Επέκταση και Βελτίωση Πεδίου Ελιγμών Κρατικού Αερολιμένα Νάξου (ΚΑΝΞ)
- Πέμπτη, 11 Αυγούστου, 2022 - 15:03
ΑΔΑ: ΨΑΥΘ465ΧΘΞ-67Ο
ΑΝΑΡΤΗΤΕΑ ΣΤΗ ΔΙΑΥΓΕΙΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ
& ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΥΠΟΔΟΜΩΝ
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ (Δ15)
Αρ. πρωτ. 253872
Αθήνα, 10-08-2022
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗΣ
• Η Διεύθυνση Υποδομών Αεροδρομίων της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προκηρύσσει δημόσιο διαγωνισμό μέσω του Ε.Σ.Η.Δ.Η.Σ. κατά την ανοικτή διαδικασία με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά με βάση την τιμή (άρθρο 95 παρ.2α του Ν.4412/2016) για την ανάδειξη αναδόχου του έργου ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΠΕΔΙΟΥ ΕΛΙΓΜΩΝ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑ ΝΑΞΟΥ(ΚΑΝΞ), προϋπολογισμoύ 17.741.935,48Ευρώ, πλέον της δαπάνης ΦΠΑ 24%.
Το έργο χρηματοδοτείται από πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων από τους ενάριθμους 2022ΣΕ27110003 της ΣΑΕ271/1, είναι ενταγμένο στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΥΜΕΠΕΡΑΑ του ΕΣΠΑ 2014-2020 στην πράξη «Επέκταση και βελτίωση πεδίου ελιγμών Κρατικού Αερολιμένα Νάξου (ΚΑΝΞ)» με κωδικό ΟΠΣ 5131454 και από τον ενάριθμο 2022ΝΑ47100008 της ΣΑΝΑ471 που αφορά στην κάλυψη της ιδιωτικής συμμετοχής της ΥΠΑ.
Το προς δημοπράτηση έργο αφορά στην εκτέλεση των κάτωθι εργασιών:
• 1ο Υπο-έργο. Περιλαμβάνει τις εργασίες:
• Επέκταση του διαδρόμου (Runway) προς νότο κατά 300 m, σε περιοχή που πρόκειται να απαλλοτριωθεί, έτσι ώστε ο διάδρομος να αποκτήσει καθαρό μήκος 1.199 m και 30 m πλάτος.
• Διαμόρφωση πλευρικών ζωνών ασφαλείας στο επεκτεινόμενο τμήμα του διαδρόμου σε πλάτος 40m εκατέρωθεν του άξονα του διαδρόμου.
• Διαμόρφωση ακραίας ζώνης ασφαλείας του διαδρόμου μήκους 60 m μετά το πέρας του επεκτεινόμενο τμήμα του διαδρόμου.
• Διαμόρφωση ζώνης ασφαλείας (RESA) μετά το τέλος της νέας νότιας ακραίας ζώνης ασφάλειας του διαδρόμου μήκους 90 m.
• Διαπλάτυνση του υφιστάμενου τροχοδρόμου από 15m σε 18m και διαμόρφωση εκατέρωθεν ερεισμάτων πλάτους 3,50m (Taxiway 2).
• Κατασκευή δύο νέων συνδετήριων τροχοδρόμων, εκ των οποίων ο ένας βόρεια του υφιστάμενου τροχόδρομου, ενώ ο δεύτερος νότια του υφιστάμενου πλάτους 18m με εκατέρωθεν ερείσματα πλάτους 3,50m (Taxiways 1 & 3).
• Κατασκευή πέλματος στροφής (turn pad) για την αναστροφή των αεροσκαφών μετά το τέρμα του επεκτεινόμενου τμήματος του διαδρόμου. Στο άλλο άκρο του διαδρόμου ο κύκλος στροφής που είναι πλησιέστερος στο τέρμα του διαδρόμου θα χρησιμοποιείται σαν περιοχή turn pad.
