέρασμα των ετών έχει υπάρξει μεταβολή στη λειτουργία της; Ο σημαντικός όγκος της δουλειάς παραμένει εδώ ή έχει μεταφερθεί στη Ρόδο;
“Η κάθε Περιφερειακή Ενότητα ασχολείται με τα θέματά της σε γενικές γραμμές. Τώρα αν έχουν υπάρξει κάποιες μελέτες που έχουν φύγει... Ισχύει ό,τι είχε ειπωθεί παλαιότερα με τις Τεχνικές Υπηρεσίες. Κανονικά η ουσία είναι πως επειδή είμαστε νησιωτική περιοχή, οι Κυκλάδες να ασχολούνται με τις υποθέσεις των Κυκλάδων και τα Δωδεκάνησα με των Δωδεκανήσων. Βέβαια, αν κάτι δεν γνωρίζουμε, να υπάρχει συνεργασία. Και εγώ για παράδειγμα συνεργάζομαι με τα Δωδεκάνησα καθώς δεν έχουν γεωλόγο ή ο συνάδελφος που έχει ίδια ειδικότητα είναι στο Περιβάλλον.”.
-
Υπήρξε αυξημένη επαγρύπνηση στις Υπηρεσίες δεδομένων των συνθηκών, των τελευταίων ημερών. Μιλάμε για τις έκτακτες καιρικές συνθήκες. Σε τέτοιες περιόδους, η κατάσταση για τους υπαλλήλους που πρέπει να διαχειριστούν πολλά θέματα σε όλα τα νησιά, πώς είναι;
“Είναι δύσκολη. Τρέχουμε. Νομίζω όμως πως είχαμε μία καλή αντιμετώπιση εδώ στα νησιά. Ουσιαστικά μπορέσαμε και αντιμετωπίσαμε τα προβλήματα με την κινητοποίηση που κάναμε. Και με την ενημέρωση, με τα δελτία Τύπου και με την κινητοποίηση των υπαλλήλων και του πολιτικού προσωπικού της Περιφέρειας. Καταφέραμε και αντιμετωπίσαμε επαρκώς θεωρώ την κατάσταση.”.
- Η νησιωτικότητα είναι γνωστό πως συνοδεύεται από ιδιαιτερότητες και καταστάσεις δύσκολες που δεν συναντά κανένας πολίτης σε ηπειρωτικό μέρος. Επηρεάζει προφανώς και την δουλειά των υπαλλήλων της Περιφέρειας, αφού υπάρχει ο κατακερματισμός. Θεωρείτε πως μέχρι σήμερα, οι κυβερνήσεις έχουν κατανοήσει τι σημαίνει νησιωτικότητα ουσιαστικά ή όχι;
“Το μόνο θετικό που είδα προσωπικά είναι το Μεταφορικό Ισοδύναμο που θεσπίστηκε προ τεσσάρων ετών. Η μοναδική πρόβλεψη για τα νησιά. Δυστυχώς πρέπει να καταλάβουν πως οι κάτοικοι των νησιών, δεν είναι μία κατηγορία πολιτών που ζει σε νησιά διακοπών. Οι συνθήκες ειδικά τον χειμώνα είναι τρομερά δύσκολες. Και ειδικά στα μικρότερα νησιά. Οι μετακινήσεις μας ήταν και είναι πανάκριβες. Το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι το μοναδικό μέτρο που έχω δει και αντανακλά ότι κατανόησε η κεντρική διοίκηση τη νησιωτικότητα σε αυτό το θέμα. Και δυστυχώς τον τελευταίο καιρό βλέπουμε ότι πληρώνεται όλο και πιο αργά. Δηλαδή κάθε τέσσερις, πέντε και έξι μήνες. Οποιαδήποτε άλλη κουβέντα κάνουμε με την κεντρική διοίκηση είναι ικανοί να μας πουν τα “τρελά”. Δηλαδή εσύ από τη Σύρο “πετάξου” μέχρι την Τήνο και επέστρεψε. Στην περίπτωση της κακοκαιρίας όμως, αν δεν έχει πλοίο τον χειμώνα, τι γίνεται; Πώς θα “πεταχτούμε”;
Δεν μπορούν να κατανοήσουν ότι αυτή τη στιγμή είμαστε η πιο έντονα πολυνησιωτική Περιφέρεια της Ελλάδας για να μην πω της Ευρώπης.
Αυτή η πρόβλεψη που υπάρχει στο Σύνταγμα, πρέπει να γίνει και πράξη. Και όχι μόνον με το Μεταφορικό Ισοδύναμο. Δεν μπορούμε να έχουμε για παράδειγμα με δυσκολία δύο πλοία στην ενδοκυκλαδική συγκοινωνία. Αντίστοιχη είναι και στα Δωδεκάνησα η κατάσταση. Δεν απέχει πολύ. Διάβασα προ ημερών καταγγελία του Δημάρχου της Νισύρου σχετικά με το ότι σταμάτησε η καθημερινή σύνδεση της Νισύρου με την Κω. Και το ξέρω γιατί λόγω της θέσης μου στη Διεύθυνση μιλάω με όλα τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου. Πρέπει να υπάρξει μέριμνα στην πράξη για τη νησιωτικότητα.”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- “Δεν αρκεί η καταγραφή των προβλημάτων”
14 Σεπ. 2016 - 6:19 - Ακρίβεια, μετακινήσεις και υποστελέχωση στο Ν. Αιγαίο
5 Οκτ. 2022 - 6:20 - Η δραματική υποστελέχωση βάζει “λουκέτο”
17 Οκτ. 2016 - 6:20 - Άμεση στελέχωση ή "κατεβάζουν ρολά" στην Περιφέρεια Ν. Αιγαίου
14 Οκτ. 2016 - 14:45 - Γενική συνέλευση του ΣΥΝΑΝΚ και θέσεις για το σχέδιο νόμου των ΟΤΑ
13 Σεπ. 2016 - 19:09