Αίτημα για άμεση αποκατάσταση του επαρχιακού οδικού δικτύου της Πάρου, λόγω μεγάλης επικινδυνότητας προς το Επαρχείο Πάρου - Αντιπάρου

Περιορισμένες δυνατότητες έως την υλοποίηση του μεγάλου έργου

Παρέμβαση προς το Επαρχείο, για την όσο το δυνατόν αμεσότερη αποκατάσταση των σημαντικών φθορών στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, ζητά με ομόφωνη απόφασή της η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Πάρου.

Με την μεγάλη εργολαβία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, να βρίσκεται «κολλημένη» στις διαδικασίες, παρ’ όλο που έχει προκηρυχθεί ήδη από την άνοιξη του 2021, και την ευθύνη για τη συντήρηση του συγκεκριμένου οδικού δικτύου να έχει η Περιφερειακή Ενότητα Πάρου - Αντιπάρου, με ελάχιστα μέσα και πόρους, η κατάσταση στο επαρχιακό οδικό δίκτυο βαίνει προς το χειρότερο. Στο πλαίσιο αυτό και κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου Πάρου, με πρωτοβουλία του δημοτικού συμβούλου και μέλους της επιτροπής, κ. Νίκου Τσιγώνια, ζητήθηκε ο Δήμος να απευθυνθεί στο Επαρχείο, προκειμένου να προχωρήσουν όσο το δυνατόν αμεσότερα οι διαδικασίες της επισκευής του. 

Η απόφαση της Επιτροπής

Κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου Πάρου στις 4 Φεβρουαρίου, ο κ. Τσιγώνιας σημείωσε, πως «οι διαδικασίες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων του επαρχιακού οδικού δικτύου του ∆ήμου Πάρου πρέπει να επισπευσθούν, καθώς έχουν δημιουργηθεί δυσκολίες ανυπέρβλητες και η οδήγηση γίνεται με πάρα πολλά εμπόδια που θέτουν σε κίνδυνο όχι μόνο τη λειτουργία των οχημάτων αλλά και τη σωματική ακεραιότητα των οδηγών».

Η πρόταση του κ. Τσιγώνια έγινε δεκτή, τόσο από τα λοιπά μέλη της Επιτροπής, όσο και από τον ίδιο τον Δήμαρχο, ωστόσο επισημάνθηκε, το θέμα του οδικού δικτύου δεν βρίσκεται στη δικαιοδοσία του ∆ήμου αλλά του Επαρχείου. 

Ως εκ τούτου, η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής αποφάσισε ομόφωνα να προταθεί προς το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου η λήψη απόφασης με την οποία θα ζητείται από το Επαρχείο Πάρου – Αντιπάρου, να γίνουν οι απαραίτητες διαδικασίες για την εύρεση λύσης, όσον αφορά την αποκατάσταση των προβλημάτων.

Από τον Μάρτιο το «ξεπάγωμα» της τριετούς εργολαβίας

Η εφημερίδα ήλθε σε επαφή με τον Έπαρχο Π.Ε. Πάρου – Αντιπάρου, κ. Κωνσταντίνο Μπιζά, ο οποίος αναφέρθηκε στο σχετικό διαγωνισμό της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, η οποία αφορά στην τριετή συντήρηση οδικού δικτύου αρμοδιότητας Π.Ν.ΑΙ., για τα νησιά της Νάξου, των Μικρών Κυκλάδων, της Πάρου, της Αντιπάρου και της Αμοργού.

Πρόκειται για ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού 5,5 εκατομμυρίων ευρώ, (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ) το οποίο προκηρύχθηκε τον Μάιο του 2021 και επρόκειτο να συμβασιοποιηθεί μέσα στους θερινούς μήνες.

Παρ’ όλα αυτά, όπως εξήγησε ο Έπαρχος, κ. Μπιζάς, ενώ είχε οριστεί προσωρινός ανάδοχος για το έργο, η δεύτερη σε βαθμολογία υποψήφια ανάδοχος εταιρεία, κατέθεσε ένσταση, η οποία καθυστέρησε τη συμβασιοποίηση του έργου.