• Επέκταση του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών κατά 80m βόρεια και κατά 40m νότια, ήτοι κατά 6.000m2 (Apron).
• Εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση του υφιστάμενου πεδίου ελιγμών (διαδρόμου, τροχοδρόμου και δαπέδου).
• Κατασκευή των απαραίτητων υδραυλικών έργων αποστράγγισης-αποχέτευσης ομβρίων υδάτων.
• Κατασκευή εσωτερικής περιμετρικής οδού του αεροδρομίου, συνολικού μήκους 3.000m περίπου και πλάτους 5,00m.
• Κατασκευή περίφραξης στα όρια της απαλλοτριωμένης περιοχής και αντικατάσταση της υφιστάμενης στο δυτικό όριο του αεροδρομίου στην περιοχή που εφάπτεται της λίμνης.
• Αντικατάσταση της υπάρχουσας εγκατάστασης φωτοσήμανσης φορητού τύπου, με νέα μόνιμου τύπου και επέκταση αυτής στο νέο τμήμα του διαδρόμου, στους νέους τροχοδρόμους και στο νέο τμήμα του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών, με την εγκατάσταση φωτιστικών διαδρόμου, τροχοδρόμων, PAPIS, RTILS κ.λπ. Στο υφιστάμενο δάπεδο στάθμευσης α/φ και στην επέκτασή του θα εγκατασταθούν νέες Η/Μ εγκαταστάσεις ηλεκτροφωτισμού.
• Ανακαίνιση του υφιστάμενου οικίσκου φωτοσήμανσης και εγκατάσταση νέου Η/Μ εξοπλισμού (σταθεροποιητές έντασης, πίνακες, κατανεμητές, Η/Ζ, κ.λ.π).
• 2ο Υπο-έργο. Περιλαμβάνει τις εργασίες:
Κατασκευή εξωτερικής οδού μήκους 586m στο Ν.Δ. τμήμα της επέκτασης του διαδρόμου για την αποκατάσταση των θιγόμενων, από την επέκταση του δ/δ, υφιστάμενων οδικών προσβάσεων, εντός της απαλλοτριωθείσας έκτασης του αεροδρομίου με τα απαραίτητα υδραυλικά έργα αποστράγγισης-αποχέτευσης ομβρίων υδάτων.
Κωδικός CPV: 45235000-3 - ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ, ΔΙΑΔΡΟΜΟΥΣ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΗΣ-ΑΠΟΓΕΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΦΑΝΕΙΕΣ ΕΛΙΓΜΩΝ
Κριτήριο ανάθεσης είναι η χαμηλότερη τιμή.
Η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται στους είκοσι τέσσερις (24) μήνες από την υπογραφή της.
Δικαίωμα συμμετοχής έχουν φυσικά ή νομικά πρόσωπα, ή ενώσεις αυτών που δραστηριοποιούνται σε έργα κατηγορίας ΟΔΟΠΟΙΪΑΣ και ΗΛΕΚΤΡΟΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΏΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ και που είναι εγκατεστημένα σε:
α) σε κράτος-μέλος της Ένωσης,
β) σε κράτος-μέλος του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ο.Χ.),
γ) σε τρίτες χώρες που έχουν υπογράψει και κυρώσει τη ΣΔΣ, στο βαθμό που η υπό ανάθεση δημόσια σύμβαση καλύπτεται από τα Παραρτήματα 1, 2, 4 και 5 και τις γενικές σημειώσεις του σχετικού με την Ένωση Προσαρτήματος I της ως άνω Συμφωνίας, καθώς και
δ) σε τρίτες χώρες που δεν εμπίπτουν στην περίπτωση γ΄ της παρούσας παραγράφου και έχουν συνάψει διμερείς ή πολυμερείς συμφωνίες με την Ένωση σε θέματα διαδικασιών ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων.
Ο οικονομικός φορέας συμμετέχει είτε μεμονωμένα είτε ως μέλος ένωσης.
Οι ενώσεις οικονομικών φορέων συμμετέχουν υπό τους όρους των παρ. 2, 3 και 4 του άρθρου 19 και των παρ. 1 (ε) και 3 (β)του άρθρου 76 του ν. 4412/2016.
Δεν απαιτείται από τις εν λόγω ενώσεις να περιβληθούν συγκεκριμένη νομική μορφή για την υποβολή προσφοράς. Σε περίπτωση που η ένωση αναδειχθεί ανάδοχος η νομική της μορφή πρέπει να είναι τέτοια που να εξασφαλίζεται η ύπαρξη ενός και μοναδικού φορολογικού μητρώου για την ένωση (πχ κοινοπραξία).
• Οικονομική και χρηματοοικονομική επάρκεια
Οι οικονομικοί φορείς που δραστηριοποιούνται σε έργα ΟΔΟΠΟΙΪΑΣ, θα πρέπει να διαθέτουν κατά την τελευταία τους χρήση τουλάχιστον:
ΙΔΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ 2.250.000€
ΠΑΓΙΑ 450.000€
ΑΚΙΝΗΤΑ (30% επί του ορίου παγίων) 135.000€
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ (30% επί του ορίου παγίων) 135.000€
ΙΔΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ/ΣΥΝΟΛΟ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ >0,4
ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ/ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ >0,6
Οι οικονομικοί φορείς που δραστηροποιούνται σε ΗΛΕΚΤΡΟΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΑ ΕΡΓΑ, θα πρέπει να διαθέτουν κατά την τελευταία τους χρήση τουλάχιστον:
ΙΔΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ 375.000,00€
ΠΑΓΙΑ 75.000€
ΑΚΙΝΗΤΑ (30% επί του ορίου παγίων) -
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ (30% επί του ορίου παγίων) -
ΙΔΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ/ΣΥΝΟΛΟ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ >0,4
ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ/ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ >0,6
Σε περίπτωση ένωσης οικονομικών φορέων, οι παραπάνω ελάχιστες απαιτήσεις καλύπτονται αθροιστικά από τα μέλη της ένωσης.
Ειδικά οι εργοληπτικές επιχειρήσεις που είναι εγγεγραμμένες στο ΜΕΕΠ, για το χρονικό διάστημα που εξακολουθούν να ισχύουν οι μεταβατικές διατάξεις του άρθρου 65 του π.δ. 71/2019, δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν τα ανώτατα επιτρεπτά όρια ανεκτέλεστου υπολοίπου εργολαβικών συμβάσεων, σύμφωνα με τα ειδικότερα οριζόμενα στο άρθρο 20 παρ. 4 του ν. 3669/2008, όπως ισχύει.
Μετά από τη λήξη των ως άνω μεταβατικών διατάξεων και την πλήρη έναρξη ισχύος του π.δ 71/2019, οι εργοληπτικές επιχειρήσεις που είναι εγγεγραμμένες στο ΜΗ.Ε.Ε.Δ.Ε., δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν τα ανώτατα επιτρεπτά όρια ανεκτέλεστου υπολοίπου εργολαβικών συμβάσεων, σύμφωνα με τα ειδικότερα οριζόμενα στο άρθρο 64 αυτού.