Ωστόσο, σύμφωνα με πρόσφατη ενημέρωση, η ένσταση αναμένεται να εκδικαστεί από τα αρμόδια όργανα εντός του Μαρτίου του 2022 και η απόφαση αυτή, θα οδηγήσει στην συμβασιοποίηση με τον ανάδοχο που θα προκύψει μέσα από τη σχετική διαδικασία. 

«Έως τότε, από την πλευρά μας προσπαθούμε, στο πλαίσιο των παρεμβάσεων πολιτικής προστασίας, λόγω των πρόσφατων κακοκαιριών που εκδηλώθηκαν το προηγούμενο διάστημα, να επουλώσουμε κάποιες σημαντικές φθορές που έχουν εκδηλωθεί στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, ως προσωρινό μέτρο έως ότου να υλοποιηθεί η μεγάλη εργολαβία», σημείωσε ο κ. Μπιζάς.

Το αντικείμενο του έργου

Η σχετική ανάθεση από πλευράς της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, περιλαμβάνει εργασίες συντήρησης που εκτελούνται κατά τακτά χρονικά διαστήματα στο πλαίσιο της απρόσκοπτης λειτουργίας των οδών ευθύνης της. Θα αφορά τόσο σε εργασίας που προκύπτουν λόγω εποχής (κυκλική συντήρηση, όπως συντήρηση πρασίνου, καθαρισμός φρεατίων κλπ), όσο και σε εργασίες που απαιτούνται από την κυκλοφορία της οδού σε συνδυασμό με τις περιβαλλοντικές συνθήκες (μη κυκλική συντήρηση, όπως πλήρωση λάκκων, αποκομιδή σκουπιδιών κλπ).

Τα στοιχεία του οδικού δικτύου που αποτελούν το αντικείμενο της στοιχειώδους συντήρησης αφορούν στα οδοστρώματα, στην αποχέτευση των ομβρίων, στα επιχώματα – ορύγματα, στο πράσινο, στον εξοπλισμό ασφάλειας και προστασίας και στη σήμανση. 

Στο οδικό δίκτυο θα εκτελείται τεχνική «αστυνόμευση», η οποία αφορά στο σύνολο των ενεργειών και δράσεων που απαιτούνται για την επισήμανση των φθορών, των στοιχείων αυτής και στον εντοπισμό επικείμενων κινδύνων για τους χρήστες. Οι φθορές που θα εντοπίζονται θα κατηγοριοποιούνται σε φθορές που χρήζουν άμεσης προσοχής, καθώς συνεπάγονται άμεσο ή επικείμενο κίνδυνο για τους χρήστες και σε όλες τις υπόλοιπες φθορές. Οι φθορές της πρώτης κατηγορίας θα πρέπει να αποκαθίστανται ή να σημαίνονται άμεσα, ή να γίνονται μόνιμες ή προσωρινές επισκευές το ταχύτερο δυνατόν. Στη σχετική μελέτη προβλέπεται πως οι προσωρινές επισκευές θα πραγματοποιούνται εντός 24 ωρών από την επισήμανσή τους, ενώ οι μόνιμες θα πρέπει να υλοποιούνται εντός 28 ημερών. Οι φθορές της δεύτερης κατηγορίας θα αποκαθίστανται στο πλαίσιο των προγραμματισμένων εργασιών συντήρησης. 

Η χρονική διάρκεια εκτέλεσης του έργου έχει καθοριστεί σε τρία έτη από την ημερομηνία υπογραφής της σχετικής σύμβασης, ενώ καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου ο ανάδοχος οφείλει να διαθέτει κατάλληλα εξειδικευμένα συνεργεία και κατάλληλο μηχανολογικό εξοπλισμό, για καταγραφές φθορών, για άμεσες ενέργειες επεμβάσεων και αποκαταστάσεων και για την έντεχνη εκτέλεση των μόνιμων εργασιών συντήρησης και λειτουργίας του οδικού δικτύου.

Επισημαίνεται δε στη σχετική τεχνική περιγραφή, πως η εκτέλεση των εργασιών ανά έτος, δεν μπορεί να υπερβεί το 40% του συνολικού προϋπολογισμού της σύμβασης, εκτός από το τελευταίο έτος, ωστόσο αλλαγή στο ποσοστό αυτό μπορεί να γίνει μόνο μετά από σχετική εντολή της αρμόδιας υπηρεσίας της Περιφέρειας.