• Τεχνική και επαγγελματική ικανότητα
Α. Κατώτατα όρια στελέχωσης εργοληπτικών επιχειρήσεων (άρθρο 100 Ν.3669/2008 & άρθρο 107 Ν.4199/2013)
Μεμονωμένοι οικονομικοί φορείς, που δραστηριοποιούνται σε ΕΡΓΑ ΟΔΟΠΟΙΪΑΣ, θα πρέπει να διαθέτουν κατ΄ ελάχιστον στελέχωση:
ΒΑΣΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΕΡΓΟΥ
3 μηχανικοί με 12ετή εμπειρία & 2 μηχανικοί με 9-ετή εμπειρία ή
2 μηχανικοί με 12-ετή εμπειρία & 4 μηχανικοί με 9-ετή εμπειρία ή
3 μηχανικοί με 12-ετή εμπειρία & 1 μηχανικός με 9-ετή εμπειρία & 2 μηχανικοί με 6-ετή εμπειρία ή
2 μηχανικοί με 12-ετή εμπειρία & 3 μηχανικοί με 9-ετή εμπειρία & 2 μηχανικοί με 6-ετή εμπειρία
ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΡΓΩΝ
Μέχρι και την τέταρτη πρόσθετη κατηγορία
Ως τρεις επιπλέον κατηγορίες έργων
3 μηχανικοί με 12-ετή εμπειρία ή 2 μηχανικοί με 12-ετή εμπειρία &2 μηχανικοί με 9-ετή εμπειρία ή 2 μηχανικοί με 12-ετή εμπειρία & 1 μηχανικός με 9-ετή εμπειρία & 2 μηχανικοί με 6-ετή εμπειρία
Για τις επιπλέον των τεσσάρων κατηγοριών έργων
Πάνω από τις τέσσερις κατηγορίες έργων 1 μηχανικός 12-ετούς εμπειρίας ή 2 μηχανικοί 9-ετούς εμπειρίας ή 1 μηχανικό 9-ετούς εμπειρίας & 2 μηχανικοί 6-ετούς εμπειρίας
Μεμονωμένοι οικονομικοί φορείς, που δραστηριοποιούνται σε ΗΛΕΚΤΡΟΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΑ ΕΡΓΑ, θα πρέπει να διαθέτουν κατ΄ ελάχιστον στελέχωση:
ΒΑΣΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΕΡΓΟΥ
1 μηχανικό 12-ετούς εμπειρίας & 1 μηχανικό 9-ετούς εμπειρίας
ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΡΓΩΝ
Μέχρι και την τέταρτη πρόσθετη κατηγορία
1 μηχανικό 12-ετούς εμπειρίας ή 2 μηχανικοί 9-ετούς εμπειρίας
Για τις επιπλέον των τεσσάρων κατηγοριών έργων
Οι ανωτέρω απαιτήσεις θα πρέπει να είναι σύμφωνες με τα οριζόμενα αναλυτικά στις διατάξεις του Άρθρου 100 του ν.3669/2008, όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν.
Β. Ελάχιστο όριο εμπειρίας τριετίας (άρθρο 100 παρ.8β του Ν.3669/2008 και άρθρο 107 παρ.4 Ν.4199/2013)
Μεμονωμένοι οικονομικοί φορείς, που δραστηριοποιούνται σε ΕΡΓΑ ΟΔΟΠΟΙΪΑΣ, θα πρέπει να διαθέτουν αθροιστικά εμπειρία την τελευταία τριετία τουλάχιστον ίση με:
ΒΑΣΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΕΡΓΩΝ 2.812.500,00€
ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΕΡΓΩΝ 562.500,00€
Σε περίπτωση ένωσης οικονομικών φορέων, οι παραπάνω ελάχιστες απαιτήσεις καλύπτονται αθροιστικά από τα μέλη της ένωσης.
Στον ηλεκτρονικό φάκελο προσφοράς περιέχονται:
α) ένας υποφάκελος με την ένδειξη «Δικαιολογητικά Συμμετοχής».
(β) ένας υποφάκελος με την ένδειξη «Οικονομική Προσφορά».
Η εγγύηση συμμετοχής στο διαγωνισμό, σύμφωνα με το άρθρο 72 του Ν.4412/2016 ορίζεται το ποσό των τριακοσίων πενήντα τεσσάρων χιλιάδων και οκτακοσίων τριάντα οκτώ και εβδομήντα ενός ευρώ (354.838,71€) και η σχετική εγγυητική επιστολή θα απευθύνεται προς την Διεύθυνση Υποδομών Αεροδρομίων της Γ.Γ.Υ. του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Η διάρκεια ισχύος της εγγύησης συμμετοχής είναι δεκατέσσερις (14) μήνες.
Γλώσσα διαδικασίας η Ελληνική.
Ως ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των προσφορών ορίζεται η 13-09-2022, ώρα 9:00 π.μ.
Ως ημερομηνία ηλεκτρονικής αποσφράγισης των προσφορών ορίζεται η 13-09-2022, ώρα 10:00 π.μ.
Κάθε υποβαλλόμενη προσφορά δεσμεύει τον συμμετέχοντα στο διαγωνισμό για διάστημα δεκατριών(13) μηνών, από της ημερομηνίας υποβολής των προσφορών.
Τροποποίηση των όρων της διαγωνιστικής διαδικασίας (πχ αλλαγή/μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής προσφορών, καθώς και σημαντικές αλλαγές των εγγράφων της σύμβασης, σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο), δημοσιεύονται στην ΕΕΕΕ (με χρήση του τυποποιημένου εντύπου «Διορθωτικό») και στο ΚΗΜΔΗΣ.
Κάθε ενδιαφερόμενος, ο οποίος έχει ή είχε συμφέρον να του ανατεθεί η συγκεκριμένη σύμβαση και έχει ή είχε υποστεί ή ενδέχεται να υποστεί ζημία από εκτελεστή πράξη ή παράλειψη της αναθέτουσας αρχής κατά παράβαση της νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή της εσωτερικής νομοθεσίας, δικαιούται να ασκήσει προδικαστική προσφυγή ενώπιον της ΑΕΠΠ κατά της σχετικής πράξης ή παράλειψης της αναθέτουσας αρχής, προσδιορίζοντας ειδικώς τις νομικές και πραγματικές αιτιάσεις που δικαιολογούν το αίτημά του.
Σε περίπτωση προσφυγής κατά πράξης της αναθέτουσας αρχής, η προθεσμία για την άσκηση της προδικαστικής προσφυγής είναι:
(α) δέκα (10) ημέρες από την κοινοποίηση της προσβαλλόμενης πράξης στον ενδιαφερόμενο οικονομικό φορέα αν η πράξη κοινοποιήθηκε με ηλεκτρονικά μέσα ή τηλεομοιοτυπία ή
(β) δεκαπέντε (15) ημέρες από την κοινοποίηση της προσβαλλόμενης πράξης σε αυτόν αν χρησιμοποιήθηκαν άλλα μέσα επικοινωνίας, άλλως
(γ) δέκα (10) ημέρες από την πλήρη, πραγματική ή τεκμαιρόμενη, γνώση της πράξης που βλάπτει τα συμφέροντα του ενδιαφερόμενου οικονομικού φορέα.
Σε περίπτωση παράλειψης, η προθεσμία για την άσκηση της προδικαστικής προσφυγής είναι δεκαπέντε (15) ημέρες από την επομένη της συντέλεσης της προσβαλλόμενης παράλειψης.
Προκήρυξη σύμβασης απεστάλη για δημοσίευση στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης την 05-08-2022 και δημοσιεύτηκε την 10-08-2022 με αριθμό 2022/S 153-436221. Η προκήρυξη σύμβασης και το πλήρες κείμενο της Διακήρυξης δημοσιεύτηκαν στο ΚΗΜΔΗΣ με αριθμούς ΑΔΑΜ:22PROC011083156 και 22PROC011083502 αντίστοιχα.
Η παρούσα περίληψη διακήρυξης θα δημοσιευθεί στον ελληνικό τύπο.
Η Διακήρυξη και τα τεύχη δημοπράτησης του διαγωνισμού αναρτώνται στον ειδικό, δημόσια προσβάσιμο, χώρο “ηλεκτρονικοί διαγωνισμοί” της πύλης www.promitheus.gov.gr (Α/Α ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ:191435).
Η ΑΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ
Ρ. ΜΑΡΑΓΚΟΥΔΑΚΗ
ΠΕ Μηχ. με Α΄